Valmet 361d vaihteiston siirtäjän tappien vaihtotyön työvaiheet

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Pui
Viestit: 31
Liittynyt: Su Elo 14, 2022 12:31 pm
Viesti:

Valmet 361d vaihteiston siirtäjän tappien vaihtotyön työvaiheet

Viesti Kirjoittaja Pui »

Voisiko joku mestari listata Valmet 361d vaihteiston kertojan siirtäjän tappien (10kpl) vaihtotyön työvaiheet. Tapit on siis kuluneet toisesta päästään, jonka vuoksi isopuoli ei enää pelitä. Pikkupuoli vielä kunnossa.
Pui
Viestit: 31
Liittynyt: Su Elo 14, 2022 12:31 pm
Viesti:

Re: Valmet 361d vaihteiston siirtäjän tappien vaihtotyön työvaiheet

Viesti Kirjoittaja Pui »

Ihan pääpiirteittäin kuvaus työvaiheista riittäisi. Samalla tappien vaihdon lisäksihän voisi vaihtaa myös 29/29z hammasrattaankin sekä laakerit.
Pui
Viestit: 31
Liittynyt: Su Elo 14, 2022 12:31 pm
Viesti:

Re: Valmet 361d vaihteiston siirtäjän tappien vaihtotyön työvaiheet

Viesti Kirjoittaja Pui »

Häh??
trahata
Viestit: 811
Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 11:20 am
Viesti:

Re: Valmet 361d vaihteiston siirtäjän tappien vaihtotyön työvaiheet

Viesti Kirjoittaja trahata »

Nostolaite kokonaisuutena pois vaihteiston päältä.tankin päältä peltikansi pois ja sen alta kytkinakselin holkki irti sitten ulosottokoneisyon kansi takaa irti koska vaihteiston pääakseli purkautuu taaksepäin .Sekä hydrauli että vaihteist/peräöljyt tietysti pitää laskea ensi purkkiin
Antsuko
Viestit: 1384
Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
Viesti:

Re: Valmet 361d vaihteiston siirtäjän tappien vaihtotyön työvaiheet

Viesti Kirjoittaja Antsuko »

trahata kirjoitti: Ti Joulu 06, 2022 11:49 am Nostolaite kokonaisuutena pois vaihteiston päältä.tankin päältä peltikansi pois ja sen alta kytkinakselin holkki irti sitten ulosottokoneisyon kansi takaa irti koska vaihteiston pääakseli purkautuu taaksepäin.
Pääakseli ei purkaudu taaksepäin 361:ssä. Käsikirjan kuvasta päätellen traktori pitää katkaista välirungon ja vaihteiston saumasta, että pääakselin stefan ja laakerin saa pois. Pienen puolen hammaspyörä mahtuu laakerin aukosta, samoin kytkinrengas tappeineen.

Synkronoiduissa malleissa 565:sta eteenpäin pääakseli purkautuu taaksepäin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Ilmiö, MAKESON, Veijokoo, vm-61 ja 51 vierailijaa