Katsastus-niksit

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

mauri
Viestit: 6626
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Katsastus-niksit

Viesti Kirjoittaja mauri »

Pohjoisessa on talviaikaan "vahvistettu" helmakoteloita jäädyttämällä vettä sisään.
SPS1975
Viestit: 2213
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Katsastus-niksit

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

mauri kirjoitti: Ke Loka 05, 2022 9:10 pm Pohjoisessa on talviaikaan "vahvistettu" helmakoteloita jäädyttämällä vettä sisään.
Olen joskus löytänyt VW T4:n etuoven kynnyskotelosta uretaania, se oli pirullinen korjattava, kun uretaani oli pitänyt kotelon kosteana ja lahottanut helman sisäpystynkin, urtsi oli myös edelleen pirun tiukassa kiinni kotelon yläreunassa ja paloi hitsatessa, joten vähäisetkin jäämät vaikeuttivat hitsausta kummasti. Vihon viimeinen viritys. :(
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Katsastus-niksit

Viesti Kirjoittaja zukka »

Kivikittiä tuttu käytti ahkerasti.
Samantapaista kun saumausaine lattialaattojen välissä, ellei juurikin sitä :D

Uretaanin jäljiltä on kyllä ikävin hitsata.
Kitti, sukat tai mikä vaan muu on jotenkin kohtuudella irroitettavissa eikä haise niin pahalle palaessaan.
jarikos
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Katsastus-niksit

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Olen kuullut että joku oli auton lattiaa korjannut postikorteilla ja tapettiliisterillä. Oli mennyt jopa leimasta läpi mutta pajalla aiheutti pientä hämmästelyä. Ajoittuu -70 ja 80-lukujen taitteeseen.

Yleensä nuo kikkailut vaarantavat turvallisuutta, omaa ja toisten.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
heijo
Viestit: 2703
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Katsastus-niksit

Viesti Kirjoittaja heijo »

Pitääkö rengaspaineanturit olla kunnossa katsatuksessa ? Minulla herjaa vasen takarengas joskus, vaikka paineet on oikein. Tänään katsastus :oops:
Minkä huollamme sen korjaamme.
jarikos
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Katsastus-niksit

Viesti Kirjoittaja jarikos »

heijo kirjoitti: To Loka 06, 2022 12:21 pm Pitääkö rengaspaineanturit olla kunnossa katsatuksessa ? Minulla herjaa vasen takarengas joskus, vaikka paineet on oikein. Tänään katsastus :oops:
Tällaisen kopioin SE Mäkisen sivulta:

"Rengaspaineen varoitusvalo syy hylkäämiseen katsastuksessa

Jos auton rengaspainevahti havaitsee rengaspaineen eroavan hyväksytyistä arvoista, syttyy auton kojetaulussa varoitusvalo. Tilanteesta jää merkintä myös auton vikakooditiedostoon.

Tammikuusta 2015 alkaen määräaikakatsastuksessa havaittu vikakoodi johtaa uusintakatsastukseen. Tätä ajankohtaa aikaisemmin viasta on huomautettu, ja vika on kehotettu korjaamaan."


Löytyi myös muuta tietoa, että ei olisi pakollinen ja jos onkin, niin vain ensiasennusrenkaissa. Konttorilla varmaan osaisivat vastata tuohon parhaiten kun kilauttaa sinne.

Edit: keltainen lehdistö tuntee asian ja kirjoittaa siitä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 1cbac27a45
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
heijo
Viestit: 2703
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Katsastus-niksit

Viesti Kirjoittaja heijo »

Eipä vaikuttanut mitenkään, kahden vuoden kuluttua uudestaan.
Minkä huollamme sen korjaamme.
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Katsastus-niksit

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Siellä t4 transporterin kynnyksessä on urtsia jo ihan tehtaalta asti.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Jalmari Kolu
Viestit: 1277
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 4:11 pm
Viesti:

Re: Katsastus-niksit

Viesti Kirjoittaja Jalmari Kolu »

Joskus nuorena olin ostattelemassa Nissania ja lupasin ostaa sen katsastettuna. Myyjä sanoi että katsasta itse, ei siinä mitään vikaa ole.
No vein asemalle ja kerroin että olen ostamassa tätä, eli tutki tarkkaan. Ensimmäisen katsastuskerran ansiosta auton hinnasta hävisi 60%. Eli ruostevaurioita monenlaisia ja useassa paikkaa. Laitoin kuntoon ja ajelin värkillä parisen vuotta.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], jarikos, JiiSPee, Vallu 405 ja 53 vierailijaa