Lääkäri vie ajokortin

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja valaut »

Tietä ajamalla ei loppuun saa.
mauri
Viestit: 6671
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja mauri »

valaut kirjoitti: Ti Loka 05, 2021 10:52 pm Olen töiden puolesta käynyt neljä kertaa huumetestissä kolmessa eri paikassa ja jos minulla olisi huume/lääke ongelma, niin osaisin valita paikan, niin että varmasti menisi läpi. "Henkilö on sopiva työtehtävään.".
Minulle on aikoinaan tehty (uuden työnantajan pyytämänä) työtehtävistä johtuen sekä huumetesti että turvallisuusselvitys. Ei kyllä ollut itsellä valintamahdollisuutta kuka tekee ja missä niitä tehdään. Tuntuu aika erikoiselta jos henkilö itse voisi valita nuo.

Hieman huvitti kun käytäntö oli juuri ko yrityksessä aloitettu ja koski vain uusia työntekijöitä. Jos olisin työnantajana hieman miettinyt niin ehkä juuri ne "vanhat" työntekijät, iältään meikäläistä muutama vuosikymmen nuoremmat, olisi olleet sopivampi kohderyhmä huumetesteille. :?
Talumees
Viestit: 6361
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja Talumees »

valaut kirjoitti: Ti Loka 05, 2021 11:13 pm Tietä ajamalla ei loppuun saa.
On se tie monella loppunut ennen ajamisen loppimista... :shock:
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
Punaparta
Viestit: 3674
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
Paikkakunta: Nousiainen
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja Punaparta »

Alkaa olla senverta paksua juttua joillain, et väkisin käy mielessä. Et liekö ollut joskus sekä kokemusta, että tarvetta.
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja valaut »

Mentiin kovin oftopic
Avatar
oh1hih
Viestit: 157
Liittynyt: La Tammi 04, 2020 11:42 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja oh1hih »

Express Van kirjoitti: Su Syys 19, 2021 10:09 am Minulla on ollut silmälasit ala-asteelta asti ja ei se ajokortin saamiseen ole vaikuttanut. Nyt BECE, loppuvuodetsa -95. 18 vuotiaana kun C korttia varten kävin lääkärintarkastuksessa nii unohti merkata näkökyvyn todistukseen. No, virkailija totesi että minulla lasit päässä, niin merkataan erikoisehdoksi silmälasit. Tällä menty -93 vuodesta.
Ja vähän ohimennen pakettiautolla ei ole enää mitään ajoneuvokohtaista nopeusrajoitusta, nopusrajoitusten mukaan mennään.
Aika hauska miten tuolla ketjussa aiemmin tuntuu jotkut kuvittelevan että silmälasit olis jokin ongelma ajokortin kanssa. Yksisilmäisyys on ongelma nykyvaatimuksilla koska lainsäädännössä on selvät minimivaatimukset myös heikommalle silmälle. Mutta muinoin on voinut olla toinen laki ja tulkinta.

Ja pakettiautolla muuten voi olla ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus, mutta ajoneuvoluokkakohtaista ei enää ole.
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Express Van kirjoitti: Su Syys 19, 2021 10:09 am Minulla on ollut silmälasit ala-asteelta asti ja ei se ajokortin saamiseen ole vaikuttanut. Nyt BECE, loppuvuodetsa -95. 18 vuotiaana kun C korttia varten kävin lääkärintarkastuksessa nii unohti merkata näkökyvyn todistukseen. No, virkailija totesi että minulla lasit päässä, niin merkataan erikoisehdoksi silmälasit. Tällä menty -93 vuodesta.
Ja vähän ohimennen pakettiautolla ei ole enää mitään ajoneuvokohtaista nopeusrajoitusta, nopusrajoitusten mukaan mennään.
Aika erikoinen veto virkailijalta.
Lääkärintodistukseen ei käsittääkseni kukaan ulkopuolinen muuta merkintöjä. Omassanikin unohtui ruksi C-kelpoisuudesta, joten se piti uusia lääkärillä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
asfalttiviljelijä
Viestit: 4420
Liittynyt: Su Touko 14, 2006 10:13 pm
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja asfalttiviljelijä »

Ajomies kirjoitti: La Syys 11, 2021 8:41 pm Kyllä se ajokoe olisi myös vaadittava, jos epäily siitä ettei enää ole auton ajaminen "hanskassa". Varmasti liikenteessä liikkuu paljon erilaisten lääkkeiden, vaikkakin luvallisten, vaikutuksen alaisina. Samoin mielenterveysongelmallisia. Ja on sitten vielä ne "terveet" joilla ei ole minkäänlaista "pelisilmää" liikenteessä. Mutta kuinka nämä sitten saisi pois tai tilannetta korjaantumaan?
Kaikki on asiaa mikä koskee ajokyvyn menettämistä eri syistä. Mikä ryhmä otetaankin silmän alle. Ikäihmisellä on vain ongelma että se ei poistu ajan kuluessa.
Itse alan kuulu jo riskiryhmään ja mietin kovasti että millä ajetaan ilman ajokorttia. Sain ajokortin uusittua siten että uusi lääkärintodistus tarvitaan kolmen vuoden kuluttua (kortti muuten 5v). Ajolupa oli 3kk poissa muutama vuosi sitten.
Eräältä ystävältä oli kortti peruttu ja hän sai kortin takaisin uuden lääkärintodistuksen ja ajokokeen jälkeen. Ystävät (minä mukaanlukien) olin peloissani hänen ajotyylistään. Oli kuulemma huollossa kehoitettu poistamaan karstoja moottorista (olivat näköjään tavallista sitkeämpiä), ohitukset hirvitti.
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja avensi »

Poliisilta tuli lappu että ajooikeus ei ole voimassa ja saan tehdä oman ilmoituksen poliisilaitokselle !
Pistän että ei mitään ajo-oikeuden estävää syytä ole (selkäkipu)jonka takia haen vielä b-lausunnon ja haen työkyvyttömyyseläkettä ja edes tuomion antanu lääkäri ei ole edes nähnyt minua !
Jalat ja kädet toimii, en ole alkoholisti ,näössä ei vikaa
Pistän samalla selvitykseen että mistä saan hakea korvauksia menetetystä ajoluvasta ?
Talumees
Viestit: 6361
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja Talumees »

Ei voi olla todellista. Jätkä hakkaa tosissaan päätä seinään. Et sä sitä ajolupaa takaisin saa ennen kuin käyt lääkäriltä todistuksen hakemassa. :shock:
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
-SS-
Viestit: 15637
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja -SS- »

asfalttiviljelijä kirjoitti: Ti Loka 19, 2021 4:15 pm mietin kovasti että millä ajetaan ilman ajokorttia.
Mopolla ja leikkuupuimurilla saanee vielä ajaa, jos olet syntynyt niin aikaisin, että mopokorttia ei vielä tarvittu. Olen suunnitellut omia eläkepäiviä sillä tavalla, että apulainen vie kerralla traktoreita ym. eri lohkoille, ja siirryn mopolla sitten lohkojen välillä äesteleemään ajankulukseni. Ovela suunnitelma, ajattelen.

Nyt olen taas tykästynyt tuohon vauhdikkaaseen pököttiskootteriin, kulkee pirteästi, ei ole mikään ahdistava ajatus, jos joutuisikin mopoilijaksi. Työssäkäynti voisi hiukan hankaloitua. Päätyöpaikalla helppoa, mutta kun on ollut noita keikkatöitäkin vähän kauempana.

-SS-
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja avensi »

Talumees kirjoitti: Ti Loka 19, 2021 4:56 pm Ei voi olla todellista. Jätkä hakkaa tosissaan päätä seinään. Et sä sitä ajolupaa takaisin saa ennen kuin käyt lääkäriltä todistuksen hakemassa. :shock:
Mitä piirakkaa terveyskeskuslääkäri sitten teki noin ?
Ei poliisikaan saa sakottaa näkemättä ?
Ajomies
Viestit: 28094
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

On olemassa sairauksia joista automaattisesti menee viranomaisille tieto juurikin tuon ajoluvan vuoksi. Ja silloin se ajolupa peruutetaan kunnes uusinta käynnillä tai kontrolli käynnillä lääkäri toteaa ajokykyyn vaikuttavien, sairaudesta johtuvien haittojen olevan hallinnassa tai "korjaantuneet". Siksi sinne poliisille on se tieto palautuneesta ajokyvystä laitettava, mikäli meinaa laillisesti autolla ajella.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Pyöränpyörittäjä
Viestit: 704
Liittynyt: To Loka 04, 2012 7:54 pm
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja Pyöränpyörittäjä »

avensi kirjoitti: Ti Loka 19, 2021 4:30 pm Poliisilta tuli lappu että ajooikeus ei ole voimassa ja saan tehdä oman ilmoituksen poliisilaitokselle !
Pistän että ei mitään ajo-oikeuden estävää syytä ole (selkäkipu)jonka takia haen vielä b-lausunnon ja haen työkyvyttömyyseläkettä ja edes tuomion antanu lääkäri ei ole edes nähnyt minua !
Jalat ja kädet toimii, en ole alkoholisti ,näössä ei vikaa
Pistän samalla selvitykseen että mistä saan hakea korvauksia menetetystä ajoluvasta ?
Mitenkäs tämä ajokorttiasia eteni tai päättyi?
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja avensi »

30 .11 ajokorttitarkastus
-Masa-
Viestit: 1367
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 8:48 pm
Paikkakunta: Ulvila
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja -Masa- »

avensi kirjoitti: Ti Loka 19, 2021 4:30 pm Poliisilta tuli lappu että ajooikeus ei ole voimassa ja saan tehdä oman ilmoituksen poliisilaitokselle !
avensi kirjoitti: To Marras 18, 2021 9:32 pm 30 .11 ajokorttitarkastus
Ihan mielenkiinnosta, oletko nyt ollut ajamatta (ja tulet olemaan) tämän noin puolentoistakuukauden ajan? No, periaatteelle on aina hintansa ja huomaa, tarviiko ajokorttia vai ei. Jos kuitenki ajelet, kannattaa olla sit varma että ei kolaroi tai muuten aja kenenkään päälle, saattaa vakuutusyhtiöllä olla sanottavaa asiaan.
MF 4245 -98
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja avensi »

16,9 -30.11 välisen ajan olen ollu ajamatta kun ei aikasemmin mukamas saanu aikaa ?
No poliisilaitokselta tulee sitten aikanaan lupa vasta ajamiselle ja lääkäristä teen poliisille ilmoituksen ja pyydän korvauksia !
Talumees
Viestit: 6361
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja Talumees »

avensi kirjoitti: Pe Marras 19, 2021 9:42 am 16,9 -30.11 välisen ajan olen ollu ajamatta kun ei aikasemmin mukamas saanu aikaa ?
No poliisilaitokselta tulee sitten aikanaan lupa vasta ajamiselle ja lääkäristä teen poliisille ilmoituksen ja pyydän korvauksia !
Mitä korvauksia sä muka omasta töppäilystä saat? :roll:
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
rokkimatti
Viestit: 1621
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Ei mitään.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Pyöränpyörittäjä
Viestit: 704
Liittynyt: To Loka 04, 2012 7:54 pm
Viesti:

Re: Lääkäri vie ajokortin

Viesti Kirjoittaja Pyöränpyörittäjä »

avensi kirjoitti: Ti Syys 14, 2021 11:12 am Laitoin terveyskeskusen sähköisen ajanvarauksen kautta viestiä että ei tarvetta ajokorttitarkastukselle !
Katsotaan joudunko poliisien kanssa lääkäriin ajokorttitarkastukseen ?
Ajokortti ab voimassa olo vielä 2041 asti
Pistivät ennakkoon jo terveyskeskuksen vuosimaksulaskun,laitoin viestiä että en maksa, koska en tule terveyskeskukseen kun ei ole mitään tarvetta ! ja meenee ulosottoon ja näin saavat minulta luottotiedot pois ,tätäkö ne haluaa ?
Tämä se aiheutta tressiä ja unettomia öitä !
Kirjotin viestiin että en halua olla missän tekemissä niitten kanssa !
Taisi Trafin mielestä olla kuitenkin tarvetta lääkärintarkastukselle ajooikeuden säilymistä ajatellen.

Isäni sai aikanaan 80 täytettyään uusittua kortin johon merkittiin voimassaoloajaksi viisi vuotta mutta silmälääkäri oli kirjoittanut että kahden vuoden päästä näöntarkastus tai ajooikeus raukeaa,niin kävi että muutamaa kuukautta ennen 82 täyttämistä tuli Trafilta kirje jossa pyydettiin toimittamaan silmälääkärin todistus poliisille.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Jounie, juntunen, Tureq ja 27 vierailijaa