Riisselihenkilöt tykkää puhua tai tykkäsi väännöstä tehon sijaan. Nykyään tuollaista värkkiä ei kehtaa tunnustaa omistavansa.
Minulla tosin on diesel, mutta ajattelin vaihtaa vaikka ebolaan.
Riisselihenkilöt tykkää puhua tai tykkäsi väännöstä tehon sijaan. Nykyään tuollaista värkkiä ei kehtaa tunnustaa omistavansa.
Vääntö yksinään ei kerro yhtään mitään. Vääntö ja kierrosluku yhdessä kertovat, saman asian kertoo teho. Auton liikuttamiseen ja kiihdyttämiseen on tehtävä työtä. Tehty työ on tehon ja ajan tulo.
Juurikin noin, suoraviivaistin vain tuota vääntöä harhaanjohtavasti kirjoittaen. Polttomoottorilla on tyypillisesti lyhyt alue, jossa suurin kiihtyvyys saavutetaan ja sitten vaihteiston välitykset ovat merkittävässä roolissa kokonaiskiihtyvyyteen nähden. Lopulta kyse on siitä, miten tuo kaikki maksimi saadaan siirrettyä vetäville pyörille optimaalisesti.rautakasa kirjoitti: ↑Su Loka 17, 2021 10:37 pmVääntö yksinään ei kerro yhtään mitään. Vääntö ja kierrosluku yhdessä kertovat, saman asian kertoo teho. Auton liikuttamiseen ja kiihdyttämiseen on tehtävä työtä. Tehty työ on tehon ja ajan tulo.
Mitenkähän muuten sähköautojen vääntö on ilmoitettu - ei ainakaan sähkömoottorin akselilta mitattuna, koska luvut ovat isoja - mutta myös sähkömoottorin kierrosluku on iso. Moottorin perässähän on alennusvaihde. Tosin eivät taida kaikki valmistajat vääntöä tai etenkään vääntökäyrää ilmoittaa..
Olen kokeillut. Pihassa on ollut volkkari, ooppeli, volvoki, ... Nissan Micran ottaa joskus harvoin. Datsun 100A oli kova sana, mutta aika ajoi sen yli... .. Nämä muut merkit on kadonneet pihasta vähin äänin...transit kirjoitti: ↑Pe Loka 15, 2021 10:26 pmKoita viedä joku muun merkkinen auto sinne pihaan, niin se ottaa aina sen.steami kirjoitti: ↑Pe Loka 15, 2021 12:35 pmOn. Pihassa seisoo Carina. Ei lähde sillä kauppareissulle. Aina ottaa Yariksen..
Voit sitten ihailla niitä tojotias siinä pihassa.
Kenellä viiraa milläkin tavallasteami kirjoitti: ↑Ti Loka 19, 2021 9:54 pmOlen kokeillut. Pihassa on ollut volkkari, ooppeli, volvoki, ... Nissan Micran ottaa joskus harvoin. Datsun 100A oli kova sana, mutta aika ajoi sen yli... .. Nämä muut merkit on kadonneet pihasta vähin äänin...transit kirjoitti: ↑Pe Loka 15, 2021 10:26 pmKoita viedä joku muun merkkinen auto sinne pihaan, niin se ottaa aina sen.steami kirjoitti: ↑Pe Loka 15, 2021 12:35 pmOn. Pihassa seisoo Carina. Ei lähde sillä kauppareissulle. Aina ottaa Yariksen..
Voit sitten ihailla niitä tojotias siinä pihassa.
En näe tuossa ongelmaa,eikös pultteja voisi kiristää vähän lisäätoyopet kirjoitti: ↑Ma Marras 15, 2021 11:22 am 380tkm mittarissa:
https://photos.app.goo.gl/ivWxVgvrKbRD7Jju5
Toyota 3S-FE
Toimiiko ilman kattia?toyopet kirjoitti: ↑Ma Marras 15, 2021 12:01 pm Niin joo, tuohon edelliseen omaan viestiini liittyen oli ajatus, jos tekisi semmoisen venäläisen puskaremontin, että uudet laakerit vaan paikalleen ja ajaa tätä nurkka-ajoa sen verran kuin kestää. Leimaa vielä 9-10kk jäljellä. Kattikin jo viety edellisen omistajan toimesta.
Ostin siis tietoisesti konevikaisena varaosakäyttöön mutta jos se puskaremontilla kulkisi tuon ajan, niin ei haittaisi yhtään.
Taitaa olla ihan muut merkit edustettuna hinurien lavoilla, kuin Nissanit ja Toyotat? Vastahan tästä oli tilastotietoa...zukka kirjoitti: ↑Ti Loka 19, 2021 10:39 pmKenellä viiraa milläkin tavallasteami kirjoitti: ↑Ti Loka 19, 2021 9:54 pmOlen kokeillut. Pihassa on ollut volkkari, ooppeli, volvoki, ... Nissan Micran ottaa joskus harvoin. Datsun 100A oli kova sana, mutta aika ajoi sen yli... .. Nämä muut merkit on kadonneet pihasta vähin äänin...transit kirjoitti: ↑Pe Loka 15, 2021 10:26 pmKoita viedä joku muun merkkinen auto sinne pihaan, niin se ottaa aina sen.steami kirjoitti: ↑Pe Loka 15, 2021 12:35 pmOn. Pihassa seisoo Carina. Ei lähde sillä kauppareissulle. Aina ottaa Yariksen..
Voit sitten ihailla niitä tojotias siinä pihassa.
Onhan tuo näppärä parkkihallissa, postilaatikolla käynnissä, hinurin lavalle mahtuu useampi ja saa kimppa alennuksen...
Kai se toimii, eihän tuossa ole kuin yksi lambdakaan. Uudemmissa sitten kaksi ja se varmaan herjaa katin puutetta, jos ei ole paikallaan.steami kirjoitti: ↑Ma Marras 15, 2021 3:51 pmToimiiko ilman kattia?toyopet kirjoitti: ↑Ma Marras 15, 2021 12:01 pm Niin joo, tuohon edelliseen omaan viestiini liittyen oli ajatus, jos tekisi semmoisen venäläisen puskaremontin, että uudet laakerit vaan paikalleen ja ajaa tätä nurkka-ajoa sen verran kuin kestää. Leimaa vielä 9-10kk jäljellä. Kattikin jo viety edellisen omistajan toimesta.
Ostin siis tietoisesti konevikaisena varaosakäyttöön mutta jos se puskaremontilla kulkisi tuon ajan, niin ei haittaisi yhtään.
Mutta niihin katin jälkeisiin lambdoihin saa käsittääkseni jonkinmoisen ”vastuksen” yms. jolla huijataan savujen olevan kohillaan. Isot pojat kertoi, jotka ajaa urheiluautoilla radalla vapailla putkilla…toyopet kirjoitti: ↑Ma Marras 15, 2021 10:59 pmKai se toimii, eihän tuossa ole kuin yksi lambdakaan. Uudemmissa sitten kaksi ja se varmaan herjaa katin puutetta, jos ei ole paikallaan.steami kirjoitti: ↑Ma Marras 15, 2021 3:51 pmToimiiko ilman kattia?toyopet kirjoitti: ↑Ma Marras 15, 2021 12:01 pm Niin joo, tuohon edelliseen omaan viestiini liittyen oli ajatus, jos tekisi semmoisen venäläisen puskaremontin, että uudet laakerit vaan paikalleen ja ajaa tätä nurkka-ajoa sen verran kuin kestää. Leimaa vielä 9-10kk jäljellä. Kattikin jo viety edellisen omistajan toimesta.
Ostin siis tietoisesti konevikaisena varaosakäyttöön mutta jos se puskaremontilla kulkisi tuon ajan, niin ei haittaisi yhtään.
No en minä tiedä onko vanhat autot sen huonompia. Itse kunnostanut brittiauton 54 mallisen ja on se ollut 10v liikenteessä ympäri vuoden, lie nyt 50t menty öljynvaihdoilla ja kärkien säädöillä ja tulppien vaihdolla. Välillä rasvaa vaan niveleen. Sillä autolla kyllä on osia haettu tämän vuosituhannen autoon monet kerrat.-SS- kirjoitti: ↑Ti Marras 16, 2021 11:39 am Nykyautot ovat vain niin kovin hyviä, että en osaa miettiä mitään "automerkin vikaa" , sen jälkeen kun luovuin brittiautosta. Ennen oli vika aina muutaman kuukauden välein, nyt saattaa mennä viisi vuotta ja neljännesmiljoonaa kilometriä, ja havaitsee yhtäkkiä, että mitäs, onko tässä huonomaineisessa autossa ollut mitään vikaa. No ei ole ollut.
Jotain mittaristovalon sammuilua tai kynnyslistan repsotusta tai istuinpolstarin hipumista en laske viaksi, kun viat ennen olivat semmoisia, että täydessä vauhdissa rusahti vaihdelaatiko rattaat levälleen asfaltille, vetoakselin nivel purkaantui hirmiällä kolinalla, takatukivarsi irtosi kesken ajon, bensiinipalo konetilassa, sähköpalo kojetaulussa, pyöränlaakerin kiinnileikkautuminen, lasin pomppaaminen pois tiivisteistään, polttoainetankin yöllinen vuoto parkkipaikalle, sytytyslaitteiston itsekseenmurtumat, halkeamat, läpilyönnit, vaijerikäyttöisten pyyhkijöiden seisahtuminen kesken rankkasateen. Ja runsaan sadantuhannen kohdalla auto oli täysraunio.
Ja öljyt vaihdettiin 5000 km:n välein, pallonivelet rasvattin joka toisen tankkauksen jälkeen, jäähdytysnesteet laitettiin joka toinen vuosi, jarrunesteet joka vuosi. Sytkän komponentit puhdistettiin huolella ja vaihdettiin usein, kun aina niihin muoveihin tuli sellaisia pikkuhalkeamia.
-SS-
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], jarikos, Juhnu, rautakasa, transit ja 61 vierailijaa