Valmet 702 ilmaus?
-
- Viestit: 1991
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2015 12:07 pm
Re: Valmet 702 ilmaus?
Majori pitää aina pitemmän seisonnan jälkeen ilmata, saa muuten pyörittää akun tyhjiin eikä meinaakkaan lähtä, ilmauksen jälkeen samantien käyntiin.
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 5:17 pm
- Paikkakunta: Evijärvi
- Viesti:
Re: Valmet 702 ilmaus?
Jos ainut vika on löpön loppuminen, niin helpoin tapa ilmata vanha Valmetti. Toki pitää muistaa laittaa ainetta tankkiin ensin. Ilmausruuvi auki, ei tartte kuin toinen. Tartilla pyörittää ja sitten kun lähtee käyntiin, ilmausruuvi kiinni. Ei tule sormet niin kipeäksi. Saattaa vähän päkättää jos jää jonnekin ilmakuplia. Eivät ole niin ranttuja pienelle ilmamäärälle. Koskee siis Simssin pumppua
"Kun on piippu ja pyssy ja akka niin on aina jotain rassattavaa"
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 10:02 am
- Viesti:
Re: Valmet 702 ilmaus?
Jos puhaltaa tankkiin päin ilmaa voi tankissa(,onko) oleva sihti myös lentää pois,jos on vähänkin likainen
-
- Viestit: 634
- Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 9:04 pm
- Viesti:
Re: Valmet 702 ilmaus?
En tiedä mutta epäilen juuri puhaltamalla mulla lähti irti en tosin ole varma onko edes alkuperäinen tai uutena laitettu tankkiin mutta semmonen sihtin tapainen tuli korkista ongittua ja nyt jää viitisen senttiä ainetta pohjalle kun vetää ilmat
Ei niin pientä vikaa etteikö kesken jäisi!
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ti Loka 18, 2011 9:48 pm
- Viesti:
Re: Valmet 702 ilmaus?
Tervehdys
Valmet 702 jostain saa ilmaa polttoainejärjestelmään, lumitöitä joutunut tekemään aikalailla viimepäivinä. Joutuu joka päivä ilmaamaan ruiskutuspumpun ilmausruuvista, tai joutuu vaihtoehtoisesti starttailemaan pitempään käyntiin saamiseksi. Onneksi aika vähä ilmaus riittää sentään.
Mistähän kohdasta saanee ilmaa, kun ei tarvitse polttoainesuodattimen luota ilmata?
Valmet 702 jostain saa ilmaa polttoainejärjestelmään, lumitöitä joutunut tekemään aikalailla viimepäivinä. Joutuu joka päivä ilmaamaan ruiskutuspumpun ilmausruuvista, tai joutuu vaihtoehtoisesti starttailemaan pitempään käyntiin saamiseksi. Onneksi aika vähä ilmaus riittää sentään.
Mistähän kohdasta saanee ilmaa, kun ei tarvitse polttoainesuodattimen luota ilmata?
-
- Viestit: 342
- Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:32 pm
- Paikkakunta: Akaa
- Viesti:
Re: Valmet 702 ilmaus?
Olisko motorpallin pumppu ja o-renkaat alkanut vuotamaan. Seistessä vetää ilmat ja käydessä tulee pilttoaine pumpun öljytilaan.
http://www.akaandiesel.fi
https://www.facebook.com/akaandiesel.fi/
Olemme Suomen johtava Valmet/ Valtra ruiskutuslaitteiden korjaus, vaihtolaite ja maahantuontiin keskittyvä yritys (poislukien linnavuoren tehdas) noin 30v kokemuksella.
https://www.facebook.com/akaandiesel.fi/
Olemme Suomen johtava Valmet/ Valtra ruiskutuslaitteiden korjaus, vaihtolaite ja maahantuontiin keskittyvä yritys (poislukien linnavuoren tehdas) noin 30v kokemuksella.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ti Loka 18, 2011 9:48 pm
- Viesti:
Re: Valmet 702 ilmaus?
Tämän näköinen pumppu on: /https://dieselkauppa.com/tuote/ruiskutu ... al-import/
Pystyykö niitä o-renkaita itse vaihtamaan, vai pumppu vaihtoon?
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Valmet 702 ilmaus?
Lasisen sakkakupin tiiviste kannattaa vaihtaa ja tutkia ettei kupissa ole säröjä reunassa, myös sen kupin jalan tiivistepinta voi olla kiero, jos lasikupin kiinnityspantaa on kierretty liian tiukalle. Kun pumppaa käsipumpulla polttoainetta, niin jos silloin tuossa sakkakupissa näkyy vähänkään ilmakuplia, niin vika on siinä, mutta vaikka ei kuplia näkyisikään, niin tiiviste kannattaa silti vaihtaa.
-
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 2:40 pm
- Viesti:
Re: Valmet 702 ilmaus?
On tehtävissä mutta on aika monta asiaa jotka pitää ottaa huomioon, joten epäonnistumisen vaarakin piilee. Elementtien paikat kiertosuunnassa pitäisi merkitä erittäin tarkkaan ennen niitten ylös nostamista ja takaisin asentaessa tulisi varmistua että elementin hammastus sattuu oikeille hampaille koska muuten elementtikohtaiset syötöt ovat mitä sattuu, ja lisäksi on ryntäysvaara olemassa. Ryntäysvaara ja tästä johtuva moottorivaurion riski on myös siksi jos elementtien asennuksen aikana säätötangon hammastus vahingoittuu ja säätötanko jumittuu isolle syötölle.seulanen kirjoitti: ↑Su Maalis 12, 2023 9:06 pmTämän näköinen pumppu on: /https://dieselkauppa.com/tuote/ruiskutu ... al-import/
Pystyykö niitä o-renkaita itse vaihtamaan, vai pumppu vaihtoon?
Meillä nuo Importin pumput tiivisteremontin yhteydessä myös painetestataan, jolloin nähdään että ne eivät vuoda mistään. Samalla tietysti myös katsotaan nuo elementtikohtaiset syötöt, säätimen toiminta ym. Näitä on meillä työn alla joka kuukausi muutama kappale.
Ota yhteyttä jos tarve vaatii, niin varaosien, huollon kuin myös vaihtopumpun puolesta
-M2-
Todistetusti laadukkaat diesellaitteet ja dieselvaraosat noin 300 kone- ja venemerkkiin.
Verkkokauppamme https://dieselkauppa.com on avoinna 24/7. Tervetuloa ostoksille!
Uutiset ja tilapäivitykset osoitteessa https://www.facebook.com/dieselkauppacom
Verkkokauppamme https://dieselkauppa.com on avoinna 24/7. Tervetuloa ostoksille!
Uutiset ja tilapäivitykset osoitteessa https://www.facebook.com/dieselkauppacom
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ti Loka 18, 2011 9:48 pm
- Viesti:
Re: Valmet 702 ilmaus?
Vaihdoin vedenerotinkotelon tiivisteen ja ruiskutuspumppuun ilmausruuvin kupariprikan, ei auttanut ongelmaan.
Tiiviste näytti olevan litistynyt epätasaisesti,
Kokeiltu sitten, irrotettu vedenerotin ja syöttöpumpulle menevään putkeen letkunpätkä ja letkun pää polttoaineeseen, imi hyvin käsipumpulla ja ilmausruuveista tuli polttoainetta ja ilmakuplia.
Vaihdettu uusi vedenerotin ja vaikutti korjaantuvan sillä, muutaman päivän taukoa ajossa ja lähti käyntiin ilmaamatta ja toimi hyvin. Kiitokset vinkeistä!
Tiiviste näytti olevan litistynyt epätasaisesti,
Kokeiltu sitten, irrotettu vedenerotin ja syöttöpumpulle menevään putkeen letkunpätkä ja letkun pää polttoaineeseen, imi hyvin käsipumpulla ja ilmausruuveista tuli polttoainetta ja ilmakuplia.
Vaihdettu uusi vedenerotin ja vaikutti korjaantuvan sillä, muutaman päivän taukoa ajossa ja lähti käyntiin ilmaamatta ja toimi hyvin. Kiitokset vinkeistä!
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ti Loka 18, 2011 9:48 pm
- Viesti:
Re: Valmet 702 ilmaus?
Edit:
Viikon oli ajamatta, joutui ruiskupumpun ilmausruuvista vähäsen ilmaamaan.
Näyttää kaasuvivun akselin juuresta vuotavan vähän polttoainetta, voisikohan sitten siitä saada ilmaa?
Viikon oli ajamatta, joutui ruiskupumpun ilmausruuvista vähäsen ilmaamaan.
Näyttää kaasuvivun akselin juuresta vuotavan vähän polttoainetta, voisikohan sitten siitä saada ilmaa?
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Valmet 702 ilmaus?
Ei se siitä ilmaa, eikä polttoainetta vuoda, koska vivun akseli menee öljytilaan. Tai ainakin pitäs olla vastapuolella öljy, mut vanhana polttoaine yleensä vuotaa jostain sinne öljytilaa, ja viimein se on lähes pelkkää polttoainetta!?Näyttää kaasuvivun akselin juuresta vuotavan vähän polttoainetta, voisikohan sitten siitä saada ilmaa?
Ei kuitenkaa ilmavaiva siitä vivun akselista johdu.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 23 vierailijaa