Eiköhän noihin aikoihin Datsun ollut nousija ja golffikin sai jalansijaa vasta myöhemmin 80 luvulla.toyopet kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 1:27 pm Jänniä vertauksia täällä kyllä esitellään, mitä ne Mahindrat ja zetorit kuuluu tähän?
Mutta VW ja Toyota ovat maapallon 2 suurinta autonvalmistajaa, molemmat tekevät autoja sekä ns. kehitysmaaversioina, että tiukimpien päästönormien luokassa.
Joku siinä on, että ne ovat suurimpia ja joissain tilanteissa edelläkävijöitä. Toyotalla on ensimmäiset massatuotannon sähköhybridit ja vag on keskittynyt kansanautoluokan täyssähköautoiluun ja oli aiemmin dieselien kärkeä, voi olla edelleen mutta nehän ei ole muotia. Toyota taitaa vetyautoissa olla tällä hetkellä kärkeä ajatellen tavantallaajan saataville tuodessa.
Molempien nousu taisi ajoittua 70-luvun energiakriisiin, milloin autoilun suuntaa näyttäneet ameriikan suuret tipahtivat kehityksen kelkasta.
Volkkari toi golffin ja toyota corollan.
Ei ne sitä pakolla tehneet, vaan käyttäjät ne vapaasti valitsevat ja joku syy siihen on.
Muut vaan eivät siihen kyytiin ole päässeet, vaikka on kaikenlaista tarjolla.
Ihana (Tanan) Tojota
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
-
- Viestit: 525
- Liittynyt: Ke Touko 06, 2009 8:16 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Minulla ollut sulassa sovussa monta vuotta 2004 Volvo Xc70 2,5t ja sen rinnalla -92 Corolla, nyt myös -98 Starlet bensan hinnan karattua. Volvo on kyllä ylivoimaisesti eniten huollettu ja korjattu, olen ajanut sen 200tkm lukemista 300tkm asti. Kaikki iskarit ja jouset, kaikki jarruosat moneen kertaan, suurin osa keulan nivelistä, koneen kalliit VVt -pyörät ja monia antureita ja katkaisijoita vaihdettu.
Keulan ikuinen kolina muuten katosi iskarin yläpään osien vaihdolla Xc90 vastaaviin. Öljyt joka paikkaan on vaihdettu paljon suosituksia useammin. Varmasti kymppitonni mennyt korjauksiin. Edelleen joitain outoja sähkövikoja esiintyy ja välillä kadottaa jäähdytinnesteet, välillä taas ei hävitä yhtään. Nelivedon booriholkin vaihto pitäisi seuraavaksi tehdä varalta. En ymmärrä kyllä tuonikäisten Volvojen kehujia, vaikka toimiessaan tuolla ajaa mielellään, kuluttaakin minun ajossa vaan n.8l sadalle. Vaihdossa pari vuotta uudempaan Corollaan tuosta tarjottiin vaan 1500, joten jäi vaihtamatta.
Toyotat olleet vaatimattomia ja huolettomia kulkijoita, Corolla lähes 600tkm ajettuna alkaa olla jo aika rähjäke vaikka toimiikin täysin. Startti, laturi, koiranluita ja iskarit pitänyt muutamaan kertaan vaihtaa vuosikymmenien mittaan, ollut helppo tehdä itse. Starlet on vaan 150tkm ajettu, ärhäkkä 1,4 -koneinen (sama 4e-fe) ja Volvoa hauskempi nurkka-ajossa. Uskon kyllä että Volvoissakin on hyviä yksilöitä, ehkä minulla on sitä huonointa sukupolvea
Keulan ikuinen kolina muuten katosi iskarin yläpään osien vaihdolla Xc90 vastaaviin. Öljyt joka paikkaan on vaihdettu paljon suosituksia useammin. Varmasti kymppitonni mennyt korjauksiin. Edelleen joitain outoja sähkövikoja esiintyy ja välillä kadottaa jäähdytinnesteet, välillä taas ei hävitä yhtään. Nelivedon booriholkin vaihto pitäisi seuraavaksi tehdä varalta. En ymmärrä kyllä tuonikäisten Volvojen kehujia, vaikka toimiessaan tuolla ajaa mielellään, kuluttaakin minun ajossa vaan n.8l sadalle. Vaihdossa pari vuotta uudempaan Corollaan tuosta tarjottiin vaan 1500, joten jäi vaihtamatta.
Toyotat olleet vaatimattomia ja huolettomia kulkijoita, Corolla lähes 600tkm ajettuna alkaa olla jo aika rähjäke vaikka toimiikin täysin. Startti, laturi, koiranluita ja iskarit pitänyt muutamaan kertaan vaihtaa vuosikymmenien mittaan, ollut helppo tehdä itse. Starlet on vaan 150tkm ajettu, ärhäkkä 1,4 -koneinen (sama 4e-fe) ja Volvoa hauskempi nurkka-ajossa. Uskon kyllä että Volvoissakin on hyviä yksilöitä, ehkä minulla on sitä huonointa sukupolvea
-
- Viestit: 974
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Eipä se volvo itse niitä jousia , iskareita ja jarruja valmista.
Eikä valmista toyotakaan.
Sitten on eri tasoisia alihankkijoita , jotka niitä osia valmistaa.
Luulisin , että volvoissa on käytetty hyviä osia.
Niinkuin aiemmin jo kirjoitin , kyllä noilla kilometreillä alkaa jo ongelmia tulemaan vastaan.
Myös tojotoissa.
Esimerkiksi jarruja jos ei ole putsailtu , eikä jarrunesteitä vaihdeltu , niin alkaa satavarmasti löytymään syöpynyttä mäntää ym.
Ja jouset ja iskarit saa rikki tai pidettyä ehjänä , ajaa kaikkiin poteroihin ja kuoppiin , tai sitten yrittää välttää ja kiertää ne kaikki.
Eikä valmista toyotakaan.
Sitten on eri tasoisia alihankkijoita , jotka niitä osia valmistaa.
Luulisin , että volvoissa on käytetty hyviä osia.
Niinkuin aiemmin jo kirjoitin , kyllä noilla kilometreillä alkaa jo ongelmia tulemaan vastaan.
Myös tojotoissa.
Esimerkiksi jarruja jos ei ole putsailtu , eikä jarrunesteitä vaihdeltu , niin alkaa satavarmasti löytymään syöpynyttä mäntää ym.
Ja jouset ja iskarit saa rikki tai pidettyä ehjänä , ajaa kaikkiin poteroihin ja kuoppiin , tai sitten yrittää välttää ja kiertää ne kaikki.
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Heh, sattui taas tapaus elävästä elämästä:
Kaveri tuli kaupan parkkipaikalla viereeni Fordin pikkupakulla. Nousi autostaan ja läiskäsi kuskin oven kiinni vähä railakkaammin.
Toinen takaoven laseista räsähti rkki. Keskelle lasia tuli nyrkin kokoinen reikä.
Siinä ihmeteltiin, että mitä oikein tapahtui????
Totesimme, että tuo takaoven lasi on todella ohut. Tuskin 3 mm paksumpi.
Myöhemmin kertoi, että uusi lasi maksoi asennettuna 250€...
Siis, kysymys kuuluu. Onko kovin yleistä, että pakettiauton takaoven lasi hajoaa kuskin ovea suljettaessa?
Kaveri tuli kaupan parkkipaikalla viereeni Fordin pikkupakulla. Nousi autostaan ja läiskäsi kuskin oven kiinni vähä railakkaammin.
Toinen takaoven laseista räsähti rkki. Keskelle lasia tuli nyrkin kokoinen reikä.
Siinä ihmeteltiin, että mitä oikein tapahtui????
Totesimme, että tuo takaoven lasi on todella ohut. Tuskin 3 mm paksumpi.
Myöhemmin kertoi, että uusi lasi maksoi asennettuna 250€...
Siis, kysymys kuuluu. Onko kovin yleistä, että pakettiauton takaoven lasi hajoaa kuskin ovea suljettaessa?
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Volvoa ei pysty pienituloinen pitämään, kuten aiemmin kerroin. Kaupan kassalla työskentelevä yksinhuoltaja ei voi mitenkään pitää Volvoa ja elää. Jostain pitää tulla pätäkkää iso pino joka kuukausi ylimääräistä mieli Volvoa pitää.JEEPÄJEE kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 5:44 pm Minulla ollut sulassa sovussa monta vuotta 2004 Volvo Xc70 2,5t ja sen rinnalla -92 Corolla, nyt myös -98 Starlet bensan hinnan karattua. Volvo on kyllä ylivoimaisesti eniten huollettu ja korjattu, olen ajanut sen 200tkm lukemista 300tkm asti. Kaikki iskarit ja jouset, kaikki jarruosat moneen kertaan, suurin osa keulan nivelistä, koneen kalliit VVt -pyörät ja monia antureita ja katkaisijoita vaihdettu.
Keulan ikuinen kolina muuten katosi iskarin yläpään osien vaihdolla Xc90 vastaaviin. Öljyt joka paikkaan on vaihdettu paljon suosituksia useammin. Varmasti kymppitonni mennyt korjauksiin. Edelleen joitain outoja sähkövikoja esiintyy ja välillä kadottaa jäähdytinnesteet, välillä taas ei hävitä yhtään. Nelivedon booriholkin vaihto pitäisi seuraavaksi tehdä varalta. En ymmärrä kyllä tuonikäisten Volvojen kehujia, vaikka toimiessaan tuolla ajaa mielellään, kuluttaakin minun ajossa vaan n.8l sadalle. Vaihdossa pari vuotta uudempaan Corollaan tuosta tarjottiin vaan 1500, joten jäi vaihtamatta.
Viimeksi muokannut steami, Ke Marras 23, 2022 7:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Matsikka
- Viestit: 16235
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Meillä on ollut 5 vuotta Volvo S60 ja ainuttakaan niveltä ei oo meillä vaihrettu.steami kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 7:18 pmVolvolla ei pysty pienituloinen pitämään, kuten aiemmin kerroin. Kaupan kassalla työskentelevä yksinhuoltaja ei voi mitenkään pitää Volvoa ja elää. Jostain pitää tulla pätäkkää iso pino joka kuukausi ylimääräistä mieli Volvoa pitää.JEEPÄJEE kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 5:44 pm Minulla ollut sulassa sovussa monta vuotta 2004 Volvo Xc70 2,5t ja sen rinnalla -92 Corolla, nyt myös -98 Starlet bensan hinnan karattua. Volvo on kyllä ylivoimaisesti eniten huollettu ja korjattu, olen ajanut sen 200tkm lukemista 300tkm asti. Kaikki iskarit ja jouset, kaikki jarruosat moneen kertaan, suurin osa keulan nivelistä, koneen kalliit VVt -pyörät ja monia antureita ja katkaisijoita vaihdettu.
Keulan ikuinen kolina muuten katosi iskarin yläpään osien vaihdolla Xc90 vastaaviin. Öljyt joka paikkaan on vaihdettu paljon suosituksia useammin. Varmasti kymppitonni mennyt korjauksiin. Edelleen joitain outoja sähkövikoja esiintyy ja välillä kadottaa jäähdytinnesteet, välillä taas ei hävitä yhtään. Nelivedon booriholkin vaihto pitäisi seuraavaksi tehdä varalta. En ymmärrä kyllä tuonikäisten Volvojen kehujia, vaikka toimiessaan tuolla ajaa mielellään, kuluttaakin minun ajossa vaan n.8l sadalle. Vaihdossa pari vuotta uudempaan Corollaan tuosta tarjottiin vaan 1500, joten jäi vaihtamatta.
Jotakin pikkujuttuja on ollut, mutta ei mitään ajoa haittaavaa.
Vanha romu Tojota on ollut sitten sitäkin enemmän pajalla, eikä ilmastointikaan toimi ja vanhaan tojotaresuun ei viitti enää korjatakkaan.
Luottamus mennyt siihen rakkineeseen.
Yli 300 000 ajettu Mondeo hakkaa Tojotan luotettavuuden mennentullen, jouset siihen piti eteen vaihtaa. Ja ilmastointikin pelaa..toisinkuin Tojotassa.
Viimeksi muokannut Matsikka, Ke Marras 23, 2022 7:25 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 823
- Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
https://huutokaupat.com/3832213/toyota-hiace-1999
Siitä tojotamiehille edullisesti pikku projektia, ei tarvi ku vähä niveliä, tukivarsia, apurunkoa, puoli pohjaa ja vähä pintapeltiä
Siitä tojotamiehille edullisesti pikku projektia, ei tarvi ku vähä niveliä, tukivarsia, apurunkoa, puoli pohjaa ja vähä pintapeltiä
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Todellakin! Jos pitäisi valita joku muu automerkki, kuin Toyota, tulee ensin mieleeni Nissan. Kolmantena voisin miettiä VW.toyopet kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 1:27 pm Jänniä vertauksia täällä kyllä esitellään, mitä ne Mahindrat ja zetorit kuuluu tähän?
Mutta VW ja Toyota ovat maapallon 2 suurinta autonvalmistajaa,
Volkkari toi golffin ja toyota corollan.
Ei ne sitä pakolla tehneet, vaan käyttäjät ne vapaasti valitsevat ja joku syy siihen on.
Muut vaan eivät siihen kyytiin ole päässeet, vaikka on kaikenlaista tarjolla.
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Missä mainitaan, että niveliä ja tukivarsia pitää uusia?Naxxu kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 7:22 pm https://huutokaupat.com/3832213/toyota-hiace-1999
Siitä tojotamiehille edullisesti pikku projektia, ei tarvi ku vähä niveliä, tukivarsia, apurunkoa, puoli pohjaa ja vähä pintapeltiä
Tässä hyvin ilmenee, että Toyotasta maksetaan maltaita, vaikka se olisi tieliikennekelvoton. Noin vähän ajettu. Hinta vielä varmaankin nousee...
Ei ihme, että Toyota on ykkönen...
-
- Viestit: 3585
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
- Paikkakunta: Jovensuu
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Onhan tuolla tukivarsi ja pallonivel listalla. Koko pohja ja apurunko lahoja.
Läpimätä paska ja tojotauskovaiset eikun kehuu
Läpimätä paska ja tojotauskovaiset eikun kehuu
Belarus 825 turbo shitbox
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Onko nyt ihme jos Volvoon Pitää laittaa alustaan osia, puhutaan kuitenkin eri luokan autoista niin painossa kun ajettavuudessa jos verrataan toyotaan. Harvalla vara ostaa volvoa tai Mersua uutena, siksi Toyota oli Ladan lailla suosittu auto hintansa takia.
- toyopet
- Viestit: 3258
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Ei nissan/datsun kyllä oikein tainnut nousta, joku Z nyt rapakon takanakin oli menestysmalli ja täällä Suomessa 100A mutta usassa toyota löi läpi e3 corollalla ja kyllä käsittääkseni volkkarin golf mk1 eli rabbit oli noiden suurten kansainvälisten eli silloin käytännössä USA-markkinoiden menestysmalli.
It has three speed: here, there and gone...
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
On kyllä naurettavaa touhua, kun vasta 23 vuotias kulkine jo ruosteessa!
Yllättävän siistin näköset pintapeltit, kun yleensä nuo sen näkösiä kun jollain pillarilla olis tyrkitty joka puolelta!?
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Hän kertoo ystävällisesti jokaisen autojensa: Volvo S60, Toyota? ja Ford Mondeo tarkan vuosimallin ja ajokilometrimäärän?Matsikka kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 7:21 pmMeillä on ollut 5 vuotta Volvo S60 ja ainuttakaan niveltä ei oo meillä vaihrettu.steami kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 7:18 pmVolvolla ei pysty pienituloinen pitämään, kuten aiemmin kerroin. Kaupan kassalla työskentelevä yksinhuoltaja ei voi mitenkään pitää Volvoa ja elää. Jostain pitää tulla pätäkkää iso pino joka kuukausi ylimääräistä mieli Volvoa pitää.JEEPÄJEE kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 5:44 pm Minulla ollut sulassa sovussa monta vuotta 2004 Volvo Xc70 2,5t ja sen rinnalla -92 Corolla, nyt myös -98 Starlet bensan hinnan karattua. Volvo on kyllä ylivoimaisesti eniten huollettu ja korjattu, olen ajanut sen 200tkm lukemista 300tkm asti. Kaikki iskarit ja
Keulan ikuinen kolina muuten katosi iskarin yläpään osien vaihdolla Xc90 vastaaviin. Öljyt joka paikkaan on vaihdettu paljon Volvojen kehujia, vaikka toimiessaan tuolla ajaa mielellään, kuluttaakin minun ajossa vaan n.8l sadalle. Vaihdossa pari vuotta uudempaan Corollaan tuosta tarjottiin vaan 1500, joten jäi vaihtamatta.
Jotakin pikkujuttuja on ollut, mutta ei mitään ajoa haittaavaa.
Vanha romu Tojota on ollut sitten sitäkin enemmän pajalla, eikä ilmastointikaan toimi ja vanhaan tojotaresuun ei viitti enää korjatakkaan.
Luottamus mennyt siihen rakkineeseen.
Yli 300 000 ajettu Mondeo hakkaa Tojotan luotettavuuden mennentullen, jouset siihen piti eteen vaihtaa. Ja ilmastointikin pelaa..toisinkuin Tojotassa.
Kerroit, että Toyota on "vanha romu"? kiinnostaisi tietää vuosimalli " vanha romu "Toyota ja kuinka paljon ajettu?
-
- Viestit: 823
- Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Jos viitsii selata kuvia vähän eteenpäin, niin sieltä löytyy katsastuksen vikalista, esim tukivarsi ruostevaurioitunut, apurunko ruostevaurioitunut, pallonivel välyksellinen, yms koko sivun mittainen vikalista sieltä löytyysteami kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 7:32 pmMissä mainitaan, että niveliä ja tukivarsia pitää uusia?Naxxu kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 7:22 pm https://huutokaupat.com/3832213/toyota-hiace-1999
Siitä tojotamiehille edullisesti pikku projektia, ei tarvi ku vähä niveliä, tukivarsia, apurunkoa, puoli pohjaa ja vähä pintapeltiä
Tässä hyvin ilmenee, että Toyotasta maksetaan maltaita, vaikka se olisi tieliikennekelvoton. Noin vähän ajettu. Hinta vielä varmaankin nousee...
Ei ihme, että Toyota on ykkönen...
Niin noin vähä ajettu ja silti läpilaho, multa lähti pari-kolme vuotta sitten 94 vuotinen passatti paaliin 530 tuhatta ajettuna kun alkuperäinen kytkinlevy loppui korissa ruostetta ainoastaan toisessa takakaaressa kun oli saanut pikku osuman ja maalipinta rikkiutunut siitä ja työmaalla on 98 vuotinen passatti tuurin vaihto autona ajettu 510 tuhatta kori täysin ruosteeton
Viimeksi muokannut Naxxu, Ke Marras 23, 2022 8:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 974
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Eikö sun kannattais vähän rauhoittua jo?steami kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 8:27 pmHän kertoo ystävällisesti jokaisen autojensa: Volvo S60, Toyota? ja Ford Mondeo tarkan vuosimallin ja ajokilometrimäärän?Matsikka kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 7:21 pmMeillä on ollut 5 vuotta Volvo S60 ja ainuttakaan niveltä ei oo meillä vaihrettu.steami kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 7:18 pmVolvolla ei pysty pienituloinen pitämään, kuten aiemmin kerroin. Kaupan kassalla työskentelevä yksinhuoltaja ei voi mitenkään pitää Volvoa ja elää. Jostain pitää tulla pätäkkää iso pino joka kuukausi ylimääräistä mieli Volvoa pitää.JEEPÄJEE kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 5:44 pm Minulla ollut sulassa sovussa monta vuotta 2004 Volvo Xc70 2,5t ja sen rinnalla -92 Corolla, nyt myös -98 Starlet bensan hinnan karattua. Volvo on kyllä ylivoimaisesti eniten huollettu ja korjattu, olen ajanut sen 200tkm lukemista 300tkm asti. Kaikki iskarit ja
Keulan ikuinen kolina muuten katosi iskarin yläpään osien vaihdolla Xc90 vastaaviin. Öljyt joka paikkaan on vaihdettu paljon Volvojen kehujia, vaikka toimiessaan tuolla ajaa mielellään, kuluttaakin minun ajossa vaan n.8l sadalle. Vaihdossa pari vuotta uudempaan Corollaan tuosta tarjottiin vaan 1500, joten jäi vaihtamatta.
Jotakin pikkujuttuja on ollut, mutta ei mitään ajoa haittaavaa.
Vanha romu Tojota on ollut sitten sitäkin enemmän pajalla, eikä ilmastointikaan toimi ja vanhaan tojotaresuun ei viitti enää korjatakkaan.
Luottamus mennyt siihen rakkineeseen.
Yli 300 000 ajettu Mondeo hakkaa Tojotan luotettavuuden mennentullen, jouset siihen piti eteen vaihtaa. Ja ilmastointikin pelaa..toisinkuin Tojotassa.
Kerroit, että Toyota on "vanha romu"? kiinnostaisi tietää vuosimalli " vanha romu "Toyota ja kuinka paljon ajettu?
Ei se ole niin vakavaa.
Mee vaikka vähäks aikaa sinne narinaan istumaan ja puristelet rattia ja nuuhkit sitä kelpo pelin tuoksua , tai jotain...
Re: Ihana (Tanan) Tojota
No kyllähän ihmetyttää, jos verrataan 5 vuotta vanhaa Volvoa ties kuinka wanhaan Toyotaan? Anna nyt kaverin kertoa autojensa ikä ja vuosimalli?transit kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 8:54 pmEikö sun kannattais vähän rauhoittua jo?steami kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 8:27 pmHän kertoo ystävällisesti jokaisen autojensa: Volvo S60, Toyota? ja Ford Mondeo tarkan vuosimallin ja ajokilometrimäärän?Matsikka kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 7:21 pmMeillä on ollut 5 vuotta Volvo S60 ja ainuttakaan niveltä ei oo meillä vaihrettu.steami kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 7:18 pmVolvolla ei pysty pienituloinen pitämään, kuten aiemmin kerroin. Kaupan kassalla työskentelevä yksinhuoltaja ei voi mitenkään pitää Volvoa ja elää. Jostain pitää tulla pätäkkää iso pino joka kuukausi ylimääräistä mieli Volvoa pitää.JEEPÄJEE kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 5:44 pm Minulla ollut sulassa sovussa monta vuotta 2004 Volvo Xc70 2,5t ja sen rinnalla -92 Corolla, nyt myös -98 Starlet bensan hinnan karattua. Volvo on kyllä ylivoimaisesti eniten huollettu ja korjattu, olen ajanut sen 200tkm lukemista 300tkm asti. Kaikki iskarit ja
Keulan ikuinen kolina muuten katosi iskarin yläpään osien vaihdolla Xc90 vastaaviin. Öljyt joka paikkaan on vaihdettu paljon Volvojen kehujia, vaikka toimiessaan tuolla ajaa mielellään, kuluttaakin minun ajossa vaan n.8l sadalle. Vaihdossa pari vuotta uudempaan Corollaan tuosta tarjottiin vaan 1500, joten jäi vaihtamatta.
Jotakin pikkujuttuja on ollut, mutta ei mitään ajoa haittaavaa.
Vanha romu Tojota on ollut sitten sitäkin enemmän pajalla, eikä ilmastointikaan toimi ja vanhaan tojotaresuun ei viitti enää korjatakkaan.
Luottamus mennyt siihen rakkineeseen.
Yli 300 000 ajettu Mondeo hakkaa Tojotan luotettavuuden mennentullen, jouset siihen piti eteen vaihtaa. Ja ilmastointikin pelaa..toisinkuin Tojotassa.
Kerroit, että Toyota on "vanha romu"? kiinnostaisi tietää vuosimalli " vanha romu "Toyota ja kuinka paljon ajettu?
Ei se ole niin vakavaa.
Mee vaikka vähäks aikaa sinne narinaan istumaan ja puristelet rattia ja nuuhkit sitä kelpo pelin tuoksua , tai jotain...
- Matsikka
- Viestit: 16235
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Volvo on 2007, ajettu 230 000 km, vähiten näistä ajettu…mutta toisten kirjoitusten mukaan näihin pitää vaihrella niveliä sun muuta koko ajan….steami kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 8:27 pmHän kertoo ystävällisesti jokaisen autojensa: Volvo S60, Toyota? ja Ford Mondeo tarkan vuosimallin ja ajokilometrimäärän?Matsikka kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 7:21 pmMeillä on ollut 5 vuotta Volvo S60 ja ainuttakaan niveltä ei oo meillä vaihrettu.steami kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 7:18 pmVolvolla ei pysty pienituloinen pitämään, kuten aiemmin kerroin. Kaupan kassalla työskentelevä yksinhuoltaja ei voi mitenkään pitää Volvoa ja elää. Jostain pitää tulla pätäkkää iso pino joka kuukausi ylimääräistä mieli Volvoa pitää.JEEPÄJEE kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 5:44 pm Minulla ollut sulassa sovussa monta vuotta 2004 Volvo Xc70 2,5t ja sen rinnalla -92 Corolla, nyt myös -98 Starlet bensan hinnan karattua. Volvo on kyllä ylivoimaisesti eniten huollettu ja korjattu, olen ajanut sen 200tkm lukemista 300tkm asti. Kaikki iskarit ja
Keulan ikuinen kolina muuten katosi iskarin yläpään osien vaihdolla Xc90 vastaaviin. Öljyt joka paikkaan on vaihdettu paljon Volvojen kehujia, vaikka toimiessaan tuolla ajaa mielellään, kuluttaakin minun ajossa vaan n.8l sadalle. Vaihdossa pari vuotta uudempaan Corollaan tuosta tarjottiin vaan 1500, joten jäi vaihtamatta.
Jotakin pikkujuttuja on ollut, mutta ei mitään ajoa haittaavaa.
Vanha romu Tojota on ollut sitten sitäkin enemmän pajalla, eikä ilmastointikaan toimi ja vanhaan tojotaresuun ei viitti enää korjatakkaan.
Luottamus mennyt siihen rakkineeseen.
Yli 300 000 ajettu Mondeo hakkaa Tojotan luotettavuuden mennentullen, jouset siihen piti eteen vaihtaa. Ja ilmastointikin pelaa..toisinkuin Tojotassa.
Kerroit, että Toyota on "vanha romu"? kiinnostaisi tietää vuosimalli " vanha romu "Toyota ja kuinka paljon ajettu?
Mondeo 2004, 2,0L Ghia, ajettu yli 350 000 km.
Toyota Avensis Verso, vm. Muistaakseni 2004, ajettu 340 000 km. Kun tänne ensimmäisistä vaivoista kirjoitin, niin mun kirjoitukset rytättiin että mitäs ostit vanhan romun….eli mua syytettiin että likalle ostettiin vanha romu….joka aikamoiseksi vikapesäksi osoittautuikin.
Se tarvittoo tilaa ja penkkirivejä kuskatakseen muksujaan turvaistuimissa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa