Käyttäjän nolo virhe

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

aarne
Viestit: 1869
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja aarne »

SamiT kirjoitti: Su Maalis 20, 2022 3:55 pm
aarne kirjoitti: Su Maalis 20, 2022 3:49 pm
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: La Maalis 19, 2022 12:52 pm
MOP kirjoitti: La Maalis 19, 2022 12:13 pm ....... On näitä. Setä ukko kokeile meidän uutta verkua tuossa pellolla äestemällä. Ja kehui, että kyllä hyvin vetää. Sanottiin, että laskeppas karhi maahan.
Jääkö kellään koskaan kääntöaurat kääntämättä päisteessä.
Kyllä! :lol:
Jäi kerran syksyllä kääntämättä aurat mutta ei haitannut kun en ollut muistanut myöskään laskea auraa maahan kun käänsin päisteessä ja lähdin vakoa myöten takaisin. Puolustuksena mainittakoon että oli aika ärhäkkä flunssa päällä kyntöhommissa ollessa kun en "oikeisiin töihin" jaksanut lähteä kaivinkoneella sillä viikolla.
Lietevaunun kanssa saa myös hyvin helposti kohellettua. Ajaa puoli kierrosta multain alhaalla ilman että on ulosotto päällä, pakittaa vapaasti ohjautuva teli auki tai tekee jyrkkiä käännöksiä teli lukossa, yrittää täyttää kärriä pumppukuormaajalla ilman että on ulosotto/hydrauliikka päällä, vetää pellolla olkimälliä/turvepaakkua mukana puoli kierrosta kun ei älyä tarkkailla.. :oops:
jiipee
Viestit: 10746
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Jumunen kirjoitti: La Maalis 19, 2022 3:08 pm Kerkesin moottorista jo kopan irroittamaan, ennenkuin älysin, etten ollut muistanut avata ilmaruuvia. Avasin sen, kuului piiitkä suhina ja kertanykäisyllä käyntiin.
Naapurin naapuri unohtaa aika usein avata perämoottorin kiintotankista hanan tai ilmaruuvin ja kone sammuu parinsadan metrin päähän rannasta. Viime kesänäkin kuului useamman kerran viikossa järveltä tuttu ...prööt-bööö-put-put... ...nyki-nyki-nyki...
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
MOP
Viestit: 7533
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja MOP »

Ja sinä nauroit selekäkeikkanaurua persettä repien. :D :) :roll: :wink:
jiipee
Viestit: 10746
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Kutakuinkin :lol:
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
kervinen
Viestit: 1473
Liittynyt: To Elo 30, 2007 8:54 am
Paikkakunta: KYMI
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja kervinen »

Volkkari poltti sulakkeita ja sytytteli valoja ihan ristiin, jarruvalot paloi aina kun valot oli päällä ja muutakin kummaa. EPC valo syttyi....
En löytänyt vikaa ja korjaamon vikalukijaan. Sielläkin aikansa kesti ennenkun huomattiin että olin ottanut palaneen takavalon tilalle hyllystä yksilankaisen polttimon, joka oikosulki systeemit. Mikä lie museopyörän lamppu, joita en tiennyt enää olevankaan.
kervinen
Viestit: 1473
Liittynyt: To Elo 30, 2007 8:54 am
Paikkakunta: KYMI
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja kervinen »

MF165SMP kirjoitti: Ma Helmi 21, 2022 6:22 pm 70-luvun loppupuolta elettiin kun Labsystemsin huoltomies reissasi Turusta Ivaloon - kävi laittamassa terveyskeskuksen labrassa automaattianalysaattorin töpselin seinään. Väittävät että tarina on tosi :shock:
Vaivasenluuta leikattiin, anestesiahoitaja kyseli jostain laitteesta että eikös tässä pitäisi näkyä numeroita. Aikansa roplattuaan lääkäri sanoi että tulee siihen jos laittaa töpselin seinään. Viimeinen minkä muistan on että "no lomalta kun tulee niin ei sitä kaikkea...". Sitten tuli uni, onneksi.
kervinen
Viestit: 1473
Liittynyt: To Elo 30, 2007 8:54 am
Paikkakunta: KYMI
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja kervinen »

Annoin omatekosen klapisirkkelin ja halkasuruuvin lainaan, isoja sahalla pätkittyjä koivuntyviä olisi halkonut. Lainaaja väitti että oli huono ruuvi, ei lähtenyt vetämään vaikka miten puski. Oli vaiheet seinässä väärin päin vai oliko roikka ristiin kytketty, mutta kone pyöri vikasuuntaan, onneksi ei koettanut sirkkeliä.
Jalmari Kolu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 4:11 pm
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja Jalmari Kolu »

Kännykkä katkaisee ainakin itseltäni sen viimeisen ajatuksen juoksun. Nissaniin vaihdoin öljyjä moottoriin ja samalla kun sain tulpan auki niin puhelin soi. No puhelun päätteeksi uudet öljyt koneeseen, eli suoraan jäteöljyvatiin joka tietysti tulvi ylitse.. Ja sitten kun vahingon tajusi niin tajusi senkin että uutta öljyä ei enää ollut.

Case 845 alennusvaihteen vipu aiheutti itselleni tilanteen eli penkki nappasi vivun montussa vapaalle ja tietysti ajatus että vaihdelaatikko rikki.
Naapurilla uudesta traktorista sama homma. Hinaamalla pihaan ja soittamaan huoltomiehelle että mikä lie tullut ja tämä epäili että vetoakseli poikki. Menee varmasti takuuseen. No sama juttu tuossakin, penkki lyönyt vivun vapaalle.
jussi77
Viestit: 4475
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

kervinen kirjoitti: Ti Maalis 22, 2022 9:19 am Annoin omatekosen klapisirkkelin ja halkasuruuvin lainaan, isoja sahalla pätkittyjä koivuntyviä olisi halkonut. Lainaaja väitti että oli huono ruuvi, ei lähtenyt vetämään vaikka miten puski. Oli vaiheet seinässä väärin päin vai oliko roikka ristiin kytketty, mutta kone pyöri vikasuuntaan, onneksi ei koettanut sirkkeliä.
Olen koittanu omiin jatkojohtoihin laittaa edes yhteen sellaisen koirastulpan, jossa saapi vaihdettua nopsaan vaihejärjestyksen. Moniin koneisiinkin olen sellaisen laittanut.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7808
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Joskus kauan sitten,olen jatkanut kävelten matkaa,kun olen kintaskädelllä kääntänyt moottoripyörästä tappokatkaisijan päälle.
Kuuskakkone
Viestit: 750
Liittynyt: To Helmi 12, 2015 11:48 pm
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja Kuuskakkone »

Mönkijää on pari kertaa tullut kirottua alimpaan manalaan, kun avaimesta kääntäessä ei edes startti naksahda. Ei tietysti vaihde päällä lähde...

62 Jameksesta kerran luulin vetarin katkenneen, kun ylämäessä paukahti ja meno loppu siihen. Aluevaihtaja ei vissiin ollut ihan perillä asti ja pomppasi vapaalle.
MF 4355 -02
MF 399 -96
MF 165S -78
Ford 655C -89
Deutz-Fahr M1080 -83
MOP
Viestit: 7533
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja MOP »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Joskus kauan sitten,olen jatkanut kävelten matkaa,kun olen kintaskädelllä kääntänyt moottoripyörästä tappokatkaisijan päälle.

Et ole ainoa. Uumajan keskustassa liikenne valoissa Martti Kalevi teki noin ja on mullekin käynyt. Nykyisin ei enään. Osaan heti tarkistaa. Mutta on noista selvitty.
Ajomies
Viestit: 28150
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Meikäläistä epäilyttää kuinka selviäisi noiden uusien autojen kanssa joissa ei tarvita avaimia ja luukut aukeaa käden tai jalan heilautuksella, ja vielä sammuilevat omia aikojaan, ja täristää kuin mikäkin kun sattuu valkoista anturinkohdalle. Liikaa opiskeltavaa, ei onnistuisi lähtö samana päivänä. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Jäärä
Viestit: 3770
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

MOP kirjoitti: Ma Kesä 27, 2022 10:51 am Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Joskus kauan sitten,olen jatkanut kävelten matkaa,kun olen kintaskädelllä kääntänyt moottoripyörästä tappokatkaisijan päälle.

Et ole ainoa. Uumajan keskustassa liikenne valoissa Martti Kalevi teki noin ja on mullekin käynyt. Nykyisin ei enään. Osaan heti tarkistaa. Mutta on noista selvitty.
Palmun alla suunnitelluissa koneissa ei ole otettu huomioon sitä, että käyttölaitteita pitäisi pystyä käyttämään umpipimeässä pakkaskintaillakin ja turkishaalarit päällä. Tulisi saada suunnittelijat opintomatkalle Suomeen joskus helmikuun alkupäivinä.
Kyllä se siitä.
Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Jalmari Kolu kirjoitti: Su Kesä 26, 2022 8:17 pm Kännykkä katkaisee ainakin itseltäni sen viimeisen ajatuksen juoksun. Nissaniin vaihdoin öljyjä moottoriin ja samalla kun sain tulpan auki niin puhelin soi. No puhelun päätteeksi uudet öljyt koneeseen, eli suoraan jäteöljyvatiin joka tietysti tulvi ylitse.. Ja sitten kun vahingon tajusi niin tajusi senkin että uutta öljyä ei enää ollut.
Tämä kävi myös itselle kerran kun huolsin L200:sta :mrgreen:
Nyt kylvöillä ihmettelin kun päistekäännöksen jälkeen kylvinkone ei alkanut laittaa yhtään hanttiin. Huomasin 20m päässä päisteestä ja koitin vipuja. Olin ilmeisesti unohtanut heittää asentolukkiutuvan ykstoimisen lohkon keskiasentoon. Vipu ylös, käännös ja vipu keskelle. Enkä huomannut edes sitä, että jos nostoletkussa on jatkuva paine, se tekee pienen vastuksen rattiin🤦🏻
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

näistä konesammutuksista tuli mieleen kun setä joskus piti lainata tota 4000 liekö oli mettähommiin vai mihin tarve.. no kuitenkin keli oli nollassa ja sanoi että laittakaa se roikkaan että lähtee käyntiin. isä siihen että ihan varmasti lähtee ilmankin kun ei ollu tiedos tarkka aika koska hakee.. meillä ei ollu ketään kotona, kun oli yrittäny hakea.. fordis iso akku eikä ollu edes huono niin setä sanoi et ei lähteny vaik kuinka starttas ja lopuks loppu akku. mentiin ihmettä kattomaan. niin sammutin päällä hangannu koko akun.. on siinä ollu startti lämpösenä.. oli niin tyhjä et ei jaksanu lähteä ennen latausta..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Aulispoika
Viestit: 1866
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

sköne kirjoitti: Ke Maalis 16, 2022 9:57 pm
Aulispoika kirjoitti: Ke Maalis 16, 2022 9:47 pm Pitkään mietin, voiko tämän kertoa, mutta kyllä tämä, jos mikä, on käyttäjän virhe. Poistakoon ylläpito, jos on liian rankka tarina.

N. 80-luvun alussa olin saanut umpiruotsalaisen koppelon raahaamaan itseäni Tukholman keskustassa sijaitsevaan asuntoonsa. Olin aika huono ruotsinkielentaitoinen vielä silloin. Kurkkasin lastenhuoneeseen varmistaakseni, että lapset varmasti nukkuivat. No sehän tulkittiin lapsirakkaudeksi...

Makuuhuoneen puolella jossakin vaiheessa olisin halunnut takaapäin ja sanoinkin: "Jag skulle vilja knulla dig bak."
Siihen loppui sessio ja aika pian olinkin taksissa matkalla kotiini. Seuraavana päivänä minulle selvisi, että olisi pitänytkin sanoa "bakifån".

Sittemmin olen oppinut käyttämään ko. laitetta oikealla tavalla.
Jopas oli suvaitsematon likka, ei mitään kokeilunhalua :shock:
Tänään olin Haaparannalla. Luulenpa, että jos olisin esittänyt saman kysymyksen ruotsalaismiehelle, olisi vastaus voinutkin olla myönteinen. Karkkikaupassa kassalla yhtä aikaa kanssani oli miespariskunta. Varmaankin ihan sattumaa, mutta kuitenkin.
DF
Viestit: 541
Liittynyt: Ti Loka 07, 2014 2:20 pm
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja DF »

Ruohoa leikkasin ja nostin leikkuupöydän epätasaisessa kohdassa hieman ylös kuten ennenkin. Naapuri ajoi samalla ohi ja morjestin. Jäihän se leikkuupöytä korkeammalle ja seuraavalla kierroksella huomasin eron. Ei se ollut sitten iso vahinko kuitenkaan.

Ulkona on vesipumpulla pieni koppi rakolaudoilla, kuten sälekaihtimet ja pulpettikatolla. Kokoamista varten olin merkinnyt osat, että on helppo kasata, kun pohjamalli oli suorakulmio eikä neliö. Käsiala kun on mitä on, niin otin väärät kulmatolpat toiselle pidemmälle sivulle. Seuraavaa sivua tehdessä ei ienää osien määrä täsmännyt. No valmiin sivun ruuvit auki ja aloitus uudestaan alusta.
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Ostin taannoin hädissäni hiukan käytetyn Tume kylvölannoittimen, kun ruttasin Jukon kylvövantaat pimeässä. Pajoitin toimitusta odotellessa vantaat suoraksi ja kylvin Jukolla loppuun. Sitten kun joskus seuraavana syksynä vasta otin tuon hinattavan koneen käyttöön, katsoin, että oli lannoitevantaan kärki hiukan kulunut, niin että olisi alkanut kuluttaa sitä levyosaa kärjen takana.

Menin varaosatiskille ja pyysin vannaskärkiä, enkä kehdannut enää perua kauppaa, kun tajusin, minkä virheen olin tehnyt. Latassa nimittäin on neljä päällekkäistä reikää, sitä lattaa voi laskea alas, jolloin kulutettavaa ilmestyy lisää. Kun siis en katsonut tarkemmin.

Ostetut latat ovat vieläkin nätisti lavalla käyttämättöminä. Nyt vasta viimeinen reikä otettu käyttöön. Kovahitsaus kyllä on jo melkein hävinnyt, että kestäneekö enää ensi syksyyn.

-SS-
kervinen
Viestit: 1473
Liittynyt: To Elo 30, 2007 8:54 am
Paikkakunta: KYMI
Viesti:

Re: Käyttäjän nolo virhe

Viesti Kirjoittaja kervinen »

Lauantaina vaihdoin kesärenkaat. Kun nostelin talvirenkaat pinoon niin kasaan tuli kolme talvirengasta ja yksi kesäkumi.
Joka kulman olin kuitenkin irti käyttänyt.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] ja 36 vierailijaa