Airbagin ohjainlaitteesta on jo noin 15 v saanut mitä erikoisempaa tietoa ulos kolaritilanteesta,onko ollu vyöt kiinni ja kuinka monet vyöt,nopeus,ratin asento,vilkun asento,kaasupolkimen asento,kauanko ajettu starttauksen jälkeen jne. Tämänpäivän autoissa vielä enemmän saadaan ulos,esimerkkinä kohdalle sattunut tapaus,omistaja vaati takuuseen uutta moottoria kun vanhassa oli reikä öljypohjassa ja leikannut kiinni,maahantuoja sai kaivettua mittariston ohjainlaitteesta seuraavat tiedot:jäähdytysnesteen varoitusvalo syttynyt->ei reagoitu asiaan,eli ohjainlaite ei ole tunnistanut että konepeltiä aukaistu,öljynpainevalo syttynyt->ei reagoitu,auto pysähtynyt 5 km jälkeen öljynpainevalon syttymisestä,lisäksi kyseinen auto oli tallentanut ajetun matkan ensimäisen varoitusvalon syttymisestä eli jäähdytysnesteen vähyydestä,siitä 25 km ja kone oli leiponut kiinni. Autossa oli siis 2 vikaa johon kuljettaja ei ollut reagoinut mitenkään. Oli alkanut ensin vuotamaan jäähdytin nestettä sitte ajettu kiveen,asiakkaan kuvaus oli mitään varoitusvaloja ei syttynyt auto sammui. Loppulaskun maksajan voi jokainen päätellä ja se ei ollut maahantuoja
,ja tosiaan sos järjestelmä tietää missä auto kulkee halusit tai et,sulakkeiden pois otolla se menee mykäksi jonkun ajan päästä koska sos järjestelmässä on myös sisäinen akku. Miksi tehdas haluaa ajotiedot,siihen niinkin yksinkertainen asia kuin tehdas saa ilmaista testikuljettaja tietoa minkä pohjalta autoja suunnitellaan,ei kannata tehdä autoa joka kestää 500000 tkm kun keskimääräinen ajosuorite on esim 100000 km ja paaliin.