Apukäynnistimet
-
- Viestit: 1298
- Liittynyt: To Helmi 26, 2015 4:58 pm
- Viesti:
Re: Apukäynnistimet
Onkos Nocon apukäynnistimistä kellä kokemuksia?
Noco boost GB70 tai 75 olis ehkä tarkoitus hankkia.
250-300€ välissä noilla hintaa.
Kaapelit ja apuakut saa varmasti hetkeksi unohtaa mutta mahtaako nuo kuinka pitkäikäisiä laitteita olla
Noco boost GB70 tai 75 olis ehkä tarkoitus hankkia.
250-300€ välissä noilla hintaa.
Kaapelit ja apuakut saa varmasti hetkeksi unohtaa mutta mahtaako nuo kuinka pitkäikäisiä laitteita olla
-
- Viestit: 2525
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
- Viesti:
Re: Apukäynnistimet
Käytössä erittäin hyväksi todettu mulla 40 malli
Ja ollu säiden armoilla ulkona
Ja ollu säiden armoilla ulkona
-
- Viestit: 1298
- Liittynyt: To Helmi 26, 2015 4:58 pm
- Viesti:
Re: Apukäynnistimet
Niin tuo 40 malli antaa max. 1000A. Kyllä tuollakin pieniä moottoreita saisi käyntiin.
Monessa koneessa on "kesäakku" joilloin pakkasilla käynnistys on tarkalla. Tuolla sais näppärästi käyntiin koneet.
Ja olis varmuus metsässäkin jos eberi ollut pitkään päällä ja akku melko tyhjä.
Monessa koneessa on "kesäakku" joilloin pakkasilla käynnistys on tarkalla. Tuolla sais näppärästi käyntiin koneet.
Ja olis varmuus metsässäkin jos eberi ollut pitkään päällä ja akku melko tyhjä.
-
- Viestit: 762
- Liittynyt: Pe Elo 22, 2014 3:13 pm
- Viesti:
Re: Apukäynnistimet
Työkoneiden starttailusta ei ole kokemusta mutta eberin jälkeisestä akun loppumisesta sellaiset moottoripyörän akun sisältävät vanhemmat 'apukäynnistimet' ovat suoriutuneet hyvin.
Nyt ostin Noco GB40n kun Saabin (uudehko) akku oli päässyt loppumaan käyttämättömyyden takia. Eihän sitä muista että autoa pitää välillä ajaa ennen kuin on -15C lukemat mittarissa. Noco hoiti tehtävänsä hyvin.
Mikään noista ei oikein riitä jos akku on rikki (kenno oikosulussa) ja ollaan talviolosuhteissa. Kesällä nuo pelastaa vaikka akku olisikin sökö. Ehjän akun kanssa ei ole suurta ongelmaa edes talvella, kytkee hetkeksi ja starttaa vasta sitten. Olen saanut sen vaikutelman että starttiakun lataaminen apukäynnistimellä on avain menestykseen talvioloissa. Lyijykynänpaksuisten johtojen kanssa ei kylmää konetta saada pyörimään.
Lopputulemana sanoisin että nuo pikkukäynnistimet ovat ainakin aiempien, ja kookkaampien, lyijyakullisten apukäynnistiemien tasoisia.
Nyt ostin Noco GB40n kun Saabin (uudehko) akku oli päässyt loppumaan käyttämättömyyden takia. Eihän sitä muista että autoa pitää välillä ajaa ennen kuin on -15C lukemat mittarissa. Noco hoiti tehtävänsä hyvin.
Mikään noista ei oikein riitä jos akku on rikki (kenno oikosulussa) ja ollaan talviolosuhteissa. Kesällä nuo pelastaa vaikka akku olisikin sökö. Ehjän akun kanssa ei ole suurta ongelmaa edes talvella, kytkee hetkeksi ja starttaa vasta sitten. Olen saanut sen vaikutelman että starttiakun lataaminen apukäynnistimellä on avain menestykseen talvioloissa. Lyijykynänpaksuisten johtojen kanssa ei kylmää konetta saada pyörimään.
Lopputulemana sanoisin että nuo pikkukäynnistimet ovat ainakin aiempien, ja kookkaampien, lyijyakullisten apukäynnistiemien tasoisia.
-
- Viestit: 8194
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Apukäynnistimet
Nuo viisaan älyn omaavat taskumattiluokan apukäynnistimet EIVÄT OLE AKKULATUREITA!Olen saanut sen vaikutelman että starttiakun lataaminen apukäynnistimellä on avain menestykseen talvioloissa. Lyijykynänpaksuisten johtojen kanssa ei kylmää konetta saada pyörimään.
Ne antavat virtaa vain kun sitä oikeasti tarvitaan, ja sen huomaa tuota laitetta kytkiessä, ettei kipinää synny vaikka lähes kuolleeseen akkuun laittaa hohtimet kiinni!?
Voihan sitä tietysti uskotella, että ensin laite lataa akun, ja kohta jaksaa käynnistää moottorin, kun ei niistä lyhyistä ohuista piuhoista mitää apua ole todellisessa käynnistystilanteessa.
Kannettavamallinen jupstartiksi nimitetyt laitteet taas voikin ladata akkua, kun siinä laitteessa on vaan tavan akku kuorien sisällä!?
Hinausvirmalla joku isompi noco, niin sillä pari päivää talvikeleissä laitettu autoja käyntiin, ilman laitteen välilatauksia.
Välillä ihan tyhjään akkuun pitää sillä "paniikkinapilla" antaa alkusysäys, että auto suostuu mihinkään yhteistyöhön ja yrittämään käynnistystä, kun tuo laite ei muuten virtaa pakkosyötä akkuun.
Pienemmissä ei tuota pakkosyöttönappia ole.
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 9:09 am
- Paikkakunta: KVS
- Viesti:
Re: Apukäynnistimet
Joskus hankin rexenerin varalle kun puimurin akku meinas olla vähävirtainen muutaman päivän seisomisen jälkeen. Kertaakaan en lopulta ole tuota vielä käyttänyt mutta tuossa joku aika sitten ois ollu kylä hyväolla matkassa kun kaverin kelkasta jäi kypäränlämmitin tauolla päälle niin eihän se sitten enää startannutkaan
Monessa pienkoneessa jo sähköstartti ja suht onneton akku että varmaan käyttöä vielä tulee
Monessa pienkoneessa jo sähköstartti ja suht onneton akku että varmaan käyttöä vielä tulee
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Apukäynnistimet
On olemasaa superkondensaattori periaattella toimivia "taskubuustereita". Niissä akun jäännösvirralla ladataan se buusterin kondensaattori. Näitä malleja pidetään akkuun kytkettynä kunnes ne ilmoittaa varaustilan olevan riittävä. Tästä voi saada vaikutelman että ne latavat auton omaa akkua.Tumppi 865 kirjoitti: ↑Pe Tammi 28, 2022 12:01 pmNuo viisaan älyn omaavat taskumattiluokan apukäynnistimet EIVÄT OLE AKKULATUREITA!Olen saanut sen vaikutelman että starttiakun lataaminen apukäynnistimellä on avain menestykseen talvioloissa. Lyijykynänpaksuisten johtojen kanssa ei kylmää konetta saada pyörimään.
Mutta yleensä ne toimii kuten kuvailit eli tehokas litiumakku potkaisee kerralla rajusti virtaa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 15642
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Apukäynnistimet
Project Farm on testannut viistonnista käynnistää sekä NOCO GB40 että 70 mallilla:
https://youtu.be/JN8A2nIMUWA mukana GB40
https://youtu.be/ixWPx79g3yk mukana GB70
Foordi hyrisi kuin kahvimylly noilla apukäynnistimillä, että tehoa oli.
Noco ei ollut ihan paras kummassakaan testissä. Mutta ainakin niitä myydään
suomalaisissa kaupoissa.
-SS-
https://youtu.be/JN8A2nIMUWA mukana GB40
https://youtu.be/ixWPx79g3yk mukana GB70
Foordi hyrisi kuin kahvimylly noilla apukäynnistimillä, että tehoa oli.
Noco ei ollut ihan paras kummassakaan testissä. Mutta ainakin niitä myydään
suomalaisissa kaupoissa.
-SS-
-
- Viestit: 2525
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
- Viesti:
Re: Apukäynnistimet
Kannattaa huomioida mitä myydään suomessa ?
Eli suomessa myytävä malli ?
Siinä testivoittaja oli noco vastaan kiinalaiset ?
Eli suomessa myytävä malli ?
Siinä testivoittaja oli noco vastaan kiinalaiset ?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Pataässä ja 54 vierailijaa