Aamutossuissa postilaatikolle?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Jäärä
Viestit: 3760
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Aamutossuissa postilaatikolle?

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

MOP kirjoitti: Ti Maalis 21, 2023 8:03 pm Minun ei tarvitse selitellä mitään. Ei minulla ole vakuutuksia.
Saattaa silti koipi paketissa mietityttää, kannattiko jättää kengät vaihtamatta.
Kyllä se siitä.
MOP
Viestit: 7481
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Aamutossuissa postilaatikolle?

Viesti Kirjoittaja MOP »

No kas. Minä olen vaihtanut ne kengät ihan sovinnolla.
Pataässä
Viestit: 1942
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
Viesti:

Re: Aamutossuissa postilaatikolle?

Viesti Kirjoittaja Pataässä »

Paljasjaloin kalsarit jalassa ammuin teeren koivunlatvaan, teeri joulupöytään. Rakastan kotiani, eikä naapureita häiritsemässä. Postilaatikko 157m päässä, tyhjennetään kun ohi kuljetaan.
juntunen
Viestit: 3162
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2014 12:45 am
Viesti:

Re: Aamutossuissa postilaatikolle?

Viesti Kirjoittaja juntunen »

Eipä sinne postilaatikkoon nykyään tule juuri muuta kuin ilmaisjakelulehtiä. Laskut tulee E-laskuina, aamulehteä ei ole tullut viimeisen 30v aikana kuin satunnaisesti. Viikko voi mennä että ei laatikkoa kukaan tyhjää. Ei ole tarve aamutossuilla mennä, eikä kyllä edes ole aamutossuja. Vaikkei ole lattialämmitystä ja kivimateriaalia lattiapinnat niin tarkenee kun jalkojen verenkierto on edelleen hyvä. Tottumiskysymyskin se toki on, niinkuin sisälämpötilakin. Jos tottuu +25 asteeseen niin +20 tuntuu kylmältä.
Aulispoika
Viestit: 1828
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Aamutossuissa postilaatikolle?

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

Nämä kelit ovat mitä ovat. Postilaatikolle on 20 m ja sinne taas huomenna klo 07:00 taivallan tuiskussa aamutakki päällä ja Coretex kengät nastoilla jalassa.
Taival on pitkä ja vaarallinen. :wink:
Hannu08
Viestit: 980
Liittynyt: Ma Tammi 02, 2006 9:54 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Aamutossuissa postilaatikolle?

Viesti Kirjoittaja Hannu08 »

Katsoin ensin otsikkoa ja vasta sitten aloitusvuotta. Se selvensi kysymystä.

On tainnut aika paljon muuttua tuossa välillä.
Postilaatikot ovat siirtyneet kauemmaksi.
Postinjakelu siirtynyt myöhäisemmäksi.
Postin määrä vähentynyt.
Aamun lehti vaihtunut paperisesta verkkoversioon tai siitä on luovuttu kokonaan.
Ja tossuina Reinojen suosio hiipunut.

Aika pitkään postilaatikko on ollut n. 550 metrin päässä, eikä sinne tule aamulla lehteä. Verkkoversiota luetaan. Postikin kiertää joskus iltapäivällä. Sitä ennen postilaatikolle oli matkaa n. 80 m ja siihenkin posti sekä lehti tulivat joskus puolen päivän jälkeen.

Enkä ainakaan talviliukkailla lähde ulos mitkään lipokkaat jalassa. Tuossa kodinhoitohuoneen oven vieressä on pari nilkkalenkkareita Arctic grip pohjalla sekä pari nastalenkkareita. Molemmissa on Sports Lace kuminauhat ja naulakossa roikkuu pitkävartinen kenkälusikka. Yhtään kumartelematta saa sujautettua jommat kummat jalkaan nopeasti ja helposti. Reinoja ei minulla ole ollut, mutta tuskin jalkaan laitossa olisi merkittävää aikaeroa.

Käyttökenkinä Pomarfinn nilkkurit Grip+ pohjilla, mielestäni paremmat, kuin nuo Arctic Grip pohjat.
Asiaa tuntematta on helppo laukoa varmoja mielipiteitä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 2xford4000, Agripower, Ferkku, IiHoo845, k-pyörä, rattori ja 39 vierailijaa