Almera p1229

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

konty
Viestit: 917
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
Viesti:

Almera p1229

Viesti Kirjoittaja konty »

-03 1.5
Tuommonen vikakoodi muistissa, ei nollaudu.
Kaasuläppäkotelo vaihettu mutta ei vaikutusta. Ei vaikuta kaasuläpän sopeutuskaan.
Kierrokset rajoitettu n. 2000rpm

Päivän kun oli ecu irti ja akunkenkä irti toimi hetken normaalisti mutta seuraavassa startissa tuli sama uudelleen

Oisko ideoita?
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja zukka »

Mikä tuo selite on?
Ei noita kukaan muista ulkoa
Paalari
Viestit: 2006
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja Paalari »

zukka kirjoitti: To Loka 28, 2021 7:27 pm Mikä tuo selite on?
Ei noita kukaan muista ulkoa
Google löysi tollasen.
https://obdkoodit.fi/p1229
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
konty
Viestit: 917
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja konty »

Autodata antaa tuolle mahdolliset vikapaikat:
Johdinsarja, kaasupolkimen asentotunnistin,
kaasuläpän asentotunnistin,
ilmamassan mittain,
haihtuvien päästöjen ohjausjärjestelmän painetunnistin,
ohjaustehostimen painetunnistin,
ilmastointilaitteen jäähdytysaineen painetunnistin,
moottorin ohjausmoduuli

Kaasuläpälle menevästä 6 napasesta liittimistä mittasin 2:een liittimeen tuli virta n. 5V ja n. 3V siis virta päällä.
Ilmamassamittarin piuha irrotettuna käy vaan huonommin
Testerillä ei löytynyt livedatalla mitään normaalista poikkeavaa.
Epäilen vahvasti ecua mutta eipä piirilevyssä näkynyt silmällä mitään selkeää palanutta komponenttia tai huonoa juotosta. Ecun korjaus maksaa n.300e ja saman ottaavat vaikka se olisi ehjä kun tutkiivat.
jarikos
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Onko tuossa vaijerilla kaasuläppä vai täysin sähköinen?
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
konty
Viestit: 917
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja konty »

Sähköinen kaasuläppä, poljin tietysti voisi olla myös mutta se kummiskin ottaa sen 2000rpm
tapaniv
Viestit: 1153
Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja tapaniv »

Allun ECU on vahvaa tekoa, harvoin oikeasti ne on rikkoutuneet. Softa kylläkin voi särkyä. Tuo kaasupolkimen anturi meni tytön autosta rikki. En vain muista, minkä koodin antoi. Vaihdoin sen kokeeksi ensin anopin autosta ja kun lähti toimimaan, niin kaupasta uusi osa kiinni.
Juho M-P
Viestit: 4343
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Siellä on nyt jonku anturin +5v syöttöjännite hukassa. Johtosarjavika tai joku anturi oikosulussa.

Tulla mittausohjeita englanniksi:
https://www.drive2.ru/l/521673188476715428/
Viimeksi muokannut Juho M-P, To Loka 28, 2021 9:49 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
jarikos
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Pikainen googlettelu viittasi eniten kaasupolkimeen. Onko tuossa se potikka suoraan polkimessa vai erillään?
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
konty
Viestit: 917
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja konty »

Polkimeen tulee töpseli kiinni.
Juho M-P
Viestit: 4343
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mittaa ny et tuleeko sinne polkimelle 5V anturisyöttö. Tuo vikakoodihan on että antureiden 5V syöttö oikosulussa eli joltain antureilta on nyt syöttö pois.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
konty
Viestit: 917
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja konty »

Polkimelle, kaasuläpälle, imm, ohjaustehostajan painekytkimelle ja ilmastoinnin painekytkimelle tulee 5V
jarikos
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Taitaa tuo short circuit olla aika tyypillinen mutta harhaanjohtava ilmoitus. Toinen vastaava on open circuit. Yleisesti kokenut, että se vaan tarkoittaa ettei jostain anturilta tule kunnollista signaalia. Saako polkimesta livedataa ulos? Millainen lukija sinulla on? Polkimessahan on kaksi piiriä ja jos niiden ero ylittää tietyn prosentin, tai signaali pätkii ja homma toistuu riittävän monta kertaa, viskataan häiriötila päälle.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
konty
Viestit: 917
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja konty »

Creader professional crp 129
Delphi ei just nyt toimi kun lisenssi meni vanhaksi.

Käynnissä ja kaasu pohjassa
Accel sen1 0,48V - 4,69V
Accel sen2 0,48V - 4,68V
Throtl sen1 0,80V - 0,8V
Throtl sen2 0,74V- 0,74V
Magia
Viestit: 262
Liittynyt: Ma Tammi 13, 2020 6:50 pm
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja Magia »

Mulla muuten roikkuu tallin seinällä ehjä nissanin sähköinen kaasupedaali johonkin vuosituhannen alun vehkeeseen, voin tarkistaa numerot jos on tarve ?
konty
Viestit: 917
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja konty »

Kaveri lupasi tuoda oman almeran viikonloppuna niin saan siitä kokeilla polinta
jarikos
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja jarikos »

konty kirjoitti: Pe Loka 29, 2021 3:26 pm Creader professional crp 129
Delphi ei just nyt toimi kun lisenssi meni vanhaksi.

Käynnissä ja kaasu pohjassa
Accel sen1 0,48V - 4,69V
Accel sen2 0,48V - 4,68V
Throtl sen1 0,80V - 0,8V
Throtl sen2 0,74V- 0,74V
Näiden välillähän on reilu heitto.
Throtl sen1 0,80V - 0,8V
Throtl sen2 0,74V- 0,74V
Mutta miksi tuo ei näytä skaalaa ollenkaan vaan näyttää vakiojännitteeltä?
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
konty
Viestit: 917
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja konty »

Kaasuläppäkotelossa olevassa liittimessä 6 johtoa
2 kpl mustaa - maadoitus
Vihreä - 5V
2 kpl valkoista, toisessa maadoitus, toisessa 3,34V
Punainen 0,01V

Tuo punainen johto ihmetyttää nyt, mitattu virta päällä
jarikos
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Almera p1229

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Yleensä noiden kahden piirin lisäksi on täyskaasun ja tyhjäkäynnin tunnistus. Kaasupolkimessa ja taitaa olla ainakin täyskaasu myös kaasuläppäkotelossa.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Paalari, Semrush [Bot] ja 43 vierailijaa