dieseliä moottoriöljyn sekaan
-
- Viestit: 596
- Liittynyt: La Helmi 25, 2017 5:33 pm
- Viesti:
dieseliä moottoriöljyn sekaan
Mikähän mahtaisi olla syynä kun dieseliä sekoittuu moottoriöljyn sekaan ajossa. Sekoittuminen käy vielä aika nopeasti 100-200km matkalla öljy tikkuun tulee sentti lisää ainetta.
Kyseessä vuoden 2015 henkilöauton kahden litran diesel kone ja ajettu reilut 100tkm.
Kyseessä vuoden 2015 henkilöauton kahden litran diesel kone ja ajettu reilut 100tkm.
-
- Viestit: 22648
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: dieseliä moottoriöljyn sekaan
lienee yhteisen Railin moottori? Voiko korkeapainepumppu vuotaa? Suuttimien vuoto venttiilikoppaan? Väljä kone ja ohivuoto sylintereissä?
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: Ti Marras 29, 2011 9:37 pm
- Viesti:
Re: dieseliä moottoriöljyn sekaan
Dpf:n poltto/regenerointi usein päällä, dieseli päätyy öljyn sekaan. Eli hiukkassuodatin luultavasti tukkoinen.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: dieseliä moottoriöljyn sekaan
Kuten sanottu, dpf poltto päällä jostain syystä koko ajan, korkeapainepumpun vuoto tai jos suuttimet ovat moottorin sisällä niin suuttimen vuoto. Eiköhän tuossa vaihtoehdot ole.
Helpottaisi vian rajaamista kun tietäisi mikä auto
Helpottaisi vian rajaamista kun tietäisi mikä auto
-
- Viestit: 596
- Liittynyt: La Helmi 25, 2017 5:33 pm
- Viesti:
Re: dieseliä moottoriöljyn sekaan
Hyviä vaihto-ehtoja tullut, näitä samoja olen itsekin arvellut, ei vain ole ennen sattunut kohdalle saatikka sitten korjannut näitä.
Auto on Subaru outback 2.0Diesel vm 2015, ajettu reilut 100tkm ja toimii muuten normaalisti.
Oliskohan mitään jos poistaa koko polttohomman pois käytöstä?
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: dieseliä moottoriöljyn sekaan
Diesel subaruista ei mitään kokemusta.
Kerran sellainen on tallissa käynyt muiden murheiden takia.
Mutta jos ohjelmoisi polton pois, niin myös hiukkasloukku pitäisi tyhjentää ettei tukkeudu.
Kai joku subaruitakin säätää,mutta saattaa muutaman satasen maksaa. Ongelmaksi saattaa tulla ainakin se että jos tuosta jäisi kiinni,niin olisi taas ohjelmoitava laitteet käyttöön ja asennettava uusi hiukkassuodatin.
Eri asia myös että toimiiko kaikki kun olisivat olleet käyttämättömänä.
Jonkinlainen sanktiokin saattaisi napsahtaa.
Huhujen mukaan alkaisivat joskus testailemaan näitä tarkemmin katsastuksissa?
Eikö ulkomaan foorumeilta löydy vastaavaa ongelmaa?
Kerran sellainen on tallissa käynyt muiden murheiden takia.
Mutta jos ohjelmoisi polton pois, niin myös hiukkasloukku pitäisi tyhjentää ettei tukkeudu.
Kai joku subaruitakin säätää,mutta saattaa muutaman satasen maksaa. Ongelmaksi saattaa tulla ainakin se että jos tuosta jäisi kiinni,niin olisi taas ohjelmoitava laitteet käyttöön ja asennettava uusi hiukkassuodatin.
Eri asia myös että toimiiko kaikki kun olisivat olleet käyttämättömänä.
Jonkinlainen sanktiokin saattaisi napsahtaa.
Huhujen mukaan alkaisivat joskus testailemaan näitä tarkemmin katsastuksissa?
Eikö ulkomaan foorumeilta löydy vastaavaa ongelmaa?
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: dieseliä moottoriöljyn sekaan
Jos öljyn pinta nousee tuota vauhtia niin oma arvaus menee joko vuotavaan korkeapainepumppuun tai suuttimen ohivuotoon, jos ne pääsee vuotamaan öljyn sekaan.
Jos se dpf poltto olisi kokoajan päällä niin kyllä sen nenä varmaan bongaisi. Ja sen voinee todeta ihan halpistesterillä pakolämmöistä.
Auto kun ei ole ihan satasen peli, niin itse en lähtisi heittelemään summassa tehtaalla asennettuja osia pois.
Ei muuta kun testerin kautta vian etsintään.
E. Nopealla googlausella jollain toisellakin on ollut samaa ongelmaa. Liittyen dpfffään.
Mutta onko se vika siinä pöntössä vai esim.paine-ero anturissa on syytä selvittää. Diesel eemeliin on jo kahdesti vaihdettu se anturi kun antoi puutaheinää tietoa. Viimeksi antoi arvoksi tukkeutumis aste 0% ja hetken päästä vikavalo taas ja vikatila.
Eli malttia ja huolellisuutta siihen analysointiin. Ja tarvittaessa se testeri kyytiin ja ajamalla etsimään että mikä Mokkula antaa väärää signaalia.
Jos se dpf poltto olisi kokoajan päällä niin kyllä sen nenä varmaan bongaisi. Ja sen voinee todeta ihan halpistesterillä pakolämmöistä.
Auto kun ei ole ihan satasen peli, niin itse en lähtisi heittelemään summassa tehtaalla asennettuja osia pois.
Ei muuta kun testerin kautta vian etsintään.
E. Nopealla googlausella jollain toisellakin on ollut samaa ongelmaa. Liittyen dpfffään.
Mutta onko se vika siinä pöntössä vai esim.paine-ero anturissa on syytä selvittää. Diesel eemeliin on jo kahdesti vaihdettu se anturi kun antoi puutaheinää tietoa. Viimeksi antoi arvoksi tukkeutumis aste 0% ja hetken päästä vikavalo taas ja vikatila.
Eli malttia ja huolellisuutta siihen analysointiin. Ja tarvittaessa se testeri kyytiin ja ajamalla etsimään että mikä Mokkula antaa väärää signaalia.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: dieseliä moottoriöljyn sekaan
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: dieseliä moottoriöljyn sekaan
Ehkä kukaan ei ole yhtä tyhmä kuin minä, mutta kerron kumminkin. Luulin, että omassa autossa öljyn pinta lisääntyy, mutta loppujen lopuksi mittatikkua oli käytetty väärin
Auton piti seistä jonkin aikaa, että tikun putki valui tyhjäksi. Ajon päätteeksi putkessa oli öljyä, joka tarttui tikkuun siten, että öljytaso näytti korkeammalta. Voi vähän puolustautua silää, että korjaamolla tehtiin sama tulkintavirhe. Tämä olis aika halpa "vika".
Auton piti seistä jonkin aikaa, että tikun putki valui tyhjäksi. Ajon päätteeksi putkessa oli öljyä, joka tarttui tikkuun siten, että öljytaso näytti korkeammalta. Voi vähän puolustautua silää, että korjaamolla tehtiin sama tulkintavirhe. Tämä olis aika halpa "vika".
-
- Viestit: 6626
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: dieseliä moottoriöljyn sekaan
Itsellä ollut se tapa että tikku ylös ja pyyhitään vaikka talouspaperilla, tikku sisään pohjaan asti, tikku ylös ja tihrustelu missä kohtaa öljynpinta on. Tämä rippumatta siitä oliko litrainen bensakone tai 50 litrainen diesei, samoin myös oliko juuri käynyt tai kaksi viikkoa seissyt. Tietysti heti pysäyttämisen jälkeen näyttää hieman todellista alempaa.mtalo kirjoitti: ↑Ti Elo 16, 2022 9:54 pm Auton piti seistä jonkin aikaa, että tikun putki valui tyhjäksi. Ajon päätteeksi putkessa oli öljyä, joka tarttui tikkuun siten, että öljytaso näytti korkeammalta. Voi vähän puolustautua silää, että korjaamolla tehtiin sama tulkintavirhe. Tämä olis aika halpa "vika".
Pienissä koneissa, B&S; Honda tms joissa on yhdistetty täyttöaukon tulppa/mittatikku on ollut että oikea mitta saadaan kun kierretään tulppa auki ja mitta saadaan kiertämättä tulppaa paikalleen, joissain taas öljyä on oltava täyttöaukon "huulille asti", parasta katsoa ohjekirjasta miten missäkin kun vaihtelee.
Vähän enemmän aikaa se vie mutta omista koneista halusin pitää huolta ja isännän isot koneet oli taas niin kalliita että jo sekin velvoitti tekemään kunnolla.
-
- Viestit: 596
- Liittynyt: La Helmi 25, 2017 5:33 pm
- Viesti:
Re: dieseliä moottoriöljyn sekaan
Itsellä sama juttu öljyjen tarkastuksen kanssa, odottelen ainakin varttitunnin ajon jälkeen ennen kuin tarkistan öljyt, tikku ensin ylös ja kuivaksi ja sitten tarkistus paljonko näyttää.
On näköjään ollut muillakin samaa öljyn lisääntymistä kuten Bj Andy linkkasi, eilen ei ollut öljyn pinta noussut, seuraan tilannetta kuinka käy.
On näköjään ollut muillakin samaa öljyn lisääntymistä kuten Bj Andy linkkasi, eilen ei ollut öljyn pinta noussut, seuraan tilannetta kuinka käy.
-
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: dieseliä moottoriöljyn sekaan
Kyllä mä kovin tikkua pyyhin, mutta putkessa oleva öljy hämäsi. Varmaan vartissa oli tilanne stabiloitunut, että näytti totuuden.mauri kirjoitti: ↑Ti Elo 16, 2022 11:00 pmItsellä ollut se tapa että tikku ylös ja pyyhitään vaikka talouspaperilla, tikku sisään pohjaan asti, tikku ylös ja tihrustelu missä kohtaa öljynpinta on. Tämä rippumatta siitä oliko litrainen bensakone tai 50 litrainen diesei, samoin myös oliko juuri käynyt tai kaksi viikkoa seissyt. Tietysti heti pysäyttämisen jälkeen näyttää hieman todellista alempaa.mtalo kirjoitti: ↑Ti Elo 16, 2022 9:54 pm Auton piti seistä jonkin aikaa, että tikun putki valui tyhjäksi. Ajon päätteeksi putkessa oli öljyä, joka tarttui tikkuun siten, että öljytaso näytti korkeammalta. Voi vähän puolustautua silää, että korjaamolla tehtiin sama tulkintavirhe. Tämä olis aika halpa "vika".
Pienissä koneissa, B&S; Honda tms joissa on yhdistetty täyttöaukon tulppa/mittatikku on ollut että oikea mitta saadaan kun kierretään tulppa auki ja mitta saadaan kiertämättä tulppaa paikalleen, joissain taas öljyä on oltava täyttöaukon "huulille asti", parasta katsoa ohjekirjasta miten missäkin kun vaihtelee.
Vähän enemmän aikaa se vie mutta omista koneista halusin pitää huolta ja isännän isot koneet oli taas niin kalliita että jo sekin velvoitti tekemään kunnolla.
-
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: dieseliä moottoriöljyn sekaan
Mutta jos diesel oikeasti päätyy öljyn sekaan, kannattaisi lukaista vikakoodit. Esim. viallinen paineanturi aiheuttaa jatkuvaa polttoa eli vika voi olla aika halpakin.