Sillä tilalla oli itseasiassa niitä Valmetteja kaksin kappalein. Vaihtuivat vasta 90-luvun loppupuolella 8000-sarjalaisiin.VD5 kirjoitti:Täällä Pirkanmaan seudulla oli aikanaan 80-luvulla jollakin kalkitusurakoitsijalla tuommoinen 1203 kalkkivaunun edessä. Kone oli aina valkoisen pölyn peitossa, mutta oli se silloin suurin koskaan näkemäni Valmetti kuitenkin.
Nelipyöräinen 1502?
-
- Viestit: 1503
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
-
- Viestit: 2056
- Liittynyt: La Tammi 12, 2008 7:08 pm
- Paikkakunta: Vindala
- Viesti:
Oiskohan tuo 05 sarjan kehitysfilmi tämä:valmet_500 kirjoitti:on, useampi tunti valmeteja, aika jänniä härpäkkeitä. Kaikennäköisiä videoita ajalta val15-vbm valmeteihin asti. jopa kertomus 05 sarjan kehityksestä (på svenska tosin) mm. 502s vetää 3 metristä simultaa, valmet 500 valmistus jne jneopelman kirjoitti:Onko sulla pitempikin pätkä tuosta filmistä jossain?
https://www.youtube.com/watch?v=o0GlxUsjfes
Kivoja pätkiä, näkyy myös protoja punaisella runkovärillä ja malleja joissa takanapa vain 6-pulttinen.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
- Viesti:
Palataan tään keskustelun alkuun.
Olisiko Valmetin 1502 pärjännyt paremmin 4 pyöräisenä versiona. Eli vierastiko porukat vetävää teliä?
Vai oliko 1502 aikanaan liian iso Suomen markkinoille?
Kone taisi olla aikaansa edellä, kun maan tiivistymisestä alettiin puhua vasta kauan Valmetin 1502 jälkeen.
Ja nykyisin myynnissä on kumiteloilla varustettuja kookkaita traktoreita joilla maan tiivistymistä koitetaan vähentää.
Olisiko Valmetin 1502 pärjännyt paremmin 4 pyöräisenä versiona. Eli vierastiko porukat vetävää teliä?
Vai oliko 1502 aikanaan liian iso Suomen markkinoille?
Kone taisi olla aikaansa edellä, kun maan tiivistymisestä alettiin puhua vasta kauan Valmetin 1502 jälkeen.
Ja nykyisin myynnissä on kumiteloilla varustettuja kookkaita traktoreita joilla maan tiivistymistä koitetaan vähentää.
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Ne renkaat oli liian pienet, ei sillä minnekkään päässyt vaikka olikin 6 pyörää. Pyörän halkaisija on etenemisessä tärkein. Lisäksi laatikko oli alimitoitettu kuutoskoneelle, ja monet laittoi kierroksia lisää jolloin kulki lujempaa mutta vaihteiston osat pyöri liian lujaa ja laakerit ei kestäny. Onhan valmetilla ollut aikojen saatossa paljon monenlaisia innovaatioita, mutta oli niin pieni valmistaja siihen aikaan ja pienet markkinat. Esim se 05 sarjan aikainen linkku, jonka takasillalle sai kuormaimen ja kone oli täysi pyöräkuormaaja, voimansiirto muistaakseni hydrostaattinen ja mitä muuta. En muista mallimerkintää, tuossa kuva: http://pictures.tractorfan.nl/groot/v/v ... valmet.jpg
Tuo oli niitä Sampon Matin keksintöjä, jonka onnistui myymään Valmetille. Veto oli toteutettu Poclain'in napamoottoreilla, susi jo syntyessään muuhun kuin kuormaaja- tai vastaavaan käyttöön.8400 kirjoitti:Onhan valmetilla ollut aikojen saatossa paljon monenlaisia innovaatioita, mutta oli niin pieni valmistaja siihen aikaan ja pienet markkinat. Esim se 05 sarjan aikainen linkku, jonka takasillalle sai kuormaimen ja kone oli täysi pyöräkuormaaja, voimansiirto muistaakseni hydrostaattinen ja mitä muuta. En muista mallimerkintää, tuossa kuva: http://pictures.tractorfan.nl/groot/v/v ... valmet.jpg
-
- Viestit: 2384
- Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
http://pictures.tractorfan.nl/groot/v/v ... valmet.jpg
Ihme kun tuon tyylin traktorit ei ole ollut enempi markkinoilla tai valmistuksessa.
Nyt kun olen ajellut tuolla MB tracilla niin miettinyt miten siinä on tilava ohjaamo sivusuunnassa kun ei ole pyörät tiellä.
Samoin nostolaite jää reilusti hytin ulkopuolelle.
Samoin kun hytti on keskellä niin puolittuu esim maantiellä pomput.
Ihme kun tuon tyylin traktorit ei ole ollut enempi markkinoilla tai valmistuksessa.
Nyt kun olen ajellut tuolla MB tracilla niin miettinyt miten siinä on tilava ohjaamo sivusuunnassa kun ei ole pyörät tiellä.
Samoin nostolaite jää reilusti hytin ulkopuolelle.
Samoin kun hytti on keskellä niin puolittuu esim maantiellä pomput.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Nelipyöräinen 1502?
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
- Viesti:
Re: Nelipyöräinen 1502?
Eiköhän tuo juurikin ole se. Harmi kun ei oo videot sattunut sellaiselle joka vois ne nettiin laittaa.
Aja millä ajat. Ja valametillä loput.
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Nelipyöräinen 1502?
Jep, kyseessä niin vanhat asiat, että sen kun tuuttaa juutuubiin.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-
- Viestit: 2056
- Liittynyt: La Tammi 12, 2008 7:08 pm
- Paikkakunta: Vindala
- Viesti:
Re:
https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/V ... m?ca=3&w=2
Meinasin lentää selälleni kun tuli ilmoitus vastaan Aika selkeästi on ykkössarjan 602 näköinen. Pakoputki näyttää kyllä vaparin putkelta mutta kait tuolla mutka putkessa on?
-
- Viestit: 2249
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Nelipyöräinen 1502?
Tässä on kuusipyöräinen 702:
https://huutokaupat.com/3753024/valmet-702-6x6
Erikoisen näköinen peli, ei ole tuollaista tullut aiemmin nähtyäkään.
https://huutokaupat.com/3753024/valmet-702-6x6
Erikoisen näköinen peli, ei ole tuollaista tullut aiemmin nähtyäkään.
-
- Viestit: 2010
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: Nelipyöräinen 1502?
Vähän niin kuin Jehu. Joita RKP valmisti, Ei tainnut myydä ulos sinappina.SPS1975 kirjoitti: ↑La Loka 15, 2022 9:26 pm Tässä on kuusipyöräinen 702:
https://huutokaupat.com/3753024/valmet-702-6x6
Erikoisen näköinen peli, ei ole tuollaista tullut aiemmin nähtyäkään.
-
- Viestit: 519
- Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 9:47 pm
- Paikkakunta: Kanta-häme
- Viesti:
Re: Nelipyöräinen 1502?
tuo oli myynnissä vähän aikaa sitten, kuitenkin tämän vuoden puolella. Joutsassa tai naapurikunnassa. ilmoitus oli nettikoneessa. siis se 1102 sillä 1502 hytillä.
-
- Viestit: 818
- Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 11:20 am
- Viesti:
Re: Nelipyöräinen 1502?
Jehut oli telakoneita ,lähinnä tuo muistuttaa Peltosalmenkonepajan Farmetilta
-
- Viestit: 6384
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Nelipyöräinen 1502?
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 818
- Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 11:20 am
- Viesti:
Re: Nelipyöräinen 1502?
Jehuissa on vetokoneessa aina neljä pyörää joista vaan takimmaiset vetää ja häntäohjaus ,Farmeteissa kuten yleisemmissä muissakin metsäkoneissa on runkoohjaus ja etupäästä eli vetokoneessa vain yhdet pyörät.Tuo rakenneltu 702 on kyllä hienosti tehty ,takapää on minibrunetista jossa kuormaaja kylläkin oli etuosan ohjaamon katolla.
-
- Viestit: 1425
- Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
- Viesti:
Re: Nelipyöräinen 1502?
Takavaunun teli näyttäisi olevan Mini Bruunett'ista kotoisin.
-
- Viestit: 2249
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Nelipyöräinen 1502?
Minulla on tuollainen joutsalainen, olisikohan Joutsa 30, jostain 70-luvun lopulta. Se on kattoasennusmalli, tulee siis traktoriin katon tasalle, mutta katon taakse, eli on lyhyellä tornilla ja niin näyttäisi olleen tuo 702-ajokoneenkin nosturi alkujaan, kun pääpuomin sylinteri on vaakatasossa ja pystytorni on omavalmisteisen näköinen ja eri värinen kuin muu osa nosturista.trahata kirjoitti: ↑Su Loka 16, 2022 5:27 pm Jehuissa on vetokoneessa aina neljä pyörää joista vaan takimmaiset vetää ja häntäohjaus ,Farmeteissa kuten yleisemmissä muissakin metsäkoneissa on runkoohjaus ja etupäästä eli vetokoneessa vain yhdet pyörät.Tuo rakenneltu 702 on kyllä hienosti tehty ,takapää on minibrunetista jossa kuormaaja kylläkin oli etuosan ohjaamon katolla.
-
- Viestit: 705
- Liittynyt: To Loka 04, 2012 7:54 pm
- Viesti:
Re: Nelipyöräinen 1502?
Hienosti tehty tuo 702,veikkaisin tuon kuormaajan olleen tossa samassa vehkeessä ensin lyhyttolppaisena katolla kun kytkinkopan tienoilla näkyy Joutsalaisen kattokehikon korvakkeet.SPS1975 kirjoitti: ↑Su Loka 16, 2022 6:36 pmMinulla on tuollainen joutsalainen, olisikohan Joutsa 30, jostain 70-luvun lopulta. Se on kattoasennusmalli, tulee siis traktoriin katon tasalle, mutta katon taakse, eli on lyhyellä tornilla ja niin näyttäisi olleen tuo 702-ajokoneenkin nosturi alkujaan, kun pääpuomin sylinteri on vaakatasossa ja pystytorni on omavalmisteisen näköinen ja eri värinen kuin muu osa nosturista.trahata kirjoitti: ↑Su Loka 16, 2022 5:27 pm Jehuissa on vetokoneessa aina neljä pyörää joista vaan takimmaiset vetää ja häntäohjaus ,Farmeteissa kuten yleisemmissä muissakin metsäkoneissa on runkoohjaus ja etupäästä eli vetokoneessa vain yhdet pyörät.Tuo rakenneltu 702 on kyllä hienosti tehty ,takapää on minibrunetista jossa kuormaaja kylläkin oli etuosan ohjaamon katolla.
Hytti taitaa olla nostettu sekä vähä siirretty etiäpäin,aluekeppi näkyy lattialla mutta mihin vaihdekeppi siirretty?
-
- Viestit: 818
- Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 11:20 am
- Viesti:
Re: Nelipyöräinen 1502?
Hytti sinällään on paikallaan mutta "lonkat" eli takaakseliputket käännetty 1/4 kierrosta alaspäin jolloin maavara kasvaa ja kone lyhenee.Puuttuvaa vaihdekeppiä ihmettelin myös liekö muutettu taakse .
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa