Kesälaatuinen diesel
-
- Viestit: 887
- Liittynyt: Ke Tammi 25, 2012 8:44 am
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
Parikymmentä vuotta sitten venäjällä tuli talvilaadut mittariin vähän jälkijunassa, ja oli takuuvarmaa että ensimmäisillä pakkasilla tuli ongelmia. Silloin oli huoltiksilla masinolipurkkien vieressä vastaavat punaisilla teksteillä olevat puolen litran Diesel 100 purkit. Semmonen oli aina matkassa ja sitä kun nakkasi tankkiin ongelmat hävisi kuin taikaiskusta. Viisi desiä sataan litraan oli annostelu. Nykyisessä kalustossa en ole tarvinnut kun se on automaattisella suodattimen lämmityksellä. Yksi purkinpohja löytyi vielä, se haisee isopropanolille ja jotain muitakin lääkkeitä siinä on kun on ruskeaa ja vähän jäykempää. Bernerin tuote näky olevan, avainlippu ja kaikki. Liekkö vielä saatavana, ei tarvitsisi ulkomailta mokomia litkuja tilata .
Microsoft- vapaa vyöhyke
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
On myynnissä edelleen. Ja varmaan käytetäänkin tuolla raskaan liikenteen puolella aktiivisesti, muutenhan sitä ei enää olisi tuotannossa?
-SS-
-SS-
-
- Viestit: 887
- Liittynyt: Ke Tammi 25, 2012 8:44 am
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
Juuri tuota se oli. Toimi hyvin, enkä huomannut sivuvaikutuksia .
Microsoft- vapaa vyöhyke
-
- Viestit: 28022
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
https://www.ess.fi/paikalliset/253800
Toinen tuulilasi lehdestä:
Lähtökohta on, että polttonesteen sekaan ei pidä laittaa yhtään mitään. Valmistaja varustaa bensiinin ja dieselöljyn kaikilla tarpeellisilla ja siihen sopivilla lisäaineilla.
Tuo Forte poikkeaa noista muista luetelluista ja luettelematta jääneistä aineista siinä, että sitä ei ole tarkoitettukaan käyttäjän itse käytettäväksi. Ainakin lähtökohta myynnissä on, että sitä myydään vain korjaamoille. Aine on tarkoitettu käytettäväksi tarkalleen valmistajan ohjeen mukaisesti korjausluontoisesti, ei siis jatkuvaan käyttöön.
Erityisesti tämä koskee moottoriöljyn sekaan laitettavaa Forten tuotetta. Valmistaja varoittaa ajamasta autolla, kun ainetta on lisätty moottoriöljyyn. Sillä pyritään irrottamaan likaa ja karstaa, mutta voiteluominaisuudet heikkenevät.
Forte Fuel Conditioneria toki käytetään myös ajon aikana, koska sillä pyritään puhdistamaan ennen kaikkea suuttimiin kertyneitä likajäämiä, mutta senkään jatkuva käyttö ei ole tarpeellista. Aineella on kyllä saatu hyviä tuloksia, useissa tapauksissa savutustesissä reputtanut auto on sen avulla saatu läpäisemään testi.
Ylipäänsä auton poltto- ja voiteluaineet eivät ole kovin järkevä kohde kotikemistien kokeiluihin. Öljy-yhtiöt ja autonvalmistajat tekevät valtavasti tutkimustyötä tältä alueelta etsiäkseen parhaiten sopivia lisäainepaketteja poltto- ja voiteluaineisiin. Autonvalmistajat antavat tutkimustensa perusteella ohjeita oikeista voiteluainelaaduista. Kaikenlaisten mömmöjen lisäileminen umpimähkään tuskin johtaa parempaan lopputulokseen.
Toinen tuulilasi lehdestä:
Lähtökohta on, että polttonesteen sekaan ei pidä laittaa yhtään mitään. Valmistaja varustaa bensiinin ja dieselöljyn kaikilla tarpeellisilla ja siihen sopivilla lisäaineilla.
Tuo Forte poikkeaa noista muista luetelluista ja luettelematta jääneistä aineista siinä, että sitä ei ole tarkoitettukaan käyttäjän itse käytettäväksi. Ainakin lähtökohta myynnissä on, että sitä myydään vain korjaamoille. Aine on tarkoitettu käytettäväksi tarkalleen valmistajan ohjeen mukaisesti korjausluontoisesti, ei siis jatkuvaan käyttöön.
Erityisesti tämä koskee moottoriöljyn sekaan laitettavaa Forten tuotetta. Valmistaja varoittaa ajamasta autolla, kun ainetta on lisätty moottoriöljyyn. Sillä pyritään irrottamaan likaa ja karstaa, mutta voiteluominaisuudet heikkenevät.
Forte Fuel Conditioneria toki käytetään myös ajon aikana, koska sillä pyritään puhdistamaan ennen kaikkea suuttimiin kertyneitä likajäämiä, mutta senkään jatkuva käyttö ei ole tarpeellista. Aineella on kyllä saatu hyviä tuloksia, useissa tapauksissa savutustesissä reputtanut auto on sen avulla saatu läpäisemään testi.
Ylipäänsä auton poltto- ja voiteluaineet eivät ole kovin järkevä kohde kotikemistien kokeiluihin. Öljy-yhtiöt ja autonvalmistajat tekevät valtavasti tutkimustyötä tältä alueelta etsiäkseen parhaiten sopivia lisäainepaketteja poltto- ja voiteluaineisiin. Autonvalmistajat antavat tutkimustensa perusteella ohjeita oikeista voiteluainelaaduista. Kaikenlaisten mömmöjen lisäileminen umpimähkään tuskin johtaa parempaan lopputulokseen.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 28022
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
https://www.is.fi/autot/art-2000005973634.html
Mutta se vaan taas mietityttää, kun joku asiantuntija tutkailee auton renkaita se on kaupallista toimintaa eikä sitä voida hyväksyä missään muodossa, mutta kun mainostajat tarjoavat joutavia lisäaineita, niin se on sitten totuus ja välttämättömyys.
Mutta se vaan taas mietityttää, kun joku asiantuntija tutkailee auton renkaita se on kaupallista toimintaa eikä sitä voida hyväksyä missään muodossa, mutta kun mainostajat tarjoavat joutavia lisäaineita, niin se on sitten totuus ja välttämättömyys.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
MUTTA ... Kyllä 2-tahtiöljyä pitää lisätä naftaan .....Ajomies kirjoitti: ↑To Joulu 02, 2021 1:29 am https://www.ess.fi/paikalliset/253800
Toinen tuulilasi lehdestä:
Lähtökohta on, että polttonesteen sekaan ei pidä laittaa yhtään mitään. Valmistaja varustaa bensiinin ja dieselöljyn kaikilla tarpeellisilla ja siihen sopivilla lisäaineilla.
Tuo Forte poikkeaa noista muista luetelluista ja luettelematta jääneistä aineista siinä, että sitä ei ole tarkoitettukaan käyttäjän itse käytettäväksi. Ainakin lähtökohta myynnissä on, että sitä myydään vain korjaamoille. Aine on tarkoitettu käytettäväksi tarkalleen valmistajan ohjeen mukaisesti korjausluontoisesti, ei siis jatkuvaan käyttöön.
Erityisesti tämä koskee moottoriöljyn sekaan laitettavaa Forten tuotetta. Valmistaja varoittaa ajamasta autolla, kun ainetta on lisätty moottoriöljyyn. Sillä pyritään irrottamaan likaa ja karstaa, mutta voiteluominaisuudet heikkenevät.
Forte Fuel Conditioneria toki käytetään myös ajon aikana, koska sillä pyritään puhdistamaan ennen kaikkea suuttimiin kertyneitä likajäämiä, mutta senkään jatkuva käyttö ei ole tarpeellista. Aineella on kyllä saatu hyviä tuloksia, useissa tapauksissa savutustesissä reputtanut auto on sen avulla saatu läpäisemään testi.
Ylipäänsä auton poltto- ja voiteluaineet eivät ole kovin järkevä kohde kotikemistien kokeiluihin. Öljy-yhtiöt ja autonvalmistajat tekevät valtavasti tutkimustyötä tältä alueelta etsiäkseen parhaiten sopivia lisäainepaketteja poltto- ja voiteluaineisiin. Autonvalmistajat antavat tutkimustensa perusteella ohjeita oikeista voiteluainelaaduista. Kaikenlaisten mömmöjen lisäileminen umpimähkään tuskin johtaa parempaan lopputulokseen.
takana loistava tulevaisuus
-
- Viestit: 1611
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
Kyllä.
Ja joka syksy lamppuöljy/bensa yms viritykset kesälaadun päälle.
Ja joka syksy lamppuöljy/bensa yms viritykset kesälaadun päälle.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
- Aakku
- Viestit: 8256
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
Taitaa olla aika vanha lehtijuttu. Nykyisin Fortea myydään vähän joka paikassa. Viimeksi katselin katsastusaseman myyntitiskillä.Ajomies kirjoitti: ↑To Joulu 02, 2021 1:29 am https://www.ess.fi/paikalliset/253800
Toinen tuulilasi lehdestä:
Lähtökohta on, että polttonesteen sekaan ei pidä laittaa yhtään mitään. Valmistaja varustaa bensiinin ja dieselöljyn kaikilla tarpeellisilla ja siihen sopivilla lisäaineilla.
Tuo Forte poikkeaa noista muista luetelluista ja luettelematta jääneistä aineista siinä, että sitä ei ole tarkoitettukaan käyttäjän itse käytettäväksi. Ainakin lähtökohta myynnissä on, että sitä myydään vain korjaamoille. Aine on tarkoitettu käytettäväksi tarkalleen valmistajan ohjeen mukaisesti korjausluontoisesti, ei siis jatkuvaan käyttöön.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
Tätä ei sitten kenenkään pitäisi tankkiin laittaa, sekoittaa veden polttoaineen sekaan ja pumppu/suutinremonttia on edessä.
Caterpillarin kaivinkoneessa oli ohjekirjassa mainittu, että jäänestona käytetään 2-tahtibensaa max. 10%seoksella.
Kolmensadan litran tankissa, tekee aika monta litraa bensaa..
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
-
- Viestit: 22648
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
...ja pumppujen korjaajat nauraa partaansa matkalla pankkiin...rokkimatti kirjoitti: ↑To Joulu 02, 2021 7:44 am Kyllä.
Ja joka syksy lamppuöljy/bensa yms viritykset kesälaadun päälle.
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 6354
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
Mutta säästöä tuli kun mökkitraktorissa käytti kesällä halvempaa laatua...Jammu kirjoitti: ↑To Joulu 02, 2021 8:57 am...ja pumppujen korjaajat nauraa partaansa matkalla pankkiin...rokkimatti kirjoitti: ↑To Joulu 02, 2021 7:44 am Kyllä.
Ja joka syksy lamppuöljy/bensa yms viritykset kesälaadun päälle.
-
- Viestit: 794
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
Ei käytetä, ei ole tarvetta ja käyttö on ankarasti kielletty.
Samoin on kielletty jäätymisenestoaineiden käyttö ilmajarruissakin ja ei ole kyllä tarvettakaan jos ilmankuivaimen vaan huoltaa ajallaan.
-
- Viestit: 28022
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
Jokainen voi tehdä kokeen laittaa kanisteriin litra löpöä ja siihen ruokalusikallinen vettä. Laittaa pytyn pihalle ja siihen sitten kun vesi on jäätynyt laittaa sen 0,5 % vaikka tuota diesel 100, ja katsoo mitä tapahtuu?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 8138
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
Erikoista, kun tuo on jäänestoa, eikä hyytymisen estoa, joka sulattaa parafiinin!? Jos niillä rajantakana ollu omalla reseptillä tuo aine, kun kirkasta se täällä ollu!?Ropottaja kirjoitti: ↑Ke Joulu 01, 2021 11:59 pm Parikymmentä vuotta sitten venäjällä tuli talvilaadut mittariin vähän jälkijunassa, ja oli takuuvarmaa että ensimmäisillä pakkasilla tuli ongelmia. Silloin oli huoltiksilla masinolipurkkien vieressä vastaavat punaisilla teksteillä olevat puolen litran Diesel 100 purkit. Semmonen oli aina matkassa ja sitä kun nakkasi tankkiin ongelmat hävisi kuin taikaiskusta. Viisi desiä sataan litraan oli annostelu. Nykyisessä kalustossa en ole tarvinnut kun se on automaattisella suodattimen lämmityksellä. Yksi purkinpohja löytyi vielä, se haisee isopropanolille ja jotain muitakin lääkkeitä siinä on kun on ruskeaa ja vähän jäykempää. Bernerin tuote näky olevan, avainlippu ja kaikki. Liekkö vielä saatavana, ei tarvitsisi ulkomailta mokomia litkuja tilata .
Löytyy king, ja jonkun muunkin merkkisenä varmaan kymmenen litraa, ja voin myydä edullisesti, jos joku tarvii.
-
- Viestit: 8138
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
Ei tarvi, ellei jossain vanhassa jakajassa esiinny jumitteluja ym toiminta häiriöitä, jolloin voi kokeilla elvyttää pumppua lisävoitelulla, tai niikun palstalla todettu "kuivattaa" löpöä.kokastelija kirjoitti: ↑To Joulu 02, 2021 6:00 am MUTTA ... Kyllä 2-tahtiöljyä pitää lisätä naftaan .....
2-t ei auta jäätymiseen eikä hyytymiseen.
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
Monella on mielikuva, että auto- ja korjaamoala kieltää lisäaineiden käytön, vain koska heillä on sanaton sopimus öljyalan kanssa, että pumppuja tulee remonttiin tasaisen tahtiin. Tämä mielikuva on helposti tarttuva, kokeneetkin koneihmiset tätä vievät eteen päin. Öljy-yhtiöihin ei luoteta, koska ne ovat isoja ja koska niillä on voitontavoittelu. Tokmannin hyllystä on viime aikoina Teboil Outboard Super 2T vajentunut rivistä eniten. Se kertoo jo paljon.
Tai jotain.
-SS-
Tai jotain.
-SS-
-
- Viestit: 887
- Liittynyt: Ke Tammi 25, 2012 8:44 am
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
Tuo aine oli kyllä suomesta ja dieseli venäjältä. Ei se pelkästä vedestä hyytynyt, vaan parafiinista. Sen näki aina kannusta kaataessa että harmaata on, ja suppilon siivilästä myös jos oli kesälaatua. Vettä ei ollut järjestelmässä suuria määriä kun oli erillinen vedenerotin joka tyhjennettiin säännöllisesti. En oikein usko että parafiinikään paljon vettä sitoo. Kummasti vaan lähti pelaamaan tuolla kun hyytyi tienlaitaan, ei sitä sinne turhaan kaadeltu, ja jos sieltä pienet vedet meni läpi, niin ei sen kolmensadantuhannen aikana pumppu hajonnut mitä minä sillä ajoin. Kerran vuodessa korkeintaan tarvitsi käyttää. Nyt löytynyt pullo oli ainakin viisitoista vuotta vanha, voi olla jo vähän värivirhettä.Tumppi 865 kirjoitti: ↑To Joulu 02, 2021 10:34 amErikoista, kun tuo on jäänestoa, eikä hyytymisen estoa, joka sulattaa parafiinin!? Jos niillä rajantakana ollu omalla reseptillä tuo aine, kun kirkasta se täällä ollu!?Ropottaja kirjoitti: ↑Ke Joulu 01, 2021 11:59 pm Parikymmentä vuotta sitten venäjällä tuli talvilaadut mittariin vähän jälkijunassa, ja oli takuuvarmaa että ensimmäisillä pakkasilla tuli ongelmia. Silloin oli huoltiksilla masinolipurkkien vieressä vastaavat punaisilla teksteillä olevat puolen litran Diesel 100 purkit. Semmonen oli aina matkassa ja sitä kun nakkasi tankkiin ongelmat hävisi kuin taikaiskusta. Viisi desiä sataan litraan oli annostelu. Nykyisessä kalustossa en ole tarvinnut kun se on automaattisella suodattimen lämmityksellä. Yksi purkinpohja löytyi vielä, se haisee isopropanolille ja jotain muitakin lääkkeitä siinä on kun on ruskeaa ja vähän jäykempää. Bernerin tuote näky olevan, avainlippu ja kaikki. Liekkö vielä saatavana, ei tarvitsisi ulkomailta mokomia litkuja tilata .
Löytyy king, ja jonkun muunkin merkkisenä varmaan kymmenen litraa, ja voin myydä edullisesti, jos joku tarvii.
Siihen aikaan venäläiset kuulemma sekoitteli omia tavilaatuja lisäämällä sekaan 76 oktaanista, vastaakohan se lähinnä petroolia tai jettiä. Sitäkin sotkua oli luultavasti usein tankissa. Ja kerran samaiseen vehkeeseen hiukan kännissä ollut iivana tankkasi tankin täyteen bensaa. Sitä oli tilavuudesta yli 90% eikä tapahtunut sitä tarinoiden maagista koneen räjähdystä eikä edes pumpun hajoamista. Dieseli nyt vaan ei käy bensalla. Hyytymisen jälkeen tankki tyhjennettiin mitä letkulla saatiin ja täytettiin dieselillä, ilmauspumpulla linjat täyteen ja matka jatkui. Ei sitä tietenkään tarkoituksella kukaan tee, mutta vahinkoja sattuu eikä siihen useimmiten maailma välittömästi kaadu?
Microsoft- vapaa vyöhyke
-
- Viestit: 28022
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
Venäjällä jo Neuvostoliiton aikaan oli saatavana sitä arktista "naftaa" joka toimii Siperian pakkasissa. Tuskin ne sieltä lähtee pohjolan seikkailuihin millään kesälitkuilla?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7483
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
Kyllä ne vaan lähti. On nähty.
-
- Viestit: 4344
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kesälaatuinen diesel
Tietääkö joku mitä tällainen maksaa/onko yhä saatavilla?
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Hardo, Paalari, RS, Semrush [Bot], ylioyja ja 63 vierailijaa