Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
jussi77 kirjoitti: ↑To Elo 11, 2022 9:16 am
Fillarin navan aukaisin ja nyt pittää etsiä kadonnutta laakerikuulaa hiekkapihalta.
Minä ainakin osaan neuvoa mitä pitäisi tehdä ennen kuin pihamaalla, oli sitten nurmikkoa tai hiekkaa, eli laittaa vaikka joku pressu tms. siihen alustaksi kun alkaa jotain tekemään. Mutta eihän se neuvo muistu mieleen ennen kuin se ensimmäinen olemattoman kokoinen nippeli lipeää kynsistä.
ja sainkin navan kuntoon mutta sitten sisäkumi päätti vuotaa venttiilinvarren juuresta. ......
Nuo polkupyörän sisärenkaat ja vanteet,mitä kaikkea on huomioitava,sisärengasta hankkiessa?
Onko niitä sisärenkaita olemassa,eri mittaisilla venttiilitapeilla,kun meinaan,laitoin uuden sisärenkaan ja venttiilitappi oli,niin lyhyt ettei juurimutteria voinut laittaa,venttiilin sain juuri ja juuri sopimaan.
jussi77 kirjoitti: ↑To Elo 11, 2022 9:16 am
Fillarin navan aukaisin ja nyt pittää etsiä kadonnutta laakerikuulaa hiekkapihalta.
Minä ainakin osaan neuvoa mitä pitäisi tehdä ennen kuin pihamaalla, oli sitten nurmikkoa tai hiekkaa, eli laittaa vaikka joku pressu tms. siihen alustaksi kun alkaa jotain tekemään. Mutta eihän se neuvo muistu mieleen ennen kuin se ensimmäinen olemattoman kokoinen nippeli lipeää kynsistä.
ja sainkin navan kuntoon mutta sitten sisäkumi päätti vuotaa venttiilinvarren juuresta. ......
Nuo polkupyörän sisärenkaat ja vanteet,mitä kaikkea on huomioitava,sisärengasta hankkiessa?
Onko niitä sisärenkaita olemassa,eri mittaisilla venttiilitapeilla,kun meinaan,laitoin uuden sisärenkaan ja venttiilitappi oli,niin lyhyt ettei juurimutteria voinut laittaa,venttiilin sain juuri ja juuri sopimaan.
Mulla kanssa tää vanne on tosi kapea ja ilmeisen ahdas sieltä juuresta eli nippa nappa sai sen juurimutterin sopimaan, mutta liekö se sitten syynä sen venttiilinjuuren repeämiseen. Siis kun jouduin sitä venttiiliä vetämään voimalla. Jotakin liukasta tietty olis voinu laittaa. Alkuperäinen vanne oli leveämpi ja sellaisen taidan siihen hakea.
On olemassa pidemmällä venttiilillä.
Viimeinen lomapäivä. Valmettiin uudet jarrupääsylinterit, moottoriöljy, suodatin, polttoainesuodatin, sisäilmasuodatin, etuakseliöljyt ja vielä napoihin vaihtamatta 80W90...
Ennen talvea pitäisi vielä vaihtaa vaihteistoöljyt ja suodatin + hydrauliikan painesuodin (ja putsata imusiivilä). Osat on jo hyllyssä, samoin öljyt.
EDIT: eikun huomennahan se viimeinen lomapäivä on kun lauantaitkin lusitaan vuosilomaa
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Harri S kirjoitti: ↑To Elo 11, 2022 6:32 pm
Sai eilen Austinin nippuun ja pääsin jo koeajolle.
Hyvin V8 vie reilu 500 kiloista autoa.
Tänään siistin ja asensin tuulilasin kehyksineen.
Auto on tosi pieni, jerrykannu antaa osviittaa koosta.
Ensimmäisellä vilkaisulla,luulin Wartburg:iksi
Healeyn keulassa on hyvin paljon samaa näköä kuin 311 Warressa. Warressa tuo nokkapelti on kuitenkin ajovaloja ylempänä.
Harri S kirjoitti: ↑To Elo 11, 2022 6:32 pm
Sai eilen Austinin nippuun ja pääsin jo koeajolle.
Hyvin V8 vie reilu 500 kiloista autoa.
Tänään siistin ja asensin tuulilasin kehyksineen.
Auto on tosi pieni, jerrykannu antaa osviittaa koosta.
Ensimmäisellä vilkaisulla,luulin Wartburg:iksi
Healeyn keulassa on hyvin paljon samaa näköä kuin 311 Warressa. Warressa tuo nokkapelti on kuitenkin ajovaloja ylempänä.
Aina vähän nousee hattu päästä kun HarriS:n postauksia lukee. Eihän se paha homma ole vääntää käsin vanhan mallin renkaat vanteelle mutta eipä sitäkään moni enää tee. Mistä noita 40l jerryjä saa?
Tänään tuli hyvä esimerkki kuinka naisautoilijoita osataan käyttää hyväksi ja rahastaa autojen remonteissa. "003 vm. Opel, alle 185 000 km ajettu, katsastettu 2 kk sitten, sen jälkeen alkanut vikavalot kiilumaan kojetaulussa. Parilla korjaamolla asiaa oli tutkittu ja vaihdeltu summassa erilaisia osia. Viimeinen korjaamo käynti jossa oli ilmoitettu, ettei kannata kunnostaa vaan romuttaa auto. Kuitenkin oli vielä myyneet mm. uuden akun. Kaikkineen näihin "korjauksiin" oli sen parin kuukauden aikana mennyt yli 1000 € ilman että oli vikaa saatu selville. Autohan meni sitten romuttamolle ja oli jo alettu purkamaan ja kuivaksi tyhjentämään paalausta varten. Poika siitä sitten halusi apurungon ostaa, mutta ei romuttamon pitäjällä ollut aikaa sitä purkaa, niin pojan piti sitten ottaa auto kokonaisena, toki jo romutetun papereilla olevana. Ikäisekseen on kyllä siisti auto, mutta älykoneen sekoilun takia sitten tullut tiensä päähän, ja rikastuttanut vielä paria korjaamoakin. Se vaan ihmetyttää että näitä autoja on ollut jo reilu 20 vuotta joissa nämä can väylät ja älyboxit temppuilee, mutta vieläkään ei löydy niitä oikeita osaajia näitä korjaamaan?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Harri S kirjoitti: ↑To Elo 11, 2022 6:32 pm
Sai eilen Austinin nippuun ja pääsin jo koeajolle.
Hyvin V8 vie reilu 500 kiloista autoa.
Tänään siistin ja asensin tuulilasin kehyksineen.
Auto on tosi pieni, jerrykannu antaa osviittaa koosta.
Tapasin kerran kaverin joka oli "onkinut" jostakin keski-Sumen järvestä Austin Healyn ja rakentanut siitä itselleen auton. Oli kuulemma pudonnut lossista aikoinaan. Hienon näköinen siitä oli tullut. Oltiin menossa Restauranta päiville ja oltiin yötä leirintäalueella. Oli mielenkiintoinen tarina!
jiipee kirjoitti: ↑Ti Elo 09, 2022 6:57 pm
Otin 4 hv Evinrudesta kaasuttimen irti, purin, liotin ohenteessa, putsasin ja laitoin lopuksi osat ultrapesuriin. Kaasutin oli uimurikammiosta katseltuna aika karmean näköisessä kunnossa. Oli selvästi edellisellä tai edellisillä omistajilla jäänyt ajamatta kaasutin tyhjäksi talvisäilytykseen, kun oli sellaista ruskeaa lakkamaista kerrostumaa kaikkialla, missä bensaa on ollut. Lähti se ultrapesussa kuitenkin hyvin irti.
Tänään Evikan koeajoa järvellä, kun ei vesitynnyrissä päässyt täyttä loikottamaan. Tyhjäkäyntipiirissä on vielä joku este bensan saannille, kun hitaassa vauhdissa tarvitsee ryypyllä hieman huikkaa, että pysyy käynnissä. Jostakin vähän alle puolikaasun tienoilta ylöspäin vetää nyt oikein hyvin.
Tässä on pikkukierroksia varten bensan syöttö säädettävän neulan kautta kolmeen pienenpieneen reikään suljetun kaasuläpän kohdalle. Bensa tulee emulsioputkesta pääsuuttimen kohdalta ohuella pillillä ylös kartioneulalle, josta jatkaa kaasuläpälle. Paineilmalla puhaltaen se pilli on selvästi avoin säätöneulan kanavaan, joten varmaan osa niistä pienistä rei'istä on sitten vielä tukossa. On sen verran yksinkertainen kaasutin, ettei siihen kovin monimutkaista vikaa voine mahtua...
Karhulle oli töitä kun piti tehdä paaluista peti mihin nostaa 950 Hiiappi. Otettiin se nyt viljan ajon takia pois ja viljalaidat Kiren päälle.
Pajalla nikkaroin sivurajottajat Majuriin kettinkien tilalle. Nyt pääsee pikakytkentä kourat oikeuksiinsa. Viimeisenä väänsin työntövarrelle vielä koukun, minkä taka saa jäämään silloin kun ei konetta perässä.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Hallituksen 3C Passatista kaivelin hiukkassuodattimen irti ja vähän pöläytin ilmatykillä vastakarvaan.. komeat pilvet pölähti, ei olis tehny mieli hengitellä. Pakoputken keskiosaa tarvii vielä hitsuutella huomenissa, niin pääsee kokeilemaan. Ongelmana oli vähän väliä toistuvat poltot ja siitä aiheutunut ylimääräinen polttoaineenkulutus ja moottoriöljyn lisääntyminen.
jiipee kirjoitti: ↑La Elo 13, 2022 3:47 pm
Tänään Evikan koeajoa järvellä, kun ei vesitynnyrissä päässyt täyttä loikottamaan. Tyhjäkäyntipiirissä on vielä joku este bensan saannille, kun hitaassa vauhdissa tarvitsee ryypyllä hieman huikkaa, että pysyy käynnissä. Jostakin vähän alle puolikaasun tienoilta ylöspäin vetää nyt oikein hyvin.
Toisen kerran kaasutin osiksi, liuottimeen yön yli ja rassausta. Uudelleen kasaan ja kone vesitynnyrille. Nyt käy normaalisti tyhjäkäyntiä. Ilmeisesti paineilmalla puhaltaessa oli jotakin kökköä ajautunut niitä tyhjäkäyntiseoksen reikiä tukkimaan.
Samoilla tynnyrivesillä tuli nyt ajettua myös Hondan 2.3 päkätin käyttölämpöihin ja vaihdettua öljyt moottoriin & alapäähän.
Apurungon hiomista ja maalailua, ja sitten aloitettiin rakentamaan auton raadon kuljetuslaitetta, että saa nosturilta kuljetettua pyörättömän raadon metsän laitaan odottamaan viimeistä kyytiä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
mb viton polttoaine putsarin jalkaa rupesin vaihtamaan kun vuotaa nestettä.. sain muuten irti mutta eihän se pois sovi ennenkuin irrottaa sen neste jäähdyttimen siitä vierestä. huomenna jatkuu.. ilmastoinnin kompurakin tartteis viel vaihtaa.. näkö yhteys jo on.. altapäin ei onneks tarvi juuri mitään tehdä kun ei pysty, sen verran on palkkia yms edessä.
Vaihdoin 365 massikkaan alempien olkatappien laakerit.ylemmät oli vielä hyvät, alemmat aivan ruostetöhnässä ja rullat varisi kun aukasin.
Hieman mietitytti miten saan sisäkoolin tapista irti, mutta hetken tuumailun jälkeen keksin rakentaa ulosvetimen. Sopivaan putkeen hitsasin 20mm mutterin ja sorvasin putken pätkän suoraksi.
hitsasin rosteripuikolla holkin kiinni sisäkooliin ja pulttikoneella vedätin pois. Kaveri sopivasti kerkesi tuoda uudet laakerit kaupungista vielä samalle päivälle.
Kaikkiin olkatapin kansiin porasin reiät rasvanipoille ja rasvailin kaikki muutkin nivelet.
Nyt alkoi sitten urakka hommat, pitäisi tehdä se auton romun siirtoväline valmiiksi, sitten romuralliin auton teko, ja vielä etukelkan vaihto Opeliin. Toivottavasti sateet pysyy loitolla, kun tänään keskeytyi hommat ukkosen ja julmetun vesisateen takia.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi