mikä näitä myyjiä riepoo

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Sen ruiskun ostajan oli varmaan tarkoitus,kasata se ruisku vielä käyttökuntoon,ei silllä varmaan ollut kärryä,siksi tämä kuljetustapa.
Minä olen yhden auringon polttaman ks-ruiskun säiliön paloitellut ja vähän kerraallaan hävittänyt,sen kunnallisessa jätteenkeräyksessä.
Ehon runko ja puomit on tallessa,naapurin metsäpellon ladossa,pumppu on jossain häveksissä,pikkuisen epäilyttää että,olisko joku sen vienyt,pitää naapurilta kysellä,onko hän tarvinnut sitä.
korjailija
Viestit: 5516
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Itse kun myyn jotain vähän arvokkaampaa jossa on kuitenkin pieni tinkivara niin laitan ilmoitukseen että asiallisia tarjouksia saa esittää. Tällöin jos ostaja ei ymmärrä mitä asiallinen tarjous tarkoittaa ja tarjoaa vaikkapa sitä kuuluisaa puolta kauppahinnasta niin jätän kokonaan vastaamatta tällaiseen.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
BHN
Viestit: 615
Liittynyt: To Touko 14, 2020 9:17 pm
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja BHN »

Akkojen fb sivuilta on näköjään tämä "Varattu" ilmiö rantautunut konekauppaankin.
Kohtuullisen rasittavaa , kun bongaa jonkun tarpeellisen samalta kylältä ja joku arvatenkin jobbari on siitä soittanut ja pyytänyt varaamaan pariksi viikoksi... kun sen nouto hänelle itselle parhaiten sopii tai jos sattuu tulemaan vastaan vielä halvempi. Koskee parin satasenkin tuotteita.
Avatar
rattori
Viestit: 11066
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja rattori »

BHN kirjoitti: Pe Elo 12, 2022 10:19 am Akkojen fb sivuilta on näköjään tämä "Varattu" ilmiö rantautunut konekauppaankin.
Kohtuullisen rasittavaa , kun bongaa jonkun tarpeellisen samalta kylältä ja joku arvatenkin jobbari on siitä soittanut ja pyytänyt varaamaan pariksi viikoksi... kun sen nouto hänelle itselle parhaiten sopii tai jos sattuu tulemaan vastaan vielä halvempi. Koskee parin satasenkin tuotteita.
Eiköhän näillä tälläkin palstalla puhutuista polttoaineen hinnoista johdu, että ei parin satasen tuotetta viitsi varta vasten heti hakea jos myöhemmin muutakin asiaa suunnalle. Ja jos myyjälläkään ei kiirettä.
Ei siihen tarvitse olla edes jobbari vaan hiukan taloudellinen. Toiseksi jääminen tieten harmittaa.
------------
tractors
-Masa-
Viestit: 1353
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 8:48 pm
Paikkakunta: Ulvila
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja -Masa- »

rattori kirjoitti: La Elo 13, 2022 8:33 am
BHN kirjoitti: Pe Elo 12, 2022 10:19 am Akkojen fb sivuilta on näköjään tämä "Varattu" ilmiö rantautunut konekauppaankin.
Kohtuullisen rasittavaa , kun bongaa jonkun tarpeellisen samalta kylältä ja joku arvatenkin jobbari on siitä soittanut ja pyytänyt varaamaan pariksi viikoksi... kun sen nouto hänelle itselle parhaiten sopii tai jos sattuu tulemaan vastaan vielä halvempi. Koskee parin satasenkin tuotteita.
Eiköhän näillä tälläkin palstalla puhutuista polttoaineen hinnoista johdu, että ei parin satasen tuotetta viitsi varta vasten heti hakea jos myöhemmin muutakin asiaa suunnalle. Ja jos myyjälläkään ei kiirettä.
Ei siihen tarvitse olla edes jobbari vaan hiukan taloudellinen. Toiseksi jääminen tieten harmittaa.
Eikös tuon voisi tehdä niin, että sanoo sille "varaajalle", että soittaa ennen kuin lähtee ajamaan jos on vielä myymättä. Toinen vaihtoehto on että ostaja maksaa etukäteen tai ainakin käsirahan tuosta "pois myynnistä" ottamisesta . Se on nyt eri asia, että ostaja sanoo huomenna tulevas ku viikon päästä.
Itellä on se tapa, että soitan ennen kuin lähden ajelemaan kauemmas, että olen nyt lähdössä... Tai jos aamuyöstä lähtee ajelemaan, niin edellisenä iltana. Tuollaisen ajan voi mielestäni pitää "varattuna" vaan sanomalla ostajalle, että soita tänään iltana/huomenna, niin tiedetään tilanne onko myyty vai ei.
MF 4245 -98
Avatar
rattori
Viestit: 11066
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja rattori »

Tämä muuttui nyt - mikä ostajia riepoo- ketjuksi. :mrgreen:

Itsellä on yksi tuote torilla myynnissä varattu textillä. Ostaja maksoi käsirahan ja lupasi hakea parin vkon päästä. Sitä odotellessa.
Btw. Helpompi laittaa se varattu teksti kuin poistaa ilmoitus ja tehdä sitten kenties uusi.
------------
tractors
1sf
Viestit: 203
Liittynyt: Ke Joulu 23, 2015 5:03 pm

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja 1sf »

En itse varaile ostajana tai myyjänä. Tämä ollut hyvä käytäntö itselle jossa pysyn. Sanon että soita sinä päivänä kun haluat tulla katsomaan/noutamaan.
Aulispoika
Viestit: 1830
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

Eilen sovimme 117 kpl:n tavallisten tiilien ja 33 kpl tulitiiliä hinnaksi 85 €. Kaupan päälle piti tulla vielä muutama vanha arinatiili. No tänään menin sovitusti hakemaan. "Joo, katso uudelleen se Torin ilmoitus. Nostin noille tulitiille hintaa ja ne ovat nyt 2€/kpl".
Sanoin ukolle, että laittaa hameen päälle ja painuu svittuun!
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Aulispoika kirjoitti: Su Elo 14, 2022 8:48 pm Eilen sovimme 117 kpl:n tavallisten tiilien ja 33 kpl tulitiiliä hinnaksi 85 €. Kaupan päälle piti tulla vielä muutama vanha arinatiili. No tänään menin sovitusti hakemaan. "Joo, katso uudelleen se Torin ilmoitus. Nostin noille tulitiille hintaa ja ne ovat nyt 2€/kpl".
Sanoin ukolle, että laittaa hameen päälle ja painuu svittuun!
Onko nuo uusia?
Mulla on tullut purkuun vanhasta piipusta punaisia hormitiiliä. Jonkinlaiseksi ongelmajätteeksi olen niitä luullut. Kaatopaikalle olen rakennusjätteenä vienyt. Osa on tienpohjanakin.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Inflaatiolisää laittavat tällä hetkellä monet yritykset jo sovittuihin hintoihin jälkijättöisesti, tarjoukset eivät nykyään kovin tiukasti sido ammattikaupassakaan.

Miten sitten yksityisten tori-ilmoittelijoiden pitäisi ilmiöön suhtautua ? Myyntitarjouksen tai kaupan sitovuus on selvästikin poistunut kauppatavoista, vain ikäihmisiksi kutsuttavat tunnistavat sanontoja kuten "miehen sanaan voi luottaa" tai "mikä on sovitttu, se pitää" tai "rehellisyys maan perii". Nämä kaikki ovat kuulemma patriarkaalisen sorron ilmentymiä, siksi "hamekankaasta" puhuminenkin on nykyään loukkavaa.

Uusi normaali tämäkin.

-SS-
Aulispoika
Viestit: 1830
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

Aakku kirjoitti: Su Elo 14, 2022 9:11 pm
Aulispoika kirjoitti: Su Elo 14, 2022 8:48 pm Eilen sovimme 117 kpl:n tavallisten tiilien ja 33 kpl tulitiiliä hinnaksi 85 €. Kaupan päälle piti tulla vielä muutama vanha arinatiili. No tänään menin sovitusti hakemaan. "Joo, katso uudelleen se Torin ilmoitus. Nostin noille tulitiille hintaa ja ne ovat nyt 2€/kpl".
Sanoin ukolle, että laittaa hameen päälle ja painuu svittuun!
Onko nuo uusia?
Mulla on tullut purkuun vanhasta piipusta punaisia hormitiiliä. Jonkinlaiseksi ongelmajätteeksi olen niitä luullut. Kaatopaikalle olen rakennusjätteenä vienyt. Osa on tienpohjanakin.
Uusia olivat. Kaatopaikalle ei kannata viedä kiviä ja maksaa ihan sikana. Aina joku hakee, kun tarjoaa ilmaiseksi, Yksi jopa purattaisi leivinuuninsa purkutiilien hinnalla. :D
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Minkälaisen ympäristösakon saisi jos laittaisi purkutiiliä tienpohjaan tai vastaaviin paikkoihin ?

Lohjalla tehdään purkutalojen betonimurskasta katujen perustuksia.


-SS-
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja Aakku »

-SS- kirjoitti: Su Elo 14, 2022 9:27 pm Minkälaisen ympäristösakon saisi jos laittaisi purkutiiliä tienpohjaan tai vastaaviin paikkoihin ?

Lohjalla tehdään purkutalojen betonimurskasta katujen perustuksia.


-SS-
Minä aikoinaan sain luvan tiili ja betonijätteen hautaamiseen peltotien alle. Tosin vain suullisena.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Aulispoika
Viestit: 1830
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

Aakku kirjoitti: Su Elo 14, 2022 9:38 pm
-SS- kirjoitti: Su Elo 14, 2022 9:27 pm Minkälaisen ympäristösakon saisi jos laittaisi purkutiiliä tienpohjaan tai vastaaviin paikkoihin ?

Lohjalla tehdään purkutalojen betonimurskasta katujen perustuksia.


-SS-
Minä aikoinaan sain luvan tiili ja betonijätteen hautaamiseen peltotien alle. Tosin vain suullisena.
Lupia ei kannata kysellä tällaisissa asioissa! Mies tekee, mitä miehen pitää tehdä.
TunturiPappa
Viestit: 5767
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Aulispoika kirjoitti: Su Elo 14, 2022 10:10 pm
Aakku kirjoitti: Su Elo 14, 2022 9:38 pm
-SS- kirjoitti: Su Elo 14, 2022 9:27 pm Minkälaisen ympäristösakon saisi jos laittaisi purkutiiliä tienpohjaan tai vastaaviin paikkoihin ?

Lohjalla tehdään purkutalojen betonimurskasta katujen perustuksia.


-SS-
Minä aikoinaan sain luvan tiili ja betonijätteen hautaamiseen peltotien alle. Tosin vain suullisena.
Lupia ei kannata kysellä tällaisissa asioissa! Mies tekee, mitä miehen pitää tehdä.
Rakennuksia tehdessä tarvii olla ympäristölupa jos käytetään betonimurskaa. Betonin mukana voi tietysti tulla muutakin, mutta tiilet ja kattotiilet on iänajan ajettu tien pohjaksi. Saveahan ne ovat.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Joo rakennusmoskassa voi olla asbestia ja lyijyputkia ym.

Itse oon hiukan keräilly purkutiiliä ja muurannutkin niistä. Osa on jo kerran ainakin olleet käytettyjä, ikää runsaasti. Oikeastaan niistä on mukava tehdä ja tuumata sitä millainen meininki ollut niitä tiiliä tehdessä
Suomi kuuluu länsimaihin
Avatar
rattori
Viestit: 11066
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja rattori »

Maasta olet tullut ja maahan olet menevä... tiilet tien pohjaksi hengessä.
------------
tractors
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18565
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Aulispoika kirjoitti: Su Elo 14, 2022 9:25 pm
Aakku kirjoitti: Su Elo 14, 2022 9:11 pm
Aulispoika kirjoitti: Su Elo 14, 2022 8:48 pm Eilen sovimme 117 kpl:n tavallisten tiilien ja 33 kpl tulitiiliä hinnaksi 85 €. Kaupan päälle piti tulla vielä muutama vanha arinatiili. No tänään menin sovitusti hakemaan. "Joo, katso uudelleen se Torin ilmoitus. Nostin noille tulitiille hintaa ja ne ovat nyt 2€/kpl".
Sanoin ukolle, että laittaa hameen päälle ja painuu svittuun!
Onko nuo uusia?
Mulla on tullut purkuun vanhasta piipusta punaisia hormitiiliä. Jonkinlaiseksi ongelmajätteeksi olen niitä luullut. Kaatopaikalle olen rakennusjätteenä vienyt. Osa on tienpohjanakin.
Uusia olivat. Kaatopaikalle ei kannata viedä kiviä ja maksaa ihan sikana. Aina joku hakee, kun tarjoaa ilmaiseksi, Yksi jopa purattaisi leivinuuninsa purkutiilien hinnalla. :D
Täälläpäin saa muistaakseni kotitaloudet viedä lajitteluasemalle ilmaiseksi korkeintaan 1 kuutiometrin edestä tiilijätettä kerrallaan.
Isompi määrä vaatii siis useamman käyntikerran.
säästellen sippiin
Jalmari Kolu
Viestit: 1277
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 4:11 pm
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja Jalmari Kolu »

Oli tarve ostaa halpa auto. No soitin nettiauton ilmoituksesta :"sinulla on on se toyota kaupan?". Myyjä vastaa ei ole, olet soittanut ilmeisesti väärään paikkaan. Pahoittelin ja aloin tarkistaa numeroa ja oikeinhan se oli. Kohta tulee tekstiviesti: Sinäkö soitit siitä toyotasta? Kaverilla olisi samanlainen myytävänä ja voit ostaa sen minun kautta. Hoh hoijaa..
Punaparta
Viestit: 3674
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
Paikkakunta: Nousiainen
Viesti:

Re: mikä näitä myyjiä riepoo

Viesti Kirjoittaja Punaparta »

Aakku kirjoitti: Su Elo 14, 2022 9:11 pm Onko nuo uusia?
Mulla on tullut purkuun vanhasta piipusta punaisia hormitiiliä. Jonkinlaiseksi ongelmajätteeksi olen niitä luullut. Kaatopaikalle olen rakennusjätteenä vienyt. Osa on tienpohjanakin.
Jos niistä tiiltä rikkomatta lähtee vanha laasti irti, niin kyllähän ehjät ihan käyttökelposia ovat ja ne valmiit puolikkaatkin. Ittekin noita vanhoja paljon käyttänyt remonteissa.
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Aulispoika, jassukata, KariN, Lynyrd Skynyrd, Semrush [Bot], toivohan ja 50 vierailijaa