Tuo on totta, mikäli kulutusnormina on uudempi WLTP-normi. Wanhemman humppahumppanormin mukaan ilmoitetun kulutuslukeman alittaminen vaatinee erityisiä taitoja ajamisessa tai toiveikkaassa tarinoinnissa.
Max 7000e kaara
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
-
- Viestit: 3288
- Liittynyt: Ti Joulu 16, 2014 12:45 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Mitenkäs se helposti alle kulutusnormin alle pääseminen suoritetaan? Maantieajossa varmaankin niin että jyrryytetään isoimmalla vaihteella mahdollisimman hiljaa, mutta mitenkäs kaupunkiajossa? Jätetään auto kaupungin laidalle ja mennään julkisilla.
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Mikä auto sinulla on, kun jyrryyttämällä isoimmalla vaihteella mahdollisimman hiljaa kuluttaa vähiten?
Kannattaa tutustua taloudellisen ajotavan oppaisiin ja sitten kokeilla käytännössä, niin voit yllättyä käsitystesi kanssa.
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Vag-vaunujen DSG on yleisesti vähän niinku jyrkkä ei-ei?
Eikö niitten luotettavuus parantunu jossain vaiheessa.
Missä?
Eikö niitten luotettavuus parantunu jossain vaiheessa.
Missä?
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Linkitän aika hyvän oppaan, jos ei hahmota taloudellista ajoa. Olen lukenut ihan mielenkiinnosta tuon opuksen.
"Aja taloudellisesti"
https://satl.fi/kauppa/tuotteet/kirjat/ ... ku-ikonen/
"Aja taloudellisesti"
https://satl.fi/kauppa/tuotteet/kirjat/ ... ku-ikonen/
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
-
- Viestit: 3288
- Liittynyt: Ti Joulu 16, 2014 12:45 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Tällä hetkellä pääosin Megane II 1.5 dCi, vie seka-ajossa n. 4.5 l/100 km, maantiellä alle 4l/100km. Maantiellä kulutusta ei voi pudottaa kuin laskemalla nopeutta, isoimmalla vaihteella liian pienillä kierroksilla alkaa jyristämään, polttoainetta toki menee vähemmän mutta ei se pitkän päälle taloudellista ole jos laatikko, kaksoismassakytkin tai runkolaakerit hajoaa. Toki voi pienemmällä vaihtella mennä mutta sitten taas kierrokset nousee ja se nostaa kulutusta.
Viimeksi muokannut juntunen, To Tammi 19, 2023 3:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 974
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Kannattaa nollata ajotietokoneesta se kulutusmittari ja kokeilla eri vaiheiden vaikutusta tietyissä nopeuksissa.
-
- Viestit: 3288
- Liittynyt: Ti Joulu 16, 2014 12:45 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
No se on lähinnä hypoteettinen tilanne että pitäisi kulutusta maantieajossa vähentää, koska jos ajelee kovasti alle sallitun rajoituksen niin alkaa keräämään jonoa taakseen. Ei se polttoaine vielä sentään niin kallista ole että olisi tarpeen omaa ja muiden matkantekoa häiritä.
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Taloudellinen ajaminen ei synonyymi liikennevirtaa hitaammin ajamiselle.
Kannattaa tutustua taloudellisen ajon teoriaan, mikäli polttoaineen kulutus on itselle tärkeää.
Kannattaa tutustua taloudellisen ajon teoriaan, mikäli polttoaineen kulutus on itselle tärkeää.
-
- Viestit: 3288
- Liittynyt: Ti Joulu 16, 2014 12:45 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Niin kannattaa, itse tulee ajettua omiin tarpeisiin nähden riittävän taloudellisesti. Tosiasia on kuitenkin se, että isommissa nopeuksissa ilmanvastus dominoi polttoaineenkulutusta eikä sitä pysty vähentämään kuin pienetämällä nopeutta.
Kaupunkiajossa kuski pystyy varmasti vaikuttamaan kulutukseen suhteessa enrmmän, liike-energiaa ei esim. kannata muuttaa jarruilla lämmöksi jos ei ole pakko.
Kaupunkiajossa kuski pystyy varmasti vaikuttamaan kulutukseen suhteessa enrmmän, liike-energiaa ei esim. kannata muuttaa jarruilla lämmöksi jos ei ole pakko.
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Miten musta tuntuu että uudet on kuivia kaikki? Itsekin ajanut muutaman vuoden nyt uusilla dsg vehkeillä, aika helposti saa Passatissa kytkimen hajua joten täytynee olla kuiva ja ei se ihan pieni auto ole Eikä hyvyys taida pelkästään johtua siitä onko kuiva vai märkä.
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Voi olla, en tiedä näistä uudemmista.Nuffield kirjoitti: ↑To Tammi 19, 2023 7:11 pmMiten musta tuntuu että uudet on kuivia kaikki? Itsekin ajanut muutaman vuoden nyt uusilla dsg vehkeillä, aika helposti saa Passatissa kytkimen hajua joten täytynee olla kuiva ja ei se ihan pieni auto ole Eikä hyvyys taida pelkästään johtua siitä onko kuiva vai märkä.
Alkupään dsg tapauksia joitain tiedän yleisesti ja lueskellut niistä jonkin verran joskus. Väitteitä oli että kuivat olisivat heikompia, esim jossain golfissa vrt vw passat.
Mutta en ole tuollaisia omistanut joten kuulopuheisiin ja luettuun perustuu nuo asiat.
Olisiko olleet sitten vaan niin tarkasti mitoitettuja nuo pienemmät?
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Dsg on oikein loistava käytökseltään, muutaman kerran jäätyny käsijarru päälle ja ainoa suunta jonne pääsee on taaksepäin, joutuu melkosesti polkaseen kaasua että aukeaa ja noissa tilanteissa ihan selkeä kytkinlevyn haju leijailee Toinen on peräkärryn kanssa peruuttelu ylämäkeen. Auto on tosiaan 6kk vanha Passat. Jostakin syystä en omaksi uskaltais ostaa käytettynä vaikka ilmeisen kestäviä nämä uudet jo on, maine kun on joskus menetetty...
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Onko VAG:n kaksoiskytkinlaatikoissa varoitus/suojajärjestelmä kytkimen ylikuumenemiselle?
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Takaisin otsikon aiheeseen:
Volvo v50 1,6 diesel 109hv 2009-2012
Golf 1,6tdi -12
Ceed 1,4 dieseli -13
Näistä tyyppivikoja tai muuta tarinaa kiitos!
Volvo v50 1,6 diesel 109hv 2009-2012
Golf 1,6tdi -12
Ceed 1,4 dieseli -13
Näistä tyyppivikoja tai muuta tarinaa kiitos!
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Onkos tuo Volvo 1,6 diesel PSA:n koneella? Jos on, niin sitten ehkä oma tarinanasa.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Mulla ainakin nuo suuttimet vuoti ja öljyt muuttuivat puuroksi. Turbon voitelu loppui ja öljypohjan sihti tukkeutui. Tämä siis -07 Scudossa, jossa on 1,6 Hdi. Samaan aikaan oli myös Citroën C4 -07 1,6 Hdi, joka toimi loistavasti 300 tuhatta lunastukseen asti. Siinä vaihdettiin juuritiivisteet ennakoidusti. Nyt on C4 -11, jossa ei tuota vuotoa enää ilmene, mutta suuttimet muuten rikkoutuvat. Mahtaako tätä uudempaa moottoria enää Volvoissa olla?
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Se on kuin verta kaivais nokasta noiden pikkudieseleiden kanssa vanhemmiten. On egr, hiukkassudatin, kaksoismassaa, suutinta, jne jne. Lisäksi ihan ... kylmiä talvella ilman webastoa.Aakku kirjoitti: ↑Pe Tammi 20, 2023 3:15 pmMulla ainakin nuo suuttimet vuoti ja öljyt muuttuivat puuroksi. Turbon voitelu loppui ja öljypohjan sihti tukkeutui. Tämä siis -07 Scudossa, jossa on 1,6 Hdi. Samaan aikaan oli myös Citroën C4 -07 1,6 Hdi, joka toimi loistavasti 300 tuhatta lunastukseen asti. Siinä vaihdettiin juuritiivisteet ennakoidusti. Nyt on C4 -11, jossa ei tuota vuotoa enää ilmene, mutta suuttimet muuten rikkoutuvat. Mahtaako tätä uudempaa moottoria enää Volvoissa olla?
VALLU ON PARAS!
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ihmehitsari ja 27 vierailijaa