hilux 4wd 90 luku ja moottori-laatikko irroitus

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

ober
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Marras 18, 2022 9:30 pm
Viesti:

hilux 4wd 90 luku ja moottori-laatikko irroitus

Viesti Kirjoittaja ober »

hilux 4wd 90 luku ja moottori-laatikko irroitus saako ne ulos ja takaisin pakettina sujuvasti vai onko pakko purkaa moottori laatikkopaketista.
Kunnon moottorinostin löytyy.
Auttaako asiaa jo konepellin lukon palkkia katkaistaan.
Kokemuksia??
Avatar
toyopet
Viestit: 3242
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: hilux 4wd 90 luku ja moottori-laatikko irroitus

Viesti Kirjoittaja toyopet »

ober kirjoitti: Ma Maalis 20, 2023 6:42 pm hilux 4wd 90 luku ja moottori-laatikko irroitus saako ne ulos ja takaisin pakettina sujuvasti vai onko pakko purkaa moottori laatikkopaketista.
Kunnon moottorinostin löytyy.
Auttaako asiaa jo konepellin lukon palkkia katkaistaan.
Kokemuksia??
On se aika pitkä paketti, varsinkin jakolootan kanssa. Ilman lukkopellin katkaisua ei kyllä mahdu, kun pitäisi saada lootan häntä todella alas eli paketti pystyyn mahtuakseen tulemaan. Lukkopellin yli pelkän koneenkin joutuu nostamaa aika korkealle.
It has three speed: here, there and gone...
ober
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Marras 18, 2022 9:30 pm
Viesti:

Re: hilux 4wd 90 luku ja moottori-laatikko irroitus

Viesti Kirjoittaja ober »

Kummin päin on helpompaa:
Laittaa laatikon paikoilleen kannatinpalkkiin kiinni ja tunkki kytkinkopan alle ja sitten moottori nostimella paikoilleen.
Laittaa moottori paikoilleen ja yrittää sovittaa irtolaatikon paikoilleen huomioiden että siin on painoa paljon epäsymmeetrinen ja hankalasti liikuteltavissa.
Auto on vain nostettu 10cm maasta ja on huoltopukkien varassa eli ei pääse sen paremmin laatikkoa liikuttamaan kuin tunkin varassa.
MITÄ EHDOTATTE KOKEMUKSELLANNE.
Avatar
toyopet
Viestit: 3242
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: hilux 4wd 90 luku ja moottori-laatikko irroitus

Viesti Kirjoittaja toyopet »

ober kirjoitti: Su Touko 14, 2023 7:43 pm Kummin päin on helpompaa:
Laittaa laatikon paikoilleen kannatinpalkkiin kiinni ja tunkki kytkinkopan alle ja sitten moottori nostimella paikoilleen.
Laittaa moottori paikoilleen ja yrittää sovittaa irtolaatikon paikoilleen huomioiden että siin on painoa paljon epäsymmeetrinen ja hankalasti liikuteltavissa.
Auto on vain nostettu 10cm maasta ja on huoltopukkien varassa eli ei pääse sen paremmin laatikkoa liikuttamaan kuin tunkin varassa.
MITÄ EHDOTATTE KOKEMUKSELLANNE.
No tuosta ekasta ei ole kokemusta mutta vahva veikkaus sille, että jos loota on kannatinpalkissa kiinni ja kannatinpalkki on myös kiinni, niin se ei mahdu enää nousemaan paikalleen.
Tosin se palkki taitaa mahtua liukumaan siellä rungon sisällä, niin sitten se voisikin onnistua, tarpeeksi taakse vaan ja tunkilla asentoon ja sitten liu'uttaen eteenpäin koko pakettia. Tosin alle pitäisi mahtua menemään joka tapauksessa, jos nyt oikein kuvittelen tilanteen.

Sillä tavalla on tehty, kun on kaksi tai joskus kolmaskin henkilö apukäsinä, että vaihdekepin reiästä naru/liina lootan ympäri ja sillä kannattelee ja myös se tunkki siellä alla apuna, saa sitä tasapainoa vähän hallittua tuotakin kautta.

EDIT: toisella palstalla olitkin kysynyt vähän erilailla, jos sen nyt saat tilan ja nostokorkeuden puolesta koko pakettina, on varmasti siinä tilanteessa helpoin. Tasaisella maalla yhdistäminen on helpompaa kuin auton alla.
Toinen vaihtoehto on kyllä ensin laittaa loota ja sitten nostaa moottori siihen, lootaa voi silloin tukea/nostaa myös siitä kytkinkopasta ylhäältä päin. Jos moottori on ensin paikallaan, niin se lootan kampeaminen oikeaan asentoon on työläämpää mutta ei mahdotonta. Mutta tulipellin ja moottorin välistä jo selkesti ahtaampi. Liinat/narut saa kyllä helpommin pois moottorin takaa kuin sinne laitettua sen moottorin kanssa.
It has three speed: here, there and gone...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa