Max 7000e kaara
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Tänään tuli v50 1,6D hommattua. 225tkm ajeltu. Vm.-10. Saas nähä miten elämä muuttuu. Kerron ja kysyn kyllä.
Varmaan uudella otsikolla sitte.
Tai jos jo huomenna alkaa jo temppuilla, sitten jatkan tähän ketjuun
Varmaan uudella otsikolla sitte.
Tai jos jo huomenna alkaa jo temppuilla, sitten jatkan tähän ketjuun
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 9:17 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Tai jos ostaa kahdella tonnilla ranskalaisen ja käyttää 5 tonnia johonkin järkevämpään kuin autoon.Turaaja kirjoitti: ↑La Tammi 21, 2023 6:49 pm Kiinnostava ketju, kun itsekin ole pohtinut tarvitaanko kohta toinen auto. Kriteerinä jarruton vetomassa 750 kg tai hieman vajaa. Sama 7000 € ollut kattona. Ketjun aloittaja on jo sulkenut raskalaiset pois valikoimasta. Minua on kasvatettu välttämään ranskalaisia ja oma jälkikasvu ilmoitti, että sellaista ei pihaan tuoda. Siitäkin huolimatta tämä Citikka jotenkin vaikuttaa hinnan puolesta kohtuullisen potentiaaliselta vaihtoehdolta: https://www.nettiauto.com/citroen/c5/13 ... l-ad-share
Diesel ei ole kannattavin omilla kilometrimäärillä, kun se on rajoillakin nykyisenkin auton kanssa.
Tuskin tuota hankin, mutta mukava välillä katsella vaihtoehtoja.
Nykyinflaatiossa alkaa käytetyt autotkin näyttämään todella halvoille, ja joka päivä lapataan lisää myyntiin. Löytyykö kaikille ostaja..
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: To Joulu 31, 2020 6:46 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Tämä voi olla se todellisuus tai sitten säästän koko 7000 € järkevämpään. Ongelma on nykyisen kulkineen 450 kg jarruton perävaunumassa, joka ylittyy helposti omassa käytössä. Halvinta olisi lopettaa peräkärryn vetäminen kokonaan .
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Youtubesta löytyy "Autoholistin autofantiasat" ihan asiallinen C4 video, jotenkin ei vakuuta sähköratkaisut Citikassa sen perusteella vieläkään kun ABS boksi liittimineen on kosteassa paikassa Johtimetkaan ei ole värikoodattuja vaan niissä on tekstit joita ei pysty lukemaan kun ei saa selvääBHN kirjoitti: ↑Su Tammi 22, 2023 8:30 amTai jos ostaa kahdella tonnilla ranskalaisen ja käyttää 5 tonnia johonkin järkevämpään kuin autoon.Turaaja kirjoitti: ↑La Tammi 21, 2023 6:49 pm Kiinnostava ketju, kun itsekin ole pohtinut tarvitaanko kohta toinen auto. Kriteerinä jarruton vetomassa 750 kg tai hieman vajaa. Sama 7000 € ollut kattona. Ketjun aloittaja on jo sulkenut raskalaiset pois valikoimasta. Minua on kasvatettu välttämään ranskalaisia ja oma jälkikasvu ilmoitti, että sellaista ei pihaan tuoda. Siitäkin huolimatta tämä Citikka jotenkin vaikuttaa hinnan puolesta kohtuullisen potentiaaliselta vaihtoehdolta: https://www.nettiauto.com/citroen/c5/13 ... l-ad-share
Diesel ei ole kannattavin omilla kilometrimäärillä, kun se on rajoillakin nykyisenkin auton kanssa.
Tuskin tuota hankin, mutta mukava välillä katsella vaihtoehtoja.
Nykyinflaatiossa alkaa käytetyt autotkin näyttämään todella halvoille, ja joka päivä lapataan lisää myyntiin. Löytyykö kaikille ostaja..
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Olisiko vika ja ohjelmoitu käyttöikä kaksi eri asiaa?
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: To Joulu 31, 2020 6:46 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Tuli lievää auton lisätarvetta. Käytiin pojan kanssa muutama katsomassa. Tähän saakka kiinnostavin tämän ketjun hintaluokassa oli kierroksella 2010 Mondeo 2,0 TDCi Power shift -automaatilla. Ajettu vähän yli 200 000 km.
Toinen kandidaatti oli V70 2007, 2,4 bensa, automaatti. Ajettu alle 200 000 km.
Kolmas oli 2004 C-RV, 2,0 bensa automaatilla ja ajettua vähän yli 200 000 km. (Tässä lienee tupakoitu, kun haisi pesun jäljiltä pahalta.)
Itseäni kiinnostaa Mondeo, koska pitkäjalkaiselle löytyy tilaa. Muutenkin oli siistein ulkoa ja sisältä sekä omaa parhaan huoltohistorian. Mondeo ja CRV ovat Volvoa useamman tuhatta halvempia. Volvo ei siis kuulu hintansa puolesta ketjun hintaluokkaan.
Kakkosautoa tässä ollaan hakemassa. Diesel vai bensa ei nyt ole se kriittinen kriteeri vaan mahdollinen luotettavuus.
Mitä Modeosta olisi hyvä tietää?
E. Ja mitä mieltä vaihtoehdosta ylipäätään?
Toinen kandidaatti oli V70 2007, 2,4 bensa, automaatti. Ajettu alle 200 000 km.
Kolmas oli 2004 C-RV, 2,0 bensa automaatilla ja ajettua vähän yli 200 000 km. (Tässä lienee tupakoitu, kun haisi pesun jäljiltä pahalta.)
Itseäni kiinnostaa Mondeo, koska pitkäjalkaiselle löytyy tilaa. Muutenkin oli siistein ulkoa ja sisältä sekä omaa parhaan huoltohistorian. Mondeo ja CRV ovat Volvoa useamman tuhatta halvempia. Volvo ei siis kuulu hintansa puolesta ketjun hintaluokkaan.
Kakkosautoa tässä ollaan hakemassa. Diesel vai bensa ei nyt ole se kriittinen kriteeri vaan mahdollinen luotettavuus.
Mitä Modeosta olisi hyvä tietää?
E. Ja mitä mieltä vaihtoehdosta ylipäätään?
-
- Viestit: 4406
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Mondeossa alusta on syytä tutkailla tarkkaan. Jos se on käynyt kivikossa, niin korroosio muodostuu nopeasti ongelmaksi. Alustan suojaukseen ylipäätään kannattaa kiinnittää huomiota. Laatikon öljynvaihdot on syytä selvittää. Eiköhän noilla muuten mennä 400tkm varsin vaivatta.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: To Joulu 31, 2020 6:46 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Alusta näytti hyvältä, kun kurkkasin helman alta. Näytti massatulta ja massaus ehjältä. Pitää kurkata vielä tarkemmin. Ihan en muista olisko se juuri Mondeossa, jossa oli äskettäin vaihdettu laatikon öljyt.
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: Su Maalis 14, 2021 10:02 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Motukka sinänsä ihan kohtuullinen ajoltaan ja moottoriltaan. Mutta on sisältä halvan oloinen, kuluminen näkyy nopeasti. Vaikea myydä suoraan eteenpäin, eikä vaihtoarvoa. Powershift on kysymysmerkki, viimeksi kun katselin niin purkuosana vaihdelaatikkoa ei löytynyt. Niin paljon niitä on hajonnut.
-
- Viestit: 5528
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Jos haluat auton jota ei tarvitse jatkuvasti korjailla niin osta CR-V, jos taas tykkäät askarrella pajalla niin tuo Mondeo on ihan ok vaihtoehto.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Minä ostin Mersun SLK:n, osta sinäkin, on hyvä auto, toimii kuin junan vessa eikä tarvi korjailla
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: To Joulu 31, 2020 6:46 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 6696
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Noista valittaessa olisi Volvo minulle sopivin, hinnasta huolimatta.
Milloin se Ford tulikaan volvo-tehtaan omistajaksi ja halusi niistäkin tehdä Mondeoita. Onkohan kiinalaisten omistuksessa laatu parantunut?
Milloin se Ford tulikaan volvo-tehtaan omistajaksi ja halusi niistäkin tehdä Mondeoita. Onkohan kiinalaisten omistuksessa laatu parantunut?
-
- Viestit: 1425
- Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Liekö Ford teettänyt Getrag'illa sekundaa, vai onko Mondeossa eri malli kuin Fiestan ja Focus'in Getrag 6DCT250. Renaultin EDC kaksoiskytkinautomaatti on juuri tuo Getrag 6DCT250, on erittäin hyvin toimiva eikä kestävyyden suhteenkaan ole ollut huomauttamista. Tyttärelläni on ollut kaksi Grand Scenic'iä EDC-vaihteistolla runsailla kilometreillä, joissa ei mitään ihmeellistä. Jälkimmäiseen vaihdoin vaihteistoöljyt kolme vuotta sitten kesällä, kun olin ensin omaan Captur'iin harjoitellut. Noissa nykyajan tyypilliseen tapaan vaihteiston öljynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta omaan vaihdoin alle neljävuotiaana 50000 km mittarissa. Kuulemma paljon ajetun Grand Scenic'in vaihteiston toiminta parani selvästi öljynvaihdon jälkeen.
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Koskakohan pääsis korjailemaan omaa mondeota?korjailija kirjoitti: ↑Pe Touko 19, 2023 7:08 pm Jos haluat auton jota ei tarvitse jatkuvasti korjailla niin osta CR-V, jos taas tykkäät askarrella pajalla niin tuo Mondeo on ihan ok vaihtoehto.
Huollot tehty ja kilsoja vaan kertyy, ei vikoja.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: To Joulu 31, 2020 6:46 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Meidän kierroksella vastaan tulleessa Volvossa oli viimeinen öljynvaihtoväli venynyt ja huoltokuitissa luki: "huonot öljyt". Toinen pienempi huomio oli huonosti asennettu johtonippu, jota moniurahihna oli syönyt, niin että kupari näkyi ja liitin oli myös saanut siipeensä. Yli neljä tonnia enemmän pitäis siihen kaivaa kuvetta.
-
- Viestit: 6696
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Tuossa hintaluokassa on 4000 € paljon ja viat vielä lisäksi. Ei jatkoon.
-
- Viestit: 9814
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Kattelin tossa keväämmällä 3 koppaista v70 vähän sillä silmällä mutta ford oli saanut ruosteen tartutettua siihenkin
- ihmehitsari
- Viestit: 18657
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
7tonnin autoissa merkitsevintä on auton kunto, ei niinkään "nettitietäjien" asiantuntijuus. 7 tonnin kottero on ehtoopuolen kulkija, osaaikaeläkäinen joka paikkaa nuorempien vaihtoehtojen puutetta.
7 tonnin auto voi parhaimmillaan olla kuin se 70 vuotiaan elämäntapayrittäjän vanhuuseläkettä nauttiva renki. Laakin peli, aina valmis.
Tai sitten kuin se nuoremman polven yrittäjän 40 vuotias työkokeilukaveri, ei jaksa eikä kiinnosta.
Kokeilemalla selviää minkä arpa antaa. Minkä arpa yllättää, mikä taas jättää käteen Mustan Pekan
7 tonnin auto voi parhaimmillaan olla kuin se 70 vuotiaan elämäntapayrittäjän vanhuuseläkettä nauttiva renki. Laakin peli, aina valmis.
Tai sitten kuin se nuoremman polven yrittäjän 40 vuotias työkokeilukaveri, ei jaksa eikä kiinnosta.
Kokeilemalla selviää minkä arpa antaa. Minkä arpa yllättää, mikä taas jättää käteen Mustan Pekan
säästellen sippiin
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 32 vierailijaa