Kattopaneelin alta löytyi sieltä puhaltimen sisältä muistaakseni. Vaatii jäähdytystä niin siksi siellä, Ulkokatto muistaakseni piti irrottaa niin oli helppo vaihtaa.Sks kirjoitti: ↑La Heinä 23, 2022 9:42 pm Virtavika oli päävirtareleessä. Löytyi aikalailla akun päältä, plussaa katkova rele. Uusi valtralta 220€.
Lämppärin puhaltimen ykkösnopeus ei toimi.
Ostin jo etuvastuksen ja möivät vielä katkaisimen. 40€+18€. Eihän se vika katkaisimessa ollut.
Mistähän päin valtraa tämä etuvastus mahtaisi löytyä?
Valtra n141
-
- Viestit: 2142
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
Re: Valtra n141
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Valtra n141
N-sarjassa pitää irroittaa peltinen luukku vain katosta. Sitten auki pikku ruuveilla oleva musta muovikansi lämmityslaitteesta ja siellä on vastus 2 ruuvilla kliinni. Vastuksen tuhoaa kyllä yleensä kulahtanut puhallinmoottori joka ottaa liikaa virtaa.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Su Elo 08, 2021 6:31 pm
- Viesti:
Re: Valtra n141
No joo, niinhän se taitaa olla. Pelkän vastuksen vaihtamalla saa hetkeks vaan pelaamaan ja taas kärtsähtää. Taitaa olla viisain hankkia vielä puhallin myös.
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Su Elo 08, 2021 6:31 pm
- Viesti:
Re: Valtra n141
Ikh:n puhallin ja valtralta vastus vaihdettu. Nyt toimii ykkösnopeuskin. Aika pieni tuo ero kyllä ykkösen ja kakkosen välillä. Tais olla aika turha remontti.
Noh kun yksi korjattu toinen edessä.
Alkoi aika lailla tiputtamaan etuperän stefasta öljyä. Siitä mihin kardaani tulee.
Onko sen stefan vaihdossa mitään ihmeellistä?
Kardaanin panssari pois, kardaani irti perään menevästä laipasta, laippa lähtee miten? Varmaan joku mutteri siinä täytyy olla?
Milläs sen entisen stefan saa kaivettua sieltä pois?
Ikinä en oo mihinkään vehkeeseen tuota stefaa joutunu vaihtaa
Noh kun yksi korjattu toinen edessä.
Alkoi aika lailla tiputtamaan etuperän stefasta öljyä. Siitä mihin kardaani tulee.
Onko sen stefan vaihdossa mitään ihmeellistä?
Kardaanin panssari pois, kardaani irti perään menevästä laipasta, laippa lähtee miten? Varmaan joku mutteri siinä täytyy olla?
Milläs sen entisen stefan saa kaivettua sieltä pois?
Ikinä en oo mihinkään vehkeeseen tuota stefaa joutunu vaihtaa
-
- Viestit: 7799
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Valtra n141
En tälläisestä tiedä,mutta monesti muissa tullut otettua vanha stefa irti joko:
Rukarilla nitkuttamalla
Poraamalla pari ruuvia stefaa ja ruuveista vetämällä
Monesti on laipan alla mutteri joka pitää laippaa,mutta en tälläisestä tosiaan tiedä.
Rukarilla nitkuttamalla
Poraamalla pari ruuvia stefaa ja ruuveista vetämällä
Monesti on laipan alla mutteri joka pitää laippaa,mutta en tälläisestä tosiaan tiedä.
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Su Elo 08, 2021 6:31 pm
- Viesti:
Re: Valtra n141
Naapurikin tais puhua että kylmä talvi on tulossa siperian suunnilta, niin ootteko laittaneet valtikoihinne Ebereitä tai näitä yleensäkkin polttoaine moottorin lämmittimiä?
Lähinnä mietin asennuspaikkaa, että mihinkähän sitä mahtus sen laittaa?
Lähinnä mietin asennuspaikkaa, että mihinkähän sitä mahtus sen laittaa?
-
- Viestit: 9803
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Valtra n141
Laita termi eli nestekaasulla toimiva lämmitin sopivaan paikkaan niin ei maksa paljoa ja sillä sen saa lämmitettyä vaikka sielä siperiassa.
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Su Elo 08, 2021 6:31 pm
- Viesti:
Re: Valtra n141
En laita. Sellanen oli jo protossa.
Nyt on vaatimuksena, että lämmityksen saa töhöttämään sängystä tai sohvalta käsin.
Nyt on vaatimuksena, että lämmityksen saa töhöttämään sängystä tai sohvalta käsin.
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Su Elo 08, 2021 6:31 pm
- Viesti:
Re: Valtra n141
Tässä yrittänyt tätä venäläistä, nykyään autoterm nimistä, 14,5 kw lämmitintä saada pelaamaan.
Ite lämmittimelle löytyi paikka vaihelaatikon kylestä. Vähän huono paikka, jos metässä ajelee, mutta tällä ei taida sinne olla asiaa muutenkaan.
Välillä lämmitin toimii ja välillä katkaisee lämmityksen ja koodi ylikuumenemisesta.
Laitoin motonetistä lisäkiertovesi pumpun siihen mistä nesteet tippuu katolta alas ja menee takaisin moottoriin, vesipumpulle.
Lämmitin ite on sylinteri kannesta lähtevässä letkussa, siitä kierto jatkuu jalkatilakennolle, laskeutuu taas hytin ali ja nousee katolle josta taas moottoriin. Ilmeisesti tämä ylös alas, pari kolme metriä nousua aiheuttaa tämän ettei pumppu, nyt pumput, jaksa kierrättää tarpeeksi nopeasti.
Tilasin vielä tämän venäläisen, ilmeisesti motonetin pumppua,tehokkaamman pumpun, saman mikä tuli lämmittimen mukanakin.
Mietin sen asennus paikkaa, onko hyvä että laitan sen tuon motonetin pumpun paikalle, imemään nestettä katolta päin alas moottoriin, vai pitäisikö se olla työntämässä nestettä katolle päin?
Tuohon jalkatila - kattokennon välille ainakin olis helppo kohta laittaa, kun letku käy siinä akun vieressä näkösällä
Lisäys, lämmittimen mukana tullut venäläinen pumppu, on siellä lämmittimen kylessä, työntämässä nestettä lämmittimeen päin, jos tällä merkitystä itse asiaan on.
Ite lämmittimelle löytyi paikka vaihelaatikon kylestä. Vähän huono paikka, jos metässä ajelee, mutta tällä ei taida sinne olla asiaa muutenkaan.
Välillä lämmitin toimii ja välillä katkaisee lämmityksen ja koodi ylikuumenemisesta.
Laitoin motonetistä lisäkiertovesi pumpun siihen mistä nesteet tippuu katolta alas ja menee takaisin moottoriin, vesipumpulle.
Lämmitin ite on sylinteri kannesta lähtevässä letkussa, siitä kierto jatkuu jalkatilakennolle, laskeutuu taas hytin ali ja nousee katolle josta taas moottoriin. Ilmeisesti tämä ylös alas, pari kolme metriä nousua aiheuttaa tämän ettei pumppu, nyt pumput, jaksa kierrättää tarpeeksi nopeasti.
Tilasin vielä tämän venäläisen, ilmeisesti motonetin pumppua,tehokkaamman pumpun, saman mikä tuli lämmittimen mukanakin.
Mietin sen asennus paikkaa, onko hyvä että laitan sen tuon motonetin pumpun paikalle, imemään nestettä katolta päin alas moottoriin, vai pitäisikö se olla työntämässä nestettä katolle päin?
Tuohon jalkatila - kattokennon välille ainakin olis helppo kohta laittaa, kun letku käy siinä akun vieressä näkösällä
Lisäys, lämmittimen mukana tullut venäläinen pumppu, on siellä lämmittimen kylessä, työntämässä nestettä lämmittimeen päin, jos tällä merkitystä itse asiaan on.
-
- Viestit: 6366
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Valtra n141
Olisiko liian isotehoinen lämmitin?
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Su Elo 08, 2021 6:31 pm
- Viesti:
Re: Valtra n141
Voihan se olla niinkiin. Ehkä se 5kw malli ois voinut olla helpompi saada pelaamaan.
Mutta, välillä tämä on ollut putkeen 4 tuntiakin päällä yhtä soittoo. Osaa tiputtaa tehoja kun näyttäs nesteen lämpö olevan 70 astetta.
Välillä sammuu muutaman minuutin käynnin jälkeen ylikuumenemiseen.
Vielä uskon että se tuo veden nostokorkeus on se ongelma.
Extra pumppu imemään katolta vai työntämään kohti kattoa??
Mutta, välillä tämä on ollut putkeen 4 tuntiakin päällä yhtä soittoo. Osaa tiputtaa tehoja kun näyttäs nesteen lämpö olevan 70 astetta.
Välillä sammuu muutaman minuutin käynnin jälkeen ylikuumenemiseen.
Vielä uskon että se tuo veden nostokorkeus on se ongelma.
Extra pumppu imemään katolta vai työntämään kohti kattoa??
-
- Viestit: 406
- Liittynyt: Su Maalis 14, 2021 10:02 am
- Viesti:
Re: Valtra n141
Aukeeko lämppärin kennon hana kokonaan katossa. Kuluvaa osaa. Saman aikakauden Mezzoissa oli lämppärin kennon letkutukset vedettty liian piukalle katossa, taittui littuun mutkassa.
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Su Elo 08, 2021 6:31 pm
- Viesti:
Re: Valtra n141
Tätäkin hanaa mietin jo aijemmin. En osannut sen aukeamista muuten todeta, kuin aukaisemalla katon, ja ainakin se vipu kääntyy ääriasennosta toiseen. Joten luullakseni se aukeaa kokonaan. Lämmintä kyllä puhaltaa hyvin.
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Su Elo 08, 2021 6:31 pm
- Viesti:
Re: Valtra n141
Kun lämpötila ulkona menee plussan puolelle, syttyy mittaristoon teksti: low fuel pressure.
Vaihdoin polttoainesuodattimet ja paineilmaa letkuun tankkiin päin. Ei vaikutusta.
Syksyllä tyhjennetty tankki ja tankattu talvilöpöt tilalle.
Heti kun menee takasi pakkasen puolelle, toimii niinkuin pitääkin.
Harmi kun just kun lumi on raskaimmillaan tyrkkiä, leikkaa tehot pois. Mistähän sitä vikaa osais ruveta hakemaan? Jos tekis tuon lämpötilan suhteen toisin päin, ymmärtäs minun mieli paremmin tuota vikaa…
Vaihdoin polttoainesuodattimet ja paineilmaa letkuun tankkiin päin. Ei vaikutusta.
Syksyllä tyhjennetty tankki ja tankattu talvilöpöt tilalle.
Heti kun menee takasi pakkasen puolelle, toimii niinkuin pitääkin.
Harmi kun just kun lumi on raskaimmillaan tyrkkiä, leikkaa tehot pois. Mistähän sitä vikaa osais ruveta hakemaan? Jos tekis tuon lämpötilan suhteen toisin päin, ymmärtäs minun mieli paremmin tuota vikaa…
-
- Viestit: 1298
- Liittynyt: To Helmi 26, 2015 4:58 pm
- Viesti:
Re: Valtra n141
Onpas kiusallinen vaiva kun noin tarkka lämpötilan muutoksille.
Siirtopumppu yks hyvin varteenotettava vika paikka.
Suodatinjalkakin voi vetää ilmaa tai paineanturi näyttää väärin.
Laittaisin mittarin letkulla hyttiin ja ajoa niin näkis miten siirtopaine käyttäytyy.
Toimiiko pakkasella täysin vaikka ajaa monia tunteja putkeen?
Siirtopumppu yks hyvin varteenotettava vika paikka.
Suodatinjalkakin voi vetää ilmaa tai paineanturi näyttää väärin.
Laittaisin mittarin letkulla hyttiin ja ajoa niin näkis miten siirtopaine käyttäytyy.
Toimiiko pakkasella täysin vaikka ajaa monia tunteja putkeen?
-
- Viestit: 6366
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Valtra n141
Sähköinen polttoaineen siirtopumppu loppu.Sks kirjoitti: ↑Pe Helmi 24, 2023 9:34 pm Kun lämpötila ulkona menee plussan puolelle, syttyy mittaristoon teksti: low fuel pressure.
Vaihdoin polttoainesuodattimet ja paineilmaa letkuun tankkiin päin. Ei vaikutusta.
Syksyllä tyhjennetty tankki ja tankattu talvilöpöt tilalle.
Heti kun menee takasi pakkasen puolelle, toimii niinkuin pitääkin.
Harmi kun just kun lumi on raskaimmillaan tyrkkiä, leikkaa tehot pois. Mistähän sitä vikaa osais ruveta hakemaan? Jos tekis tuon lämpötilan suhteen toisin päin, ymmärtäs minun mieli paremmin tuota vikaa…
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Su Elo 08, 2021 6:31 pm
- Viesti:
Re: Valtra n141
Kolmisen tuntia kestää tuo minun auraus reissu. Jos on pakkasta, ei syty vika ilmoituksia.elk kirjoitti: ↑Pe Helmi 24, 2023 10:53 pm Onpas kiusallinen vaiva kun noin tarkka lämpötilan muutoksille.
Siirtopumppu yks hyvin varteenotettava vika paikka.
Suodatinjalkakin voi vetää ilmaa tai paineanturi näyttää väärin.
Laittaisin mittarin letkulla hyttiin ja ajoa niin näkis miten siirtopaine käyttäytyy.
Toimiiko pakkasella täysin vaikka ajaa monia tunteja putkeen?
Jos on plussalla, heti kun kierrokset nostaa jonnekkin ~1500, syttyy vikailmoitus.
Eli tämä mittari laitettaisiin suodattimien ja korkeapaine pumpun väliin?
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Valtra n141
Jos olisi oma kone niin hakisin suosiolla ensin uuden siirtopumpun, se on kuitenkin ylivoimaisesti yleisin syy tällaisiin ongelmiin, jos se ei auta niin sitten vasta rakentelee mittareita. Saman se maksaa ensin rakentaa mittarit kuin pelkästään ostaa se pumppu. Kannattaa sitten huomioida että uuteen pumpun jalustaan ei välttämättä sovi saman numeroinen esisuodatin kun nykyisessä pumpun jalustassa on, ettei tule uutta kauppareissua kun olemassaoleva esisuodin ei sovikaan uuteen pumppuun. Viallinen siirtopumppu vaikuttaa usein äänen ja polttoaineen virtauksen perusteella ehjältä kun sitä testaa joku letku auki mutta ei vaan anna enää riittävää siirtopainetta. Myös polttoaineen vesianturin, joka sijaitsee esisuotimen lasikupin alla, antaa tuon suojatilan käyttöön moottorissa ja tehot tippuu, sille ainakin T171:ssä on oma merkkivalosignaali.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 6366
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Valtra n141
Valtran paketissa oli myös suodatin mukana. Tosin hinta toista luokkaa kuin IKH:n pelkkä pumppu.
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 1298
- Liittynyt: To Helmi 26, 2015 4:58 pm
- Viesti:
Re: Valtra n141
Agcoltakin saa nykyään pelkkää pumppua.
Uusi täydellinen pumppu+jalka ja suodatin on reipas 500€.
Jos haluaa pelata varman päälle niin ottaa täydellisen paketin vaikka maksaa paljon.
Stanadyne tyypin suodatinjalassakin voi olla vikaa....kokemusta on useammasta koneesta
Uusi täydellinen pumppu+jalka ja suodatin on reipas 500€.
Jos haluaa pelata varman päälle niin ottaa täydellisen paketin vaikka maksaa paljon.
Stanadyne tyypin suodatinjalassakin voi olla vikaa....kokemusta on useammasta koneesta
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], jarikos, korkinavaaja999, PessiFord ja 63 vierailijaa