Automerkkien viat
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Onneksi tuo kellon käskystä ajamisen on saanut lopetettua, nyt ei kyllä maailma kaadu yhteen viiteen minuuttiin tai edes tuntiin jos se matkanteko edes jotenkin etenee niin se riittää. Siitä huolimatta aina silloin tällöin joutuu joitakin ohittelemaan, siis muitakin kuin mopoautoja tai traktoreita. Rekkojen vauhti yleensä riittää minullekin, ja osaan jättää sitä etäisyyttä, eipä tarvitse olla pyyhkijöiden kanssa lasia hinkkaamassa ja jää niille hätäisille sitä jarruttelu tilaa, ettei tarvii rekan puskuriin hidastaa. Mutta sekin tuntuu tuolla jonoissa ajaessa olevan jonkinlainen ärsyke, jos sitä turvaväliä pitää. Takana tuleva koittaa tuupata vauhtia vaikka samaa vauhtia se jono etenee onko siinä viiden metrin päässä edellä ajavaa tai sen 100 metriä. Siinä kun voisi näillä ropposilla vähän saada osansa siitä ajonautinnasta kun ei silmät tapillaan kyttäile niitä edessä olevia jarruvaloja, eikä jokaisessa hidastuksessa tarvitse jarrua polkea. Mutta siihen harvoin saa sitä nautintoa kun aina on jokin tätä nautintoa häiritsemässä, ärhäköillä ohitteluilla ja eteen poikkeiluihin juuri sillä puskuria hipovalla tavalla. En kyllä ihmettele jos jollakin sitten menee tunteisiin ja kostaa sen perässä roikkumisen ohituskaistalla ja vetää sinne vasemmalle kaistalle korkeintaan merkin osittamalla vauhdilla edeten.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 7:28 am
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Minulla vertailukohtana on 1982 takaveto diisseli Hilux eli kaikki sen jälkeen on tuntuneet kivoilta ajaaFiatman kirjoitti: ↑Ti Loka 12, 2021 12:11 am Ajakaa 2000 vuosimallin 550000 ajetulla 4wd hiluxilla 30 asteen pakkasella..
Silläkin.. pääsi rekasta ohi kun vauhtiin sai... Meni toki kylmiltään 10km ennen kuin paikat notkistui ja tarvi 5 vaihdetta esittää...
Sen jälkeen kaikki autot ovat olleet hyvä kulkuisia... Sai vertailu pohjaa...
Hyvä ajoinen kyllä oli. Jopa vannoutunut bmv kuski kehui.. meni kuin juna...
1995 JCB Robot 150
-
- Viestit: 2098
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Mikäs siinä, jos elinpiiri rajoittuu matkaan pirtin, saunan, navetan ja lähimmän osuuskaupan muodostamaan vinoneliöön. Vaan jos päiväsiirtymät ylittävät 1000 km, käyttää mielellään hiukan isompia nopeuksia. Perheautoon riittää tehoksi 300-400 kW.Eepee kirjoitti: ↑Ke Loka 13, 2021 6:36 pm Ette ny sitte halunneet huomata varsinaista pointsia. Jos kaikki liikkuisivat järkevällä 40 km/h vauhdilla, johon hyvin riittää alle 5 kW teho, niin ei olis mitään ongelmia liittyä liikenteeseen. Mutta höperö kilpailu asiakkaista lisää autojen tehoja ihan pölvästiin tasoon. Miksi arkiliikkumisessa pitäisi mennä ko radalla, höh! Elämä on mukavampaa hitaammin ja rennommin.
- Aakku
- Viestit: 8281
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Mulla on Sätkässä 12 heppaa tehtaan mukaan. Voin taata, että meno on lupsakasta ja mieli lepää.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Niin kai sitä mielellään hyvillä teillä voisi ajella kovempaakin, mutta kun taitaa se 120 km/h olevan suurin sallittu nopeus Suomessa, niin kyllä nuo pienitehoisemmatkin sitä kulkee, eikä vielä tarvitse likistää sukkaa syylariin.rautakasa kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 10:26 amMikäs siinä, jos elinpiiri rajoittuu matkaan pirtin, saunan, navetan ja lähimmän osuuskaupan muodostamaan vinoneliöön. Vaan jos päiväsiirtymät ylittävät 1000 km, käyttää mielellään hiukan isompia nopeuksia. Perheautoon riittää tehoksi 300-400 kW.Eepee kirjoitti: ↑Ke Loka 13, 2021 6:36 pm Ette ny sitte halunneet huomata varsinaista pointsia. Jos kaikki liikkuisivat järkevällä 40 km/h vauhdilla, johon hyvin riittää alle 5 kW teho, niin ei olis mitään ongelmia liittyä liikenteeseen. Mutta höperö kilpailu asiakkaista lisää autojen tehoja ihan pölvästiin tasoon. Miksi arkiliikkumisessa pitäisi mennä ko radalla, höh! Elämä on mukavampaa hitaammin ja rennommin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4383
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Tuolla 400-530 hevosvoimalla täydessäkin lastissa perheauto kiihtyy melko jyrkästi tarvittaessa
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Re: Automerkkien viat
Hyvä pointti. Varsin usein ohi vilahtaa Volvo V70. Olen ajatellut, että ko. Volvolla on pakko ajaa kovaa... silloin harvoin kun se toimii. Nostattaa ilmeisesti itsetuntoa, kun saa hurauttaa Toyotasta ohi...
-
- Viestit: 6366
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Ei siellä Toyotan öljynkäryssa viitsi kauaa ajella...
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
Re: Automerkkien viat
..Siis pitääkö perheautossa olla 160 hp, että pääsee rampilta 100 km nopeuteen ja siirtymään turvallisesti pieneenkin väliin?
Toyota Yaris ja yhtään kertaa en ole jäänyt kiihdyskaistan päähän odottelemaan. Yarisissa on 87 hp.
Toyota Yaris ja yhtään kertaa en ole jäänyt kiihdyskaistan päähän odottelemaan. Yarisissa on 87 hp.
-
- Viestit: 9803
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Tuollaisilla koirankopeilla ei monikaan viitsi ajaa
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Ja naapurin Toyota RAV4 kolmoskoria -09, siinä D4D on toiminut jo 220tkm mutta nyt taas ABS-vikaa. Viime talvena oli kyseinen boksi rikki ja uusittiin, nyt taas ABS-valo palaa. Aito japsilaatu kohdallaan.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 3123
- Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Japsin kestävyydestä :
https://www.rallit.fi/mm-rallin-pisteet-2021/
https://www.rallit.fi/mm-rallin-pisteet-2021/
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
- Aakku
- Viestit: 8281
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Eikös ne aja Jariksilla? Ei kukaan normi ihminen sellaisella koirankopilla viitsi ajaa.tumes kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 8:11 pm Japsin kestävyydestä :
https://www.rallit.fi/mm-rallin-pisteet-2021/
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Re: Automerkkien viat
Re: Automerkkien viat
On se kummallista. Ennemmin ostetaan joku ranskalainen, tai saksalainen riesaksi..Aakku kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 8:14 pmEikös ne aja Jariksilla? Ei kukaan normi ihminen sellaisella koirankopilla viitsi ajaa.tumes kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 8:11 pm Japsin kestävyydestä :
https://www.rallit.fi/mm-rallin-pisteet-2021/
Re: Automerkkien viat
Kuinka monella suomalaisella päiväsiirtymät ylittävät 1000 km? Uskon, että yli 90% autoilioiden päiväsiirtymä arkipäivinä on alle 50 km. 400 kw on 544 hv..... !!!!!rautakasa kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 10:26 amMikäs siinä, jos elinpiiri rajoittuu matkaan pirtin, saunan, navetan ja lähimmän osuuskaupan muodostamaan vinoneliöön. Vaan jos päiväsiirtymät ylittävät 1000 km, käyttää mielellään hiukan isompia nopeuksia. Perheautoon riittää tehoksi 300-400 kW.Eepee kirjoitti: ↑Ke Loka 13, 2021 6:36 pm Ette ny sitte halunneet huomata varsinaista pointsia. Jos kaikki liikkuisivat järkevällä 40 km/h vauhdilla, johon hyvin riittää alle 5 kW teho, niin ei olis mitään ongelmia liittyä liikenteeseen. Mutta höperö kilpailu asiakkaista lisää autojen tehoja ihan pölvästiin tasoon. Miksi arkiliikkumisessa pitäisi mennä ko radalla, höh! Elämä on mukavampaa hitaammin ja rennommin.
-
- Viestit: 1595
- Liittynyt: To Tammi 10, 2008 5:20 pm
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Mitäköhän tuommoisen rallin tulokset todistaa jostain normi ajossa olevan auton kestävyydestä? Mahtaakohan noissa olla muuta samaa linjalta tulevaan autoon kun korin muoto? Kaikki vermeet voidaan vaikka joka rallin jälkeen vaihtaa uusiin.tumes kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 8:11 pm Japsin kestävyydestä :
https://www.rallit.fi/mm-rallin-pisteet-2021/
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuvat alkoholista.
-
- Viestit: 2098
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Tuskin kellään joka päivä. Joillakin toisinaan. Rouva tilasi itselleen auton, jossa 400 kW tehoa. Kehitys kehittyy.
-
- Viestit: 3123
- Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Eikö tuotekehityksessä hyödynnetä näissä mittelöissä saatuja kokemuksia?savinen kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 8:51 pmMitäköhän tuommoisen rallin tulokset todistaa jostain normi ajossa olevan auton kestävyydestä? Mahtaakohan noissa olla muuta samaa linjalta tulevaan autoon kun korin muoto? Kaikki vermeet voidaan vaikka joka rallin jälkeen vaihtaa uusiin.tumes kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 8:11 pm Japsin kestävyydestä :
https://www.rallit.fi/mm-rallin-pisteet-2021/
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
-
- Viestit: 967
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Tuskin.tumes kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 8:55 pmEikö tuotekehityksessä hyödynnetä näissä mittelöissä saatuja kokemuksia?savinen kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 8:51 pmMitäköhän tuommoisen rallin tulokset todistaa jostain normi ajossa olevan auton kestävyydestä? Mahtaakohan noissa olla muuta samaa linjalta tulevaan autoon kun korin muoto? Kaikki vermeet voidaan vaikka joka rallin jälkeen vaihtaa uusiin.tumes kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 8:11 pm Japsin kestävyydestä :
https://www.rallit.fi/mm-rallin-pisteet-2021/
Kaikki komponentit aivan eri kuin tavallisessa henkilöautossa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], jarppik ja 51 vierailijaa