Ihmettelyn aihetta taas

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

JiiSPee
Viestit: 1906
Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja JiiSPee »

rattori kirjoitti: Su Elo 14, 2022 10:37 am Malli 1800ES. Ikinä tykännyt Volvoista mutta tässä oli tyyliä.

Minusta taas ruma kuin mkä tahansa muukin volvo -ei tosin tuosta kuvakulmasta niin paha, mutta takaa päin varsinkin.
Juho M-P
Viestit: 4344
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ainoa hieno Volvo, P1800 lisäksi
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ma Elo 15, 2022 4:32 pm
k-pyörä kirjoitti: Su Elo 14, 2022 8:10 pm Tiiä käykö tänne, ihmettelin kuitekii. Martta tyyppiset naiset n.65- 70v grillas makkaroita isohkossa tapahtumassa. 50m pitkä jono, tuumasivat et oliskohan pitäny ottaa makkarat lämpeemään. Oli nimittäin jäässä. No oishan ny tietenki pitäny.
,

Lämpeemään,prhana eikös ne olis tarvinnut sulattaakin ja miten htissä ne noihin hommiin oli laitettu?
Joskus,joku vuosi takaperin,oli joulupuurot,valtra kauppiaalla,k-maataloudessa ja missä muualla vielä,en muista enää,samana päivänä useammassa paikkaa kumminkin.
Valtra kaupassa katselin puurojonoa,jokaisella oli vaikeuksia saada kauha uppoamaan puuuroon,oli maar se puuro vähän perhanan moista jankkoa,itse jätin puuron koskematta,siinä ja siinä,etten ääneen lausunut että,tuon puuron perusteella tänne ei kannata,traktori kaupoille tulla.
Monissa maaseututapahtumissa muonitus on harrastusyhdistysten hoitama. Koska harrastusyhdistykset eivät ole työpaikkoja ammattipätevyysvaatimuksineen ja tulosvastuineen, johtaa tämä siihen, että monia työsuoritteita tekevät ne, jotka ovat käytettävissä sinä päivänä, eikä tiimissä välttämättä ole kansallisesti parasta saatavissa olevaa pätevää työvoimaa. Muutamassa yhdistyksessä on vastaan tullut kehäraakkeja, työkyvyttömiä ja työelämän hylkimiä työttömiä. No kellä muulla olisi aikaakaan viikolla soppatykkejä kuskailla paikalle ?

Ammattimaisilla tapahtumajärjestäjillä on kokemusta ja alihankkijoita, nutta hintatasot ovat jo melkoiset, voivat olla tuhansia euroja.

On yleistä, että parhaankin harrastelijoista kootun järjestäjäjoukkueen suoritusta aina arvostellaan hyvinkin kriittisesti, kannattaa kokeilla itse, liittymällä näihin yhdistyksiin, jotka keräävät talkoilla pikkurahoja, pitojen ja tapahtumien järjestämisen muodossa, sitten seuraavassa tapahtumassa vieraaksi kun saapuu, omaa laajemman näkemyksen asioista, ja järjestäjän räikeätkin epäonnistumiset aiheuttavat empatiaa, eikä närkästystä.

On helpompi viihtyäkin, kun näkee, että järjestäjät toimivat parhaan kykynsä mukaan, ja kyvyt riiittävät juuri ja juuri siihen, eikä yhtään enempään.

-SS-
Viimeksi muokannut -SS-, Ti Elo 16, 2022 9:47 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kervinen
Viestit: 1473
Liittynyt: To Elo 30, 2007 8:54 am
Paikkakunta: KYMI
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja kervinen »

Suur-Savon Auton myynti-ilmoituksesta:

• Suomi-auto
• Auto tuotu käytettynä maahan Espanjasta 8 / 2018

Miten nuo käy yksiin? Vai olenko ymmärtäny suomi-auton väärin, että uutena suomeen ostettu?
Avatar
MF135-72
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2015 2:08 am
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja MF135-72 »

^ Jospa se on kumminkin Suomi linjalla tehty Jussipaidat päällä.
Korjasin sen rikki :|
EKo
Viestit: 4499
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja EKo »

Vähän samaan kategoriaan menee ilmoitus, joka oli joskus kultaisella 80-luvulla Koneviestissa: ’kotimaiset xxxxx suoraan maahantuojalta’ 😂
En enää muista kylläkään mitä mainostivat.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Superdexta-64
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja Superdexta-64 »

kervinen kirjoitti: Ti Elo 16, 2022 9:47 am Suur-Savon Auton myynti-ilmoituksesta:

• Suomi-auto
• Auto tuotu käytettynä maahan Espanjasta 8 / 2018

Miten nuo käy yksiin? Vai olenko ymmärtäny suomi-auton väärin, että uutena suomeen ostettu?
Olisko auto ostettu uutena Suomessa ja sitten jossain vaiheessa ajettu etelän lämpöön? Nyt sitten palautui kotimaahansa ja on täällä taas myynnissä.
Ford 6610 -88
Vm -61
Viestit: 1191
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 7:22 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja Vm -61 »

Sen kuvitellaan muuttuneen Suomi-autoksi tässä neljän vuoden aikana...
joskus tekis
ja toisinaan sitten taas ei
Juho M-P
Viestit: 4344
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Superdexta-64 kirjoitti: Ti Elo 16, 2022 4:52 pm
kervinen kirjoitti: Ti Elo 16, 2022 9:47 am Suur-Savon Auton myynti-ilmoituksesta:

• Suomi-auto
• Auto tuotu käytettynä maahan Espanjasta 8 / 2018

Miten nuo käy yksiin? Vai olenko ymmärtäny suomi-auton väärin, että uutena suomeen ostettu?
Olisko auto ostettu uutena Suomessa ja sitten jossain vaiheessa ajettu etelän lämpöön? Nyt sitten palautui kotimaahansa ja on täällä taas myynnissä.
Näitähän on. Tiedän useita tapauksia jossa ulkomailla asuva suomalainen on ostanut auton Suomesta, koska auton perushinta on täällä halvin. Ja kun asuu ulkomailla ja vie heti sinne, saa verottomana. Sitten paluumuutossa tuonut sen muuttoautona Suomeen.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Nuffield
Viestit: 1441
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja Nuffield »

Juho M-P kirjoitti: Ke Elo 17, 2022 10:36 am
Superdexta-64 kirjoitti: Ti Elo 16, 2022 4:52 pm
kervinen kirjoitti: Ti Elo 16, 2022 9:47 am Suur-Savon Auton myynti-ilmoituksesta:

• Suomi-auto
• Auto tuotu käytettynä maahan Espanjasta 8 / 2018

Miten nuo käy yksiin? Vai olenko ymmärtäny suomi-auton väärin, että uutena suomeen ostettu?
Olisko auto ostettu uutena Suomessa ja sitten jossain vaiheessa ajettu etelän lämpöön? Nyt sitten palautui kotimaahansa ja on täällä taas myynnissä.
Näitähän on. Tiedän useita tapauksia jossa ulkomailla asuva suomalainen on ostanut auton Suomesta, koska auton perushinta on täällä halvin. Ja kun asuu ulkomailla ja vie heti sinne, saa verottomana. Sitten paluumuutossa tuonut sen muuttoautona Suomeen.
Työkaverikin aikanaan kehui kun osti uutena auton Suomesta Saksaan, asui siellä muutaman vuoden ja toi sen takaisin että hänellä on "Suomi" auto :lol: No ehkä ne on tosiaan Suomi linjalla valmistettu ja parempia kuin muut.
VALLU ON PARAS!
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Nuffield kirjoitti: Ke Elo 17, 2022 11:25 am Työkaverikin aikanaan kehui kun osti uutena auton Suomesta Saksaan, asui siellä muutaman vuoden ja toi sen takaisin että hänellä on "Suomi" auto :lol: No ehkä ne on tosiaan Suomi linjalla valmistettu ja parempia kuin muut.
Aikoinaan YK-sotilaat ostivat ja tilasivat yksityisesti tehtaalta Saksasta Mersun. Autoon piti itse valita kaikki lisävarusteet sivupeilistä lähtien. Välittäjänä toimi kuitenkin Suomessa Veho. Auto haettiin yksityisesti Mersun tehtaan myymälästä ja ajettiin rauhanturva-alueelle vuodeksi. Sieltä sitten ajo Suomeen verovapaasti, kun oli riittävän kauan ollut omistuksessa.
Nykyisin noita houkuttimia on jo kiristetty.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Avatar
Rh-
Viestit: 1034
Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja Rh- »

Väre pamautti kirjeen postilootaan että ihanan halpa, noin 8snt/kwh sähkö loppuu, nyt maksat 24.90snt/kwh.

Ois vielä parivuotta ollu 8snt sopimusta.


Joko on halvempi ajaa dieselgeneraattoria mustalla polttoöljyllä? :cry:
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
mtalo
Viestit: 1750
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja mtalo »

Rh- kirjoitti: Ke Elo 17, 2022 1:09 pm Väre pamautti kirjeen postilootaan että ihanan halpa, noin 8snt/kwh sähkö loppuu, nyt maksat 24.90snt/kwh.

Ois vielä parivuotta ollu 8snt sopimusta.


Joko on halvempi ajaa dieselgeneraattoria mustalla polttoöljyllä? :cry:
Siis muuttiko määräaikaisen sopimuksen? Oliko se näitä uusia sopimuksia, joita myyjä voi halutessaan korottaa?
mauri
Viestit: 6624
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja mauri »

Rh- kirjoitti: Ke Elo 17, 2022 1:09 pm Väre pamautti kirjeen postilootaan että ihanan halpa, noin 8snt/kwh sähkö loppuu, nyt maksat 24.90snt/kwh.

Ois vielä parivuotta ollu 8snt sopimusta.


Joko on halvempi ajaa dieselgeneraattoria mustalla polttoöljyllä? :cry:
Mikäli polttoaineen kulutus on 0,25 litraa/kWh ja hinta 1 €/litra niin tuolla hinnalla kattaa polttoainekustannukset. Noin alhainen kulutus on mahdollista vain hyvällä koneistolla jota ajetaan optimiteholla, esimerkiksi 1/4 teholla kulutus/kWh voi olla hyvinkin kaksinkertainen.
Laitteiden kuoletukseen ja huoltoon ei tuolla kWh hinnalla ole lainkaan varaa. Jos ei linjoja kokonaan "pistä poikki" (lopettaa sähköliittymän) niin jää vielä kiinteä kk-maksu verkonhaltijalle vaikka ei ostaisi sähköä mistään.

Täytynee vielä odottaa kalliimman sähkön aikoja ja/tai halpaa polttoainetta sekä ilmaista dieselgeneraattoria huoltoineen.
Avatar
Rh-
Viestit: 1034
Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja Rh- »

mtalo kirjoitti: Ke Elo 17, 2022 1:20 pm
Rh- kirjoitti: Ke Elo 17, 2022 1:09 pm Väre pamautti kirjeen postilootaan että ihanan halpa, noin 8snt/kwh sähkö loppuu, nyt maksat 24.90snt/kwh.

Ois vielä parivuotta ollu 8snt sopimusta.


Joko on halvempi ajaa dieselgeneraattoria mustalla polttoöljyllä? :cry:
Siis muuttiko määräaikaisen sopimuksen? Oliko se näitä uusia sopimuksia, joita myyjä voi halutessaan korottaa?
Määräaikainen sopimus, piti ihan kaivaa paperit esiin ja oli kymmenen vuoden sopimus. Tehty Savon Voimalle mistä siirty sitten Väreelle.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Avatar
Rh-
Viestit: 1034
Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja Rh- »

mauri kirjoitti: Ke Elo 17, 2022 2:34 pm
Rh- kirjoitti: Ke Elo 17, 2022 1:09 pm Väre pamautti kirjeen postilootaan että ihanan halpa, noin 8snt/kwh sähkö loppuu, nyt maksat 24.90snt/kwh.

Ois vielä parivuotta ollu 8snt sopimusta.


Joko on halvempi ajaa dieselgeneraattoria mustalla polttoöljyllä? :cry:
Mikäli polttoaineen kulutus on 0,25 litraa/kWh ja hinta 1 €/litra niin tuolla hinnalla kattaa polttoainekustannukset. Noin alhainen kulutus on mahdollista vain hyvällä koneistolla jota ajetaan optimiteholla, esimerkiksi 1/4 teholla kulutus/kWh voi olla hyvinkin kaksinkertainen.
Laitteiden kuoletukseen ja huoltoon ei tuolla kWh hinnalla ole lainkaan varaa. Jos ei linjoja kokonaan "pistä poikki" (lopettaa sähköliittymän) niin jää vielä kiinteä kk-maksu verkonhaltijalle vaikka ei ostaisi sähköä mistään.

Täytynee vielä odottaa kalliimman sähkön aikoja ja/tai halpaa polttoainetta sekä ilmaista dieselgeneraattoria huoltoineen.
Periaatteessa kaikki muu on jo, paitsi ilmaiset huollot.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Pataässä
Viestit: 1945
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja Pataässä »

Nuffield kirjoitti: Ke Elo 17, 2022 11:25 am
Juho M-P kirjoitti: Ke Elo 17, 2022 10:36 am
Superdexta-64 kirjoitti: Ti Elo 16, 2022 4:52 pm
kervinen kirjoitti: Ti Elo 16, 2022 9:47 am Suur-Savon Auton myynti-ilmoituksesta:

• Suomi-auto
• Auto tuotu käytettynä maahan Espanjasta 8 / 2018

Miten nuo käy yksiin? Vai olenko ymmärtäny suomi-auton väärin, että uutena suomeen ostettu?
Olisko auto ostettu uutena Suomessa ja sitten jossain vaiheessa ajettu etelän lämpöön? Nyt sitten palautui kotimaahansa ja on täällä taas myynnissä.
Näitähän on. Tiedän useita tapauksia jossa ulkomailla asuva suomalainen on ostanut auton Suomesta, koska auton perushinta on täällä halvin. Ja kun asuu ulkomailla ja vie heti sinne, saa verottomana. Sitten paluumuutossa tuonut sen muuttoautona Suomeen.
Työkaverikin aikanaan kehui kun osti uutena auton Suomesta Saksaan, asui siellä muutaman vuoden ja toi sen takaisin että hänellä on "Suomi" auto :lol: No ehkä ne on tosiaan Suomi linjalla valmistettu ja parempia kuin muut.
Skandinaviaalinen varustus. Esim, BMW. Oven lukkosylinterit alkaa lämpiämään kun nostat ovenkahvaa. Pissapojan suuttimissa sähkölämmitys. Penkinlämmittimet vakiona......jne.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Pataässä kirjoitti: Ke Elo 17, 2022 10:23 pm
Nuffield kirjoitti: Ke Elo 17, 2022 11:25 am
Juho M-P kirjoitti: Ke Elo 17, 2022 10:36 am
Superdexta-64 kirjoitti: Ti Elo 16, 2022 4:52 pm
kervinen kirjoitti: Ti Elo 16, 2022 9:47 am Suur-Savon Auton myynti-ilmoituksesta:

• Suomi-auto
• Auto tuotu käytettynä maahan Espanjasta 8 / 2018

Miten nuo käy yksiin? Vai olenko ymmärtäny suomi-auton väärin, että uutena suomeen ostettu?
Olisko auto ostettu uutena Suomessa ja sitten jossain vaiheessa ajettu etelän lämpöön? Nyt sitten palautui kotimaahansa ja on täällä taas myynnissä.
Näitähän on. Tiedän useita tapauksia jossa ulkomailla asuva suomalainen on ostanut auton Suomesta, koska auton perushinta on täällä halvin. Ja kun asuu ulkomailla ja vie heti sinne, saa verottomana. Sitten paluumuutossa tuonut sen muuttoautona Suomeen.
Työkaverikin aikanaan kehui kun osti uutena auton Suomesta Saksaan, asui siellä muutaman vuoden ja toi sen takaisin että hänellä on "Suomi" auto :lol: No ehkä ne on tosiaan Suomi linjalla valmistettu ja parempia kuin muut.
Skandinaviaalinen varustus. Esim, BMW. Oven lukkosylinterit alkaa lämpiämään kun nostat ovenkahvaa. Pissapojan suuttimissa sähkölämmitys. Penkinlämmittimet vakiona......jne.
Ja koetaulu niinkuin joulukuusessa….täynnä eri värisiä palavia varoitusvaloja :?
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
jiipee
Viestit: 10655
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Miksi melkein kaikissa nuorison 2-tahtimopoissa on niin huono kaasutin, tai huonosti säädetty, ettei ne pysy tyhjäkäynnillä käynissä ilman jatkuvaa kaasun pumppaamista? Mm. liikennevaloissa pitää koko ajan houkutella konetta pysymään käynnissä: pärrr-pärrr-pärrr-pärrr.

Pappa-Tuntureissa ja muissa sen mallisissa vaikuttaisi olevan tässä suhteessa hyvät kaasuttimet, samoin nelitahtisissa skoottereissa.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Ihmettelyn aihetta taas

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

jiipee kirjoitti: La Elo 20, 2022 7:52 am Miksi melkein kaikissa nuorison 2-tahtimopoissa on niin huono kaasutin, tai huonosti säädetty, ettei ne pysy tyhjäkäynnillä käynissä ilman jatkuvaa kaasun pumppaamista? Mm. liikennevaloissa pitää koko ajan houkutella konetta pysymään käynnissä: pärrr-pärrr-pärrr-pärrr.

Pappa-Tuntureissa ja muissa sen mallisissa vaikuttaisi olevan tässä suhteessa hyvät kaasuttimet, samoin nelitahtisissa skoottereissa.
Juu,en minäkään uskonut,mopo ikäisenä että,mopon pärinä voisi jonkun korvaan,kuulostaa ärsyttävältä,nykyjään se kyllä saattaa ärsyttää minuakin.
Joskus aikoinaan tykkäsin kuunnella 250:n jawan pärinää,kun sellainen meni kylätielllä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa