Transit mk8 ongelmia

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Hja9121
Viestit: 2
Liittynyt: Su Loka 23, 2022 9:52 am
Viesti:

Transit mk8 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Hja9121 »

Osaisko joku sanoa mitä tapahtuu kun radioon tekee tehdas-asetuksien palautuksen. Vaatii ilmeisesti turvakoodin buuttauksen jälkeen? oisko näin. Bt ei enää toimi puhelimen kanssa ois syy buuttaukselle. Samoin ilmennyt ettei webaston kaukosäädin enää toimi muuten näpyttelemällä ratista kyllä saa päälle.
Mitä tapahtuu jos hupiakun ja starttiakun kytkee rinnakkain ja ohittaa älylatauksen?
Kardaani
Viestit: 2145
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
Viesti:

Re: Transit mk8 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Kardaani »

Tietoni perustuvat 2014 Transit Customiin, mutta ei liene eroa.
-Sync 1 radio ei ainakaan kysy mitään koodeja nollauksen jälkeen. Olet varmaan kokeillut poistaa puhelimesi radion asetuksista ja parittaa uudelleen?

-Palaako eberin kaukosäätimessä valot, eli patteri on kunnossa? Senhän pitäisi vilkuttaa punaista jossei lämmitin lähde käyntiin ja vihreää kun kaikki ok. Muussa vikatilanteessa taitaa olla merkkihuoltokeikka, kun se kaukosäädin on naimisissa auton eikä eberin kanssa.

-Akuilla on erotusrele, joka kytkee ne toisiinsa kun virrat kääntää päälle ja erottaa ne kun virrat katkeaa. Vanhoja juttuja muistellen, jollain täällä foorumilla tosin on se niin että ovat aina yhdessä. Tuota yhdistämistä olen kyllä itekin harkinnut. Kaikki ohjelmallinen muutos tai bms sensorin poisto vain sytyttää akun/latauksen vikamerkkivalon mittaristoon.
Hja9121
Viestit: 2
Liittynyt: Su Loka 23, 2022 9:52 am
Viesti:

Re: Transit mk8 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Hja9121 »

Hei kiitos tiedoista, lämmittimen kaukosäädin näyttää vihreää mut ei syty, eli fordliike keikka. Radion asetuksia on kokeiltu kaikkea paitsi tehdasasetusten palautus, en ole uskaltanut kokeilla kun radioon ei tullut koodia kaupan mukana. vaihdoin 2016 mallin transiittiin akut viime syksynä uudet kun starttiakku näytti siltä ettei enää pitänyt virtojaan nyt sama ongelma starttiakussa päivän kun seisoo näyttää 12,2v tyhjäkäyntivirta kun auton sammuttaa on 1,7A mut laskee kun auto menee ns nukkumaan 0,6A. Mietin vain kun minulla on hupiakkuina 300Ah akkuja et kestäisi paremmin auton stanby kulutusta. Siis jos ne olisi kaikki rinnan ytkettynä ja yhdyskaapeli kiinni edelleen niin tietokone varmaan ajattelisi et on yhtä hyvät akut molemmat ja lataisi älynsä mukaan.
2xford4000
Viestit: 6505
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Transit mk8 ongelmia

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

akkujen vaihtokin vaatii tietokoneen jolloin autolle kerrotaan että nyt on uudet akut, ei lataa niin rajulla virralla niin akkujen ikä pitenee yms.. saatto siinä olla muutakin mitä sille kerrottiin akun vaihdossa, mut ei oo enää ihan vaan vaihda ja aja tyytyväisenä. nyky autoihin moni homma vaatii tietokoneen. mikähän akkua kuluttaa? virran viejän voi kyllä yrittää selvittää.. ebereitä vaihtoivat merkkihuollossa joka talvi useita, pesä puhki, piirikortti vika jne.. tuntu olevan melko kulutus tavaraa.. toki eivät merkkihuollossa muuta tutki ja uutta vaan.
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
mtalo
Viestit: 1750
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
Viesti:

Re: Transit mk8 ongelmia

Viesti Kirjoittaja mtalo »

Kesällä kirjoittelin tänne, kun mulla oli vähän lataushuolia juurikin Transit Mk8:n kanssa. Uudemmissa versioissa on niin, että akut kytkeytyy rinnakkain virrat päälle laittaessa, vanhemmissa käynnistettäessä.

Yleensä ongelma on, että ns. hupiakku ei lataudu riittävästi. Hupiakusta taitaa mennä lähes kaikki muu kulutus kuin starttimoottori. Pidempää seisoessa tyhjentää aina hupiakkua. Mulla on menos 3. hupiakku, mutta starttiakku on vielä alkuperäinen. Pitäis mukamasta vaihtaa molemmat kerralla, mutta ei huvita, kun kestää vain pari vuotta.

Älylataus pyrkii laskemaan, paljonko on varausta akuissa. Esim. Focuksessa ei esilämmitin tahtonut toimia, kun äly luuli virran olevan vähissä. Kesällä testasin, niin laturi antoi akun jännitteen olla 12.2V ja lataili vain moottorijarrutuksessa. Pakkasella akun varauksen pitäminen alhaalla ei ole kovin fiksua.

Tein sellaisen ratkaisun, että irrotin sen ohuen johdon hupiakun miinusnavasta. Nyt auto ei pysty seuraamaan virran kulutusta ja lataa aina täysillä. Samalla lähti start/stop-toiminto pois käytöstä. Laitoin samalla ulkoisen laturin, joka lataa auton ollessa lämmityksessä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa