Auton helman korjaus

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Auton helman korjaus

Viesti Kirjoittaja 361 »

Perceiver kirjoitti: La Tammi 28, 2023 12:40 pm
361 kirjoitti: La Tammi 28, 2023 12:29 pm Mutta mielipide. Hiekkapuhallettuja ruosterupia joiden "kraatereiden" pohja saattaa olla niin ohut että on huokoinen. Kumpi parempi tina vai kitti?
Tuollaiseen kohtaan tina toki soveltuu. Ongelmana tosin on se, että myös kraaterien pohjustusten tulee olla kunnossa. Muussa tapauksessa tina jää sieltä auki ja kosteus pääsee sieltä tinauksen alle. Ainoa kunnollinen korjaus olisi vaihtaa tilalle ehjää peltiä.
Pohjustus tulee olla kunnossa. Läheskään aina pellin vaihto ei tule kysymykseen tai aiheuttaa niin laajamittaiset työt ettei se ole järkevää. Mitä "Kunnolla tehty" tarkoittaa. Mun mielestä muutama vuosikymmen sitten tehty korjaus joka ei vieläkään osoita väsähtämisen merkkejä on enemmän kuin onnistunut.
Perceiver
Viestit: 1080
Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
Viesti:

Re: Auton helman korjaus

Viesti Kirjoittaja Perceiver »

361 kirjoitti: La Tammi 28, 2023 1:42 pm Pohjustus tulee olla kunnossa. Läheskään aina pellin vaihto ei tule kysymykseen tai aiheuttaa niin laajamittaiset työt ettei se ole järkevää. Mitä "Kunnolla tehty" tarkoittaa. Mun mielestä muutama vuosikymmen sitten tehty korjaus joka ei vieläkään osoita väsähtämisen merkkejä on enemmän kuin onnistunut.
Jonkinlaisia kompromissejä remontissa usein joutuu tekemään. Ymmärsin, että kraatereiden pohjat ovat puhki. Mutta kuten sanottua onnistuneella tinauksella pääsee pitkälle eteenpäin.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Auton helman korjaus

Viesti Kirjoittaja 361 »

Perceiver kirjoitti: La Tammi 28, 2023 2:35 pm
361 kirjoitti: La Tammi 28, 2023 1:42 pm Pohjustus tulee olla kunnossa. Läheskään aina pellin vaihto ei tule kysymykseen tai aiheuttaa niin laajamittaiset työt ettei se ole järkevää. Mitä "Kunnolla tehty" tarkoittaa. Mun mielestä muutama vuosikymmen sitten tehty korjaus joka ei vieläkään osoita väsähtämisen merkkejä on enemmän kuin onnistunut.
Jonkinlaisia kompromissejä remontissa usein joutuu tekemään. Ymmärsin, että kraatereiden pohjat ovat puhki. Mutta kuten sanottua onnistuneella tinauksella pääsee pitkälle eteenpäin.
Näinhän se on. Itse olen sitä mieltä että on kohteita joissa tinaus on parempi kuin kitti. Toki vaatii sen taidon ja on kitin levitystä työläämpi. Itse käytän tinausta jos on tarkoitus tehdä mahdollisimman kestävää jälkeä. Korjauksia voi tehdä myös niiteillä/liimaamalla ja silloin kittaus ainoa mahdollisuus. Joissain tilanteissa erinomainen korjausmetodi sekin.
8400
Viestit: 9802
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Auton helman korjaus

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Sain tankin päällä olevan penkin tekemän lommon lähes kokonaan pois pelkästään kuumailmapuhaltimella lämmittämällä, lumella jäähdyttelemällä ja vasaroimalla lommon reunoja. Jäi pieni n. puoli milliä syvä lommo. Muut lommot on syvempiä ja terävämpiä mutta ne pystyy mahdollisesti painamaan jollain koukulla täyttöreijän kautta.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ari, Google [Bot], mrjb425 ja 43 vierailijaa