Ihana (Tanan) Tojota

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Lukittu
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

Nuffield kirjoitti: Ma Joulu 05, 2022 6:34 pm
steami kirjoitti: Ma Joulu 05, 2022 6:14 pm
Mitenkähän raskasta elämä on ihmisillä, jotka omistavat Mercedes-Benz C 350e -auton? :-)
Ei ainakaan vtuta joka ikinen kerta kun auton rattiin hyppää :roll:
Noh. Jos rahaa on niin, että ranteita pakottaa. Ei ole väliä, jos kone kajahtaa alle 100tkm. Pääasia on, että ko. matka on edetty tyylikkäästi..
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Kyllähän mersu on sentäs auto tojotaan verrattuna
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Linkki
Viestit: 812
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Linkki »

361 kirjoitti: Ma Joulu 05, 2022 6:04 pm
Elämä jatkuvassa pelkotilassa on raskasta. (Aivan kuten toyotalla ajaminen.) :lol:
Muokkaile sinä vain niitä satujasi jälkikäteen kaikessa rauhassa.
juha
Viestit: 7603
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:37 pm
Paikkakunta: Pöytyä
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja juha »

steami kirjoitti: Ma Joulu 05, 2022 8:02 pm
Nuffield kirjoitti: Ma Joulu 05, 2022 6:34 pm
steami kirjoitti: Ma Joulu 05, 2022 6:14 pm
Mitenkähän raskasta elämä on ihmisillä, jotka omistavat Mercedes-Benz C 350e -auton? :-)
Ei ainakaan vtuta joka ikinen kerta kun auton rattiin hyppää :roll:
Noh. Jos rahaa on niin, että ranteita pakottaa. Ei ole väliä, jos kone kajahtaa alle 100tkm. Pääasia on, että ko. matka on edetty tyylikkäästi..
"Mitäs jos syödään eväät jo tässä"
Nuffield
Viestit: 1441
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Nuffield »

juha kirjoitti: Ti Joulu 06, 2022 8:01 am
steami kirjoitti: Ma Joulu 05, 2022 8:02 pm
Nuffield kirjoitti: Ma Joulu 05, 2022 6:34 pm
steami kirjoitti: Ma Joulu 05, 2022 6:14 pm
Mitenkähän raskasta elämä on ihmisillä, jotka omistavat Mercedes-Benz C 350e -auton? :-)
Ei ainakaan vtuta joka ikinen kerta kun auton rattiin hyppää :roll:
Noh. Jos rahaa on niin, että ranteita pakottaa. Ei ole väliä, jos kone kajahtaa alle 100tkm. Pääasia on, että ko. matka on edetty tyylikkäästi..
"Mitäs jos syödään eväät jo tässä"
Kateltasko välissä Tuntematon sotilas ja jatkettaisiin huomenna, päivän lepotauko niin taas jaksaa vääntää :lol:
VALLU ON PARAS!
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Nuffield kirjoitti: Ti Joulu 06, 2022 8:20 am


Kateltasko välissä Tuntematon sotilas ja jatkettaisiin huomenna, päivän lepotauko niin taas jaksaa vääntää :lol:
Miss sie tarvitset oikeen hyvää autoo,ni täs siul on sellane :mrgreen:
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja 361 »

Linkki kirjoitti: Ti Joulu 06, 2022 1:46 am
361 kirjoitti: Ma Joulu 05, 2022 6:04 pm
Elämä jatkuvassa pelkotilassa on raskasta. (Aivan kuten toyotalla ajaminen.) :lol:
Muokkaile sinä vain niitä satujasi jälkikäteen kaikessa rauhassa.
Mitä satuja?
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18565
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Toyotalla ne tarvisajot ajetaan, mutta..

Joka talossahan se Mersu vähintään peltoautona on!
https://youtu.be/H9h38CwbqRE
säästellen sippiin
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

steami kirjoitti: Ma Joulu 05, 2022 7:58 pm
Nuffield kirjoitti: Ma Joulu 05, 2022 6:34 pm

Ei ainakaan vtuta joka ikinen kerta kun auton rattiin hyppää :roll:
Tässä riitelee nyt kokonaan eri yhteiskuntaluokkiin kuuluvat ihmiset. Tämä keskustelu on aika hedelmätöntä..
Kyllä niitä hedelmiä saa odottaa kun keskustellaan enemmän tunteella kuin järjellä. Mutta jokainen siihen omaan valintaansa tyytyväinen, on sitten onnellisena hyvän valintansa kanssa, eikä siitä sen enempää tarvitse väitellä. Kyllä sitä keskustelun ylläpitämisen voi tehdä ilman väittelyäkin ja jos voisi vaikka laittaa perusteluja omalle valinnalle ja sitten kokemuksen mukaisia asioita miksi ei joku itselle kelvannut. Tuskin uudehkoilla autoilla ajavilla niitä huonoja kokemuksia paljon onkaan, verrattuna yli viisi vuotiailla tai sitä vanhemmilla ajavilla. Omalla kohdalla ne uudempien autojen kokemukset ovat aika vähissä, mitä tuttujen autoihin on päässyt tutustumaan. Ihan mielenkiintoista näitä eri autojen murheita on kuulostaa, kunhan niissä on jotain totuuden pohjaa, eikä sitä "lässytystä" lastentarhakeskustelujen malliin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

Ajomies kirjoitti: Ti Joulu 06, 2022 9:15 pm

Kyllä niitä hedelmiä saa odottaa kun keskustellaan enemmän tunteella kuin järjellä.
Minä kyllä enemmän keskustelen järjellä, kuin tunteella. Minulle on ihan sama, millä autolla ajan. Pääasia on, että on sellainen auto, joka vie minut luotettavasti ja mahdollisimman edullisesti vuodesta toiseen pisteestä A pisteeseen B.
Minulla ei ole varaa käyttää tunteita kriteerinä, millä ajan. Ajomukavuus, ym. muut kilkkeet autossa ei merkitse minulle mitään. Minulla ei ole yksinkertaisesti varaa maksaa sellaisesta. Omien kokemusten perusteella Toyota on osoittautunut minun tapauksessa kaikkein kustannustehokkaimmaksi autoksi.
transit
Viestit: 952
Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja transit »

steami kirjoitti: Ke Joulu 07, 2022 5:30 pm
Ajomies kirjoitti: Ti Joulu 06, 2022 9:15 pm

Kyllä niitä hedelmiä saa odottaa kun keskustellaan enemmän tunteella kuin järjellä.
Minä kyllä enemmän keskustelen järjellä, kuin tunteella. Minulle on ihan sama, millä autolla ajan. Pääasia on, että on sellainen auto, joka vie minut luotettavasti ja mahdollisimman edullisesti vuodesta toiseen pisteestä A pisteeseen B.
Minulla ei ole varaa käyttää tunteita kriteerinä, millä ajan. Ajomukavuus, ym. muut kilkkeet autossa ei merkitse minulle mitään. Minulla ei ole yksinkertaisesti varaa maksaa sellaisesta. Omien kokemusten perusteella Toyota on osoittautunut minun tapauksessa kaikkein kustannustehokkaimmaksi autoksi.
Entä turvallisuus?
Annatko sille mitään arvoa?
Että mitä mahdollisessa kolaritilanteessa sattuu?
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

transit kirjoitti: Ke Joulu 07, 2022 7:02 pm
Entä turvallisuus?
Annatko sille mitään arvoa?
Että mitä mahdollisessa kolaritilanteessa sattuu?
Kaikki suomessa myytävät autot ovat minulle riittävän turvallisia. En ole valmis maksamaan sellaisesta, mikä on lähinnä vitsi..
Jos laittaa turvallisuuden etusijalle, pitäisi käyttää kulkupelinä panssarivaunua.

Esimerkki: Veli osti eukolleen Mersun. Kehui niin maan pirusti, että miten turvallinen auto se on. Siinä on kaikki kilkkeet.
On ajonvakautusta, ym. torkkuvaroitinta ym. ym.
Kuinkas ollakkaan, ei näennäinen turvallisuus sitten auttanutkaan tositilanteessa. Eukko lähti Turun keskustasta. Oli alkutalvi. Lämpötila painui miinuksen puolelle ja tie muuttui suolaamattomaksi. Hän ajeli kuten joka päivä aiemminkin. Tie muuttui yhtä-äkkiä jäiseksi. Sitä hän ei huomannut. Tuli mutka, mutta mitä teki Mersu, tämä turvallisuuden perikuva? Mersu ei kääntynyt mutkassa. Nopeuta vain 60 km/h. Meni suoraan ison ojan yli. Ojan takana suuren koivun kanto. Siihen pysähtyi Mersu. Moottori siirtyi hänen jalkatilaan. Hän jäi puristuksiin. Pelastusmiehet irrottelivat hänet. ...

Väitän, että jos hän olisi ollut liikkeellä tavallisella autolla (esim. Toyota Corolla) olisi hän havainnut kelin äkillisen muutoksen.
Aulispoika
Viestit: 1828
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

steami kirjoitti: Ke Joulu 07, 2022 8:38 pm
Väitän, että jos hän olisi ollut liikkeellä tavallisella autolla (esim. Toyota Corolla) olisi hän havainnut kelin äkillisen muutoksen.
Kyllä ajokelin muutos tulee huomata kulkupelistä riippumatta.
SPS1975
Viestit: 2209
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

Aulispoika kirjoitti: Ke Joulu 07, 2022 8:45 pm
steami kirjoitti: Ke Joulu 07, 2022 8:38 pm
Väitän, että jos hän olisi ollut liikkeellä tavallisella autolla (esim. Toyota Corolla) olisi hän havainnut kelin äkillisen muutoksen.
Kyllä ajokelin muutos tulee huomata kulkupelistä riippumatta.
Jos hän olisi ollut liikkeellä 70-80-luvun Corollalla, niin hän olisi todennäköisesti kuollut kantoon osuessaan. Vanhan Corollan ja uuden Mersun turvallisuuden vertaaminen on kuin vertaisi rautanaulaa ratakiskoon, molemmat on tehty samasta materiaalista, mutta toisessa sitä materiaalia on käytetty "hieman" enemmän..
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Corollan p@skasta olis hypänny kone syliin ja hautajaiset.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Naxxu
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Naxxu »

Niin kun sitä corolla joutuu kokoajan hiukan ajamaan kun se ei mene hetkeäkään suoraa ellei sitä kokoajan korjaa, niin kyllähän siinä huomaa varmasti kelin muutoksen helpommin kuin autossa joka menee kuin juna kiskoilla
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

Te ette nyt ymmärtäneet, mitä tarkoitin. Tottakai Toyotalla kantoon ajaminen olisi aiheuttanut pahempaa jälkeä.
Tarkoitin sitä, että esim. Mersun "turvallisuus" on näennäistä. Hän ajoi keliolosuhteisiin nähden liian lujaa. Hän ei kyennyt ymmärtämään, Johtuen Mersun "tunnottomuudesta". että nyt on liukasta. Olen itsekkin joutunu muutamia kertoja samanlaiseen tilanteeseen.
Olen ymmärtänyt hidastaa nopeutta huomatessani, että on todella liukasta. Hengissä ollaan.. :-)
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

Naxxu kirjoitti: Ke Joulu 07, 2022 9:08 pm Niin kun sitä corolla joutuu kokoajan hiukan ajamaan kun se ei mene hetkeäkään suoraa ellei sitä kokoajan korjaa, niin kyllähän siinä huomaa varmasti kelin muutoksen helpommin kuin autossa joka menee kuin juna kiskoilla
Juuri näin! Tunto tiehen säilyy. Onko Mersu turvallinen auto?
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja 8400 »

On turvallinen, ollut aina turvallisempi kuin tojota. Taidat keksiä päästäsi noita juttuja kun aina on joku kaveri tai veli jolle sattunut sitä ja tätä
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

8400 kirjoitti: Ke Joulu 07, 2022 9:19 pm On turvallinen, ollut aina turvallisempi kuin tojota. Taidat keksiä päästäsi noita juttuja kun aina on joku kaveri tai veli jolle sattunut sitä ja tätä
Miksi keksisin näitä juttuja? On tässä kuitenkin jo 47 vuotta oltu liikenteessä, milloin enemmän, milloin vähemmän.
Eikö sinulle, tai tutuillesi ole sattunut yhtään onnettomuutta ?
Minulla on 6 veljeä ja aika laaja tuttavapiiri...

Löytyykö tilastoa Mersun turvallisuudesta? Käsittääkseni Toyota ei ole esim. kolaritilastoissa ykkönen, mutta ei ole viimeinenkään?
Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Vallu 405 ja 47 vierailijaa