Lingon luukut

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Joonas900
Viestit: 3
Liittynyt: To Syys 22, 2022 6:05 pm
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Joonas900 »

ihmehitsari kirjoitti: To Joulu 30, 2010 6:13 pm
zape kirjoitti:Luukut toimii ihan yhdellä kaksitoimisella sylinterillä ja silti pystyy pitpmään kummakin luukun yhtäaikaa auki, esim näppä linkossa on tällänen. Itse olen tehnä useampaan linkoon yhdellä sylinterillä ja hyvin pelaa ja tosi mukava käyttää, nopea toiminen. Mekanismin suunitteluun pittää parerilla piirellä mittakuvat, siten onnistuu kerralla hyvä. Oon taina 3-4linkoon tehdä, käyttäjät olleet hyvin tyytyväisiä luukkujen ohjaukseen.

yksitomiset ja jousikuormitteiset ei tahdopelata, koska monesti venttiililohko vuotaa pikkasen ja jousivoima ei jaksapitää sylinteriä paikoillaan ja pakkasella öljy jäykkää ja vie turhaan jousen vetovoimaa.
Tähän tapaan?

http://www.youtube.com/watch?v=NAPgfK1AeBg
Uusi masinisti täällä. Itellä runni 210. En saa tuota utube videota näkymään.
valtsu864
Viestit: 1536
Liittynyt: Ke Marras 22, 2006 11:28 am
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Lingon luukut

Viesti Kirjoittaja valtsu864 »

Aikoinaan tein Runni 210 linkoon yhdellä yksitoimisella jousipalautteisella sylinterillä lumen heittosuunnan vaihtamisen. Lisäjousi vielä tehostaa sylinterin varren palautumista. Heittotorven rakanne on erikoisempi ja lumen heittosuunnan vaihto tapahtuu yhdellä läpällä joka on saranoitu yläosasta.
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18565
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Joonas900 kirjoitti: Ma Syys 26, 2022 8:47 am

Uusi masinisti täällä. Itellä runni 210. En saa tuota utube videota näkymään.
On tainna videon julkaisija laittaa videon yksityis-moodiin jotenka valitettavasti emme sitä nyt näe.
Ei siis ole allekirjoittaneen video / vaikutusvallassa
säästellen sippiin
Joonas900
Viestit: 3
Liittynyt: To Syys 22, 2022 6:05 pm
Viesti:

Re: Lingon luukut

Viesti Kirjoittaja Joonas900 »

Sainkin itse ratkaistua ongelman kun vähän suunnitteli. Siirsin saranat luukkujen yläpäihin, hieman neliöputkea ja latikkaa sekä pultteja ja yksi sylinteri, nyt pelaa luukut yhdellä sylinterillä ilman mitään jousivirityksiä niin että keskiasennossa molemmat luukut auki ja varsi ulkona heittää toiselle ja varsi sisällä toiselle puolelle.
Tumppi 865
Viestit: 8134
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Lingon luukut

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Eihän se ole kun vähän suunittelua ja pähkäilyä miten osat liikkuu, niin saa luukut toimimaa yhellä sylinterillä.
Omassa virityksessä on jouset pitämässä luukkuja auki, ihan vaan näön vuoksi,ja kun se luukku toimii myös lumen ohjaimena, ettei lumi lennä liian ylös taivaalle. :roll:
MTI
Viestit: 359
Liittynyt: To Loka 03, 2013 4:52 pm
Viesti:

Re: Lingon luukut

Viesti Kirjoittaja MTI »

Joonas900 kirjoitti: Su Loka 09, 2022 8:01 am Sainkin itse ratkaistua ongelman kun vähän suunnitteli. Siirsin saranat luukkujen yläpäihin, hieman neliöputkea ja latikkaa sekä pultteja ja yksi sylinteri, nyt pelaa luukut yhdellä sylinterillä ilman mitään jousivirityksiä niin että keskiasennossa molemmat luukut auki ja varsi ulkona heittää toiselle ja varsi sisällä toiselle puolelle.
Kuva olisi kiva, sama homma suunnitelmissa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: gastbaan ja 50 vierailijaa