Yariksen kytkin luistaa..

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

m_kane
Viestit: 3573
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: Yariksen kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja m_kane »

Mutta tojota on silti ykkönen vaikka lambdaa pitää huijata että moottori ei mene häiriöön 👍
Belarus 825 turbo shitbox
Naxxu
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
Viesti:

Re: Yariksen kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja Naxxu »

steami kirjoitti: La Joulu 03, 2022 7:52 pm
thames kirjoitti: La Joulu 03, 2022 7:37 pm
steami kirjoitti: La Joulu 03, 2022 3:01 pm
thames kirjoitti: La Joulu 03, 2022 11:57 am Tojota se vaan kestää vuodesta toiseen.
Aivan oikein! Tuo holkki maksoi muistaakseni 8€. Laitoin sen itse paikoilleen. Merkkiliikkeestä kun kysyin, niin sanoivat, että uusi katalysaattori pitää laittaa. Hintaa vaihdolle 1600€
Ei se kallis holkki ollut kun tekivät samaan hintaan kytkin remontin. Pitäis viedä tuo laho Corolla samaan pajaan niin jos sillä holkin hinnalla laittaisivat pohjan uusiksi.
Kytkinremontti tehtiin serkun korjaamolla.... ei merkkikorjaamo. Siellä todettiin, että kytrkinlevy oli hyväkuntoinen.
Tämähän se on hyvin usein, että kun merkkikorjaamo yrittää tietenkin rahastaa ihan älyttömiä. Ymmärtäähän sen. Hehän haluavat kiskoa kaiken, mitä irti saa. Sitten kun on kyse ns. takuuhuollosta tai takaisinkutsusta, ovat todella innokkaita niitä tekemään. Ne kun maksaa yleensä maahantuoja tai valmistaja..
Sitä merkkikorjaamoa ei ole enää. Turhaan etsit sitä. Meni konkkaan... Ei holkkien asennuksilla elä. ... Mutta tarpeettomilla katalysaattorien vaihdoilla eläisi... :-)
Ni eikös tuo jos merkkihuolto menee konkurssiin tarkoita kahta vaihtoehtoa, joko niillä ajetaan todella vähän ettei huoltoja kerry tai sitten ei käytetä edes niitä uusia autoja merrkihuollossa vaan veidään ne jonnekkin ei merkkihuoltoon.

Tuossa viikolla esim oli huutokaupat.comissa saka autoliikkeellä myynnissä skoda superb vm 14 ajettu 530tkm ja täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja koko matkalta, huoltokirjasta oli kuvat ja diihen oli varsin esimerkillisesti kirjattu kaikki määrä-aikais huoltoihin kuulumattomat korjaukset, ei siinä nyt ihan hirveitä ollut, jotain jarru hommia, kallistuksen vakaajan puslia ja koiranluita, yksi tukivarren pusla ja yksi pallonivel ja kytkin remppa jossain 400tkm paikkeilla
steami

Re: Yariksen kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja steami »

Naxxu kirjoitti: Su Joulu 04, 2022 8:23 am
steami kirjoitti: La Joulu 03, 2022 7:52 pm
thames kirjoitti: La Joulu 03, 2022 7:37 pm
steami kirjoitti: La Joulu 03, 2022 3:01 pm
thames kirjoitti: La Joulu 03, 2022 11:57 am Tojota se vaan kestää vuodesta toiseen.
Aivan oikein! Tuo holkki maksoi muistaakseni 8€. Laitoin sen itse paikoilleen. Merkkiliikkeestä kun kysyin, niin sanoivat, että uusi katalysaattori pitää laittaa. Hintaa vaihdolle 1600€
Ei se kallis holkki ollut kun tekivät samaan hintaan kytkin remontin. Pitäis viedä tuo laho Corolla samaan pajaan niin jos sillä holkin hinnalla laittaisivat pohjan uusiksi.
Kytkinremontti tehtiin serkun korjaamolla.... ei merkkikorjaamo. Siellä todettiin, että kytrkinlevy oli hyväkuntoinen.

Sitä merkkikorjaamoa ei ole enää. Turhaan etsit sitä. Meni konkkaan... Ei holkkien asennuksilla elä. ... Mutta tarpeettomilla katalysaattorien vaihdoilla eläisi... :-)
Ni eikös tuo jos merkkihuolto menee konkurssiin tarkoita kahta vaihtoehtoa, joko niillä ajetaan todella vähän ettei huoltoja kerry tai sitten ei käytetä edes niitä uusia autoja merrkihuollossa vaan veidään ne jonnekkin ei merkkihuoltoon.

Tuossa viikolla esim oli huutokaupat.comissa saka autoliikkeellä myynnissä skoda superb vm 14 ajettu 530tkm ja täydellinen kallistuksen vakaajan puslia ja koiranluita, yksi tukivarren pusla ja yksi pallonivel ja kytkin remppa jossain 400tkm paikkeilla
Ensin tuohon merkkihuoltoon: Tarkalleen ottaen paikallinen Toyotan merkkihuolto taisi lopettaa. Ei muistaakseni mennyt konkkaan. Tähän oli kaksi syytä. Ensinnäkin, alunperin 30 000 asukkaan kuntamme asukkaista on enää jäljellä 10 000 asukasta. Toiseksi ko. merkkiliikkeen tuntihinta pyöri siellä 120€ luokkaa. Vastaavasti muissa ns. pienkorjaamoiden tuntihinnat pyöri tuolloin alle 50€. Hinnoittelivat itsensä hengiltä. Ihmiset tosiaan veivät autonsa "ei merkkihuoltoon".

Toiseksi tuosta Skodan hyvyydestä. Skodan kytkin ei kestä yleensä 400tkm yli. Tuttavani Skodaan vaihdettiin kytkinlevy 200tkm kohdalla, toisella 300tkm kohdalla Luettelemastasi huoltolistasta vain jarruja voi joutua Toyotasta huoltamaan noilla kilometreilla. Huoltolistan " kallistuksen vakaajan puslia ja koiranluita, yksi tukivarren pusla ja yksi pallonivel ja kytkin remppa jossain 400tkm paikkeilla" ei yleensä tarvitse Toyotiin tehdä.
thames
Viestit: 1282
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
Viesti:

Re: Yariksen kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja thames »

Avensikseen sai laittaa samalla kytkimen ja vauhtipyörän ja moottorin 280tkm. Celikaan meni kanssa kytkin ja moottori reilussa 200tkm. Toki eniten siihen kytkimeen vaikuttaa kuski, ei olleet ihan terävimipiä tojotakuskeja.
Naxxu
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
Viesti:

Re: Yariksen kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja Naxxu »

steami kirjoitti: Su Joulu 04, 2022 9:39 am
Naxxu kirjoitti: Su Joulu 04, 2022 8:23 am
steami kirjoitti: La Joulu 03, 2022 7:52 pm
thames kirjoitti: La Joulu 03, 2022 7:37 pm
steami kirjoitti: La Joulu 03, 2022 3:01 pm
thames kirjoitti: La Joulu 03, 2022 11:57 am Tojota se vaan kestää vuodesta toiseen.
Aivan oikein! Tuo holkki maksoi muistaakseni 8€. Laitoin sen itse paikoilleen. Merkkiliikkeestä kun kysyin, niin sanoivat, että uusi katalysaattori pitää laittaa. Hintaa vaihdolle 1600€
Ei se kallis holkki ollut kun tekivät samaan hintaan kytkin remontin. Pitäis viedä tuo laho Corolla samaan pajaan niin jos sillä holkin hinnalla laittaisivat pohjan uusiksi.
Kytkinremontti tehtiin serkun korjaamolla.... ei merkkikorjaamo. Siellä todettiin, että kytrkinlevy oli hyväkuntoinen.

Sitä merkkikorjaamoa ei ole enää. Turhaan etsit sitä. Meni konkkaan... Ei holkkien asennuksilla elä. ... Mutta tarpeettomilla katalysaattorien vaihdoilla eläisi... :-)
Ni eikös tuo jos merkkihuolto menee konkurssiin tarkoita kahta vaihtoehtoa, joko niillä ajetaan todella vähän ettei huoltoja kerry tai sitten ei käytetä edes niitä uusia autoja merrkihuollossa vaan veidään ne jonnekkin ei merkkihuoltoon.

Tuossa viikolla esim oli huutokaupat.comissa saka autoliikkeellä myynnissä skoda superb vm 14 ajettu 530tkm ja täydellinen kallistuksen vakaajan puslia ja koiranluita, yksi tukivarren pusla ja yksi pallonivel ja kytkin remppa jossain 400tkm paikkeilla
Ensin tuohon merkkihuoltoon: Tarkalleen ottaen paikallinen Toyotan merkkihuolto taisi lopettaa. Ei muistaakseni mennyt konkkaan. Tähän oli kaksi syytä. Ensinnäkin, alunperin 30 000 asukkaan kuntamme asukkaista on enää jäljellä 10 000 asukasta. Toiseksi ko. merkkiliikkeen tuntihinta pyöri siellä 120€ luokkaa. Vastaavasti muissa ns. pienkorjaamoiden tuntihinnat pyöri tuolloin alle 50€. Hinnoittelivat itsensä hengiltä. Ihmiset tosiaan veivät autonsa "ei merkkihuoltoon".

Toiseksi tuosta Skodan hyvyydestä. Skodan kytkin ei kestä yleensä 400tkm yli. Tuttavani Skodaan vaihdettiin kytkinlevy 200tkm kohdalla, toisella 300tkm kohdalla Luettelemastasi huoltolistasta vain jarruja voi joutua Toyotasta huoltamaan noilla kilometreilla. Huoltolistan " kallistuksen vakaajan puslia ja koiranluita, yksi tukivarren pusla ja yksi pallonivel ja kytkin remppa jossain 400tkm paikkeilla" ei yleensä tarvitse Toyotiin tehdä.
Jaa kas kummaa kun juuri kävi yks 2000 mallinen corolla huollossa 240tkm ajettu, vaihdettiin kallistuksenvakaajan puslat, etuiskari (huom ei vaihdettu molempia koska omistaja ei näin halunnut) toinen etujarrusatula, kaikki etujarrun liukutapit (ihan ruosteessa ja jumissa), ja kyllä siinäkin kytk7n oli varsin epämääräisen tuntuinen koeajolla että todennäköisesti aika loppu

Eikä varmaan kai tarkoita jos sinun yhdellä tuttavalla on mennyt että se menisi kaikista, niinkuin tuossa jo ennemmin mainittiin, kuljettaja vaikuttaa paljon kytkimen kestoon kuten myös mitä sillä on ajettu, pitkässä matka-ajossa kytk7ntä käytetään hyvin vähän, kun taas kaupunki-ajossa sitä käytetään melkein jatkuvasti
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Yariksen kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja NH »

steami kirjoitti: Su Joulu 04, 2022 9:39 am

Ensin tuohon merkkihuoltoon: Tarkalleen ottaen paikallinen Toyotan merkkihuolto taisi lopettaa. Ei muistaakseni mennyt konkkaan. Tähän oli kaksi syytä. Ensinnäkin, alunperin 30 000 asukkaan kuntamme asukkaista on enää jäljellä 10 000 asukasta. Toiseksi ko. merkkiliikkeen tuntihinta pyöri siellä 120€ luokkaa. Vastaavasti muissa ns. pienkorjaamoiden tuntihinnat pyöri tuolloin alle 50€. Hinnoittelivat itsensä hengiltä. Ihmiset tosiaan veivät autonsa "ei merkkihuoltoon".
Toyota-merkkiliikkeet ovat nostaneet useiden perushuoltojen hintoja parissa vuodessa ehkä n 50%.
Samaan autoon iso huolto ennen koronaa n 270€, nyt ei alle 400€.

Pelkkä öljyn ja suodattimen vaihto ennen n 90€, nyt 135€.

Merkkijarrupalat ennen n 50€, nykyään liki 200€.

Tehokasta toimintaa, olen siirtynyt 100% merkkiliikehuollattamisesta vapaiden huoltoliikkeiden asiakkaaksi.
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Yariksen kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Huoltolistan " kallistuksen vakaajan puslia ja koiranluita, yksi tukivarren pusla ja yksi pallonivel ja kytkin remppa jossain 400tkm paikkeilla" ei yleensä tarvitse Toyotiin tehdä.
Joku 2000-luvun alun korolla naputteli, ja kallistuksenvakaajan rungon puoleiset kumipuslat oli löysät, ja niitä tuli muutamaa otteesee öljynvaihtohuollossa tiukkailtua, kunnes viimein tuli uusittua kyseiset puslat!?

Tuossa yksilössä näytti että se rauta oli selvästi kulunu, mut kyllä uusilla puslilla tuli napakka taas siksi aikaa kun auto oli lähistöllä liikenteessä. Kilometrejä oli jotan 300 tuhatta oireen ilmettyä, ja viimeeks jotain päälle 400 tuhatta!? :roll:
En muista oliko autoon tuona aikana yhtää niveltä vaihettu, mut ainakin yks sisempi vetarin suojakumi tuli vaihettua!?

Keskimäärin vähällä remontilla meni tuo yksilö, mut jäi seisomaa vepasto/lämmityslaitepuhallin ongelmien takia, ja menikin sitten aikansa pihalla seisomisen jälkee uudemman kulkinee tieltä eteenpäin, joko innokkaalle rassajalle, tai osan luovuttajaks.

Tuo lämppäri ongelma ei välttämättä ollu auton merkin vika, vaan saatto syytä olla suomessa jälkiasennetussa vepastossa, joka käräytteli lämmityksee liittyviä johtoja/liittimiä?! :roll:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jarski80 ja 15 vierailijaa