Onhan siinä pakokaasuputki ja paloilman tuloputki, ihan kuin länsimaisissakin. Ne tietysi asennetaan ulkoilmaan johtaviksi.jussi_oulu kirjoitti: ↑Pe Helmi 19, 2021 12:42 amOispa näppärä laite! Miten olet ilmaletkut aatellu tehdä ja läpiviennit?Juho M-P kirjoitti: ↑To Helmi 18, 2021 7:45 pmMulla on just tämmönen tallissa. Ei tohon rahaan paljo viitsiny alkaa rakenteleen.Pikkuvalmet kirjoitti: ↑To Helmi 18, 2021 3:54 pm Tuossa valmiiksi koteloitu versio: https://www.ebay.com/itm/5KW-12V-All-in ... SwEwdft72I
Ajatuksena että ton voi ottaa auton perälle mukaan kun menee mökille. Siellä sitten ulos teline ja mökin lattiaan/seinään läpiviennit ilmaletkuille
Tuohon kun värkkäis esim gsm-ohjauksen niin aurinkosähkömökillä vois ehkä toimia etänä käynnistyskin.
edit: miten tuossa yhdessä kuvassa on asuntoauton sisällä? Pakokaasut??
Kiinan diesel taukolämmitin?
-
- Viestit: 1168
- Liittynyt: La Helmi 14, 2009 11:33 am
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Lattiiaan/seinään 80mm reiät tulo/menoilmalle. Sitten vain mukana tulevalla letkulla vedot.
Pakoputkelle läpivienti lattiasta ulos(vaunussa). Niinhän ne asennetaan pakuihin yms.
Pakoputkelle läpivienti lattiasta ulos(vaunussa). Niinhän ne asennetaan pakuihin yms.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Pakettiautoon asennuksessa lienee kaksi tapaa.
Sisälle asennettaessa ilma-aukkoja ei välttämättä tarvitse tehdä lainkaan. Yksi standardin mukainen aukko ulos, josta käsin ohjataan lämmittimen pakokaasut ja imuilma palotapahtumaan. Polttoaineputken läpivienti samaan, jos ei ole sisätiloissa omaa säiliötä.
Toinen tapa on asentaa lämmitin vaikka auton alle, jolloin tarvitaan vähintään yksi lämpimän ilman tuloputki sisätilaan. Vaihtoehtoisesti voi lisäksi ottaa raittiin ilman hieman lämmitettynä toisesta läpiviennistä sisältä.
Omassa retekeilyautossani se on tehty näin. Eberi auton alla ja sieltä pari putkiaukkoa sisätilaan. Näin tehden siitä tulee hiljaisempi.
Sisälle asennettaessa ilma-aukkoja ei välttämättä tarvitse tehdä lainkaan. Yksi standardin mukainen aukko ulos, josta käsin ohjataan lämmittimen pakokaasut ja imuilma palotapahtumaan. Polttoaineputken läpivienti samaan, jos ei ole sisätiloissa omaa säiliötä.
Toinen tapa on asentaa lämmitin vaikka auton alle, jolloin tarvitaan vähintään yksi lämpimän ilman tuloputki sisätilaan. Vaihtoehtoisesti voi lisäksi ottaa raittiin ilman hieman lämmitettynä toisesta läpiviennistä sisältä.
Omassa retekeilyautossani se on tehty näin. Eberi auton alla ja sieltä pari putkiaukkoa sisätilaan. Näin tehden siitä tulee hiljaisempi.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 7757
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Miten jaksaa pitää lämpimänä tallia ja minkä kokoista? Miettiny karvalakki mallin masterin korvaajaksi. Tuossa ei ole käyntiääni niin kova, eikä käryytä. Noin 50m2 talliin laittaisin. Termostaatti ilmeisesti puuttuu.Juho M-P kirjoitti: ↑To Helmi 18, 2021 7:45 pmMulla on just tämmönen tallissa. Ei tohon rahaan paljo viitsiny alkaa rakenteleen.Pikkuvalmet kirjoitti: ↑To Helmi 18, 2021 3:54 pm Tuossa valmiiksi koteloitu versio: https://www.ebay.com/itm/5KW-12V-All-in ... SwEwdft72I
Ajatuksena että ton voi ottaa auton perälle mukaan kun menee mökille. Siellä sitten ulos teline ja mökin lattiaan/seinään läpiviennit ilmaletkuille
Raktorissa kohta 2v ollu kiinan ilmalämmitin, eikä ole ongelmia ollut. Ainoastaan vika tilaa löi päälle kun akun kenkä oli niin huono ettei virta kulkenut, luulin ensin lämmittimen olevan rikki kunnes koko kone ei startannut tuon takia..
-
- Viestit: 1168
- Liittynyt: La Helmi 14, 2009 11:33 am
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Hiukka ihmettelen noiden laittamista tiloihin, missä kuitenkin seinäsähköä on. Tietysti jos on vain 1-vaihe käytettävissä niin silloin tietysti löpöllä. 5 kW löpölämmitin antaa lämpöä sisälle 4 kW hujakoilla, kun pakokaasut menevät pihalle. Aika simppelisti pystyy vaikka 3*16A syöttöön laittamaan tehovalvontareleen, joka katkaisee sähkölämmön siksi aikaa kun konekuorma vie kaiken tehon. Käyttökustannukset osaa jokainen itse laskea.
Mulla on tuommoinen 3kW ei-integroitu maalla taukotuvassa ollut pari talvea, kun on vain 12V aurinkopanelivirtaa.Toiminut on.
Mulla on tuommoinen 3kW ei-integroitu maalla taukotuvassa ollut pari talvea, kun on vain 12V aurinkopanelivirtaa.Toiminut on.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti Kesä 03, 2014 10:10 pm
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Minulla on ollut pari vuotta 8kw malli, tosin taitaa olla silti 5kw teho, tai sitten en osaa säätää sitä, lämmittää n.40m2 kevyesti eristettyä liiteriä, noin -25 ulkona niin sisällä +5, nollan tietämillä minimi on n. +10 laitteen säätimessä minimi on +8 , mutta se kun ei osaa sammuttaa itseään niin minimi teholla lämpö nousee yli pyydetyn, on siinä myös ajastin mahdollisuus, mutta se toimii vain kerran. Nyt siihen tuli vika, polttoainepumppu ei pumppaa riittävästi, täysiteho putosi, on n.1500w ja sammuu välillä, uusi pumppu tilattu (15€), toivottavasti auttaa..
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Kyllä tuo on tiedossa, mutta kun tuon omani tilasin niin tuota mallia ei ollut saatavilla. Ja sitten tuo perusmalli mahtuu tuohon matka-auton "poteroon" jossa nykyinenkin webasto on.Pikkuvalmet kirjoitti: ↑To Helmi 18, 2021 3:54 pm Tuossa valmiiksi koteloitu versio: https://www.ebay.com/itm/5KW-12V-All-in ... SwEwdft72I
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1632
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
8 kw tuli postissa tallin lämmittimeksi.
En vaan tiijä kun samasta tilasta otetaan ilma ja puhallus että miten lie käy...
Savut kyllä ohjataan pihalle.
Oli tarkotus lämmittää 10 asteeseen kellaria ja käytävää,sitten laittaa ovi auki pajan puolelle tarvittaessa lämmittämään autoremontissa.
En vaan tiijä kun samasta tilasta otetaan ilma ja puhallus että miten lie käy...
Savut kyllä ohjataan pihalle.
Oli tarkotus lämmittää 10 asteeseen kellaria ja käytävää,sitten laittaa ovi auki pajan puolelle tarvittaessa lämmittämään autoremontissa.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
rokkimatti kirjoitti: ↑To Syys 23, 2021 7:49 pm En vaan tiijä kun samasta tilasta otetaan ilma ja puhallus että miten lie käy...
Mikä tässä on ongelma?
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Aika tiivis pitää olla lämmitettävä tila jotta ongelmia syntyisi.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1632
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Eipähän se tiivis tila ole,sanotaanko näin että sokkeloinen.
Riittääkö se pöhisemään tallin puolelle lämpöä kellarin ja käytävän kautta ,sitä ei vielä tiedä.
Nosturin puoli pidetään "kylmiltään" eikä siellä juuri talvella ilma vaihdu.
Ovat siis samaa talli kompleksia,eri tasossa vain.
No tottahan se nousee lämmin ylemmäksi pajan puolelle kun nostetaan puhallusta ja pyyntöä.
Oli oma ajatus että haarotetaan pariin suuntaan putkea myöten lämpö,sehän nyt ei sitten tallin omistajalle käyny
Riittääkö se pöhisemään tallin puolelle lämpöä kellarin ja käytävän kautta ,sitä ei vielä tiedä.
Nosturin puoli pidetään "kylmiltään" eikä siellä juuri talvella ilma vaihdu.
Ovat siis samaa talli kompleksia,eri tasossa vain.
No tottahan se nousee lämmin ylemmäksi pajan puolelle kun nostetaan puhallusta ja pyyntöä.
Oli oma ajatus että haarotetaan pariin suuntaan putkea myöten lämpö,sehän nyt ei sitten tallin omistajalle käyny
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 373
- Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 11:59 am
- Paikkakunta: Kouvolan ja Savitaipaleen välissä
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Jos siitä lämmöstä menee 10 rosenttia pakoputkesta ulos niin sähköllä lämmittäminen ei ole yhtään kalliimpaa.
-
- Viestit: 1632
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Saapihan sen pakosuolenkin kierättee ympäri pajaa ennen seinän läpi viemistä ni saa viimesetkin lämpimät sisään.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 1870
- Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Näin maallikkona äkkiä tuumien, taitaa olla liki puolet mitä putkesta ulos menee, ei siinä pienessä pakoputkessa kauaa kättä pidä verraten siihen lämpöä puhaltavan lämpöputken edessä.
-
- Viestit: 1168
- Liittynyt: La Helmi 14, 2009 11:33 am
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Tätä hyötysuhdetta on pohdittu näköjään tällä palstalla jo 2006, en viitsi linkittää kun sielläkin oli mutuveikkaukset 50 tai 100 %. Linkkiä en nyt löydä, mutta länsimaisissa kuitenkin hyötysuhde autokäytössä yli 80%.
-
- Viestit: 854
- Liittynyt: To Loka 02, 2008 2:38 pm
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Ilman linkkiä lähdeaineistoon tämä on samanlaista mutua,kun noi kaikki muutkin arviot hyötysuhteesta.
-
- Viestit: 1168
- Liittynyt: La Helmi 14, 2009 11:33 am
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Jos tuosta sitten aloitetaan:
https://www.theseus.fi › bitstream › handle › Lein...
ja tuolta löytyy leinonen_tero.pdf 196 sivua
-
- Viestit: 1632
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Ei oo varsin kukkaan kokkeillu tehä pikku lämmönvaihdinta tuohon pakoputkeen
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Joskus miettinyt että laittas kierukan 50-100L vesiastiaan. Toimis samalla lämmönvaraajanarokkimatti kirjoitti: ↑Su Syys 26, 2021 11:39 am Ei oo varsin kukkaan kokkeillu tehä pikku lämmönvaihdinta tuohon pakoputkeen
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1632
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Kiinan diesel taukolämmitin?
Pitäskö se kierukka olla wepastolta eteenpäin ns'alaspäin laskeva että kondenssi vesi tyhjentyy pakoputken päästä..
Juu tuupissahan ol kokeiltu laittoo pakokaasu kulkemaan tyhjän vesipatterin läpi mutta oli ruvennu keräämään vettä sisäänsä.
Sikäli ajatuksena erittäin kiehtova ottaa se lämpö hyötyyn.
Juu tuupissahan ol kokeiltu laittoo pakokaasu kulkemaan tyhjän vesipatterin läpi mutta oli ruvennu keräämään vettä sisäänsä.
Sikäli ajatuksena erittäin kiehtova ottaa se lämpö hyötyyn.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa