Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Varmaan on joo hankalaa löytää...
Omakin sellainen paalattu jo yli 10 vuotta sitten.
2000 luvun taitteen passatitkin jo paalasin jokunen vuosi sitten.
Mutta pelkkä laturin pyörä olisi nyt tarve saada tai teettää,muuten noista saisi rakennettua. Josko nuo kevyemmät osat antaisi tuolle kiilalle vähän armoa.
Ajattelin että vkl aikana sillä uudella alapyörällä laitan jaon kohdalleen ja laakerilukitetta lisäksi, näkyi jotkut muutkin tehneen saman. Pultti 90nm+90°.
Sen tukipyörän ajattelin liiman kanssa ampua pulttikoneella kiinni kun en momenttia löytänyt autodataa tai nettiä selaamalla.
Sitten uusi kiristin ja hihna paikoilleen ja kokeilua josko lähtisi käyntiin.
Pitää katsoa joutuuko kellolla ajoittamaan vai ei. Ei itseltä löydy sinne pumpun perään adapteria joka olisi hyvä olla ainakin 5cyl koneissa,joten kellolla säätäminen on aikaa vievää.
Varsinkin kun tilaa on nyt vakiota huonommin.
Omakin sellainen paalattu jo yli 10 vuotta sitten.
2000 luvun taitteen passatitkin jo paalasin jokunen vuosi sitten.
Mutta pelkkä laturin pyörä olisi nyt tarve saada tai teettää,muuten noista saisi rakennettua. Josko nuo kevyemmät osat antaisi tuolle kiilalle vähän armoa.
Ajattelin että vkl aikana sillä uudella alapyörällä laitan jaon kohdalleen ja laakerilukitetta lisäksi, näkyi jotkut muutkin tehneen saman. Pultti 90nm+90°.
Sen tukipyörän ajattelin liiman kanssa ampua pulttikoneella kiinni kun en momenttia löytänyt autodataa tai nettiä selaamalla.
Sitten uusi kiristin ja hihna paikoilleen ja kokeilua josko lähtisi käyntiin.
Pitää katsoa joutuuko kellolla ajoittamaan vai ei. Ei itseltä löydy sinne pumpun perään adapteria joka olisi hyvä olla ainakin 5cyl koneissa,joten kellolla säätäminen on aikaa vievää.
Varsinkin kun tilaa on nyt vakiota huonommin.
-
- Viestit: 615
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 9:17 pm
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Täällä spekuloitu 1.9 tdi apuakselin laakereita. Itse en tehnyt niille mitään, 605tkm ainakin kesti
-
- Viestit: 5847
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Yksi Golffi oli aikoinaan hukannut öljynpaineensa ja tuli meille harrastetallille tutkittavaksi. Oli se apuakselin etummainen laakeri pettänyt(joka on se mikä yleensä pettää).
En muista tuliko se akseli vetämällä pois vai miten se laakeri vaihtui mutta käytetystä koneesta varovasti ehjä laakeri irti ja jotenkin pientä muokkausta käyttäen Golffin koneeseen paikoilleen.
Ajeli se poliisimies sillä ainakin vuoden, pari mitä jälkeenpäin kuulin. Eli jonkun 60-70tkm.
Hauska ajatella, että se oli silloin melko uusi auto, vaikkakin jo reilusti ajettu.
-
- Viestit: 811
- Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Akseli tulee sen laipan irroittamisen jälkeen vetämällä pois, takaisin saaminen voi olla vähän haasteellinen öljypohja paikallaan että sen saa osumaan sinne takapään laakeriin kun akseli kuitenkin aika pitkä ja siinä kohtaa melkein kokonaan koneen sisällä
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Onko tuo kiristimen mutteri tosiaan vaan 20nm?
https://photos.app.goo.gl/XmnTGxPzyaVPQDsG7
Toisenmallisella kiristimellä olisi 45nm.
Tällä säädettävällä kiristimellä sanoo 20nm,mutta kuvan mukaam tässä jakopäässä pitäisi olla lisärulla myös nokan ja syöttöpumpun välissä jota minulla ei ole.
Edit:
Näköjään jakohihnasarjassakin sanotaan 19nm +/-3nm.
On se kai sitten oltava.
https://photos.app.goo.gl/XmnTGxPzyaVPQDsG7
Toisenmallisella kiristimellä olisi 45nm.
Tällä säädettävällä kiristimellä sanoo 20nm,mutta kuvan mukaam tässä jakopäässä pitäisi olla lisärulla myös nokan ja syöttöpumpun välissä jota minulla ei ole.
Edit:
Näköjään jakohihnasarjassakin sanotaan 19nm +/-3nm.
On se kai sitten oltava.
-
- Viestit: 811
- Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Se lisärulla on tdi koneissa ilmeisesti jotain remmin värinöitä poistamassa, niissä kun on pumpussa miiliä isompi nestepää ja suuttimissa korkeampi avautumispaine
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Tämän verran eroa uudessa ja vanhassa:
https://photos.app.goo.gl/QwbYJYzrTfmAwWfQA
Työkalu että pysyy paikoillaan kun kiristää:
https://photos.app.goo.gl/6WV2YB9GKvXHeJEy7
Harmillisesti kaksi dampperin pulttia pyöri tyhjää avatessa ja piti irroittaa tälläisellä:
https://nordichomeshop.fi/products/11-o ... CUQAvD_BwE
Ja uusia en nyt sitten löytänytkään tallilta, paitsi muutaman millin pidempiä 12 kulmaisia käytettyjä joita en halunnut sinne laittaa.
Eli käynnistys jäi nyt vielä suorittamatta.
Laitan ainakin aluksi moniurahihnan ja siihen sopivat pyörät takaisin,mutta nyt on jokaisen rullan tilalle myös kiilahihnaa varten rullat ja hihna.
Haluan ensin nähdä kuinka yleensäkään toimii ja sitten testata näyttääkö vdo kierroslukumittari oikein.
Sen ohjeissa luki jotenkin että säädetty toimimaan suhteessa 1/6 tehtaalla.
Eli käsitin että kun tuo toinen näytti noin 5500rpm muistaakseni tyhjäkäynnillä, niin vdo voisi näyttää näillä välityksillä suoraan oikein noin 900rpm. Toivottavasti.
Nuo kiilahihnan välitykset ovat eri, sekä kampiakselin rullan ja suojan väliin jäisi noin 5mm rako kauttaaltaan.
Kampuralla olisi 2-3cm pienempi pyörä,muut suunnilleen samoja kun uutena.
https://photos.app.goo.gl/QwbYJYzrTfmAwWfQA
Työkalu että pysyy paikoillaan kun kiristää:
https://photos.app.goo.gl/6WV2YB9GKvXHeJEy7
Harmillisesti kaksi dampperin pulttia pyöri tyhjää avatessa ja piti irroittaa tälläisellä:
https://nordichomeshop.fi/products/11-o ... CUQAvD_BwE
Ja uusia en nyt sitten löytänytkään tallilta, paitsi muutaman millin pidempiä 12 kulmaisia käytettyjä joita en halunnut sinne laittaa.
Eli käynnistys jäi nyt vielä suorittamatta.
Laitan ainakin aluksi moniurahihnan ja siihen sopivat pyörät takaisin,mutta nyt on jokaisen rullan tilalle myös kiilahihnaa varten rullat ja hihna.
Haluan ensin nähdä kuinka yleensäkään toimii ja sitten testata näyttääkö vdo kierroslukumittari oikein.
Sen ohjeissa luki jotenkin että säädetty toimimaan suhteessa 1/6 tehtaalla.
Eli käsitin että kun tuo toinen näytti noin 5500rpm muistaakseni tyhjäkäynnillä, niin vdo voisi näyttää näillä välityksillä suoraan oikein noin 900rpm. Toivottavasti.
Nuo kiilahihnan välitykset ovat eri, sekä kampiakselin rullan ja suojan väliin jäisi noin 5mm rako kauttaaltaan.
Kampuralla olisi 2-3cm pienempi pyörä,muut suunnilleen samoja kun uutena.
-
- Viestit: 811
- Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
No kyllähän siinä kiilassa nyt jonkin verran näytti kulumaa olevan uuteen verrattuna, ja niinkuin silloin ennemmin laitoit niitä kuvia siitä kampuran päästä niin siinä ei kyllä minusta näkynyt vikaa, kun se tapaa hakata sen uran vasempaan reunaan sen kiilan muotoisen jäljen jos on päässyt ihan reikusti liikkumaan
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
On siinä joo eroa kun noin kokeili.
Siltikään en näe vanhassa hakkauma jälkeä, näyttäisi pelkästään että maali lähtenyt kiilan toiselta laidalta.
Noh, reilu 20e lisää muutaman vuoden välein kun tekee jakopään.
Kone tuskin enää on omassa omistuksessa silloin kun seuraava jakopää (viiden vuoden päästä?) tulee ajankohtaiseksi ajan puolesta.
Siltikään en näe vanhassa hakkauma jälkeä, näyttäisi pelkästään että maali lähtenyt kiilan toiselta laidalta.
Noh, reilu 20e lisää muutaman vuoden välein kun tekee jakopään.
Kone tuskin enää on omassa omistuksessa silloin kun seuraava jakopää (viiden vuoden päästä?) tulee ajankohtaiseksi ajan puolesta.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Tuntuisi toimivan pumpun säädin hyvin.
Jonkinlainen videon räpellys tuli tehtyä kun sitä muutamat kyseli.
https://youtu.be/etk3EV5HZc8
VDO:n kierroslukumittari näyttelee ihan omiaan, kuten aiempi halpamerkkikin. VDO:n kohdalla on nyt maahantuonnilla selvitys kuinka tuon säätö tapahtuu,koska ohjeissa sanotaan että on tietokoneella säädettävä.
Toinen vaihtoehto olisi viedä laturi muokattavaksi.
Kolmas vaihtoehto erillinen anturi,johon en nyt kyllä enää jaksa alkaa.
Kierrokset kun on tiedossa niin saa tehtyä loput säätöyritykset pumpun tyhjäkäynnille ja maksimi kierroksille.
Käyntiin lähti jakopäärempan jälkeen yhtä hyvin tai paremmin kun ennen.
Jonkinlainen videon räpellys tuli tehtyä kun sitä muutamat kyseli.
https://youtu.be/etk3EV5HZc8
VDO:n kierroslukumittari näyttelee ihan omiaan, kuten aiempi halpamerkkikin. VDO:n kohdalla on nyt maahantuonnilla selvitys kuinka tuon säätö tapahtuu,koska ohjeissa sanotaan että on tietokoneella säädettävä.
Toinen vaihtoehto olisi viedä laturi muokattavaksi.
Kolmas vaihtoehto erillinen anturi,johon en nyt kyllä enää jaksa alkaa.
Kierrokset kun on tiedossa niin saa tehtyä loput säätöyritykset pumpun tyhjäkäynnille ja maksimi kierroksille.
Käyntiin lähti jakopäärempan jälkeen yhtä hyvin tai paremmin kun ennen.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Noniin... Haasteiden jälkeen saatu kone tänään säädettyä ja kuljetettua muualle.
Korva oli väärässä aiemmin, noin 1350rpm oli tyhjäkäynti.
Se saatiin laskettua:
Kaasuvaijeria löysäämällä (50rpm)
Pumpun päällä olevaa kaasuvivustoa säätämällä (100rpm)
Säätämällä vahapatruunan vaijeria ja linkkua johon vaijeri menee (200rpm).
Nyt on käynnistäessä lämpimänä (hallissa) 970-980rpm, mutta hetken kun käyttää isommalla kaasulla niin sitten jää 1020-1030rpm jostain syystä. Jos sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin tekee saman. Saa olla tuollainen nyt.
Syöttöruuviin en koskenut.
Maksimi kierrokset olivat 2070 muistaakseni. Kaasuvivuston liikettä oli rajoitettu aiemmin reilusti,nyt sitä sai avata useamman kierroksen. Nyt maksimi on 2580rpm.
Varmaan vähän lisääkin voisi vielä saada,mutta tuo on omassa käytössä hyvä noin.
Toki voihan se olla että pumpun sisuskalut nyt rajoittavat toiminnan noille paikkeille kuten kuuluukin.
Ensimmäinen tunti ajelua oli aika säälivää konetta kohtaan.
Monessa kohtaa ajelin arviolta 1500rpm paikkeilla yli metrin korkuiseen lumikasaan jolloin joutui lisäämään kaasua vivusta lisää että sai kasan siirrettyä muutaman metrin pidemmälle. Kaasua lisäämällä arviolta yli 2000rpm tuntui kyllä menohaluja olevan mukavasti enemmän kun deutzissa kun lumikasoja umpihangessa työnteli.
Pikkuhiljaa alkoi uskallus pitää kierroksia jatkuvasti noin 2000rpm paikkeilla ja laittaa konetta enemmän koville. Osa nurmikosta ja sorapihasta lähti mukaan suht huomaamatta kun jaksoi mennä "liian hyvin".
Kierroslukumittari ei toimi edelleenkään, enkä sille ulkona ala mitään ennen kevättä tekemään. Ärsyttävä asia.
Hytti pysyy lämmittimellä lämpimänä ja lasit sulana.
Lämmöt olivat tunnin ajon jälkeen 95-98c, onko tuo ok?
Kesäksi täytynee laittaa flekti,mutta katsotaan sitä sitten.
Mielessä kävi jo tänään että pitäisikö myydä pois kun se on nyt "valmis" (pl flekti ja kierroslukumittari)
Korva oli väärässä aiemmin, noin 1350rpm oli tyhjäkäynti.
Se saatiin laskettua:
Kaasuvaijeria löysäämällä (50rpm)
Pumpun päällä olevaa kaasuvivustoa säätämällä (100rpm)
Säätämällä vahapatruunan vaijeria ja linkkua johon vaijeri menee (200rpm).
Nyt on käynnistäessä lämpimänä (hallissa) 970-980rpm, mutta hetken kun käyttää isommalla kaasulla niin sitten jää 1020-1030rpm jostain syystä. Jos sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin tekee saman. Saa olla tuollainen nyt.
Syöttöruuviin en koskenut.
Maksimi kierrokset olivat 2070 muistaakseni. Kaasuvivuston liikettä oli rajoitettu aiemmin reilusti,nyt sitä sai avata useamman kierroksen. Nyt maksimi on 2580rpm.
Varmaan vähän lisääkin voisi vielä saada,mutta tuo on omassa käytössä hyvä noin.
Toki voihan se olla että pumpun sisuskalut nyt rajoittavat toiminnan noille paikkeille kuten kuuluukin.
Ensimmäinen tunti ajelua oli aika säälivää konetta kohtaan.
Monessa kohtaa ajelin arviolta 1500rpm paikkeilla yli metrin korkuiseen lumikasaan jolloin joutui lisäämään kaasua vivusta lisää että sai kasan siirrettyä muutaman metrin pidemmälle. Kaasua lisäämällä arviolta yli 2000rpm tuntui kyllä menohaluja olevan mukavasti enemmän kun deutzissa kun lumikasoja umpihangessa työnteli.
Pikkuhiljaa alkoi uskallus pitää kierroksia jatkuvasti noin 2000rpm paikkeilla ja laittaa konetta enemmän koville. Osa nurmikosta ja sorapihasta lähti mukaan suht huomaamatta kun jaksoi mennä "liian hyvin".
Kierroslukumittari ei toimi edelleenkään, enkä sille ulkona ala mitään ennen kevättä tekemään. Ärsyttävä asia.
Hytti pysyy lämmittimellä lämpimänä ja lasit sulana.
Lämmöt olivat tunnin ajon jälkeen 95-98c, onko tuo ok?
Kesäksi täytynee laittaa flekti,mutta katsotaan sitä sitten.
Mielessä kävi jo tänään että pitäisikö myydä pois kun se on nyt "valmis" (pl flekti ja kierroslukumittari)
-
- Viestit: 811
- Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Noissa on n 90° termostaatti eli ei minusta mitenkään mahdottomat lämmöt kun ei tule ajoviimaa syyläriin ja jos siinä ei ole fleltiäkään ollenkaan.
Olikos sulla nyt käytössä se venton oma syyläri jos on niin siinä pitäis olla anturi flektille ja muistaakseni siinä pitäis olla 2-nopeuksinen moottori ja anturi alkuperäisesti, toki kaiketi aika korkealla lämmöllä lähtee käyntiin kun en minä ainakaan muista ikänä kuulleeni sen käyvän tuollaisessa muutaman vuoden vanhemmassa ventossa (vm 93 1,9td)
Olikos sulla nyt käytössä se venton oma syyläri jos on niin siinä pitäis olla anturi flektille ja muistaakseni siinä pitäis olla 2-nopeuksinen moottori ja anturi alkuperäisesti, toki kaiketi aika korkealla lämmöllä lähtee käyntiin kun en minä ainakaan muista ikänä kuulleeni sen käyvän tuollaisessa muutaman vuoden vanhemmassa ventossa (vm 93 1,9td)
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Mulla on tässä se bilteman isoin välijäähdytin vaakatasossa tuolla ritilän alla ja koneen päällä.
Vesitilavuus 9.8 litraa kun volkkarissa oli jotain 6 litraa.
Nyt kun pari päivää myrskyää ja pöllyää lunta reilusti niin peitin matolla konekopan ritilikön, ettei jakopäähän pääse lunta lentämään ja jäätymään ajon jälkeen.
Kone seisoo kyllä katoksessa,mutta niin kova tuuli että lumi liikkuu vaakatasossa.
Lohkolämmitin varmaan sulattaa lumet ainakin jakopään kopan alta jos sinne sattuisi jotenkin lunta nyt pääsemään?
Mistä näkisin alkuperäisen flektin käynnistyslämmön?
Se antaisi suuntaa maksimille jota ajossa saa olla.
Toki se maksimi tietokin olisi hyvä.
Vesitilavuus 9.8 litraa kun volkkarissa oli jotain 6 litraa.
Nyt kun pari päivää myrskyää ja pöllyää lunta reilusti niin peitin matolla konekopan ritilikön, ettei jakopäähän pääse lunta lentämään ja jäätymään ajon jälkeen.
Kone seisoo kyllä katoksessa,mutta niin kova tuuli että lumi liikkuu vaakatasossa.
Lohkolämmitin varmaan sulattaa lumet ainakin jakopään kopan alta jos sinne sattuisi jotenkin lunta nyt pääsemään?
Mistä näkisin alkuperäisen flektin käynnistyslämmön?
Se antaisi suuntaa maksimille jota ajossa saa olla.
Toki se maksimi tietokin olisi hyvä.
-
- Viestit: 811
- Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Ainakin jonkin 2-nopeuksisen flektin anturissa mikä löytyy varaosana oli tiedot hidas nopeus kytkentä 95° ja täys nopeus 102°
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Hienosti toimii, paitsi flektin tai öljynjäähdyttäjän tarvisi.
Vähän alle tunti ajoa reilulla kaasulla lumikasoja siirrellen ja lopulta lämmöt 100-102 mittarin mukaan. Ulkona -8c.
Annoin hetken käydä tyhjäkäynnillä, avasin konehuoneen tankkauksen ajaksi ja tein lapiolla ovien edustoilta lumityöt että saa jäähtyä ennen ajamista.
Tuli myös lueskeltua netistä aaz lämmöistä. Monella autoissakin käynyt 220-230f välillä, joka kääntäjällä kääntyy noin 105-110c välille. Tuon 110c yli ei kai olisi hyvä päästää.
Tälläisenä pääsee varmaan kevääseen asti ihan hyvin. Sitten varmaan flekti laitettava. Mietin jos sen laittaisi releen kautta niin että on käytössä samalla kun hytinlämmitin on päällä, jos en jaksa alkaa tuolla ahtaudessa vääntämään taas vesiletkuja uusiksi joihin saisi anturin ohjaamaan. Täytyy miettiä.
Eikö bjandyn kone käy mittarin mukaan 110-120c välillä pitkiäkin aikoja?
Vähän alle tunti ajoa reilulla kaasulla lumikasoja siirrellen ja lopulta lämmöt 100-102 mittarin mukaan. Ulkona -8c.
Annoin hetken käydä tyhjäkäynnillä, avasin konehuoneen tankkauksen ajaksi ja tein lapiolla ovien edustoilta lumityöt että saa jäähtyä ennen ajamista.
Tuli myös lueskeltua netistä aaz lämmöistä. Monella autoissakin käynyt 220-230f välillä, joka kääntäjällä kääntyy noin 105-110c välille. Tuon 110c yli ei kai olisi hyvä päästää.
Tälläisenä pääsee varmaan kevääseen asti ihan hyvin. Sitten varmaan flekti laitettava. Mietin jos sen laittaisi releen kautta niin että on käytössä samalla kun hytinlämmitin on päällä, jos en jaksa alkaa tuolla ahtaudessa vääntämään taas vesiletkuja uusiksi joihin saisi anturin ohjaamaan. Täytyy miettiä.
Eikö bjandyn kone käy mittarin mukaan 110-120c välillä pitkiäkin aikoja?
-
- Viestit: 811
- Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Olikos sulla nyt siinä kannen kyljen ylävesiletkun lähdössä useampi anturipaikka kun yksi, jos on niin aeromotorssilta löytyy siihen paikkaan käyvää varoitusvalon kytkintä jonka kytkentäpiste 110° jos sellaisen laittais ohjaamaan flektin relettä, mutta onko tuo 110° sitten liika korkea lämpö jo siihen että flekti kytkeytyy päälle
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
En nyt 100% varmaksi sano,mutta muistelen että oli vain 1kpl.
Olisikin ollut hyvä jos siihen olisi saanut toisen anturin.
110c alkaa olla varmaankin jo liikaa. Jos termari on noin 90c, niin kai flekti voisi olla 97-100c välillä ja käyttäisi vain yhtä nopeutta.
Motonetit yms myy noita yleismalleja, ne on aika ohuita ja helppoja kiinnittää yleensä.
Olisikin ollut hyvä jos siihen olisi saanut toisen anturin.
110c alkaa olla varmaankin jo liikaa. Jos termari on noin 90c, niin kai flekti voisi olla 97-100c välillä ja käyttäisi vain yhtä nopeutta.
Motonetit yms myy noita yleismalleja, ne on aika ohuita ja helppoja kiinnittää yleensä.
-
- Viestit: 952
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
https://www.autoracing.fi/motorsport-pe ... t/revefc25
Joku tuontapainen siihen syyläriltä palaavaan letkuun.
Jos alkaa olla liian kuumaa syyläriltä tuleva , niin flekti käynnistyy.
Joku tuontapainen siihen syyläriltä palaavaan letkuun.
Jos alkaa olla liian kuumaa syyläriltä tuleva , niin flekti käynnistyy.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Tuo voisi olla aika hyvä. Letkukokokin taitaa sopia.transit kirjoitti: ↑Ti Joulu 13, 2022 1:09 pm https://www.autoracing.fi/motorsport-pe ... t/revefc25
Joku tuontapainen siihen syyläriltä palaavaan letkuun.
Jos alkaa olla liian kuumaa syyläriltä tuleva , niin flekti käynnistyy.
Täytyy odotella lämpimiä ilmoja. Pystyy näinkin ajamaan omaan käyttöön tarpeeksi pitkään tälläisenä.
Voihan se olla ettei lämmöt edes nousisi tuosta enää juurikaan,mutta kesäksi flekti kuitenkin laitettava.
Jos kevään suojalumien kanssa alkaa tulla ongelmia lämpöjen kanssa niin saanhan hätätapauksessa ajettua ilman takaovea tai laitettua jonkun flektin ja sille virta suoraan akulta.
Talvi yllätti bobcat kuljettajan eikä kerennyt kaikkea tehdä loppuun asti
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ari, Google [Bot], Mika 82, Superdexta-64 ja 28 vierailijaa