volvo fl 6 syylärissä painetta
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: To Heinä 14, 2022 12:44 pm
- Paikkakunta: imatra
- Viesti:
volvo fl 6 syylärissä painetta
Minulla on volvo fl 6 jossa kuumaksi ajettuna työntää paisunta säiliöstä ulos jäähdytinnestettä,joudun aina lisämään nestettä olisiko kenelläkään tietoa johtuuko se kannentiivisteestä "vuoto" olen kuullut huhuja siinä syy?, Olisiko jollakin parempaa tietoa asiasta? onko tiivisteitä jouduttu vaihtamaan jo huollon yhteydessä, onko kansi kaksi osainen? ja jos on kannattaako otta kumpikin työn alle samalla kertaa?
Rer: T.J
Rer: T.J
tommi.j
-
- Viestit: 4325
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: volvo fl 6 syylärissä painetta
Miten paljon tai rajusti sitä nestettä sieltä paisarista alkaa tulemaan? Tuleeko sinne paisariin kuplia? Öljyä ei ilmeisesti löydy nesteen seasta?
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 7867
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: volvo fl 6 syylärissä painetta
Ja eihän kyse ole ylitäytöstä, työntää ylimääräiset pihalle, täytetään, ja sama homma uudestaan?
Näinkin olen kuullut käyneen.
Näinkin olen kuullut käyneen.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 6624
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: volvo fl 6 syylärissä painetta
Voisi olla niin kuin Mika 82 tuossa kirjoitti.
Mulle tuli joskus vastaan Sisu Dieselin 611 moottori (paikalliskäytössä), se myös tykkäsi puhaltaa jäähdytinkennon ylivuotoputkesta sille varatun 1 litran muovipullon puolilleen. Jos nesteen palautti syyläriin niin seuraavan käynnin jälkeen sama juttu. Mitään vikaa ei niinä muutamana vuonna kun sitä koekäytin moottorissa havaittu. Lieneekö Linnavuoressa täyttäneet hieman ylimääräistä? Koneen kuorma oli noin 1/3 ja saavutti aina normaalilämmön mutta ei ylikuumentunut.
Mulle tuli joskus vastaan Sisu Dieselin 611 moottori (paikalliskäytössä), se myös tykkäsi puhaltaa jäähdytinkennon ylivuotoputkesta sille varatun 1 litran muovipullon puolilleen. Jos nesteen palautti syyläriin niin seuraavan käynnin jälkeen sama juttu. Mitään vikaa ei niinä muutamana vuonna kun sitä koekäytin moottorissa havaittu. Lieneekö Linnavuoressa täyttäneet hieman ylimääräistä? Koneen kuorma oli noin 1/3 ja saavutti aina normaalilämmön mutta ei ylikuumentunut.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: To Heinä 14, 2022 12:44 pm
- Paikkakunta: imatra
- Viesti:
Re: volvo fl 6 syylärissä painetta
Minulla on liiketessä ainosastaan kesästä syksyyn jo usean vuode ajan olen joutun lisämään aina nestettä jos yhtä jaksoista ajoa on ollut useampi tunti vuoto on ollut 2-3 litraa kerrallaan mittaristossa syttyy var valo nesteen vähetessä minimiin, en ole lisännyt koskaan maksimiin asti. Tuntuu että vuoto on vain lisääntynyt vuosien saatossa. Itse en usko kone olisi normaali kunnossa, uskon paineen kasvavan moottorin kuumtessa jolloin paisunta säiliöstä liika neste tulee ulos astian alle. Koneen jäähtyessä varoitus valo palaa nesteen ollessa minimin ala puolella.
tommi.j
-
- Viestit: 5767
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: volvo fl 6 syylärissä painetta
Onko märät suutinholkit ?
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 1305
- Liittynyt: La Marras 06, 2010 4:56 pm
- Viesti:
Re: volvo fl 6 syylärissä painetta
Yhdessä omassa ropposessa (joskin henkilöauto) oli joskus kanssa hieman ongelmaa, hukkas nesteensä, mutta missään ei näkynyt vuotopaikkaa.
Jätin sitten tarkoituksella painekorkin löysälle ja nesteitten vähenminen väheni miltei kokonaan. Ei siis ollutkaan kansipahvivikaa.
Loppuvimeks vika löytyi muovisesta paisuntasäiliöstä jossa oli hienoinen halkeama, mistä sitten suihkutteli nestettä hiuksen paksuisena suihkuna pohjapanssarin päälle, paikkaan mistä pääsi valumaan heti pois.
Vika oli helppo korjata mutta hankala löytää.
Jätin sitten tarkoituksella painekorkin löysälle ja nesteitten vähenminen väheni miltei kokonaan. Ei siis ollutkaan kansipahvivikaa.
Loppuvimeks vika löytyi muovisesta paisuntasäiliöstä jossa oli hienoinen halkeama, mistä sitten suihkutteli nestettä hiuksen paksuisena suihkuna pohjapanssarin päälle, paikkaan mistä pääsi valumaan heti pois.
Vika oli helppo korjata mutta hankala löytää.
-
- Viestit: 956
- Liittynyt: Su Marras 08, 2009 8:29 pm
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
Re: volvo fl 6 syylärissä painetta
Paineen kertymistä voi haarukoida mm niin että ajaa koneen kylmästä kuumaksi ja avaa paisarin korkin ja päästää paineen pois (jos ei ole painetta, jostain vuotaa, korkki tai paineen säätö tai joku muu, kannattaa korjata, ilman oikeaa painetta järjestelmässä se ei toimi ja saattaa aiheuttaa mm paikallista kiehumista ja neste ei kierrä siellä missä pitäisi josta päästään kannentiivisteen palamisiin ynnä muihin ongelmiin helposti)
Sitten korkki kiinni ja hetken ajoa/käyttöä, jos uudelleen korkkia avatessa painetta löytyy, sitä kertyy sinne jostain muualta kuin nesteen lämpiämisestä eli vikaa on
Yksi yleinen paikka kannentiivisteen ohella on vesijäähdytetty kompressori ja sen kannen tiiviste eli paineilmaa pääsee jäähdytinjärjestelmän puolelle
Kompressorin lähtevä paineputki vaikka irti ja testaamaan, jos ilman kertyminen lakkaa niin vuoto on siellä, tässä on pari huomiota
Laske paineilmaa järjestelmästä pois niin että kompressori alkaa pumppaamaan ja kun pumppaus loppuu paineen noustessa, pumppaa vaikka jarrua että se lähtee taas käyntiin, jos kompura ei käy ja tee painetta, ei se myöskään vuoda tiivisteestä ja tutkiminen hankalaa,
Toinen millä voi testailla on ottaa paineputki kompuralta ja syöttää vaikka erillisellä kompressorilla ja letkulla painetta auton kompuran suuntaan ja katsoa vuotaako jäähtärin sekaan
Joissain autoissa Ilmaa saattaa olla kompuran paineputkessa ja männän päällä vaikka kompura on ns vapaalla tai moottori on sammuksissa, silloin yleensä moottorin sammuttamisen jälkeen kuuluu ilman pulputusta paisarista ja hetki korkin sulkemisen jälkeen sinne on taas kertynyt ilmaa/painetta
Sitten korkki kiinni ja hetken ajoa/käyttöä, jos uudelleen korkkia avatessa painetta löytyy, sitä kertyy sinne jostain muualta kuin nesteen lämpiämisestä eli vikaa on
Yksi yleinen paikka kannentiivisteen ohella on vesijäähdytetty kompressori ja sen kannen tiiviste eli paineilmaa pääsee jäähdytinjärjestelmän puolelle
Kompressorin lähtevä paineputki vaikka irti ja testaamaan, jos ilman kertyminen lakkaa niin vuoto on siellä, tässä on pari huomiota
Laske paineilmaa järjestelmästä pois niin että kompressori alkaa pumppaamaan ja kun pumppaus loppuu paineen noustessa, pumppaa vaikka jarrua että se lähtee taas käyntiin, jos kompura ei käy ja tee painetta, ei se myöskään vuoda tiivisteestä ja tutkiminen hankalaa,
Toinen millä voi testailla on ottaa paineputki kompuralta ja syöttää vaikka erillisellä kompressorilla ja letkulla painetta auton kompuran suuntaan ja katsoa vuotaako jäähtärin sekaan
Joissain autoissa Ilmaa saattaa olla kompuran paineputkessa ja männän päällä vaikka kompura on ns vapaalla tai moottori on sammuksissa, silloin yleensä moottorin sammuttamisen jälkeen kuuluu ilman pulputusta paisarista ja hetki korkin sulkemisen jälkeen sinne on taas kertynyt ilmaa/painetta
Valmet 502 -76
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: To Heinä 14, 2022 12:44 pm
- Paikkakunta: imatra
- Viesti:
Re: volvo fl 6 syylärissä painetta
Kiitos tiedosta, mutta kompura ei ole vesijäähytteine. Kuuntelen vielä onko jolakin muulla ollut smalaista ongelmaa? ja onko löytynyt minkäänlaista ratkaisua
terv: T.J
terv: T.J
tommi.j
-
- Viestit: 5767
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: volvo fl 6 syylärissä painetta
Meillä vuoti painetta suutinholkeista, mutta onko tässä märät holkit kuten isommissa ?
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: To Heinä 14, 2022 12:44 pm
- Paikkakunta: imatra
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa