Kärryn veto käytössä, tarkoituksena on se myös säilyttää.Talumees kirjoitti: ↑To Joulu 08, 2022 11:06 amOnko kärryn veto käytössä? Jos ei ole niin ei vetoakseliakaan tarvitse. Omasta autoperäisestä vetoakselit poistettu.kari t kirjoitti: ↑To Joulu 08, 2022 9:08 amLöytyykö masinisteilta kyseistä vetoakselia ?DieselHomer kirjoitti: ↑Ke Joulu 07, 2022 10:47 pm näkyy olevan Eaton 2 nopeuksinen toi akseli. vetoakselin laippa on niin pieni ettei ulompi laakeri mahdu reijästä niinku yleensä vaan laakeri laitetaan jarrurummun sisäpuolelta ja lukitaan seegerillä paikoilleen.
Vinkkejä mistä mahdollisesti voisi löytyä / kysellä.
TUHTI BETTERI
-
- Viestit: 577
- Liittynyt: La Joulu 08, 2007 7:49 pm
- Paikkakunta: pattijoki
- Viesti:
Re: TUHTI BETTERI
Aja millä ajat, mutta nuhvilla loput
-
- Viestit: 577
- Liittynyt: La Joulu 08, 2007 7:49 pm
- Paikkakunta: pattijoki
- Viesti:
Re: TUHTI BETTERI
Kiitoksia vinkistä. Soitellan ehkä jo huomenna.sata10 kirjoitti: ↑To Joulu 08, 2022 10:47 amhttps://www.rmtrucks.com/ tuolla näky olevan monta petterin raatoa,kun kesällä kävin tavaraa hakemassa.kari t kirjoitti: ↑To Joulu 08, 2022 9:08 amLöytyykö masinisteilta kyseistä vetoakselia ?DieselHomer kirjoitti: ↑Ke Joulu 07, 2022 10:47 pm näkyy olevan Eaton 2 nopeuksinen toi akseli. vetoakselin laippa on niin pieni ettei ulompi laakeri mahdu reijästä niinku yleensä vaan laakeri laitetaan jarrurummun sisäpuolelta ja lukitaan seegerillä paikoilleen.
Vinkkejä mistä mahdollisesti voisi löytyä / kysellä.
Aja millä ajat, mutta nuhvilla loput
-
- Viestit: 577
- Liittynyt: La Joulu 08, 2007 7:49 pm
- Paikkakunta: pattijoki
- Viesti:
Re: TUHTI BETTERI
Nostellanpas tätäkin, kelit rupeaa olemaan sen verran suotuisat, jotta voi tämänkin kimppuun käydä.
RM Trucksilta kyselin vetoakselia ja laakereitten kiinnitysmuttereita. Tarjosivat kokonaista taka-akselia ilman pyöriä. lähes samaan hintaan mitä olisi maksanut akseli muttereineen. No, tietenkin tartuin tarjoukseen.
Alkuperäisessä oli ulostullut akseli manklannut akselikotelon kierrepään hieman soikeaksi. Oli vaikeuksia saada mutterit irti, lämmöllä ja katkasiumeisseliä hyväksikäyttäen, moskalla hakkamalla sain vihdoin irti, apuna oli myös koneistajan tekemä avain, siintä kuva myöhemmin.
Saatta olla myös vaikeuksia saada uusvanhat mutteit kohtuudella paikoilleen. Yritän kuitenkin kylmää ja lämpöä hyväksikäyttäen saada mutteri kiinnitettyä. Pitää yrittää jotenkin saada akselikotelon kierrepään jotenkin pyöreäksi, nyt on noin 1,5 mm soikea.
Koskaan en ole akselistoa kokonaisena vaihtanut, joten, jos ja kun rupean akselistoa kokonaisena vaihtamaan. Miten pysyy jousipakat kasassa, vai leviääkö kuten jokisen eväät, kun avan jousipakkaa kasassa pitävät ns.henkseleitten ja akselikotelon alapuolella olevat neljä mutteria.
RM Trucksilta kyselin vetoakselia ja laakereitten kiinnitysmuttereita. Tarjosivat kokonaista taka-akselia ilman pyöriä. lähes samaan hintaan mitä olisi maksanut akseli muttereineen. No, tietenkin tartuin tarjoukseen.
Alkuperäisessä oli ulostullut akseli manklannut akselikotelon kierrepään hieman soikeaksi. Oli vaikeuksia saada mutterit irti, lämmöllä ja katkasiumeisseliä hyväksikäyttäen, moskalla hakkamalla sain vihdoin irti, apuna oli myös koneistajan tekemä avain, siintä kuva myöhemmin.
Saatta olla myös vaikeuksia saada uusvanhat mutteit kohtuudella paikoilleen. Yritän kuitenkin kylmää ja lämpöä hyväksikäyttäen saada mutteri kiinnitettyä. Pitää yrittää jotenkin saada akselikotelon kierrepään jotenkin pyöreäksi, nyt on noin 1,5 mm soikea.
Koskaan en ole akselistoa kokonaisena vaihtanut, joten, jos ja kun rupean akselistoa kokonaisena vaihtamaan. Miten pysyy jousipakat kasassa, vai leviääkö kuten jokisen eväät, kun avan jousipakkaa kasassa pitävät ns.henkseleitten ja akselikotelon alapuolella olevat neljä mutteria.
Aja millä ajat, mutta nuhvilla loput
-
- Viestit: 2240
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: TUHTI BETTERI
Kyllä jousipaikoissa yleensä on keskellä pultti joka pitää sen kasassa ja pultin kannalle on reikä/kolo akselissa että se pitää pakan paikallaan kun henkselit sen siihen puristavat, joten sanoisin että pakka ei leviä kun irrotat henkselit.
-
- Viestit: 577
- Liittynyt: La Joulu 08, 2007 7:49 pm
- Paikkakunta: pattijoki
- Viesti:
-
- Viestit: 577
- Liittynyt: La Joulu 08, 2007 7:49 pm
- Paikkakunta: pattijoki
- Viesti:
Re: TUHTI BETTERI
Nyt vihdoin viimein on akseli vaihdettu, mutta ongelmat jatkuu. Ilman rattaita jarrurummut pyöri kun perämurikan laipastakin käsin käänsi.
Otin kärryn nuhvinperään ja lähdin siirtämään, eipä onnistunutkaan, rataat ei pyöri eteen eikä taaksepäin. Kartaaniakselin jätin tässä vaihessa laittamatta paikoilleen.
Perässä lienee tasauspyörästö ?
Joudunkohan ottamaan vetoakselit pois ja laittamaan laipat tilalle.
Tuo sähköinen murikka, mikä tarkoitus sillä on
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/TUHTI+PET ... G_3151.JPG < muutama kuva.
Otin kärryn nuhvinperään ja lähdin siirtämään, eipä onnistunutkaan, rataat ei pyöri eteen eikä taaksepäin. Kartaaniakselin jätin tässä vaihessa laittamatta paikoilleen.
Perässä lienee tasauspyörästö ?
Joudunkohan ottamaan vetoakselit pois ja laittamaan laipat tilalle.
Tuo sähköinen murikka, mikä tarkoitus sillä on
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/TUHTI+PET ... G_3151.JPG < muutama kuva.
Aja millä ajat, mutta nuhvilla loput
-
- Viestit: 1345
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: TUHTI BETTERI
Se on puolittaja, eli sähkökäyttöinen vaihde tasauspyörästössä.
-
- Viestit: 577
- Liittynyt: La Joulu 08, 2007 7:49 pm
- Paikkakunta: pattijoki
- Viesti:
Re: TUHTI BETTERI
Ongelma poistettu, pyörän mutteri liian tiukassa momentissa.
Aja millä ajat, mutta nuhvilla loput
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], maukka ja 55 vierailijaa