Itä-traktoria hankkimassa
-
- Viestit: 2069
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Kun terveyttä, ja sitä, että työ ei aina olisi niin helevetin työlästä ja raskasta, niin hankitaan jontikka tai lähes vastaava; tämä on karu totuus.
-
- Viestit: 5781
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Vaihdoin mie Majuriinki takakumit ilman tunkkia.
https://drive.google.com/file/d/1cKbfAk ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1cL40g1 ... p=drivesdk
Viimeksi muokannut TunturiPappa, La Heinä 24, 2021 8:54 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -65
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -65
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 1543
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
ne on vaan kermaperseitä jokka ei itävehkeillä töitä teeFred Scuttle kirjoitti: ↑La Heinä 24, 2021 12:52 am Kun terveyttä, ja sitä, että työ ei aina olisi niin helevetin työlästä ja raskasta, niin hankitaan jontikka tai lähes vastaava; tämä on karu totuus.
-
- Viestit: 2866
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
- Paikkakunta: jyväskylä/muurame
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
ei ne muuten ole yhtään aikalaisiinsa verrae mitennää pöljiä... varsinkaan noi 90 luvulla suomeen tuleet agross hytit ja 80 luvun kajuutat suomi tuotoksia, ja sitä ennen oli junkkaria ja fermoa myös.sata10 kirjoitti: ↑La Heinä 24, 2021 8:50 amne on vaan kermaperseitä jokka ei itävehkeillä töitä teeFred Scuttle kirjoitti: ↑La Heinä 24, 2021 12:52 am Kun terveyttä, ja sitä, että työ ei aina olisi niin helevetin työlästä ja raskasta, niin hankitaan jontikka tai lähes vastaava; tämä on karu totuus.
jonkusen yön valvonu sellai fiatin näkösessä nyykkärissä, vm2000 kuten uusin miun belarus, ei nyykkäri aiheuttanu vau ilmiötä ja kotosampi olo belkussa
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
-
- Viestit: 1371
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:49 pm
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Naapurin isäntä sai rakkoja käsiin kyntäessään 70 luvun pelaruksella, oli muka niin jäykät vivut kopissa.
-
- Viestit: 5781
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Nuuka kuuluu olevan. Kyllä ne on jäykät vivut länsitraktorisaakin jos ei ikänä voitele.
Eräässä kotimaisessa merkissä jopa automaattinen tuo voitelu ja ruostesuojaus.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -65
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -65
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 1371
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:49 pm
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
niin, tämä naapurin kertomus oli silloin 70 luvulla kun se pelastus oli uusi , muutenhan se oli roteva 4 veto aikasekseen.TunturiPappa kirjoitti: ↑La Heinä 24, 2021 11:38 pmNuuka kuuluu olevan. Kyllä ne on jäykät vivut länsitraktorisaakin jos ei ikänä voitele.
Eräässä kotimaisessa merkissä jopa automaattinen tuo voitelu ja ruostesuojaus.
- Matsikka
- Viestit: 16237
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Taitaisin ostaa Leukunkin ennnen mitään Itä-traktoria.
Kylläkait niillä nämä pienet hommani pystyisin tekemään, mutta ei silti.
Kylläkait niillä nämä pienet hommani pystyisin tekemään, mutta ei silti.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 977
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Taitaa metsäajossa monikin itämerkki hakata Massikan 10-0.
Ainakin itselle Massikka olisi viimeisiä vaihtoehtoja metsään..
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
- Matsikka
- Viestit: 16237
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Kyllähän Massikoitakin on moneen lähtöön, mettäohjaamollakin. Ja monella koneella ei mettässä ajella vaan muut asiat on tärkeitä.
399:llä ajelen vähät mettähommat vanhaa tekniikkaa 100% kytkettävillä hammaslukoilla ilman belaruksen leikkiautomaattia.
705-4 Vallu on tosipaikan tullen 2-pyörävetoinen.
Yhrestä 6x45 setkasta meni mettässä kytkin hajalle. Joku oksa meni kytkinkopan reijästä ja pisti paineasetelman käpälät uutehen järjestyksehen. Sen jälkehen ei toiminu.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 7757
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Sanoppas, mikä siitä tekee leikkiautomaatin? Kerta tuommoisia nimityksiä käyttää, lienee siihen hyvät perustelut. Koneesta löytyy automaatti neliveto, ja sitten jatkuva. Samoin tasauspyörästön lukko automatiikka, tai sitten kytkettävä. Etuakselilla minskiläisissä kitkalukko. itellä 400sarjassa siellä automaattinen hammaslukko, toimii automaattisen nelivedon kanssa hienosti, verronkin metsäajossa. Siksi tekisi mielitietää, mikä tekee siitä leikkiautomaatin?Matsikka kirjoitti: ↑Su Heinä 25, 2021 3:15 pmKyllähän Massikoitakin on moneen lähtöön, mettäohjaamollakin. Ja monella koneella ei mettässä ajella vaan muut asiat on tärkeitä.
399:llä ajelen vähät mettähommat vanhaa tekniikkaa 100% kytkettävillä hammaslukoilla ilman belaruksen leikkiautomaattia.
-
- Viestit: 977
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Ja mikä tekee 705;sta takavedon? Kyllä mun 605 ainakin vetää myös etusilla, jos niin haluan.
Satuja kun kertoo, pitäis perustella..
Satuja kun kertoo, pitäis perustella..
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
-
- Viestit: 6794
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Ainakin omalla kohdalla alaselän kulumavika on lisännyt ergonomian arvostusta kovasti tässä 40 ikävuoden jälkeen. Etujouset, hytin jouset ja hyvä ilmapenkki tuntuvat kovasti houkuttelevilta 70- ja 80-luvun vehkeisiin verrattuna, omat traktorit tosin yli 10th ajettuja että ei niillä kukaan itseään vaähänkin kunnioittava kunnon nykymaajussi olisi enää 10 vuoteen ajanut mutta omalla kohdalla tuntuu riittävän mukavalta. Ilmastointiakin tuli joskus naureskeltua mutta nyt on aina huollettuna ja toimivana sekin traktorissa. Vanheneminen ja laiskuus sun muu kermaperseily valtaa alaa pikkuhiljaa. Uudempaa kaivinkonettakin tässä vähän tekisi mieli juuri työergonomian parantamiseksi hommata kun pitkiä päiviä tuppaa tulemaan siinä hommassa usein.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 6384
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Sehän oli kaks vetoinen eli toinen etu- ja toinen takapyörä pyörivät ilmassa ristiriipunnassa kun lukot luistaa. Samaa vikaa myös 6000-sarjalaisessa.
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
- jake55
- Viestit: 963
- Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
- Paikkakunta: Syrän Häme
- Viesti:
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Näinpä, kun ei ole kunnon lukkoa. Aika vaatimattomaan paikkaan saa kiinni kun ei moista ominaisuutta tiennyt
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 7757
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Metässä pärjäs hyvin 755lla kun riimut joka nurkassa. Pellolla paripyörillä lietevaunun kanssa sitte saiki kahtoo mistä ajoi, ei kummosta rinne peltoo tarvinnu kun ei ylös päässy, tai vähänkään jos pehmeetä...Jammu kirjoitti: ↑Su Heinä 25, 2021 8:55 pmNäinpä, kun ei ole kunnon lukkoa. Aika vaatimattomaan paikkaan saa kiinni kun ei moista ominaisuutta tiennyt
- Matsikka
- Viestit: 16237
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Omat kontaktit automaatti-Belaruksiin on Korian varuskunnasta talvelta 1980.DexMasZet kirjoitti: ↑Su Heinä 25, 2021 5:14 pmSanoppas, mikä siitä tekee leikkiautomaatin? Kerta tuommoisia nimityksiä käyttää, lienee siihen hyvät perustelut. Koneesta löytyy automaatti neliveto, ja sitten jatkuva. Samoin tasauspyörästön lukko automatiikka, tai sitten kytkettävä. Etuakselilla minskiläisissä kitkalukko. itellä 400sarjassa siellä automaattinen hammaslukko, toimii automaattisen nelivedon kanssa hienosti, verronkin metsäajossa. Siksi tekisi mielitietää, mikä tekee siitä leikkiautomaatin?Matsikka kirjoitti: ↑Su Heinä 25, 2021 3:15 pmKyllähän Massikoitakin on moneen lähtöön, mettäohjaamollakin. Ja monella koneella ei mettässä ajella vaan muut asiat on tärkeitä.
399:llä ajelen vähät mettähommat vanhaa tekniikkaa 100% kytkettävillä hammaslukoilla ilman belaruksen leikkiautomaattia.
Aika monella Belaruksella liikuttiin kyytissä, pyöritettiin Hydoria, verettihin kompuravaunua pitkin mettiä ja kaiken kruunasi hiihtohinauksessa killuminen köyden päässä suksilla.
Ihan näppärästi pienillä etuvetopyörillä varustetut automaatti-Belkut tulivat etuperin näköisälle, mutta aina kun niiden piti peruuttaa johonkin, niin kuskilla alkoi vaikeudet. Joka kuski sanoi samaa….”tässä on automaattinen neliveto, pakilla pitää pitää jotakin vipua päällä jotta se vetää”.
Oli ilmeisesti joku SA-INT malli kun tuollainen ominaisuus oli. Taisi olla venäläisten salajuoni Suomen armeijalle, tiesivät että kun Belaruskuski joutuu peruuttamaan….niin se on puollustuskyvytön kun tarvittoo ajamisehen molemmat käret.
Meirän 165 Massikassakin on automaattiveto. Kun pistää perävetokärryihin vähän nopeamman vaihteen päälle mitä traktori ilman multi-poveria vetää….niin sitten alkaa kaikki pyörät vetämähän kun kärrynpyörät luistaa vähän. Multi-poverin räikkäkytkinhän mahrollistaa tämän. Se toimii myös pakilla….ja mikä parasta, sen luistoprosentin voi itse valita.
Automaattihammaslukko etuaksilalla ei oo kovin hyvä, siksi traktoreissa on siitä luovuttukin. Kytkettävä hammaslukko on parempi.
Mun mielestä hyvin toimiva helposti käytettävä,nelivedon kytkentä tekee automaattitoiminnon turhaksi.
Jarrutettaessa toimiva neliveto on melko hyvä, enpätiedä onko automaatti-Belaruksessa sellaista.
Ittelle riitti Itä-traktoreista 1 päivä Zetorin ratissa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 802
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
Onko noissa kitkalukoissa öljyllä jokin merkitys lukon pitävyyteen tai onko lukko jotenkin säädettävissä?
Muistelisin että Valmetteihin olisi saatavilla myös erikseen kytkettäviä levylukkoja etuakselille, sen verran olen seurannut naapurin valmettia raivausjyrsimen edessä että joka pyörä näyttäisi vetävän kahdesta pari pyörästä huolimatta.
361 Valmetissa oli erinomainen lukko, polkimesta meni päälle jokin automaattilukon tapainen lukko joka salli kääntyilyäkin. Sitten sillä käsivivulla sai akselin yhdeksi puuksi.
Kaveri kertoili että Ivecon puu auton lukko on kanssa jotenkin fiksu, ei hajoa niin helposti kääntyessä kuin Ruotsalaisista. Sotahommat opetti telivedon ja lukkojen teon eurooppalaisille hyvissä ajoin.
Muistelisin että Valmetteihin olisi saatavilla myös erikseen kytkettäviä levylukkoja etuakselille, sen verran olen seurannut naapurin valmettia raivausjyrsimen edessä että joka pyörä näyttäisi vetävän kahdesta pari pyörästä huolimatta.
361 Valmetissa oli erinomainen lukko, polkimesta meni päälle jokin automaattilukon tapainen lukko joka salli kääntyilyäkin. Sitten sillä käsivivulla sai akselin yhdeksi puuksi.
Kaveri kertoili että Ivecon puu auton lukko on kanssa jotenkin fiksu, ei hajoa niin helposti kääntyessä kuin Ruotsalaisista. Sotahommat opetti telivedon ja lukkojen teon eurooppalaisille hyvissä ajoin.
-
- Viestit: 3585
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
- Paikkakunta: Jovensuu
- Viesti:
Re: Itä-traktoria hankkimassa
On ollu vihmerää porukkaa sinun saapumiserä sittenMatsikka kirjoitti: ↑Su Heinä 25, 2021 9:33 pm Ihan näppärästi pienillä etuvetopyörillä varustetut automaatti-Belkut tulivat etuperin näköisälle, mutta aina kun niiden piti peruuttaa johonkin, niin kuskilla alkoi vaikeudet. Joka kuski sanoi samaa….”tässä on automaattinen neliveto, pakilla pitää pitää jotakin vipua päällä jotta se vetää”.
Oli ilmeisesti joku SA-INT malli kun tuollainen ominaisuus oli.
Belkun valitsimessa on kolme asentoa. Takaveto, automaatti-neliveto ja jatkuva neliveto. Automaattineliveto toimii eteenpäin ajettaessa kun takapyörä alkaa suttaamaan. On kätevä kun neliveto ei normaalisti ole päällä pihalla ajettaessa niin ei renkaat "sorra" eikä tule jälkiä. Vaan kun vaikka tökkää kauhan sorakasaan, niin neliveto kytkeytyy. Vipu on kyllä niin hyvin esillä että toki sitä olis helppo manuaalisestikin valita 2wd/4wd, mutta tuppaa neliveto unohtumaan päälle turhaan, siksi tuo on hyvä.
Sitä en tiedä mitä ajatella kuskeista jotka ei osaa tuota käyttää ja "ovat vaikeuksissa".. tai tiedän mutta en tuo ilmi.
Belarus 825 turbo shitbox
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: korsteeni, Semrush [Bot], trantor ja 34 vierailijaa