Palax d360 pro;n hydrauliöljyjen lämpiäminen
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Palax d360 pro;n hydrauliöljyjen lämpiäminen
Onkos muilla masinisteilla kokemusta ko.koneen öljyjen lämpiämisestä? Nyt tuntuu että lämpiää enemmän kuin aiempina keväinä..kättä ei kärsi pitää säiliön kyljessä pidemmän sirkkelöinnin jälkeen. Lähinnä se, että onko siellä paluupuolella jokin mahdollinen tukosmahdollisuus? Tässähän on kaksi paluuta tankkiin, josta toiseen letkuun tuli reikä aiemmin keväällä. En silloin kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota, nyt uudelleen tutkiessa asiaa huomasin että paluuletkuhan se oli, siinähän ei pitäisi painetta olla nimeksikään.. Tehtaalta saa lisävarusteena jäähdytyskennon, mutta miten muilla on toiminut ilman sitä?
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Su Elo 22, 2010 8:20 am
- Viesti:
Re: Palax d360 pro;n hydrauliöljyjen lämpiäminen
Itsellä tuo 360 D öljynjäähdyttimellä.Lämpiämiseenhän vaikuttaa ulkoilman lämpötila,kierrokset(traktorikäyttö) ja puun koko.Joku 60-70 astetta tuntuu käteen kuumalta mutta ei ole vielä vaarallista koneelle.Paluupuolen painettahan voi nostaa jos suodattimet on oikein tukossa mutta ei varmaan letkua riko.
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Re: Palax d360 pro;n hydrauliöljyjen lämpiäminen
Onko sulla tehtaan jäähdytyspaketti vai omatekemä?Naapuri kirjoitti: ↑La Touko 14, 2022 6:08 pm Itsellä tuo 360 D öljynjäähdyttimellä.Lämpiämiseenhän vaikuttaa ulkoilman lämpötila,kierrokset(traktorikäyttö) ja puun koko.Joku 60-70 astetta tuntuu käteen kuumalta mutta ei ole vielä vaarallista koneelle.Paluupuolen painettahan voi nostaa jos suodattimet on oikein tukossa mutta ei varmaan letkua riko.
Saatko tehtyä puuta kesäkuumallakin ilman ongelmia?
Suodattimet on vaihdettu tuohon omaani ja traktorin kierrokset passattu tuohon 450kier/min.
Puut normaali kokoisia...
Lähinnä vaivaa se kun katkaisu tuntuu takertelevan kun öljyt alkaa lämmetä liikaa. Ensimmäinen tunti onnistuu hyvin..
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Su Elo 22, 2010 8:20 am
- Viesti:
Re: Palax d360 pro;n hydrauliöljyjen lämpiäminen
Tehtaan jäähdytin.En tee kesällä pilkettä mutta kevään lämpiminä päivinä ei ongelmia.Varmaan jos aikoo kesällä tehdä pilkettä jäähdytin on pakollinen.
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: Ke Huhti 26, 2017 3:38 pm
- Viesti:
Re: Palax d360 pro;n hydrauliöljyjen lämpiäminen
Noista vehkeistä ihan yleisesti kuullut että hailkaisusylinterin tiivisteet ku alkaa päästään läpi niin öljyt kuumuu ja voimat uupuu.
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:04 pm
- Viesti:
Re: Palax d360 pro;n hydrauliöljyjen lämpiäminen
Edellisenä koneena oli D360 pro+, kesälläkin tehtiin ja öljyt lämpes mutta ei suuremmin toimintaa haitannut? Sahamootori kyllä hajosi aika uutena ja oireili ensin niin, että sahaus tökki.. Voisko siitä johtua?
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Re: Palax d360 pro;n hydrauliöljyjen lämpiäminen
Vois olla sahamoottori, kylmänä toimii paremmin, lämpimänä alkaa välillä tökkimään ja tuntuu voimattomalta. Sahamoottori voi tietysti lämmittää turhaan öljyjäkin, jos siinä on vikaa..
Sulla meni varmaan takuuseen?
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:04 pm
- Viesti:
Re: Palax d360 pro;n hydrauliöljyjen lämpiäminen
Juu meni takuuseen, oli samanlainen muistaakseni että kylmänä toimi hyvin, lämpimänä alkoi voima loppua.. Meni kyllä takuuseen että ei tietoa moottorin hinnasta.
-
- Viestit: 6512
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Palax d360 pro;n hydrauliöljyjen lämpiäminen
itel palax ks35ergo eli aiempaa sukupolvea niin siinäkin alkanut öljyn lämpiäminen kiusaamaan.. 83astetta oli säiliön pinta kun tuossa keväällä tehtiin puita ja sattu pintamittari olee hallil niin muistin mitata.. pitäis lämpökameral joskus yrittää katsoa jos löytäis mikä siinä eniten lämmittää öljyjä. sahan moottori vois olla hiukan loppu ku tuntuu et tökkii nykyään helpommin.. ja kuluuhan ne pumputkin tietty. halkasu kans välil tökkii öljyt lämpösenä mut kun ei oo mitään logiikkaa vaan välil toimii ku unelma. välil tökkii joskus ja välil enempi. luulen että lämpö kiusaa sitä pikaliike venttiiliä. minulla voi olla että pidän hiukan yläkanttiin kierroksia voassa mutta kun terän pyöritys ei oikein jaksa sujuvasti muuten.. eli ketjun moottori vois olla potentiaalinen vika kohta.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa