Kontrolli

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
tumes
Viestit: 3123
Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
Viesti:

Kontrolli

Viesti Kirjoittaja tumes »

Ensin hämmästyin kun hokasin jotta rätinkiä on pidetty siitä montako kertaa olen kirjoittanut yhdestä (ei-saa-sanoa) aiheesta mutta sitten mietin että tämänhän täytyy resonoida jollain tavoin jossakin ja joku ehkä pahoittaa mielensä tmv. eli se osuu johonkin. Neuvoisin kysymään itseltä jotta mihin.
Kieltämäti huomionosoitus hivelee mieltä joskaan ei tämä taida ihan yleinen käytänne olla masinistien palstalla joten liittyneekö se sitten minun persoonaan, saatan ärsyttääkin.
Minua ei kauheasti kiinnosta pitää kontrollia muitten asioista ja josko jonkunlaista tilastoa tehtäisiin niin voisi olla ettei Tumes pääsisi edes palkintosijoille aihepiirien valintojen suhteen. Yksittäisenä nostona se kuitenkin hämmentää.
Yhteisöllinen kontrolli toimii, se on tavallaan hyvä mutta kun tutustuu vaikkapa Kalervo Palsan elämään niin ymmärtää että Kalervolla oli useampikin Getsemanensa tässä elämässä. Erilaisia sosiaalisia paineita on tullut minunkin osakseni joskin huvittunut olen niistä. Nuo ei uskalla. Ne kyllä osaa räksyttää muttei muuta. Tekisivät elämässään ja elämällään sitä mitä haluaisivat tehdä. Tulisivat tyytyväisemmiksi. Rohkeutta veli rohkeutta. Sullon vaan yksi elämä.
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
⚒️
Jammu
Viestit: 22710
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Kontrolli

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Joo ei niitä kaikkia ulostuloja kannata ottaa henkilöönsä.

Semmosia ihmisiä on joilla on omia ongelmia ja näkevät syyt vaan pelkästään muualla niin purkavat sitä negatiivista energiaansa sitten eri tavoilla mm arvostelemalla muita. Sitten on porukkaa joilla joutilasta aikaa tonkia sitä sun tätä. Eli monet törähdykset kertoo enempi siitä aukojasta kuin itse "tutkinnan" kohteesta. :mrgreen:
Suomi kuuluu länsimaihin
Avatar
rattori
Viestit: 11107
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Kontrolli

Viesti Kirjoittaja rattori »

Oletteko ajatelleet että joillakin on parempi muisti, ei tarvitse rätinkiä eikä tukkimiehen päiväkirjaa joka aiheesta. Samalla lailla ne muutkin topikit hyppää silmille jos joka sivulla, tai joka toisella on kyselyä esim. Fordsonin puolipuristimesta.

Vastako se oli juttua että kannattaa jatkaa samasta aiheesta avattua ketjua eikä aina aloittaa uutta, vai muistinko väärin? :D
Hyvänä esimerkkinä Zetor topic!

Mutta on hienoa että täällä osataan muutamien kommenttien perusteella hoksata "toisten ongelmia". Voittanee kristallipallomummut teltassaan tullen männen ja vieläpä ilmainen diagnoosi. Toisaalta samasta aiheesta avattujen keskustelujen varsinainen pointti eli ongelma lienee jäänyt sivuun. Mutta eiköhän se kohta taas...>
------------
tractors
m_kane
Viestit: 3580
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: Kontrolli

Viesti Kirjoittaja m_kane »

rattori kirjoitti: Pe Elo 12, 2022 2:08 pm
Vastako se oli juttua että kannattaa jatkaa samasta aiheesta avattua ketjua eikä aina aloittaa uutta, vai muistinko väärin? :D
Hyvänä esimerkkinä Zetor topic!

Ehkä joo, mutta jälkeenpäin tuollaisesta monisatasivuisesta aiheesta on hankala mitään löytää.
En keksi mitä haittaa on uuden topikin aloittamisesta, no tällä palstalla toki on noita alueita vähän eli paljon topikkeja yhden alueen alla on tietysti.
Belarus 825 turbo shitbox
Avatar
rattori
Viestit: 11107
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Kontrolli

Viesti Kirjoittaja rattori »

Tämä ketju tuskin 100 sivua...
------------
tractors
Vm -61
Viestit: 1194
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 7:22 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Kontrolli

Viesti Kirjoittaja Vm -61 »

Kannattaa pitää taukoa keskustelupalstojen seuraamisessa, jos jonkun aktiivisuus ketjujen avaamisessa alkaa harmittamaan.
Itsellä on tähän tylyn käytännöllinen suhtautumistapa: Aivan sama.
joskus tekis
ja toisinaan sitten taas ei
Jäärä
Viestit: 3772
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Kontrolli

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

m_kane kirjoitti: Pe Elo 12, 2022 4:59 pm
rattori kirjoitti: Pe Elo 12, 2022 2:08 pm
Vastako se oli juttua että kannattaa jatkaa samasta aiheesta avattua ketjua eikä aina aloittaa uutta, vai muistinko väärin? :D
Hyvänä esimerkkinä Zetor topic!
Ehkä joo, mutta jälkeenpäin tuollaisesta monisatasivuisesta aiheesta on hankala mitään löytää.
En keksi mitä haittaa on uuden topikin aloittamisesta, no tällä palstalla toki on noita alueita vähän eli paljon topikkeja yhden alueen alla on tietysti.
Palstan hakutoiminto on minusta varsin toimiva, ja sillä jo kirjoitetuista teksteistä yleensä löytää haluamansa.

Ymmärrän kyllä, että itse olen siitä poikkeava palstalainen, että minulla on aikaa selata palstoja – kun en nykyään juuri muuhun pysty – ja vanhastaan vielä jonkinlaista osaamistakin asiaan. Kaikilla ei tilanne ole tietenkään tällainen.
Kyllä se siitä.
Punaparta
Viestit: 3674
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
Paikkakunta: Nousiainen
Viesti:

Re: Kontrolli

Viesti Kirjoittaja Punaparta »

Onhan siinä kynnystä alkaa omiaan purkamaan toisten avaamiin.
Mut ainahan itte alottamaansa voi samasta aiheesta jatkaa..

Munmiälest.
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
korsteeni
Viestit: 3584
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Kontrolli

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Punaparta kirjoitti: La Elo 13, 2022 12:17 am Onhan siinä kynnystä alkaa omiaan purkamaan toisten avaamiin.
Niin se vain on, että toiset hyppii (nuorena) ehdan perässä, mutta toisaalta, ei se järvi soutamisesta kulu, että sinänsä turha murehtia sukeltamista toisen avaamaan :)
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18632
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Kontrolli

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Toistojen määrä voi ilmentää alkavaa tai jopa täyttä dementiaa. Näin on minulle epäilty. Muistamattomuus ja saman toisto ei välttämättä ole sairaus. Eihän tietokoneenkaan työmuisti kaikkeen riitä. Liian vähän ja johan tökkii.
säästellen sippiin
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 54 vierailijaa