Yaris III -14 Hybr.aut.1,5 Kokemuksia

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Pöljä
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Helmi 18, 2014 10:58 pm
Viesti:

Yaris III -14 Hybr.aut.1,5 Kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Pöljä »

Sorruin ostamaan 110tkm ajetun, vuoden 2014 Tojota jaris hybridin. Aiemmin, 45-vuoden aikana en ole ollut mikään tojota-fani. Hybridit on kanssa mulle vieraita. On kai täällä useampiakin alan miehiä ja naisia jotka osais kertoa minkälaiseen pashaan olen käteni lykännyt? Kehuakin toki saa. Onko jotain erikoista johon kiinnittää huomiota? Olen nyt ajanut parin viikon aikana pari tuhatta kilometriä ja moitittavaa ei sinänsä juuri ole. Mitä hybridi-huollossa tehdään, tuon auton takuut on jo menneet. Voiko itse mitata jostain akkujen kunnon? Onko kukaan pellepeloton lisännyt akkukapasiteettia ja tehnyt pistokelaturia tuollaiseen itselataavaan?
jarikos
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Yaris III -14 Hybr.aut.1,5 Kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Viikon verran oli 2019 malli ajossa ja vaikka auto on todella pieni, niin se ei tuntunut mitenkään kiikkerältä eikä alustakaan veltolta. Sillä vehkeellä oli 30tkm ajettu. En ole mikään Toyota fani, päinvastoin jotkut ratkaisut niissä raivostuttavat kun joutuu niitä välillä korjailemaan. Moottoritielle kiihtyminenkin sujuu mallikkaasti kun työntää vaan pedaalin lattiaan, akku avustaa kiihtymisessä. Jarruttaminen vaatii hiukan harjoittelua, että saa optimaalisen hyödyn akun latautumisesta.

Se akkupakettihan taitaa olla noissa melko pieni. Toyotan huollossa luulisi olevan akkutesteri, jolla sen ajoakun kunnon voisi testata. Käynnistysakkuhan on erikseen sellainen pieni.

Todella raskaasti polkemalla sain 5,6l/100km kulutuksen oman ajotietokoneen mukaan. Kevyemmin ja ennakoivasti ajaen varmasti pääsisi reippaasti tuon alle.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
jani.erola
Viestit: 404
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 9:31 pm
Viesti:

Re: Yaris III -14 Hybr.aut.1,5 Kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jani.erola »

Huollossa tarkistetaan hybridi järjestelmä, ja jos on ok, niin akkutakuu on taas vuoden voimassa, ja jos edellinen huolto on tehty viime vuonna, ja hybrid järjestelmä ollut ok niin akkutakuu on voimassa. Kymmenen vuotta on akkutakuu, ja vuoden kerrallaan, kun huoltaa. Ei väliä, jos jäänyt välivuosia, jos testaus ok, niin taas vuoden voimassa takuu.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], Hsippe, Mauri Tähkä ja 45 vierailijaa