Mikä ero mpo ja po
-
- Viestit: 3443
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Mikä ero mpo ja po
Mitä käytännön eroa on moottoripolttoöjyllä ja polttoöljyllä.
- Rh-
- Viestit: 1035
- Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
Öljykuskin mukaan ei mitään.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
-
- Viestit: 4338
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
Hinta.
-
- Viestit: 8138
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
Myykös noita kukaa edes eri laatuina?
Niin ja ero on ollut voitelevuudessa.
Niin ja ero on ollut voitelevuudessa.
-
- Viestit: 2748
- Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
Nesteellä näkyy olevan Pro-moottoripolttoöljy. Tuotetietolomakkeeksi näyttää samaa molemmille. Mainoksen mukaan on jotain lisäainetta mikä esim. vähentää vaahtoutumista.
Ei liene väliä kummalla ajaa.
Ei liene väliä kummalla ajaa.
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2019 10:10 am
- Paikkakunta: pohjois Satakunta
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
Kyllä kahta laatua on, on sellainen mielikuva, että nesteen pro moottoripolttoöljy sisältää enemmän bio polttoainetta ja on kalliimpaa, voi olla jotain muutakin lisäainetta jota mainostetaan uusille moottoreille paremmaksi, mutta kun sisältää enemmän bioöljyä niin kasvaa myös nopeasti säiliössä ja tankissa levää.
Kaikissa lämmitysöljyissä mitä olen katsonut lukee sopivan työkoneisiin.
Kaikissa lämmitysöljyissä mitä olen katsonut lukee sopivan työkoneisiin.
MF 275 -86
Valmet 6300 -96
Valtra 6350 -04
Valtra T120 -03
Sampo 2045 -04
Valmet 901 -89
Valmet 6300 -96
Valtra 6350 -04
Valtra T120 -03
Sampo 2045 -04
Valmet 901 -89
-
- Viestit: 8138
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
En huomannu että nesteelläkään olis pelkkää lämmitysöljyä myynnissä?!
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2019 10:10 am
- Paikkakunta: pohjois Satakunta
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
Nesteellä on,
Neste Pro Moottoripolttoöljy
ja
Neste Tempera polttoöljy
Neste Pro Moottoripolttoöljy kesälaatu Vastauksemme vaativille työkoneille! Vaativaan käyttöön suunniteltu uusi Neste Pro moottoripolttoöljy tarjoaa työkoneellesi puhtaasti enemmän suorituskykyä. Huippulaatuisessa moottori-polttoöljyssä yhdistyvät parempi käyttövarmuus, pienemmät ylläpitokustannukset ja paras suorituskyky.
Rikitön Neste Tempera on erinomainen valinta, kun etsitään taloudellista polttoöljyä niin lämmitys-, energia- kuin moottorikäyttöön. Kun haluat polttoöljyltä laatua ja toimintavarmuutta, valitse Suomessa jalostettu Neste Tempera.
Neste Pro Moottoripolttoöljy
ja
Neste Tempera polttoöljy
Neste Pro Moottoripolttoöljy kesälaatu Vastauksemme vaativille työkoneille! Vaativaan käyttöön suunniteltu uusi Neste Pro moottoripolttoöljy tarjoaa työkoneellesi puhtaasti enemmän suorituskykyä. Huippulaatuisessa moottori-polttoöljyssä yhdistyvät parempi käyttövarmuus, pienemmät ylläpitokustannukset ja paras suorituskyky.
Rikitön Neste Tempera on erinomainen valinta, kun etsitään taloudellista polttoöljyä niin lämmitys-, energia- kuin moottorikäyttöön. Kun haluat polttoöljyltä laatua ja toimintavarmuutta, valitse Suomessa jalostettu Neste Tempera.
Viimeksi muokannut pAy, To Loka 06, 2022 2:24 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MF 275 -86
Valmet 6300 -96
Valtra 6350 -04
Valtra T120 -03
Sampo 2045 -04
Valmet 901 -89
Valmet 6300 -96
Valtra 6350 -04
Valtra T120 -03
Sampo 2045 -04
Valmet 901 -89
-
- Viestit: 8138
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
Mutta se käy myös moottorikäyttöön, eli ei ole pelkkää lämmitysöljyä, vaikka nimi sitä kertookin.
Muillakin yhtiöillä on optia, ym haitekimpää kehitystä moottorikäyttöön, mut perusaine on samaa, joka käy myös moottoriin.
Muillakin yhtiöillä on optia, ym haitekimpää kehitystä moottorikäyttöön, mut perusaine on samaa, joka käy myös moottoriin.
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2019 10:10 am
- Paikkakunta: pohjois Satakunta
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
Niin tuossa aikaisemmin kirjoitinkin, että en ole nähnyt pelkkää lämmityskäyttöön olevaa öljyä myytävän vaan kaikissa lukee että soveltuu työkoneisiin. Oli vähän huonosti muotoiltu alku, ei siis ollut vastaus "Tumppi 865":lle
MF 275 -86
Valmet 6300 -96
Valtra 6350 -04
Valtra T120 -03
Sampo 2045 -04
Valmet 901 -89
Valmet 6300 -96
Valtra 6350 -04
Valtra T120 -03
Sampo 2045 -04
Valmet 901 -89
-
- Viestit: 306
- Liittynyt: Su Helmi 04, 2018 5:44 pm
- Paikkakunta: kainuu
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
älä viitti aloittaa tätä levä juttua FAMEA ei ole ollut suomessa käytössä vuosiin.pAy kirjoitti: ↑To Loka 06, 2022 2:00 pm Kyllä kahta laatua on, on sellainen mielikuva, että nesteen pro moottoripolttoöljy sisältää enemmän bio polttoainetta ja on kalliimpaa, voi olla jotain muutakin lisäainetta jota mainostetaan uusille moottoreille paremmaksi, mutta kun sisältää enemmän bioöljyä niin kasvaa myös nopeasti säiliössä ja tankissa levää.
Kaikissa lämmitysöljyissä mitä olen katsonut lukee sopivan työkoneisiin.
6400 Valtra, mettäkärry ja pakolliset lumityövarusteet. puutarhakuokkana Hitachi UX75, kuljetuskalustona Volvo FH13 koukkulaitteella
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
FAMEa tai ei, niin väitetysti ilman FAMEa olleessa talvilaadun moottoripolttoöljyssä oli aakkosaseman myymänä kiva kasvupohja jokunen vuosi sitten. Reklamoitaessa kerrottiin ettei kukaan muu ollut valittanut, mutta he testaavat ja ilmoittavat tuloksen.
Ei ole tähän päivään mennessä tuloksia tullut, mutta onneksi kanistereiden bensakäsittelyllä ja levämyrkyllä ei kilpailevan aseman pö:ssä ole mitään kasvanut.
Hain n puoli vuotta reklamaation jälkeen kokeeksi kanisterillisen mpo:ta aakkosasemalta ja noin kuukaudessa kasvustoa oli syntynyt. Meni kokon sytykkeeksi.
Ei ole tähän päivään mennessä tuloksia tullut, mutta onneksi kanistereiden bensakäsittelyllä ja levämyrkyllä ei kilpailevan aseman pö:ssä ole mitään kasvanut.
Hain n puoli vuotta reklamaation jälkeen kokeeksi kanisterillisen mpo:ta aakkosasemalta ja noin kuukaudessa kasvustoa oli syntynyt. Meni kokon sytykkeeksi.
-
- Viestit: 1324
- Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
Jos polttoöljy täyttää standardin EN590 vaatimukset, voi sitä käyttää dieselmoottorin polttoaineena. Lähes tai jopa ihan kaikki polttoöljyt varmaan nykyään täyttävät sen. Asia kyllä ilmaistaan tuotetiedoissa.
-
- Viestit: 315
- Liittynyt: Pe Joulu 29, 2006 3:17 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
Silloin kun MPÖ tuli, reilu 20 vuotta sitten niin olivat eri tuotteita mutta nykyään ovat taas jälleen samaa litkua
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2019 10:10 am
- Paikkakunta: pohjois Satakunta
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
En tiedä mitä sitten on, mutta pari vuotta sitten kun säiliö tyhjentyi ja olin ottanut sinne tuota Neste prota, lillui säiliön pohjalla lopussa PÖ:ssä jotain levämäistä, ennen en ole nähnyt tuollaista kun olen lämmitysöljyä ottanut. Olen myös kuullut suodattimien tukkeentuvan tuolla nopeampaa.
MF 275 -86
Valmet 6300 -96
Valtra 6350 -04
Valtra T120 -03
Sampo 2045 -04
Valmet 901 -89
Valmet 6300 -96
Valtra 6350 -04
Valtra T120 -03
Sampo 2045 -04
Valmet 901 -89
-
- Viestit: 3443
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
Kiitos vastauksista voin siis rauhassa käyttää Majorissa lämmitysöljyä .
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
Vanhaa luonnonvihollis-polttoöljyä saattaa olla syytä vaalia ja säästää, varsinkin vanhojen Bosch jakajapumppujen osalta. 10% biokomponentin jakeluvelvoite tuli vuonna 2021 alusta polttoöljyihin, ja se voi merkitä sitä, että ainakin vanhempiin Bosch VE pumppuihin saatetaan joutua vaihtamaan tiivisteet paremmin kestäviksi.
Muiden koneiden CAV rivipumpuissa en ole huomannut mitään, Puimurien Perkinsien CAV jakajapumput eivät ole alkaneet mehiä myöskään, vaikka toiseen tankkasin melkein koko määrän huoltamolta futuradieseliä, mutta Casen Bosch alkoi vuotaa valtoimenaan (siis semmoisena norona, vuoto oli todella runsas) joka saumasta biodieseliä, kun innoissani tankkasin Myytä. Polttoaineen vaihdolla takaisin ja vieläpä yhdellä lisäkokeilulla varmistui, että polttoaineen laadulla oli väliä, vaikka en ollut millään uskoa asiaa, koska se biodiesel oli toiminut niin hyvin muiden koneiden kanssa. Nyt on vielä säästössä noin kuutio vanhaa talvilaatua, 600 litraa 10 v vanhaa kesälaatua loppui keväällä, ja tuolla jämällä mennään niin kauan kuin riittää, voisi kestää pari vuotta vähillä ajoilla. Foorteihin tankataan vaikka Neste MY polttoöljyä, koska tuntuu toimivan erinomaisen hyvin niissä, eikä mitään letku- tai muita yllätysvuotoja ole näkynyt. Paitsi yksi tankin pohjahanan kara alkoi tuossa vuotaa, kun puhdasta Neste My talvilaatua laitettiin tyhjään tankkiin, moottorin vaihdon jälkeen. Mutta vuotaa ne joskus muutenkin.
Oliko se Lantmännen joka maksaa Ilmasto&luonto-rukiista paremmin mm. kun laittaa biodieseliä tankkiin.
-SS-
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 8:06 pm
- Paikkakunta: Kouvostoliitto
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
Veikkaisin että ovat ihan samaa kamaa. Peloittelu eri ominaisuuksista kuuluu asiaan.
Mulle veikkailtiin että PSAn 2,0 hdi ei kestä kun juottelin sille ohuesti 2-t öljyä ja Diesl100:aa.
Toisella ajoin 280 t, Diesel 100 poisti lyhyiden ajojen canin ohjaaman weban käryn ja toisessa, 180 t, 2-t öljy poisti pienet nykyt tyhjäkäynnistä. Kumpikin kampe näyttää olevan vieläkin liikenteessä.
Komppaan -SS-ää muuten kuin ajankohdista, puuron pakkosekoitus taitaa olla aloitettu jo 2020 ja viherpesu jo paljon aiemmin.
https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohj ... velvoite2/
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001603304.html
Tiivisteistä läpilaskuun en osaa ottaa kantaa, Natikassa, Vallussa ja Fergussa ovat pysyneet sisällä, tosin tuon TEF20:n tankista kaikki skeida lähdi liikkeelle. Kuorma- kamppeissa ei ongelmia. Toki näitä ei oo PÖ:llä kokeiltu Vielä..
Biokamassa on aina se bio- osuus mukana, esimerkiksi esteröimällä ruuanvalmistuksen jämäöljyistä tehty biodiesel haisee edelleenkin rankalaisille vaikka tekoprosessissa on ollut mukana lipeä ( NaOH ) ja metanoli. Kävin kurssini vehkeillä asian kokeilemassa 2010, siis ihan semmonen koelaitoksen järkkäämä kurssi.
Vanhin kummipoika sanoi levän kasvusta myös samaa, duunailee paljon raskaan kaluston kanssa ja osaa on jouten pitkiäkin aikoja ja jotain levän estoja joutuu laittelemaan. Näissä siis MPÖ.
Muistelen että fossiilisesta tehty disukka säilyy helposti kymmenenkin vuotta mutta voi olla että jorisen omiani. Oisko keväällä tai sitä edellisenä ollu juttu että varmuusvarastojen disua vaihdetaan ja joku energiantuottaja sai sen käytettäväkseen, lähteenä tekniikkatalous tms.
Hinnallisestihan ei noilla enää hirmueroja oo, ja itäisen rajan takana taitaa olla ainoa mesta josta puhdasta fossiilista saa, norjalaisista en tiedä. Nesteellähän oli monta vuotta monopoli kaikkiin polttoaineisiin kun vihreä HH istui Nesteen hallintoneuvostossa.
Se meni jotenkin näin...yleismaailmallinen rikittömän polttoaineen raja oli 10 ppm niin vihreät täällä ehdotti että ollaan vielä kovempia vihreitä ja laitetaan rajaksi 5 ppm. Läpi meni ja Neste sai jalostella pitkään kaiken maassa myytävän ennen kuin muutkin hoksivat mistä valmiiksi vähärikkinen raakaöljy kannattaa ostaa, Lukoil taisi olla eka. Muista laaduista, barentsinmeri yms kun ei kenenkään ison kräkkääjän kannattanut näin pienille markkinoille lähteä prosessia muuttamaan..
Eli meni useampi vuosi että ihan minkä merkkiseltä pumpulta tahansa tuli vaan Nesteen kamaa.
Meni suuresti OT, pahoittelen.
Harmittaa meidän taviksien silmään pissiminen edelleen, ei siinä EU:n määrittelemä vapaa kilpailu oikein toteutunut.
Mulle veikkailtiin että PSAn 2,0 hdi ei kestä kun juottelin sille ohuesti 2-t öljyä ja Diesl100:aa.
Toisella ajoin 280 t, Diesel 100 poisti lyhyiden ajojen canin ohjaaman weban käryn ja toisessa, 180 t, 2-t öljy poisti pienet nykyt tyhjäkäynnistä. Kumpikin kampe näyttää olevan vieläkin liikenteessä.
Komppaan -SS-ää muuten kuin ajankohdista, puuron pakkosekoitus taitaa olla aloitettu jo 2020 ja viherpesu jo paljon aiemmin.
https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohj ... velvoite2/
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001603304.html
Tiivisteistä läpilaskuun en osaa ottaa kantaa, Natikassa, Vallussa ja Fergussa ovat pysyneet sisällä, tosin tuon TEF20:n tankista kaikki skeida lähdi liikkeelle. Kuorma- kamppeissa ei ongelmia. Toki näitä ei oo PÖ:llä kokeiltu Vielä..
Biokamassa on aina se bio- osuus mukana, esimerkiksi esteröimällä ruuanvalmistuksen jämäöljyistä tehty biodiesel haisee edelleenkin rankalaisille vaikka tekoprosessissa on ollut mukana lipeä ( NaOH ) ja metanoli. Kävin kurssini vehkeillä asian kokeilemassa 2010, siis ihan semmonen koelaitoksen järkkäämä kurssi.
Vanhin kummipoika sanoi levän kasvusta myös samaa, duunailee paljon raskaan kaluston kanssa ja osaa on jouten pitkiäkin aikoja ja jotain levän estoja joutuu laittelemaan. Näissä siis MPÖ.
Muistelen että fossiilisesta tehty disukka säilyy helposti kymmenenkin vuotta mutta voi olla että jorisen omiani. Oisko keväällä tai sitä edellisenä ollu juttu että varmuusvarastojen disua vaihdetaan ja joku energiantuottaja sai sen käytettäväkseen, lähteenä tekniikkatalous tms.
Hinnallisestihan ei noilla enää hirmueroja oo, ja itäisen rajan takana taitaa olla ainoa mesta josta puhdasta fossiilista saa, norjalaisista en tiedä. Nesteellähän oli monta vuotta monopoli kaikkiin polttoaineisiin kun vihreä HH istui Nesteen hallintoneuvostossa.
Se meni jotenkin näin...yleismaailmallinen rikittömän polttoaineen raja oli 10 ppm niin vihreät täällä ehdotti että ollaan vielä kovempia vihreitä ja laitetaan rajaksi 5 ppm. Läpi meni ja Neste sai jalostella pitkään kaiken maassa myytävän ennen kuin muutkin hoksivat mistä valmiiksi vähärikkinen raakaöljy kannattaa ostaa, Lukoil taisi olla eka. Muista laaduista, barentsinmeri yms kun ei kenenkään ison kräkkääjän kannattanut näin pienille markkinoille lähteä prosessia muuttamaan..
Eli meni useampi vuosi että ihan minkä merkkiseltä pumpulta tahansa tuli vaan Nesteen kamaa.
Meni suuresti OT, pahoittelen.
Harmittaa meidän taviksien silmään pissiminen edelleen, ei siinä EU:n määrittelemä vapaa kilpailu oikein toteutunut.
Enempi romua ku pihaan mahtuu eli todellinen pientilallinen.
-
- Viestit: 2213
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
Sellaisen käytännön eron olen huomannut kun olen käyttänyt toisinaan Nesteen polttoöljyä ja toisinaan ABC:n dieseliä, niin esim. Power Majorissa haistaa selvästi, että tuosta dieselistä lähtee huomattavasti pistävämmän hajuinen käry pakoputkesta, saman ilmiön olen huomannut myös 10kw:n hallilämmittimellä, kun tuolla dieselillä lämmittää, niin alkaa silmiä kirvellä pajassa, mutta tuolla polttoöljyllä ei. En tiedä johtuuko tuo dieselin sisältämästä bioaineesta, sen laadusta tai määrästä vai jostain muusta, mutta ero on ihan selvästi aistittavissa. Sen sijaan laitteiden toimivuudessa en ole aineiden välillä havainnut mitään eroa ja autollanikin ajan pelkästään ABC:n dieselillä ja mitään ongelmia ei ole sen suhteen ollut.
- Rh-
- Viestit: 1035
- Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Mikä ero mpo ja po
Mää tankkaan siltä jolta halvimmalla saan?
Ainot missä eron huomannu, löpötorpeedo tykkää Nesteen My dieselistä, ei käryä niin pahasti. Sekä tuo Hyundai vie mittailujen mukaan noin 0.6-0.7L/100km vähemmän Shellin aineella.
Ainot missä eron huomannu, löpötorpeedo tykkää Nesteen My dieselistä, ei käryä niin pahasti. Sekä tuo Hyundai vie mittailujen mukaan noin 0.6-0.7L/100km vähemmän Shellin aineella.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Eräilves, Paalari, SPS1975 ja 56 vierailijaa