BKT vai Alliance

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

nuc-64
Viestit: 2953
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

Mulla oli Jontikassa Alliancet edessä, ei kovin hyvä pito, mutta ei pahasti pykineet. Takana Seha ja Bkt. Kaikissa vielä hyvin pintaa, mutta Bkt:sta irvisteli kudokset jo pahasti esille.
tapaniv
Viestit: 1153
Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja tapaniv »

Vammaksen alla Alliancet sortuivat parissa vuodessa, vaikka kudoksia oli paljon. Nyt mennään Petlaksilla jo viidettä vuotta.
TunturiPappa
Viestit: 5767
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Minulla on Alliance testi vasta alussa, kun ovat olleet alla vuoden. Eteen tuli ja nyt talvella uudet, myös Alliance.

Dextan alla on BKT, täytyykin tutkia minkä ikäiset ne mahtaa olla. Hokkien välissä vain ihan pientä kesimistä. Etuset siinä on joku ihan vieras merkki, ei ole pykinyt nekään.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
poweri
Viestit: 3110
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja poweri »

Meillä on niin hyviä kokemuksia Mitas ja Cultor että en muita haikaile, mitään merkki Misukoita en tarvitse.
Ei ainakaan 10v aikana virheitä ja hinnat alle laitettuna niin sopivat ettei kannata kauheesti touhuta noiden kanssa. Eiköjän hinnat nouse tasaisesti kaikilla.
fiigumies
Viestit: 1998
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja fiigumies »

Fiatissa on BKT edessä ollu vähä päälle 6 vuotta, ei oo halkeamia, mutta metsäajossa on ripoihin tullu vähän jälkiä, takana on ollu 4 vuotta, niissäkään ei ole halkeamia, rivoissa vähän jälkiä metsäajosta, toisen renkaan ketjut oli hieman liian tiukalle menny niin jääny vähä jälkiä kylkeen, löysäsin heti kyllä kun huomasin, majorissa on edellisen omistajan laittamat 2015 vuoden Alliancet edessä, niissäkään mitään halkeamia ole, takana siinä on ainakin toisella puolella good year, toinen oli muistaakseni joku muu, ne on kyllä ihan halkeilleet, ajan kysymys kun sisärengas tulee ulkopuolelle
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
nuc-64
Viestit: 2953
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

poweri kirjoitti: Ma Maalis 28, 2022 9:13 pm Meillä on niin hyviä kokemuksia Mitas ja Cultor että en muita haikaile, mitään merkki Misukoita en tarvitse.
Ei ainakaan 10v aikana virheitä ja hinnat alle laitettuna niin sopivat ettei kannata kauheesti touhuta noiden kanssa. Eiköjän hinnat nouse tasaisesti kaikilla.
Viime viikolla korjautin Cultorin. Eivät antaneet takuuta, kun halkeamaa oli vähän joka puolella. Casessa takarenkaat ja toinen etunen alkuperäisiä Good Year:a vuodelta 1992 Jonkin verran, mutta melko vähän halkeamia niissäkin. Tämä myöhemmin vaihdettu Cultor selvästi heikkokuntoisempi.
poweri
Viestit: 3110
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja poweri »

nuc-64 kirjoitti: Ti Maalis 29, 2022 3:07 pm
poweri kirjoitti: Ma Maalis 28, 2022 9:13 pm Meillä on niin hyviä kokemuksia Mitas ja Cultor että en muita haikaile, mitään merkki Misukoita en tarvitse.
Ei ainakaan 10v aikana virheitä ja hinnat alle laitettuna niin sopivat ettei kannata kauheesti touhuta noiden kanssa. Eiköjän hinnat nouse tasaisesti kaikilla.
Viime viikolla korjautin Cultorin. Eivät antaneet takuuta, kun halkeamaa oli vähän joka puolella. Casessa takarenkaat ja toinen etunen alkuperäisiä Good Year:a vuodelta 1992 Jonkin verran, mutta melko vähän halkeamia niissäkin. Tämä myöhemmin vaihdettu Cultor selvästi heikkokuntoisempi.
Nää on hyviä havaintoja että laatupoikkeamaa taitaa olla, onko sulla mitä tuntimääriä millaisessa käytössä ja säilytys ulkona vai katon alla?
Meillä pelto maatalouskäyttöä, tunteja vain noin 700 kun useampi kone. 7 vuoden ajalta Cultor täysin virheetön, säilytys hallissa.
Kumpulan tila
Viestit: 349
Liittynyt: Ke Syys 02, 2020 6:34 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja Kumpulan tila »

BKT ei ihan niin nopeasti siero mitä Alliance joka happanee pariin vuoteen arville
Kumpulan tila Ilomantsi. Maanviljelyä vuodesta 2010. Kuuksenvaaran Konepalvelun ja Kumpulan tilan sivut
zetka 7745
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Maalis 25, 2016 12:26 pm
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja zetka 7745 »

Mikä tämä päivän kokemus bkt vai alliance ristikudosrengas. 24 ja 34 tuumaset.
SamiT
Viestit: 6788
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Renkaissa on vähän hankalaa välillä saada selville todellinen valmistaja kun yksi tehdas tekee jotkut koot ja toinen taas jotkut koot erityisesti pienemmissä rengaskoissa. Yleisimmät ja isommat koot sitten valmistajien omia useammin.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja NH »

Vaikka tietäisi valmistajatehtaan tarkasti, miten voi tietää myynnissä olevan rengaserän kumiseoksen tai renkaan sisäisen rakenteen, vaikka kuvio olisi silminnähden tuttu?

Tuotantotaloudessa on tapana yrittää pitää kulut kurissa ja toisaalta tarjota kilpailukykyistä tuotetta, joten silmällä näkemättömiä muutoksia tapahtuu koko ajan.
jokuvaan
Viestit: 496
Liittynyt: Ti Maalis 17, 2015 9:30 pm
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Vertailtaessa halkeilu-herkkyyttä pitää huomioida, että osa pitää traktoria kedolla läpi vuoden ja jollain se on täysin suojassa läpi vuoden.
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja NH »

Kolme vuotta vanhat etuAlliancet, ulkona 24/7, ei halkeamia toistaiseksi.
SamiT
Viestit: 6788
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Moni rengas halkeilee alta aikayksikön jos sillä ajetaan lannan seassa.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
jagr
Viestit: 1385
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:40 pm
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja jagr »

Ford 4610 nelivedossa 9 vuotta alla olleet Mitakset, laitettu joka nurkkaan saman päivänä ja mitä paistopäivästä ymmärsin niin samassa kuussa tehdyt. Takasissa ei yhtään pykimistä, etuset niin pykineet että pelottaa lähteä pihaa kauemmaksi, yhdestä kohtaa jo sisukumi kurkkii. Paskassa ei ole ajettu vaan 90% ajosta tien aurausta ja pihojen lumitöitä. Tunteja ajettu joku 800+ tässä ajassa eli ei paljon mitään. Eturenkaiden hokit on selvästi kuluneet pyöreiksi, korkeus on melkolailla kuin uudessa, takarenkaiden hokeissa vielä melko terävät kulmat.

Pito on ollut minusta ihan hyvä, ketjuja en ole kertaakaan Fordiin joutunut aurausten tai muun takia talvella laittamaan - ketjut on varmaan ruostuneet yhdeksi kappaleeksi jo...tulivat koneen muka takarenkaisiin kun sen ostin. Meitä on siunattu lumella ja pakkasilla täällä pohjoisessa niin ne jääkelit on tähän saakka saanut katastella pirtin ikkunasta ja lähteä liikenteeseen vasta pakkasella.

Säilytetty ulkona mutta varjoisessa paikassa. Koneessa on etukuormaaja joten etuset kuluneet enemmän, pitänee varmaan hommata uudet saman merkkiset eteen niin säilyy pyörimisnopeussuhde oikeana nelivedolle. Varmaan pantava rouva ompelemaan pressusta suojapussit renkaille että säilyvät paremmin, hallia ei ole varaa eikä enää halujakaan romuille rakentaa.
--JaGr
Ford 4610
nuc-64
Viestit: 2953
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

Talvella paikattu Cultor petti taas. Tilalle tuli (eturenkaat) Özkat. 12 kankaiset ristikudosrenkaat sisäkumeilla. Mitä nyt vähän olen ehtinyt siirtoajoa ajaa, niin ihan ok maantiellä, ehkä vähän kovemmat ovat, mutta näissä on uskaltanut nyt pitää myös 2 bar painetta. Etukuormaaja on nokalla, jonka vuoksi päädyin (sekä hinnan takia) näihin. Siirsin traktorin takapainoa toispuoleisesti toisella trukkipiikillä (paino noin 300-400 kg) En huomannut eturenkaiden painavan oikeastaan juurikaan. Ehkä nämä palvelevat metsässä paremmin kuin vyörenkaat.
Avatar
Rh-
Viestit: 1034
Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: BKT vai Alliance

Viesti Kirjoittaja Rh- »

Mitäs mää laittaisin Zetoriin taakse koossa 12,4-32?

Rengasta rasittavin ajelu pääasiassa metässä, sekä louheen levittelyä pihan täyttöön sen minkä sitä jaksaa pihaan ajella.

Takana yhä alkuperäiset Barumit, pintaa vielä tulitikkuaskin korkeuden verran keskellä, mutta halkeileevat joka paikasta.

Edessä orkkis Barumit, joskus sain ajatuksen tarkistaa niiden paineet, toisessa ei ollut ilmaa ollenkaan, kumi silti ihan muodossaa. Liekkö jo hiukan kovat :oops:
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Ajomies, valtsu864 ja 39 vierailijaa