Onko noilla traktorin perään tulevilla laveteilla suuriakin eroja.
Valtaosa näyttää olevan pohjois-irlannista kotoisin.
Tyrone
Chieftain
Konesäde = Euro Plant Finder = Hogg Engineering??
MAC Trailers
TEKO Robus
HERBST
MPH
jne. jne.
Käytettyjen osalta näyttää olevan sama tilanne kuin henkilöauton perään tulevissa, eli
liian lähellä uuden hintaa.
Traktorilavetit
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: To Joulu 13, 2007 9:21 pm
- Viesti:
Traktorilavetit
Aina väärässä paikkaa....
-
- Viestit: 243
- Liittynyt: Ke Maalis 18, 2020 9:38 pm
- Viesti:
Re: Traktorilavetit
Mph tehdään Suomessa, tuon ostamalla jäisi osa rahoista tänne.
Muuten en tästääkään tiedä mitään.
Muuten en tästääkään tiedä mitään.
On isäntä olevinaan. Eikä tiedä montako viikatetta talossa on.
-
- Viestit: 1479
- Liittynyt: La Joulu 01, 2018 1:41 pm
- Viesti:
Re: Traktorilavetit
HERBST:in kaksikaselinen on ollut niin kauon kuin tela-alustainen kaivurikin eli syksystä 2007. Oho siitä tullekin syksyllä viisitoista vuotta. Siinähän se on hommansa hoitanut. Reipas vuosi sitten lopultakin tehtiin itse ne keskipalkit/kaiteet niin koneen kyytiin ajaminen on helpompaa varsinkin talvella. Ne kannattaa ottaa tai tehdä itse jos ei ole vakiona. Kylälle tuli samoihin aikoihin vastaava lavetti kolmiakselisena. Hommansa sekin on hoitanut, mutta käännöksissä kolmiakselinen on jäykkä, eli kun kääntyy sulalta asvaltilta talvella sivutiellä joka ei ole sula niin lavetti ei tahdo kääntyä vaan menee/puskee suoraan. Kaksiakselisessa tätä ongelmaa ei ole.
-
- Viestit: 260
- Liittynyt: Su Kesä 19, 2011 7:43 am
- Viesti:
Re: Traktorilavetit
33 tn JPM käytössä toistakymmentä vuotta. Ajettu maksimikuormilla ja ylikin. Tuskin eroaa ominaisuuksiltaan muista vastaavista. Materiaalit ehkä hieman pehmeitä. Meinasi 1. akselin jousenkorvat revetä irti puutteelisen tuennan takia, suunnitteluvirhe. Jousien kiinnityshenkselit raapii tiehen herkästi, jos tiessä korkeahko keskikohta. Hydrauliset rampit mukavuustekijä. Puskeminen kaarteessa tosiaan voimakasta, talvikelillä käännyttävä lavettia jarruttaen. Tyhjänä ajettaessa 1. akselin pyörät lukkiutuvat jarrutuksessa herkästi kun niillä ei juurikaan kuormaa. Kaikki renkaat varmaan vaihdettu jo kertaalleen ja pohjalankut vaihdettu u-palkkiin. Sivuliukuman estäjinä irtonaniset, käänneltävät rhs-tapit, joilla saadaan sopiva leveys eri kokoisille kaivinkoneille ja voidaan nostaa pois, jos tarvitaan tasaista lavaa.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Touko 09, 2022 6:49 pm
- Viesti:
Re: Traktorilavetit
Mph on ainakin tukeva. Ostaisin vaikka olisi muihin verraten kalliimpi, kun en välitä hitsailla ja vahvistaa jälkeenpäin.
Eikä ollut maksettu mainos. VaMan perälevy mulla on, sitä ei tarvitse sääliä, kestää kyllä. Mutta Tempo merkkinen lumilinkoni vaatii varovaiset otteet. Eli kannattaa suosia kotimaista työtä, jossa ei ole pihdattu raudassa, eikä laadussa.
Eikä ollut maksettu mainos. VaMan perälevy mulla on, sitä ei tarvitse sääliä, kestää kyllä. Mutta Tempo merkkinen lumilinkoni vaatii varovaiset otteet. Eli kannattaa suosia kotimaista työtä, jossa ei ole pihdattu raudassa, eikä laadussa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Agripower, Google [Bot], jarikos, scaniamania ja 36 vierailijaa