Standard 23C osat
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Standard 23C osat
Kyseessä kuivaputki kone Standard 23c.
Onkohan linkkien molempien sarjojen putket valmiiksi koneistettu/hiottu? Tekstin perusteella toinen on, mutta onko molemmat?
Onkohan vain jäänyt mainitsematta?
https://www.mkhmachinery.com/product/en ... -tractors/
https://www.mkhmachinery.com/product/en ... train-kit/
Mikähän joutuuko tullaamaan? Mitähän tullit mahtaa olla?
Ari
Onkohan linkkien molempien sarjojen putket valmiiksi koneistettu/hiottu? Tekstin perusteella toinen on, mutta onko molemmat?
Onkohan vain jäänyt mainitsematta?
https://www.mkhmachinery.com/product/en ... -tractors/
https://www.mkhmachinery.com/product/en ... train-kit/
Mikähän joutuuko tullaamaan? Mitähän tullit mahtaa olla?
Ari
MF 35 -59
MF 165 -69
FORDSON DEXTA -61
MF 165 -69
FORDSON DEXTA -61
-
- Viestit: 368
- Liittynyt: La Joulu 25, 2010 10:15 am
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Standard 23C osat
Onkohan noissa sarjoissa muuta eroa kuin se, että kallimmassa on venttiilitkin mukana.
Kyllä nuo joutuu tullaamaan. Tuossa ohjeita ja laskuri. https://tulli.fi/tullilaskuri#/
Kyllä nuo joutuu tullaamaan. Tuossa ohjeita ja laskuri. https://tulli.fi/tullilaskuri#/
Vaikka Isäni oli köyhä mies oli hänellä aina liukkaat viilat.
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Standard 23C osat
Vastauksia omiin kysymyksiin.
Joutuu tullaamaan, ei kyllä löytynyt helpolla tullinimikettä osille.
Päätin antaa DHL:n hoitaa tullauksen, tullia meni 3,5% ja tullauspalkkio DHL:lle 20,-€, yhteensä 30,37€.
Putkia en vielä ole nähnyt, mutta palaan asiaan kun tulevat.
PS Tullinimike on muuten 8708999790 4999 "Traktorin varaosat"
Joutuu tullaamaan, ei kyllä löytynyt helpolla tullinimikettä osille.
Päätin antaa DHL:n hoitaa tullauksen, tullia meni 3,5% ja tullauspalkkio DHL:lle 20,-€, yhteensä 30,37€.
Putkia en vielä ole nähnyt, mutta palaan asiaan kun tulevat.
PS Tullinimike on muuten 8708999790 4999 "Traktorin varaosat"
MF 35 -59
MF 165 -69
FORDSON DEXTA -61
MF 165 -69
FORDSON DEXTA -61
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Standard 23C osat
Pakettu tuli maanantaina, tavarat ehjiä sisällä.
Putket hoonattu valmiiseen mittaan.
Putket hoonattu valmiiseen mittaan.
MF 35 -59
MF 165 -69
FORDSON DEXTA -61
MF 165 -69
FORDSON DEXTA -61
-
- Viestit: 5294
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Standard 23C osat
Vähä tarkennsta. Eli putkissa hoonausjäljet.
Ja nopeasti mitattu, siis irrallaan, vajaa pari kymppiä välysta männän helman mittaan.
Minhähän verran mahtaa krympätä asennuksessa? Varmaan tiukempi lopputulos kuin nykyinen 63 vuotta vanha yhdistelmä.
MF 35 -59
MF 165 -69
FORDSON DEXTA -61
MF 165 -69
FORDSON DEXTA -61
-
- Viestit: 5294
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Standard 23C osat
Olen ymmärtänyt, mutta tämä ei ole mitään varmaa tietoa, että kuivaputket pitää koneistaa asennuksen jälkeen; putkihan on melko ohut ja sovitus tiukka. Raakaputkistakin puhutaan, mutta silloin niitä ei varmaankaan ole hoonattu. Moottorityyppien putkien sovituksissakin on eroa, jotkut vaativat hydrauliprässin käyttöä, toiset voi asentaa enemmän märkäputkien tapaan.
Odotetaan asiasta jotain tietävien vastausta
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
- Viesti:
Re: Standard 23C osat
Ainakin ite pistin agrilinen 23C koneen korjauspaketin ihan sellaisenaan 10 vuotta sitten. Putket pakastimen kautta paikalleen.
Edellinen omistaja oli vaihtanut vaan männärenkaat mutta käyntiin lähtö ei parantunut, uusilla putkilla ja männillä lähti kyllä käyntiin avainta vilauttamalla.
Edellinen omistaja oli vaihtanut vaan männärenkaat mutta käyntiin lähtö ei parantunut, uusilla putkilla ja männillä lähti kyllä käyntiin avainta vilauttamalla.
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Standard 23C osat
Tarviiko millaiset "asennusvälineet" paikalleen laittoon? Meneekö pakastamisen jälkeen ihan naputtelemalla, vai vaatiiko lyöntiä? Seinämä tosiaan ohut.
Oma remontti ei vielä alkamassa. Tilasin osat, kun niitä nyt koronan jälkeen tuli saataville.
Oma remontti ei vielä alkamassa. Tilasin osat, kun niitä nyt koronan jälkeen tuli saataville.
MF 35 -59
MF 165 -69
FORDSON DEXTA -61
MF 165 -69
FORDSON DEXTA -61
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 10:20 pm
- Viesti:
Re: Standard 23C osat
Standardin putket ovat löysällä sovitteella, ei muuta kuin laittaa paikoilleen. Viime talvena remontoin omani Agrilinen sarjalla. Joudun ehkä kuitenkin avaamaan uusiksi, kun huohottaa vieläkin aika paljon.
-
- Viestit: 5294
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Standard 23C osat
Ainakin nopeus on valttia, koska tuollainen ohut putki lämpiää melkein silmänräpäyksessä, kun se työnnetään lohkon sylinteriaukkoon.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
- Viesti:
Re: Standard 23C osat
Muistaakseni meni ihan käsineen painasemalla
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Standard 23C osat
Jatketaan 23c osilla.
Vajaa 10 vuotta sitten tilasin tähän koneeseen hehkutulpat olikohan Intiasta. Laitoin niitä paikalleen sillon ,yhtä ei saanut, koska ilmeisesti esikammion kansi oli pyörähtänyt?
Loput 3 meni paikalleen, ja sitten koittamaan (4. oli johdon varassa irrallaan), suolasirotin meinasi kärähtää heti. Eli ensimmäinen tulppa maadoitti itsensä, ja aiheutti kaiken virran menon pelkästään sirottimen kautta.
Alla kuva tulpista:
Voikohan edellä olevaa millään korjata? Eli kun tulppa on kiristetty paikalleen, niin hehkulanka saa maa-kontaktin kerreosaan. Vähän kun tulppaa löysää, niin kontakti kyllä häviää. Eli pohjaan puristuva kartiokärki ottaa kontaktia jännitteiseen.
Vajaa 10 vuotta sitten tilasin tähän koneeseen hehkutulpat olikohan Intiasta. Laitoin niitä paikalleen sillon ,yhtä ei saanut, koska ilmeisesti esikammion kansi oli pyörähtänyt?
Loput 3 meni paikalleen, ja sitten koittamaan (4. oli johdon varassa irrallaan), suolasirotin meinasi kärähtää heti. Eli ensimmäinen tulppa maadoitti itsensä, ja aiheutti kaiken virran menon pelkästään sirottimen kautta.
Alla kuva tulpista:
Voikohan edellä olevaa millään korjata? Eli kun tulppa on kiristetty paikalleen, niin hehkulanka saa maa-kontaktin kerreosaan. Vähän kun tulppaa löysää, niin kontakti kyllä häviää. Eli pohjaan puristuva kartiokärki ottaa kontaktia jännitteiseen.
MF 35 -59
MF 165 -69
FORDSON DEXTA -61
MF 165 -69
FORDSON DEXTA -61
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], jip59, SPS1975 ja 64 vierailijaa