Kumivene

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

anzu63
Viestit: 447
Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 12:43 pm
Paikkakunta: Ulvila/Satakunta
Viesti:

Kumivene

Viesti Kirjoittaja anzu63 »

Minkälainen kumivene pitäisi ostaa harraste kalastukseen. Mieluiten kaksipaikkainen. Onko nisteillä kokemusta
Kyllä sitä töitä pian tekis, ajatukset ne on kun ajan vie. :o
Linkki
Viestit: 813
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
Viesti:

Re: Kumivene

Viesti Kirjoittaja Linkki »

Mulla on ollut vuodesta -99 yam300s , joka on vaneeripohjavene. Aikanaan käytin paljon, nykyään noin 0-1 kertaa vuodessa. Hyvä kalastaa, pieni syväys ja musta pohja suorastaan imee ahvenia alleen. Tuohon saa 10hv koneen jolla liikahtaa vähintään riittävästi, mutta liukuunnousu on aina hankalaa, eli esim. 4hv moottorilla saa juuri ja juuri liukuun jos on kevyt kuski...ja sitten pysyykin liu'ussa melkein tyhjäkäynnillä. Muutamasta kohtaa on kangaskudos näkyvissä kun tuli harrastettua koskenlaskua, ei kuitenkaan ole ikinä tarvinnut paikata. Kölin venttili on vuotanut uudesta asti, muuten toimii hyvin. Vaneeripohja on periaatteessa hyvä, mutta työläs koota. Kertaalleen olen maalannut pohjan.

Just ostin uuden 10hv lyhytrikisen moottorin ihan tuota varten...jos saisi taas enemmän käyttöön. Niin ja soutaa noita ei jaksa kukaan, eli jos kalastat paikoissa, joissa ei saa käyttää moottoria, suosittelen jotain muuta venettä.
anzu63
Viestit: 447
Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 12:43 pm
Paikkakunta: Ulvila/Satakunta
Viesti:

Re: Kumivene

Viesti Kirjoittaja anzu63 »

.
Kyllä sitä töitä pian tekis, ajatukset ne on kun ajan vie. :o
timberi
Viestit: 461
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 6:44 pm
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: Kumivene

Viesti Kirjoittaja timberi »

Mulla altair hd320 mahtuu jääkiekkolaukkuun(omaansa)
Pumput ja melat myös. perään maailman kevein moottori honda 2,/2,3hv on uisteltu ja heitelty ja juksattu yms.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], jake74, juntunen, korsteeni, Tureq ja 27 vierailijaa