Mopoauton korin korjaus
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: To Helmi 12, 2015 3:31 pm
- Viesti:
Mopoauton korin korjaus
Onko porukalle kertyny kokemuksia mopoautojen korin muovien korjausmenetelmistä ja niiden kestosta? Itte joutunut nyt Ligierin hitsaus ja liimaus asioita kokeilemaan. Hitsaamiseen tilasinkin sarjan, jossa tuli lättypäinen kolvi ja lisäaineita, sekä rosteri verkkoa jota kätevä kärventää muovin sisään vahvikkeeksi. Lisäaineeksi tuli kuitenkin käytettyä korjauspalasta veisteltyjä suikaleita ja pienempiin halkeamiin paremmalta tuntu kuitenki perinteinen pikkukolvilla hitsailu. Kiinasta tuli innostuksis tilattua vielä erillinen kuumennin millä saa kärvennettyä rautalanka niittiä muovin sisälle, mutta sitä ei viälä oo näkyny. 2k liimoja testasin Försch, Finsco ja ja motonetin muovinkorjaussarja ja primerinä sikan aine. Aika näyttää kuinka kestää ja halkeileeko korjausten vierestä
-
- Viestit: 4323
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mopoauton korin korjaus
Tuo vastannee samaa mitä muovipuskureidenkin korjaaminen. Niitä olen juuri tuolla menetelmällä korjannut, että sulattaa teräsverkkoa siihen halkeamakohtaan. Ulospäin näkyvän pinnan siistiminen ja maalaus on sitten astetta haastavampi ja heppoisin perustein siihen ei kannata ryhtyä. Helposti se halkeama on huomaamattomampi kuin huonosti onnistunut pintakäsittely.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 762
- Liittynyt: Pe Elo 22, 2014 3:13 pm
- Viesti:
Re: Mopoauton korin korjaus
Muistaakseni harsoteippiä ja epoksia taustapuolelle. Satunnaisia metallinpaloja niitattuna tai ruuvattuna taustapuolelle pahimpiin paikkoihin.
-
- Viestit: 738
- Liittynyt: To Helmi 12, 2015 11:48 pm
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Mopoauton korin korjaus
Itellä oli AVK:sta ostettu kasaan parsittu mopoauto tuossa 10v sitten. Puskuri, konepelti ja etulokari oli ihan kolvilla hitsattu nippuun ilman sen kummempia vahvikkeita. Hitsausjälki siistittiin ihan tavan autopakkelilla ja etukulmaan teki teippari yliteippauksen. Olisi varmaan voinut maalatakkin. 60 tkm sillä siskon kanssa pöristettiin, eikä saumat lähteneet halkeamaan uudelleen.
Ihan perus abs muovia nuo katteet ovat, varsin helppoa hitsattavaa.
Ihan perus abs muovia nuo katteet ovat, varsin helppoa hitsattavaa.
MF 4355 -02
MF 399 -96
MF 165S -78
Ford 655C -89
Deutz-Fahr M1080 -83
MF 399 -96
MF 165S -78
Ford 655C -89
Deutz-Fahr M1080 -83
-
- Viestit: 812
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
- Viesti:
Re: Mopoauton korin korjaus
https://m.motonet.fi/fi/tuote/7014267/M ... apler-30-W
Tuommosilla poijjaat on mopojen katteita korjailleet. Nuo hakaset maksavat mansikoita erikseen suomesta ostettuna.
Tuommosilla poijjaat on mopojen katteita korjailleet. Nuo hakaset maksavat mansikoita erikseen suomesta ostettuna.
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su Huhti 05, 2009 1:24 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Mopoauton korin korjaus
Kuinkahan tuon Finnbullet laitteen lämpöteho riittää muovin sulattamiseen käytännössä?Linkki kirjoitti: ↑Ke Loka 27, 2021 4:41 pm https://m.motonet.fi/fi/tuote/7014267/M ... apler-30-W
Tuommosilla poijjaat on mopojen katteita korjailleet. Nuo hakaset maksavat mansikoita erikseen suomesta ostettuna.
Samalla merkillä samassa kauppaketjussa myytävä styrox-eristeleikkuri ei jaksa kuin vaivoin leikata eristelevyä.
Käytännössä käyttökelvoton laite tehottomuuden takia.
-
- Viestit: 887
- Liittynyt: Ke Tammi 25, 2012 8:44 am
- Viesti:
Re: Mopoauton korin korjaus
Auton muovipuskuria täyteaineella korjatessa yritin kevyesti seevata halkeamia pienellä 80000 rpm pyörivällä paineilmavingulla pienellä kävyllä. No vähän matkaa meni hyvin, mutta sitten käpy meni tukkoon ja sula muovimälli alkoi jäämään seeviin käpyä myötäkarvaan vetämällä. Sitä vähän sormella taputteli sileäksi ja siinä se. Oli yhtä puuta. Rälläköin sitten loivan kartion muotoisen kärjen jolla tarkasti lähes läpi sulattamalla pintaan jäi näkyviin ihan olematon hiushalkeama jota ei huomaa jos ei käy pitkälleen tutkimaan. Olisko tämä kitkahitsaamista vai mitä, mutta saumaan jäävä tavara sekoittuu hyvin ja muovista nouseva rasvaisuus ei haittaa tarttumista. Hyvin on kestänyt kasassa.
Microsoft- vapaa vyöhyke
-
- Viestit: 812
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
- Viesti:
Re: Mopoauton korin korjaus
Hyvin tuolla tuntuu ainakin pp osiin niitit uppoavan. Varsinainen sulatus sitten tehokkaammalla kolvillaNH kirjoitti: ↑To Loka 28, 2021 9:32 amKuinkahan tuon Finnbullet laitteen lämpöteho riittää muovin sulattamiseen käytännössä?Linkki kirjoitti: ↑Ke Loka 27, 2021 4:41 pm https://m.motonet.fi/fi/tuote/7014267/M ... apler-30-W
Tuommosilla poijjaat on mopojen katteita korjailleet. Nuo hakaset maksavat mansikoita erikseen suomesta ostettuna.
Samalla merkillä samassa kauppaketjussa myytävä styrox-eristeleikkuri ei jaksa kuin vaivoin leikata eristelevyä.
Käytännössä käyttökelvoton laite tehottomuuden takia.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: To Helmi 12, 2015 3:31 pm
- Viesti:
Re: Mopoauton korin korjaus
Taitaa olla saman tyyppinen lankojen upotus kone minkä tilasin, otin varuuksi viälä 600kpl setin lisälankoja kun ei ollu hinnalla pilattuja nekään. Rojekti kerkis vaan tulla valamiiksi ja kojes on viälä matkalla, mutta pitää toivoa ettei sitä tuahon enää tarttisi.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Paalari, Silverhawk ja 23 vierailijaa