Mämmi

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Jumunen
Viestit: 4338
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
Viesti:

Mämmi

Viesti Kirjoittaja Jumunen »

Mämmistä on varmaan aiemminkin turistu, vaan enpä löytänyt, joten uusi ketju. Tänä vuonna olen ostanut kaksi tuokkosta, kumpikin eri valmistajan tuotteita ja molemmissa sama vika. Ilmeisesti korkea sähkön hinta on aiheuttanut sen, että valmistajat syytävät tuotteensa markkinoille puolivalmiina. Paistamisesta on tingitty ja rajusti, raakoja ovat meikäläisen suuhun. Takavuosina eräskin valmistaja kehui tuotettaan 'makuraidalla', nyt siitä ei ollut jälkeäkään. Molemmat mämmit olen maistamisen jälkeen nakannut uuniin ja antanut olla puolisen tuntia, paljon parempina olen ne pois ottanut, kuin ennen uuniin laittoa. Toista ei kyllä hyväksi saanut, kun olivat liian imeläksi tehneet, melkein kun paistettua siirappia. Vähintä mitä valmistajilta voisi vaatia, olisi se, että mämmituokkoset olisi varustettu kunnon paisto-ohjeilla.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Mämmi

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

viewtopic.php?p=1304975&hilit=m%C3%A4mmi%C3%A4#p1304975

viewtopic.php?t=38074&hilit=m%C3%A4mmi%C3%A4

Mitä noista mahtaa löytyä.

Kaupassa kulkiessa olen mämmiroppeita nähnyt,tiedä sitten milloin lie tehtyjä.....itse meinaan odottaa laskiaispulla kauden ohi,ennen kuin,aion edes maistaa mämmiä.
Avatar
rattori
Viestit: 11063
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Mämmi

Viesti Kirjoittaja rattori »

Joulu takana joten juhannuksen alusviikot käsillä :D
------------
tractors
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Mämmi

Viesti Kirjoittaja Jammu »

j-lauta onko hirveä siittymä ja huulimunahallitus pilannu mämminki :lol:

no, likempänä päästäistä sitä taas testaillaan. Kymppi-mämmi ollut se varma nakki joskin ei se naapuripitäjän konkkaan menneen leipomonkaan tuote huanoa ollut
Suomi kuuluu länsimaihin
SPS1975
Viestit: 2209
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Mämmi

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

En ole koskaan mämmiä suuhuni laittanut, enkä tiedä että kukaan muukaan sitä olisi minulle syöttänyt ja aion pitää asian laidan jatkossakin näin.
ylioyja
Viestit: 7641
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Mämmi

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

Toistan viimevuotisen käsityksen asiasta:
ylioyja kirjoitti: La Huhti 16, 2022 2:58 pm
VD5 kirjoitti: La Huhti 16, 2022 10:35 am Aiemmin on tullut syötyä kymppimämmiä ja Saarioisten vastaavaa, mutta nyt tarttui kaupasta vahingossa mukaan aallon leipomon mämmiä, eikä enää tarvitsekaan muuta ostaa. Tuossa aallon leipomon mämmissä ei ole lainkaan sitä pientä kitkerää sivumakua, joka esim kymppimämmissä on. Todella pehmeä ja herkullinen maku.
VD5 on oikeassa. Erityisen hyvää Aallon mämmi on silloin, jos sen ostaa jo alkuvuodesta; lähempänä pääsiäistä on pikaisemmin tehtyä mämmiä.
Kuumennetaan, laitetaan vaniljajätskiä mukaan ja nautitaan muiden perheenjäsenten kera.
Pitääpä ajatella tuota lisäkypsennysasiaakin jos mämmi tuntuu sen tarpeessa olevan.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Mämmi

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Voiko sitä mämmiä lisäkypsentää,siinä pahvisessa rasiassaan,kun ottaa se sen muovisella ikkunalla olevan kannen pois.
Kyselen kun,en ole mitenkään mikään huusholli ihminen,sillä olen nähnyt,mitenkä yksi aikamies poika,lämmitti maksalaatikkoa uunissa,ottamatta sitä kantta pois rasiasta.
Jumunen
Viestit: 4338
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
Viesti:

Re: Mämmi

Viesti Kirjoittaja Jumunen »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Pe Helmi 03, 2023 8:35 am Voiko sitä mämmiä lisäkypsentää,siinä pahvisessa rasiassaan,kun ottaa se sen muovisella ikkunalla olevan kannen pois.
Kyselen kun,en ole mitenkään mikään huusholli ihminen,sillä olen nähnyt,mitenkä yksi aikamies poika,lämmitti maksalaatikkoa uunissa,ottamatta sitä kantta pois rasiasta.
Juurikin noin olen lisäkypsentänyt, hyvin onnistuu. Siis yläkansi pois.
MOP
Viestit: 7479
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Mämmi

Viesti Kirjoittaja MOP »

JUst söin mämmiä aamiaiseksi. Ihan syötävää se oli. Ja jonkun valmistamaa.
Ganisteri
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2017 12:54 pm
Viesti:

Re: Mämmi

Viesti Kirjoittaja Ganisteri »

Kyllä jää mämmit kaupan hyllylle kuten ennenkin. Ei vain maistu(ainakaan hyvälle)
Avatar
MF135-72
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2015 2:08 am
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Mämmi

Viesti Kirjoittaja MF135-72 »

Viestiketjua lainatakseni, huomenna on päivistä parhain. No ehkä nyt ei sentään, mutta muutama Runebergin torttu pitää nauttia. Sitten taitaakin olla hetki jäädä odottamaan suurta juhlaa, kun vedetään mämmiä naamaan oikeen urakalla 👍.

ps. Eikö Masinistit sivuilta löydy Runebergin torttu topiccia :?:
Korjasin sen rikki :|
Jumunen
Viestit: 4338
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
Viesti:

Re: Mämmi

Viesti Kirjoittaja Jumunen »

MF135-72 kirjoitti: La Helmi 04, 2023 7:42 pm Viestiketjua lainatakseni, huomenna on päivistä parhain. No ehkä nyt ei sentään, mutta muutama Runebergin torttu pitää nauttia. Sitten taitaakin olla hetki jäädä odottamaan suurta juhlaa, kun vedetään mämmiä naamaan oikeen urakalla 👍.

ps. Eikö Masinistit sivuilta löydy Runebergin torttu topiccia :?:
Ei mulla ole varaa syödä Ruuneperin torttuja, näkyvät maksavan kuutisen euroa 2 kpl.
Avatar
MF135-72
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2015 2:08 am
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Mämmi

Viesti Kirjoittaja MF135-72 »

Jumunen kirjoitti: La Helmi 04, 2023 8:06 pm
MF135-72 kirjoitti: La Helmi 04, 2023 7:42 pm Viestiketjua lainatakseni, huomenna on päivistä parhain. No ehkä nyt ei sentään, mutta muutama Runebergin torttu pitää nauttia. Sitten taitaakin olla hetki jäädä odottamaan suurta juhlaa, kun vedetään mämmiä naamaan oikeen urakalla 👍.

ps. Eikö Masinistit sivuilta löydy Runebergin torttu topiccia :?:
Ei mulla ole varaa syödä Ruuneperin torttuja, näkyvät maksavan kuutisen euroa 2 kpl.
No sitten on rahat vähissä. Kyllä mä niitä 8 kappaletta ostin hintaa miettimättä. Tais olla femma 2kpl. Tokmannilla.
Korjasin sen rikki :|
jenkula
Viestit: 244
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:05 pm
Viesti:

Re: Mämmi

Viesti Kirjoittaja jenkula »

Ite söin hoviruoan mämmiä,oli kyllä hyvää.
Hitto kun ei kaupasta löytyny enää luumu-rusinakeittoa,nyt tökkii joka aamunen riisipuuro.
Viimeksi muokannut jenkula, La Helmi 04, 2023 9:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jussi77
Viestit: 4415
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Mämmi

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

MF135-72 kirjoitti: La Helmi 04, 2023 8:10 pm
Jumunen kirjoitti: La Helmi 04, 2023 8:06 pm
MF135-72 kirjoitti: La Helmi 04, 2023 7:42 pm Viestiketjua lainatakseni, huomenna on päivistä parhain. No ehkä nyt ei sentään, mutta muutama Runebergin torttu pitää nauttia. Sitten taitaakin olla hetki jäädä odottamaan suurta juhlaa, kun vedetään mämmiä naamaan oikeen urakalla 👍.

ps. Eikö Masinistit sivuilta löydy Runebergin torttu topiccia :?:
Ei mulla ole varaa syödä Ruuneperin torttuja, näkyvät maksavan kuutisen euroa 2 kpl.
No sitten on rahat vähissä. Kyllä mä niitä 8 kappaletta ostin hintaa miettimättä. Tais olla femma 2kpl. Tokmannilla.
Kaksi pakettia näitä paikallisen leipomon torttuja vitosella eli 1,25€/kpl. Eipä maisut perheessä muille eli saan nauttia ne itte.
juntunen
Viestit: 3162
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2014 12:45 am
Viesti:

Re: Mämmi

Viesti Kirjoittaja juntunen »

Eipä tule mämmiä syötyä normaalisti kun on sellainen tapa että syö pääruokaa sen verran että nälkä lähtee, joten ei ole enää tilaa jälkiruualle.
Mutta, silti tuli ostettua viimevuoden helatorstain tienoilla 250g mämmirasioita 10 tai 20c kappalehintaan. Ei se mämmi pahaa ole mutta kyllä oikea ruoka on parempaa ja sitä voi syödä sitten vähemmän jos mämmillä mahansa täyttää.
Tämä vissiin kuuluisi tuonne Sulo Vilen -ketjuun, mutta tulipa tänne.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], ihmehitsari, rokkimatti, rölli ja 45 vierailijaa