Käytetyn yrityskannettavan osto?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

luminpe1
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 9:38 am
Viesti:

Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja luminpe1 »

Vanha läppäri Samsung toimii vielä melkein kymmenvuotiaanakin. Mutta kai siitä joskus aika jättää.

Kumpaa vaihtoehtoa raati suosittelee, jos rahaa on käytettävissä vaikka noin 800 €:
- Uusi härveli Gigantista, siellä myydään leluja.
- Käytetty yrityskannettava jostain niitä myyvästä liikkeestä

Onko jollain omakohtaista kokemusta käytetyistä yrityskannettavista? Mielikuviahan on tietysti meillä kaikilla, mutta entä kokemusta?
Juho M-P
Viestit: 4344
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mulla on ollut jo kolme vanhaa yritysläppäriä Taitonetti nimisestä firmasta. Ei mitään moitittavaa. Ja jokainen on ollut 200-250€ hintanen. Eli halvimpia. Ovat hajonneet itsellä omasta syystä eli eivät itsestään. Suosittelen
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Juhnu
Viestit: 1577
Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja Juhnu »

Itse valitsisin käytetyn yrityskannettavan.
Ja no miksikä? Ainakin lenovot ovat rungoltaan mekaanisesti lujia vs. markettikoneet.
Myös se se tekniikka kuorien sisällä kestää paremmin aikaa vastaan kun siellä on nyt potkua niin se jaksaa pyörittää tulevia kokoajan vaativampia ohjelmia edes jotenkin.
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Laptops.fi olen ostanut töihin vuosien mittaan n. 6kpl ibm, lenovo, Toughbook kannettavia käytettynä. Muutama viikko sitten ostin lenovon itselle firmalle. Voin suositella, puheet pitää ja hinnat sopivia. Ei ole ollut ongelmia.
Suomi kuuluu länsimaihin
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Jep. Lenovoilla on menty sen jälkeen kun IBMmää ei ole ollut.

Viimeisin ostos on hieman hutilyönti, joku hinnat alkaen tekstinkäsittely vehje, jossa alunperin joku muuu kuin win 10. On hieman hidas. Toki se maksoi 80 euroa posteineen, ja on ainankin 4 vuotta ollut minulla.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
Jäärä
Viestit: 3760
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

luminpe1 kirjoitti: Ke Loka 20, 2021 9:40 pm Vanha läppäri Samsung toimii vielä melkein kymmenvuotiaanakin. Mutta kai siitä joskus aika jättää.

Kumpaa vaihtoehtoa raati suosittelee, jos rahaa on käytettävissä vaikka noin 800 €:
- Uusi härveli Gigantista, siellä myydään leluja.
- Käytetty yrityskannettava jostain niitä myyvästä liikkeestä

Onko jollain omakohtaista kokemusta käytetyistä yrityskannettavista? Mielikuviahan on tietysti meillä kaikilla, mutta entä kokemusta?
Kun edellisestä läppäristä virtalähde – ei siis laturi – paukahti pari vuotta sitten korjauskelvottomaksi, niin hankin kokeeksi käytetyn yrityskannettavan. Kone on Fujitsu Lifebook E Series, 16 Gt, 500 Gt SSD, HD-näyttö ja DVD, tukeva mutta nykymittapuulla kolho ja painava.

Laite on toiminut hyvin ja olen siihen tyytyväinen. Voisihan se tietysti olla kevyempi, mutta en minä sitä nykyelämässäni joudu niin paljoa kanneksimaan, että paino juuri haittaisi. Lisäksi suuri näyttö on vähänäköiselle myös etu.
Kyllä se siitä.
valtsu864
Viestit: 1536
Liittynyt: Ke Marras 22, 2006 11:28 am
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja valtsu864 »

Lenovon konetta suosittelen. Ensimmäinen Lenovo T60 koneen hankki minulle työnantaja 2007. Kun lähdin yrityksestä sain koneen mukaan ja on tutulla ollut päivittäisessä käytössä vieläkin. Keskusmuistia lisätty jossain vaiheessa ja vaihdettu suurempi kovalevy. Ainut vika tuulettimen siivet alkoi ääntämään muutama vuosi sitten, vaihdoin toimivaan ja toimii edelleen.
Käytettynä olen ostanut T500, R500, jotka eivät ole nyt enää aktiivikäytössä. Noin 3 vuotta sitten ostin käytetyn T560, joka on kotona päivittäisessä käytössä ja toisen T560 ostin varalle, kun sain halvalla vuosi sitten. Ei ole Lenovoissa ollut juuri moittimista.
Ainakin noihin t- mallin koneisiin saa telakan, niin esim. mökillä nopea ottaa käyttöön.
htc_81
Viestit: 192
Liittynyt: La Kesä 22, 2013 10:33 pm
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja htc_81 »

Ääni taitonetille. Sieltä olen pari konetta ostanut. Hyvin pelittävät. Ja suht huokeita.

https://taitonetti.fi
Jos et opi tekemään sitä kunnolla, opettele pitämään sen tekemisestä huonosti.
Turaaja
Viestit: 79
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 6:46 pm
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja Turaaja »

Puntaroin pari vuotta sitten käytetyn ja uuden välillä. Päädyin uuteen Lenovon verkkokaupasta. Silloin sain karvalakki-Thinkpadin n. 700 €:lla. Ryzen 5/16 gb/ 256 ssd. Silloin käytetyissä oli vähän huonommin tarjontaa omaan tatpeeseen.

Olen kaksi konetta Lenovon verkkokaupasta tilannut ja se verkkokauppa vaatii pitkää pinnaa. Tilaamista ei helpota netin huonot arvostelut. Molemmat koneet tuli luvatusti. Toki ilmoitetut toimitusajat oli pitkiä.

Jos uutta Lenovoa haluaa, kannattaa kurkata tuolta. Minusta tarjonta ja hinta-laatusuhde hakkaa Gigantit ja Powerit.
jarikos
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Koko tämän vuosituhannen on ollut siviilikäytössä tehokkaimpia ja kalleimpia yritysläppäreitä. Tälläkin hetkellä aktiivikäytössä 7 vuotta vanha malli. Jossain vaiheessa HP:lla oli prosessorin jäähdytyksen kanssa ongelmia ja niissä ylikuumeneminen oli vanhempana ongelma. Akku on se mikä yleensä kypsyy ajan myötä ja varsinkin vanhemmissa se saattoi mennä 3-4 vuodessa. Yrityskoneissa tyypillisesti mallit 18kk elinkaarella ja osia saa pitkään. Markettikoneet on paljolti ainutkertaisia eriä ja akkujen saatavuus on ilmeisen huono. En tosin ole viime aikoina tutkinut tilannetta.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
havi
Viestit: 823
Liittynyt: To Syys 01, 2011 9:51 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja havi »

Hp:n Elitebook käytössä. Maksoi käytettynä saman mitä markettikoneet uutena. Monta vuotta mennyt moitteetta mutta alkoi pikkuhiljaa hidastumaan. Vein samaiseen paikkaan huoltoon jolloin vaihtoivat uuden kovalevyn sekä tuplasti muistia. Maksoi noin 300€ huolto.Taas pitäisi toimia pitkän aikaa. Olen tyytyväinen.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... OLiXsH8Xuk
vaniljacreme
Viestit: 4712
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

lähtökohtaisesti noi markettien halpa koneet on semmosia loppuun "viritettyjä" koneita joissa on muistipaikat täynnä, huonoimmassa tapauksessa muistin maksimi määräkin täynnä ja prosessori joku hikinen joka justiinsa sen ajan windowsia pyörittää, mutta päivitys seuraavaan voikin olla se kuolettava isku kun kone ei jaksa pyörittää tai raudalle ei ole tehty ajureita. runko on suurimmaksi osaksi muovia ja kulmasta kun nostaa tuntee melkein kun kone taipuu tai muovi "rutisee" kun elää silleen ärsyttävästi.
kaitsur
Viestit: 2365
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 8:30 am
Paikkakunta: Oulun eteläinen
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja kaitsur »

Eipä tulis mielenkään ostaa saavimuovista tehtyä marketti läppäriä. Juuri se rungon tukevuus ja korjattavuus yrityskäyttöön tehdyissä on plussaa.
Halvat on sellaisia kun ottaa nurkasta kiinni niin taipuu koko kone, ei tee emolevylle hyvää, sitten on muoviklipsuilla kasattu, jos joutuu avaamaan, niin pitää väänneellä aika rutosti.
Halvoissa koneissa monesti osat integroitu emolevylle, kertakäyttökamaa.
________________________________________________
Same Explorer 65 -86
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Runko... Enemmän oheushilut ja sisuskalut huolettaneet...

Työnantajan massahankinnoissa ollut Delliä ja HooPeetä. On niillä saanut duunit tehtyä, mutta ei pärjää laadussa. Laturi rikkoja, niiden sähköturvallisuusongelmia. Näytönohjainvikoja. Telakkavikoja.

Kaikki nämä loistaa poissaolollaan merkissä lenovo, sellainen myös tuo nykyinen työnantajan kone.

X31 oli eka jonka käytettynä ostin. Se oli pitkään loggaamassa lämpötiloja työuransa jälkeen. Kaitoin romuun kun kiintolevy hajosi. Tuohon toisarvoiseen päätyi kun lensi Frankfurtin kentällä repusta ja näyttö meni rikki. Oli siis vuosia ulkoisen näytön kanssa. X60S myös jäi labrakoneeksi kun repussa ollut kontaktispray pilasi näytön. Tähän vaihdatin prossutuulettimen.

Nämä on siis lähes ikuisia jos ei tule mekaanista osumaa.
Suomi kuuluu länsimaihin
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Mulla tulee negatiiviset ajatukset mielehen sanasta ”Lenevo”.
Windowstabletti jolla ei oikeastansa koskaan saanut tehtyä mitään hyöryllistä, vaikka usiempaan työ- tarkoitukseen sitä yritin käyttää.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Matsikka kirjoitti: To Loka 21, 2021 9:55 am Mulla tulee negatiiviset ajatukset mielehen sanasta ”Lenevo”.
Windowstabletti jolla ei oikeastansa koskaan saanut tehtyä mitään hyöryllistä, vaikka usiempaan työ- tarkoitukseen sitä yritin käyttää.
ibm muuttui lenovoksi niin samalla tuli merkkiin halpissarja. Ei liity kauheasti tuohon paremman pään kannettaviin
Suomi kuuluu länsimaihin
Mököttäjä
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 9:05 am
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja Mököttäjä »

Mikä on käyttötarkoitus?

Yleisesti en ostaisi 800€:lla käytettyä kun sillä rahalla alkaa minusta saamaan jo ihan kunnollisia uusiakin, jopa ns yrityskoneita Win10Pro lisenssillä, vaikka itse en sillä kotikäytössä mitään lisäarvoa näe.
Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja valaut »

Juho M-P kirjoitti: Ke Loka 20, 2021 9:48 pm Mulla on ollut jo kolme vanhaa yritysläppäriä Taitonetti nimisestä firmasta. Ei mitään moitittavaa. Ja jokainen on ollut 200-250€ hintanen. Eli halvimpia. Ovat hajonneet itsellä omasta syystä eli eivät itsestään. Suosittelen
Tuolta ostettiin kanssa joskus kone. Hinta/laatu kohtasi mielestäni.

Ja oli käyttövalmis kone ilman mitään ylimääräistä tauhkaa, mitä nuo moni kannettava on tungettu maailmansivu täyteen uutena.

Edit: Tuo oli joku 350 e kone käytettynä. 800 e hintaluokassa en osaa ottaa kantaa, niin siinä mielessä ei vastaa kysymykseen.
Viimeksi muokannut valaut, To Loka 21, 2021 10:28 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Jammu kirjoitti: To Loka 21, 2021 9:59 am
Matsikka kirjoitti: To Loka 21, 2021 9:55 am Mulla tulee negatiiviset ajatukset mielehen sanasta ”Lenevo”.
Windowstabletti jolla ei oikeastansa koskaan saanut tehtyä mitään hyöryllistä, vaikka usiempaan työ- tarkoitukseen sitä yritin käyttää.
ibm muuttui lenovoksi niin samalla tuli merkkiin halpissarja. Ei liity kauheasti tuohon paremman pään kannettaviin
Sais olla suosista eri nimellä jottei sekoiteta toisiinsa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Juho M-P
Viestit: 4344
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Käytetyn yrityskannettavan osto?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

valaut kirjoitti: To Loka 21, 2021 10:05 am
Juho M-P kirjoitti: Ke Loka 20, 2021 9:48 pm Mulla on ollut jo kolme vanhaa yritysläppäriä Taitonetti nimisestä firmasta. Ei mitään moitittavaa. Ja jokainen on ollut 200-250€ hintanen. Eli halvimpia. Ovat hajonneet itsellä omasta syystä eli eivät itsestään. Suosittelen
Tuolta ostettiin kanssa joskus kone. Hinta/laatu kohtasi mielestäni.

Ja oli käyttövalmis kone ilman mitään ylimääräistä tauhkaa, mitä nuo moni kannettava on tungettu maailmansivu täyteen uutena.

Edit: Tuo oli joku 350 e kone käytettynä. 800 e hintaluokassa en osaa ottaa kantaa, niin siinä mielessä ei vastaa kysymykseen.
Juuri näin. Virta päälle ja heti oli käyttövalmis. Ja tosiaan kaikki Windows yms turhat lisäohjelmat loistaa poissaolollaan.
Omaani olen ottanut isompaa kovalevyä ja lisää muistiakin. Pikku lisämaksusta homma on hoitunut. Niin ja oli muuten yhdessä koneessa vikaa. Kovalevy pamahti parin päivän käytön jäljeen. Laittoivat takuuseen uuden.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ambasador, Semrush [Bot], tiko ja 40 vierailijaa