Valmet 705 vm1984

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Sv86
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2023 8:57 pm
Viesti:

Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja Sv86 »

Mitäs Valmet 705 vm1984 etukuormaajalla kannattaa maksaa?
Tietysti kunto huomioiden..
https://www.nettikone.com/valmet/705/22 ... l-ad-share
Esim.tuosta
nakki
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:19 pm
Paikkakunta: päijät-häme
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja nakki »

Jos tosi tarve maksaa mitä pyydetään, tai jää ilman . Näyttää vanhat etenkin Valmetit menevän melkein hinnalla millä hyvänsä kaupaksi. Tuokin melkein 40v vanha. Kaveri justiinsa kertoi ostaneensa oman traktorinsa n.15v sitten 13t€ ja nyt hinta luokka 20t€.
ih684
Viestit: 513
Liittynyt: Ke Syys 22, 2010 11:21 am
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja ih684 »

Mitkä vivut nuo penkin vasemmalla puolella on? Etukuormaajaa hoidellaan vissiin tuolla valkonuppisella kojelaudan oikealla sivulla.
Pataässä
Viestit: 1991
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja Pataässä »

ih684 kirjoitti: Pe Helmi 03, 2023 9:38 pm Mitkä vivut nuo penkin vasemmalla puolella on? Etukuormaajaa hoidellaan vissiin tuolla valkonuppisella kojelaudan oikealla sivulla.
Arvaan varmaan, lisähyde. Etukuormaajassa vapaita lähtöjä.
Sv86
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2023 8:57 pm
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja Sv86 »

ih684 kirjoitti: Pe Helmi 03, 2023 9:38 pm Mitkä vivut nuo penkin vasemmalla puolella on? Etukuormaajaa hoidellaan vissiin tuolla valkonuppisella kojelaudan oikealla sivulla.
Myyjän mukaan penkin vasemmalla puolella on etukuormaajan ohjaus vivut...
Aki
Viestit: 472
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 6:16 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja Aki »

Vuos sitten keväällä olin apusilminä kaverille samanlaisen 705 valmetin koeajolla. Kuormain siinä on pykälää pienempi ja traktorin omalla pumpulla toimiva. Ulkoasultaan tuota linkin konetta vähän kuluneempi mutta teknisesti tuntu kunnossa olevan niin se makso 11te nolla verolla.
Make
Viestit: 1345
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja Make »

Ulkoapaäin aika siisti kone. Maalauskin taitaa vanteita lukuunottamatta olla alkuperäinen. Sisällä säilytetty. Hytti on mielenkiintoisesti verhoiltu uudelleen. Ei ihan mahdottomasti ajettu. Aika kova hinta.
jip59
Viestit: 2875
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:18 pm
Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja jip59 »

Meillä on 705 -87 johon ostaessa vuosituhannen alkupuolella heti etukuormaaja piti hankkia. Kaikkihan ovat tuominneet että tuohon on aivan turha etukuormaajaa hankkia kun se toimi mitenkään tuossa. Mun kokemuksesta todella toimiva systeemi. Isommassa nelikossa NH M160 on myös etukuormaaja mutta Valmetti on niin paljon näppärämpi kuormaajakäytössä kun pienemmissä tiloissa aivan ehdoton.

Niin ja tuohon aikaan parikymmentä vuotta sitten ei nelikko 705:lla ollut merkkiliikkeessäkään ollut hintaa sen vertaa mitä nykypäivänä pyydetään...
Valmet 604-4 -83 Valmet 705-4 87 Nh M160 -98 Ei savua ilman kokeilua...
Konekansa.fi
TunturiPappa
Viestit: 5778
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

jip59 kirjoitti: La Helmi 04, 2023 9:37 pm Meillä on 705 -87 johon ostaessa vuosituhannen alkupuolella heti etukuormaaja piti hankkia. Kaikkihan ovat tuominneet että tuohon on aivan turha etukuormaajaa hankkia kun se toimi mitenkään tuossa. Mun kokemuksesta todella toimiva systeemi. Isommassa nelikossa NH M160 on myös etukuormaaja mutta Valmetti on niin paljon näppärämpi kuormaajakäytössä kun pienemmissä tiloissa aivan ehdoton.
Kuinka niin kaikki?
Eihän täällä ole kuin yksi jankkaaja, jonka täytyy sitä joka ketjuun toitottaa, vaikkei olisi edes Valmeteista puhe.
Ihan käypänen on EK alustaksi. Ketterä kone ja kaponen nokka niin näkee vähän sinne aisojen päähänkin.

705 takavetoon olivat laittaneet neljä kiekkoa per puoli vannepainoa, niin kulkee aamukasteisella nurmellakin.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
jkohvakk
Viestit: 306
Liittynyt: Ma Loka 20, 2014 4:58 pm
Paikkakunta: Muhos
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja jkohvakk »

Eikös 05-sarjalainen ole takavetona ihan susi, kun 45 prosenttia painosta vetämättömillä pyörillä? Vannepainot tietty korjaa, mutta vanhemmissa olisi jo valmiiksi enemmän painoa takana.
Avatar
mike
Viestit: 5324
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja mike »

Ei pidä nuo prosentit paikkaansa, kun ne on nelikolle ilmoitettu. Takavetoisessa vajaa 300 kg kevyempi etupää.
Ainahan vastapainoa tarvitaan, jos nostolaiteeseen työkoneita laittaa. Kuinkas joku keltaruskea valmetti eroaa painopisteeltään ?
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
Antsuko
Viestit: 1413
Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja Antsuko »

mike kirjoitti: Su Helmi 05, 2023 9:48 am Ei pidä nuo prosentit paikkaansa, kun ne on nelikolle ilmoitettu. Takavetoisessa vajaa 300 kg kevyempi etupää.
Takavetoisessa on myös pitempi akseliväli. Hankkijan 'Uuden ajan isäntärengit.' esitteessä mainitaan takavetoisen painonjakautumaksi 39/61. Aivan tavanomainen takavetoisen painonjakautuma, paljon nokkapainoisempia takavetoja on markkinoilla ollut.
retku
Viestit: 1654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja retku »

TunturiPappa kirjoitti: Su Helmi 05, 2023 12:20 am
jip59 kirjoitti: La Helmi 04, 2023 9:37 pm Meillä on 705 -87 johon ostaessa vuosituhannen alkupuolella heti etukuormaaja piti hankkia. Kaikkihan ovat tuominneet että tuohon on aivan turha etukuormaajaa hankkia kun se toimi mitenkään tuossa. Mun kokemuksesta todella toimiva systeemi. Isommassa nelikossa NH M160 on myös etukuormaaja mutta Valmetti on niin paljon näppärämpi kuormaajakäytössä kun pienemmissä tiloissa aivan ehdoton.
Kuinka niin kaikki?
Eihän täällä ole kuin yksi jankkaaja, jonka täytyy sitä joka ketjuun toitottaa, vaikkei olisi edes Valmeteista puhe.
Ihan käypänen on EK alustaksi. Ketterä kone ja kaponen nokka niin näkee vähän sinne aisojen päähänkin.

705 takavetoon olivat laittaneet neljä kiekkoa per puoli vannepainoa, niin kulkee aamukasteisella nurmellakin.
Tämä! Ainakin 15v on riittänyt juttua "sekarotu valmetista" ja 399 Massikasta. Samat asiat moneen kertaan 😀
LasseE
Viestit: 976
Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja LasseE »

retku kirjoitti: Su Helmi 05, 2023 8:33 pm
TunturiPappa kirjoitti: Su Helmi 05, 2023 12:20 am
jip59 kirjoitti: La Helmi 04, 2023 9:37 pm Meillä on 705 -87 johon ostaessa vuosituhannen alkupuolella heti etukuormaaja piti hankkia. Kaikkihan ovat tuominneet että tuohon on aivan turha etukuormaajaa hankkia kun se toimi mitenkään tuossa. Mun kokemuksesta todella toimiva systeemi. Isommassa nelikossa NH M160 on myös etukuormaaja mutta Valmetti on niin paljon näppärämpi kuormaajakäytössä kun pienemmissä tiloissa aivan ehdoton.
Kuinka niin kaikki?
Eihän täällä ole kuin yksi jankkaaja, jonka täytyy sitä joka ketjuun toitottaa, vaikkei olisi edes Valmeteista puhe.
Ihan käypänen on EK alustaksi. Ketterä kone ja kaponen nokka niin näkee vähän sinne aisojen päähänkin.

705 takavetoon olivat laittaneet neljä kiekkoa per puoli vannepainoa, niin kulkee aamukasteisella nurmellakin.
Tämä! Ainakin 15v on riittänyt juttua "sekarotu valmetista" ja 399 Massikasta. Samat asiat moneen kertaan 😀
Ja kaikista kommenteista paistaa, että oikeaa työkokemusta Valmetin -05 sarjasta ei ole..tai sitten kohdalle on sattunut totaalinen maanantaikappale.
Suomessa on kuitenkin niin paljon tehty töitä kyseisillä vehkeillä, että kokemusta niistä on paljon.
Totta kai jokaisessa koneessa vikoja esiintyy, mutta kuitenkin omassa tiedossa on 20000t pintaan ajettuja -05 sarjalaisia, ei niihin tuntimääriin pysty kaikilla vehkeillä.
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Make
Viestit: 1345
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja Make »

6 pyttysen kuormaaja oli laitettu nelipyttyiseen ja sitten on traktorin vika kun ei pelitä.
fiigumies
Viestit: 1998
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja fiigumies »

https://www.pottupellossa.fi/gallery/di ... ?pid=54995 Tuommosta yhdistelmää on tullut ajettua työkseen, jossain kohtaa vaihtu takarenkaat isommiksi, olihan se vähän karu yhdistelmä
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
jip59
Viestit: 2875
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:18 pm
Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla
Viesti:

Re: Valmet 705 vm1984

Viesti Kirjoittaja jip59 »

Make kirjoitti: Ma Helmi 06, 2023 7:04 am 6 pyttysen kuormaaja oli laitettu nelipyttyiseen ja sitten on traktorin vika kun ei pelitä.
Niinpä... Meikä kun aikoinaan osti tuohon 705:seen käytetyn kuormaajan joka oli otettu pois 05 mallin valmetista. Kiinni laittaessa tein havainnon että kuormaaja ei mahdu liikkumaan kun ottaa kiinni etupainotelineeseen eli aisat liian lyhyet. Selvisi että tuo onkin 605 traktorista eli kolmimukisesta jossa on nokka lyhyempi. Eipä kun painotelinettä lyhentämään että mahtui liikkumaan.

Toisaalta tuo kuormaaja tuntuu olevan kovinkin pätevä vaikka ei ulottuvuutta olekkaan kovin paljon. Eipä ole takapää jäänyt kevyeksi vaikka kaikki siitä varoittelevat 705:sen kanssa. Esim. 700kg apulantasäkkien käsittelyssä ei ole ongelmia. Tuo lyhyt ulottuvuus on vain positiivinen asia kun pääasiassa ahtaissa tiloissa noiden kanssa pelataan.
Valmet 604-4 -83 Valmet 705-4 87 Nh M160 -98 Ei savua ilman kokeilua...
Konekansa.fi
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa