Koulunkäynti menopeli
-
- Viestit: 1764
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Koulunkäynti menopeli
Ensvuonna vanhin lapsi täyttäis 15 vuotta ja suunnitellaan jonkinlaisen menopelin hankintaa koulumatkoja varten. Koulumatka on vain 4km, mutta tympiä sitä on mennä pakkasella ja vesisateella. Olen kuitenkin linjannut, että hyvällä ilmalla syksyllä ja keväällä kuljetaan jatkossakin pyörällä.
Tässä vaiheessa voitaisiin rajata keskustelusta pois talvisotamuistelut, nuorison vetelyys, verotusasiat (en tule laittamaan kalustoa verotukseen, kun se ei olisi edes mahdollista) ja kylillä rällääminen (tätä ei tule tapahtumaan). On tosiaankin ennen päästy suksilla kouluun kymmenkertainen matka, mutta itsellä on huonot muistot vastaavasta pyöräilystä yläasteikäisenä.
Miettinyt vähän siltä kannalta, kun suuri mahdollisuus saada autoajokortti 17 vuotiaana, olisi kätevä, jos 15 vuotiaana saatava kortti irtoaisi mahdollisimman helpolla elikka puoltais traktorikorttia. Tämä olis myös kustannuskysymys, kun on useampia nuorempia lapsia, joiden pitää saada myös kortti samaan menopeliin lähivuosina.
Traktorikortilla saisi ajaa tietenkin traktoria ja sitten traktorimönkijää kopilla tai ilman. Tietysti lämpökopillinen mönkkäri tuntuis parhaimmalta vaihtoehdolta, mutta halvimpien käytettyjenkin hinnat on noin kymppitonnin. Lisäksi luultavasti mönkkärien hinnat tippuu aika nopeasti ja kestävyyskin on mulle vähän kysymysmerkki. Joidenkin vuosien kuluttua koppimönkkäreihin vois päästä pienemmällä rahalla käsiksi, kun käytettyä on enempi markkinoilla. Mönkkäriä puoltais 60km/h nopeus, jolla voisi olla merkitystä seuraavana vuonna, kun peruskoulun jälkeen opinnot jatkuvat 20-30km päässä. Toki sinne pääsee bussilla keskustasta (kotoa 4km), mutta osan vuotta vois olla kätevämpi huristaa omalla ajoneuvolla.
Kuitenkim tällä hetkellä traktori näyttäis viisaimmalta vaihtoehdolta. Talossa on kyllä jo traktori, mutta vasituinen koulutraktori vois puolustaa paikkaansa, kun käyttöä olisi useiksi vuosiksi eteenpäin ja koulumatkaan riittäis pienempi vehje. Tuntuu vähän turhalta ajaa nelikon renkaita siliäksi asfaltilla ja lisäksi muille liikkujille pienempi kone ilman kuormaajaa olis turvallisempi. Tietenkin kuski opetetaan ajamaan ja käydään koulureitti läpi miettien, mistä joku vois tulla alle yms. Mutya nuori on kuitenkin aloitteleva kuski...
Miettiny vähän Ford tonnisarjaa, David Brown 885-995 (jopa 1290, jos sopivasti sais), MF 500-sarjaa yms. Tavoitteena olis alle 5000 euron budjetti ja mahdollisimman hyvä kuntoinen. Oikea lämmin ohjaamohan olis hyvä, mutta kyllä sellaisen takaa auki olevankin sais tilkittyä käyttökelpoiseksi; tietysti lämmityslaitekkin pitäis olla, mutta senkin pystyy jälkikäteen lisäämään. Melkein pakollisena vaatimuksena olis se, että ohjaamoon mahtuis pari tyyppiä mukaan (pikku sisarusten koulu samassa paikassa). Periaatteessa koulumatkaan riittäis pienin mahdollinen traktori esim Ford 2000, mutta traktorille saattais olla muutakin käyttöä (lumen auraus), jolloin Ford 4000 vois olla parempi valinta.
Tästä näkövinkkelistä en ole asioita koskaan tarkkaillut, vaikka traktorilla on tullutkin ajeltua elämän varrelta. Miten tuollainen takapotkun pito riittää talvella, kun ei tuossa käytössä viitti oikein ketjuja pitää? Nostolaitteisiin vois olla hyvä laittaa jokin paino. Pitäiskö takarenkaissa olla ruuvattavat nastat. Toinen asia on, miten hyvin traktori lähtee pakkasiltapäivällä käyntiin esim. 6h seisonnan jälkeen? Kotona pystyy tietysti lämmittämään.
Tulipa pitkä viesti, mutta olkaa hyvät ja kommentoikaa.
Tässä vaiheessa voitaisiin rajata keskustelusta pois talvisotamuistelut, nuorison vetelyys, verotusasiat (en tule laittamaan kalustoa verotukseen, kun se ei olisi edes mahdollista) ja kylillä rällääminen (tätä ei tule tapahtumaan). On tosiaankin ennen päästy suksilla kouluun kymmenkertainen matka, mutta itsellä on huonot muistot vastaavasta pyöräilystä yläasteikäisenä.
Miettinyt vähän siltä kannalta, kun suuri mahdollisuus saada autoajokortti 17 vuotiaana, olisi kätevä, jos 15 vuotiaana saatava kortti irtoaisi mahdollisimman helpolla elikka puoltais traktorikorttia. Tämä olis myös kustannuskysymys, kun on useampia nuorempia lapsia, joiden pitää saada myös kortti samaan menopeliin lähivuosina.
Traktorikortilla saisi ajaa tietenkin traktoria ja sitten traktorimönkijää kopilla tai ilman. Tietysti lämpökopillinen mönkkäri tuntuis parhaimmalta vaihtoehdolta, mutta halvimpien käytettyjenkin hinnat on noin kymppitonnin. Lisäksi luultavasti mönkkärien hinnat tippuu aika nopeasti ja kestävyyskin on mulle vähän kysymysmerkki. Joidenkin vuosien kuluttua koppimönkkäreihin vois päästä pienemmällä rahalla käsiksi, kun käytettyä on enempi markkinoilla. Mönkkäriä puoltais 60km/h nopeus, jolla voisi olla merkitystä seuraavana vuonna, kun peruskoulun jälkeen opinnot jatkuvat 20-30km päässä. Toki sinne pääsee bussilla keskustasta (kotoa 4km), mutta osan vuotta vois olla kätevämpi huristaa omalla ajoneuvolla.
Kuitenkim tällä hetkellä traktori näyttäis viisaimmalta vaihtoehdolta. Talossa on kyllä jo traktori, mutta vasituinen koulutraktori vois puolustaa paikkaansa, kun käyttöä olisi useiksi vuosiksi eteenpäin ja koulumatkaan riittäis pienempi vehje. Tuntuu vähän turhalta ajaa nelikon renkaita siliäksi asfaltilla ja lisäksi muille liikkujille pienempi kone ilman kuormaajaa olis turvallisempi. Tietenkin kuski opetetaan ajamaan ja käydään koulureitti läpi miettien, mistä joku vois tulla alle yms. Mutya nuori on kuitenkin aloitteleva kuski...
Miettiny vähän Ford tonnisarjaa, David Brown 885-995 (jopa 1290, jos sopivasti sais), MF 500-sarjaa yms. Tavoitteena olis alle 5000 euron budjetti ja mahdollisimman hyvä kuntoinen. Oikea lämmin ohjaamohan olis hyvä, mutta kyllä sellaisen takaa auki olevankin sais tilkittyä käyttökelpoiseksi; tietysti lämmityslaitekkin pitäis olla, mutta senkin pystyy jälkikäteen lisäämään. Melkein pakollisena vaatimuksena olis se, että ohjaamoon mahtuis pari tyyppiä mukaan (pikku sisarusten koulu samassa paikassa). Periaatteessa koulumatkaan riittäis pienin mahdollinen traktori esim Ford 2000, mutta traktorille saattais olla muutakin käyttöä (lumen auraus), jolloin Ford 4000 vois olla parempi valinta.
Tästä näkövinkkelistä en ole asioita koskaan tarkkaillut, vaikka traktorilla on tullutkin ajeltua elämän varrelta. Miten tuollainen takapotkun pito riittää talvella, kun ei tuossa käytössä viitti oikein ketjuja pitää? Nostolaitteisiin vois olla hyvä laittaa jokin paino. Pitäiskö takarenkaissa olla ruuvattavat nastat. Toinen asia on, miten hyvin traktori lähtee pakkasiltapäivällä käyntiin esim. 6h seisonnan jälkeen? Kotona pystyy tietysti lämmittämään.
Tulipa pitkä viesti, mutta olkaa hyvät ja kommentoikaa.
- jake55
- Viestit: 963
- Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
- Paikkakunta: Syrän Häme
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Nopeutta varmaan saisi olla vähintään 40km/h? Multipower Massikat ainakin kulkee tuon vakiona, samoin osa Voorteista, riippuen perävälityksestä.
Fordson Super Major -60
-
- Viestit: 962
- Liittynyt: To Heinä 26, 2018 10:01 am
- Paikkakunta: Raasepori
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Lämmin koppi ja kuski + 2 kyytiin niin ei taida tuohon budjettiin olla kuin 502 Vallu.
Vallu ei kyllä vakiona kulje kuin sen 30 km/h
Tais olla vielä niin että 79 ja uudemmissa ei oo enää sitä leveetä takapenkkiä.
Vallu ei kyllä vakiona kulje kuin sen 30 km/h
Tais olla vielä niin että 79 ja uudemmissa ei oo enää sitä leveetä takapenkkiä.
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:19 pm
- Paikkakunta: päijät-häme
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Omalle lapselle en kyllä vanhaa traktoria koulumatkoille hommais. Ei kai noissa vanhemissa saa kai hytissä ketään kuskata. Omasta mielestä aika turvattomia/vaikeasti hallittavia. Talvella vähintään nastat. Varmaankin koppi mönkkäri olis passeli ja ei kai noissa laatumerkeissä hinnat edes laske nopeasti. Ja varmaan viisaalla käytöllä kestää useamman käyttäjän.
-
- Viestit: 562
- Liittynyt: Ma Elo 07, 2017 12:03 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Jatko-opintoja ajatellen traktorilla se 20-30km matka on melkoinen kuljettava, ennemmin itse menisin bussilla.
Ja muutenkin vanhalla takaveto traktorilla talvella ilman ketjuja hegenvaarallinen vehje ja ketjujen kans sitä matkaa ei kehtaa ajaa kun pakosta. siltikin kääntyvyys on surkeeta.
Ja saako ketjujen kans oikeasti edes tiellä ajaa..
Tuo lyhyt matka ois ehkä paras kulkee mopolla tai normi mönkkärillä. Tietty mopokortti nykyään isompitöinen hommattava.
Puberteetti iässä ei ehkä se vanha ruosteinen massikka tai ford oo se luontevin menopeli
Ja kyllähän se sitten vapaa aikanakin tekee mieli päästä liikkumaan
Ja muutenkin vanhalla takaveto traktorilla talvella ilman ketjuja hegenvaarallinen vehje ja ketjujen kans sitä matkaa ei kehtaa ajaa kun pakosta. siltikin kääntyvyys on surkeeta.
Ja saako ketjujen kans oikeasti edes tiellä ajaa..
Tuo lyhyt matka ois ehkä paras kulkee mopolla tai normi mönkkärillä. Tietty mopokortti nykyään isompitöinen hommattava.
Puberteetti iässä ei ehkä se vanha ruosteinen massikka tai ford oo se luontevin menopeli
Ja kyllähän se sitten vapaa aikanakin tekee mieli päästä liikkumaan
Viimeksi muokannut Heka, Ke Joulu 01, 2021 11:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 813
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Lisäksi luultavasti mönkkärien hinnat tippuu aika nopeasti
-minusta taas tuntuu, että niiden hinnat tunnu tippuvan lainkaan.
-minusta taas tuntuu, että niiden hinnat tunnu tippuvan lainkaan.
-
- Viestit: 1764
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Ei ollu tarkotus kulkea sitä tulevaisuuden 20-30km matkaa traktorilla. Sen kulkeminen omalla menopelillä oli optio, joka olisi mahdollista koppimönkkärillä. Jos päädytään traktoriin, tuo matka kuljetaan aina bussilla.
Kyllä koppimönkkörien hinnat tippuu aika tavalla. Halvin lämpöhytillinen maksaa 10000€:
https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/2750658
Ja uus maksaa 18500€. Todennäköisesti lähivuosina arvon alenema on reilumpi, kun uutta on myyty aika tavalla viimevuosina. Luultavasti 3 vuoden päästä vois saada 5000-6000 eurolla lämpökopillista mönkijää. Lisäksi noiden kestävyys vähän arveluttaa, kun myynti-ilmoitusten mukaan 10tkm mennessäkin on tehty vaikka ja mitä remonttia. Vastaavasti kuvittelis traktorin menevän parhaimmillaan melko huolettomasti tuossa käytössä.
Yksi vaihtoehto vois olla oveton koppimönkkäri, jossa vain tuulilasi ja katto. Sellaisia saisi halvemmalla ja tarjontaa olisi paremmin. Sitten voisi halutessaan väkästellä itse ovet ja lämmittimen (joko nestekierto tai "ilmawebasto"). Lyhyellä 4km matkalla ei juurikaan kylmä ehdi tulemaan ja tuulilasi estäisi kuitenkin viiman.
Käsittääkseni traktorin kyytiläisten määrää ei ole virallisesti rajattu, mutta jokaiselle matkustajalle pitää olla oma penkkinasä. Periaatteessa lokasuojien etupuolelle ovien eteen vois asentaa taitettavat penkit. Pienempi matkustaja kyllä mahtuis kuskin taaksekkin tietyissä kopeissa.
Onhan se tosi, ettei traktori ole turvallisin ajopeli, mutta ei oo koppimönkkärikään, jos kolaroidaan auton kanssa.
Imago-jutut ei oo minusta kovin merkityksellisiä; vaihtoehdoksi jää aina se polkupyöräkin Tosin ruosteinen sen traktorinkaan ei ole pakko olla, mielumminkin siisti ulkoiselta olemukseltaankin. Näyttää tuossa yläasteen pihassa olevan aina pari traktoria; monena vuonna ollu tonnisarjan Ford, joskus jokin 80-luvun Deutz ja Valmet.
Kyllä koppimönkkörien hinnat tippuu aika tavalla. Halvin lämpöhytillinen maksaa 10000€:
https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/2750658
Ja uus maksaa 18500€. Todennäköisesti lähivuosina arvon alenema on reilumpi, kun uutta on myyty aika tavalla viimevuosina. Luultavasti 3 vuoden päästä vois saada 5000-6000 eurolla lämpökopillista mönkijää. Lisäksi noiden kestävyys vähän arveluttaa, kun myynti-ilmoitusten mukaan 10tkm mennessäkin on tehty vaikka ja mitä remonttia. Vastaavasti kuvittelis traktorin menevän parhaimmillaan melko huolettomasti tuossa käytössä.
Yksi vaihtoehto vois olla oveton koppimönkkäri, jossa vain tuulilasi ja katto. Sellaisia saisi halvemmalla ja tarjontaa olisi paremmin. Sitten voisi halutessaan väkästellä itse ovet ja lämmittimen (joko nestekierto tai "ilmawebasto"). Lyhyellä 4km matkalla ei juurikaan kylmä ehdi tulemaan ja tuulilasi estäisi kuitenkin viiman.
Käsittääkseni traktorin kyytiläisten määrää ei ole virallisesti rajattu, mutta jokaiselle matkustajalle pitää olla oma penkkinasä. Periaatteessa lokasuojien etupuolelle ovien eteen vois asentaa taitettavat penkit. Pienempi matkustaja kyllä mahtuis kuskin taaksekkin tietyissä kopeissa.
Onhan se tosi, ettei traktori ole turvallisin ajopeli, mutta ei oo koppimönkkärikään, jos kolaroidaan auton kanssa.
Imago-jutut ei oo minusta kovin merkityksellisiä; vaihtoehdoksi jää aina se polkupyöräkin Tosin ruosteinen sen traktorinkaan ei ole pakko olla, mielumminkin siisti ulkoiselta olemukseltaankin. Näyttää tuossa yläasteen pihassa olevan aina pari traktoria; monena vuonna ollu tonnisarjan Ford, joskus jokin 80-luvun Deutz ja Valmet.
-
- Viestit: 1530
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Traktorilla jos ajaa tuollaista ajoa niin pitää tankissa olla verollista ainetta.
Re: Koulunkäynti menopeli
eikös teini jepet haluu noita natikan nopeita.mut jos fordi ni se Q cap pilla. 4000 hytit aikasta karuja toki pitävät viiman ja sateen ulkopuolella ja tilkkimällä hivenen lämpöö.
meiläkin natikassa sekura ni onse fiksumman olonen kun tossa 4000
meiläkin natikassa sekura ni onse fiksumman olonen kun tossa 4000
- Matsikka
- Viestit: 16237
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Itte oon ajellu aikoinaan uurella 475 Sekura-Natikalla.
Oikiastansa aika ankea peli.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 3124
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Uudellamaalla muutaman traktoriteinin nähnyt, olikohan massikka 165/85 ja tietenkin lisävalot sen mukaiset.
En kyllä kannata tälläistä kulkuneuvoa kuin vanha traktori, harrastuksena kannatettavaa mutta onhan nyt jotain muutakin oltava millä liikkuu. Tytöt on oltava mielessä ja jo kiikarissa, eivät kyllä välttämättä lämpiä 70 luvun fergusta tai fordista. Kova homma voi olla toki kaikki mahdollista.
Kovat on suunnitelmat ei voi muuta sanoa...
En kyllä kannata tälläistä kulkuneuvoa kuin vanha traktori, harrastuksena kannatettavaa mutta onhan nyt jotain muutakin oltava millä liikkuu. Tytöt on oltava mielessä ja jo kiikarissa, eivät kyllä välttämättä lämpiä 70 luvun fergusta tai fordista. Kova homma voi olla toki kaikki mahdollista.
Kovat on suunnitelmat ei voi muuta sanoa...
-
- Viestit: 3592
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Traktori on kyllä talvella aika ankea laite kulkea 4km matkaa kouluun ja takaisin….varsinkin vanha! Tuolla matkalla ei lämpeä kuin nimeksi ja lasit huurtuu umpeen, ja sitten se pitäisi saada vielä käyntiin koulupäivän päätteeksi + lasit valmiiksi umpijäässä sisältä ja ulkoa.
Nimim. muutaman vuoden rälläsin 80-90luvun taitteessa talvet traktorilla joka päivä ja meiltä oli sentäs kylille 10km. Muuten ajelut kelkalla & mopolla säässä kuin säässä ja kesät sitten kevarilla.
Tuon ikäinen junnu tarkenee oikeasti todella hyvin ja mönkkäri tuulilasilla olisi minun suositus ja kunnon kamppeet siirtymän ajaksi. Sitä vain vasta vanhemmiten alkaa tulla kylmälle krantuksi ja muistan miten paljon ärsytti omassa nuoruudessa, kun muorit kauhisteli miten vähillä vaatteilla olin ulkona…mutta kun ei ollut kylmä! Nykyään kyllä tulee pukeuduttua paremmin, eli kylmän sieto on heikentynyt.
Nimim. muutaman vuoden rälläsin 80-90luvun taitteessa talvet traktorilla joka päivä ja meiltä oli sentäs kylille 10km. Muuten ajelut kelkalla & mopolla säässä kuin säässä ja kesät sitten kevarilla.
Tuon ikäinen junnu tarkenee oikeasti todella hyvin ja mönkkäri tuulilasilla olisi minun suositus ja kunnon kamppeet siirtymän ajaksi. Sitä vain vasta vanhemmiten alkaa tulla kylmälle krantuksi ja muistan miten paljon ärsytti omassa nuoruudessa, kun muorit kauhisteli miten vähillä vaatteilla olin ulkona…mutta kun ei ollut kylmä! Nykyään kyllä tulee pukeuduttua paremmin, eli kylmän sieto on heikentynyt.
-
- Viestit: 5332
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Mopokortilla ajettavat sähkövempaimet?
-
- Viestit: 3592
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Selvennän vielä tuota aiempaani…jos tosiaan matka alkaa ns. taivaan alta, on mopoauto, traktori, kuten muutkin umpiohjaamo vehkeet ”tuhoon tuomittu” tuolle matkalle, kun sieltä pitää vielä palata takaisin joka päivä!
Asia on eri jos pääsee lähtemään lämpöisestä tallista, niin paluumatka menee vaikka missä umpihuurussa, kun vehkeen vain saa käyntiin….nollakelit ja lämpöisemmät nyt sujuu millä tahansa ”skuutilla” ja on vain tahdosta kiinni
Mutta silti, vanha traktori on huonoin vaihtoehto
Asia on eri jos pääsee lähtemään lämpöisestä tallista, niin paluumatka menee vaikka missä umpihuurussa, kun vehkeen vain saa käyntiin….nollakelit ja lämpöisemmät nyt sujuu millä tahansa ”skuutilla” ja on vain tahdosta kiinni
Mutta silti, vanha traktori on huonoin vaihtoehto
-
- Viestit: 3124
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Nythän tuli hetki sitten joltain kanavalta Kuutamosonaatti ykkönen, siinä junnulle mallia kuinka rakkoria käsketään. Leffa on muutenkin huippua suomi osaamista, kahvit lähes rinnuksilla kuinka rakkorilla ajo päättyi.
Kakkos osa oli jo niin häiriintynyt etten jaksanut katsella.
Kakkos osa oli jo niin häiriintynyt etten jaksanut katsella.
-
- Viestit: 9814
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Joo ei mitään traktoria.
-
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Huhti 20, 2019 9:31 pm
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
265 Massikalla aikoinaan tuli vastaavaa matkaa kuljettua. Kyllä se polkupyörän talvella voitti. Renkaat kuluivat tuossa käytössä loppuun, joten ne on syytä laskea kuluihin mukaan.
Traktorin käyntiinlaitto voi kovilla pakkasilla olla päivän jälkeen hankalaa, jos ei lämmitykseen saa.
Traktorin käyntiinlaitto voi kovilla pakkasilla olla päivän jälkeen hankalaa, jos ei lämmitykseen saa.
-
- Viestit: 7757
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Nopeutettu transporter ursus, tai zetka. Kulkee sen 40km/h, Lämmin iso koppi, lähtee käymään vaikka seisoo missä kelissä. Koppiin saa hyvin porukkaa kyytiin ja vielä kunnon bassot rakennettua. Nastat renkaisiin ja iso oma massa niin melko hyvä ajella.
-
- Viestit: 6384
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Ja rekisteriotteessa on matkustajille paikkoja?
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 1506
- Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
- Viesti:
Re: Koulunkäynti menopeli
Ite kulen töihin 5 km sähköpolkupyörällä. Ajaminen on kevyttä mutta silti rasitusta sen verran että keho lämpiää. Sopivasti kun on vaatetta päällä, ei ropleemia. Mul on pyörätie koko matkalla, jossain kylkätien laijalla vois olla hankalampata.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Ilmiö, koltiainen, rautakasa ja 32 vierailijaa