Nissan Vanette
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Torsen-passatit vähenevät liikenteestä n. 50% vuosivauhtia taka-apurungon ruostuminen vuoksi. Uutta ei saa mistään ja korjata ei saa.
Aloittajan lähtötiedoilla hankkisin ilman muuta Scudon.(Jos vetopainot riittää)
Aloittajan lähtötiedoilla hankkisin ilman muuta Scudon.(Jos vetopainot riittää)
-
- Viestit: 5527
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Entäpä vaikka Subaru Legacy, siinä olisi neliveto ja jarrullinen vetomassa jopa ylittyy reippaasti etsitystä ja niitä saa näköjään jopa alle tonnilla joissa katsastus voimassa.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Korjaus pitää tehdä ammattimaisesti ts huomaamattomasti
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 10750
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Samaa mieltä. Vaikka sitä kolmosta poistaisi liikennekäytöstä aina käyttötarpeen loppuessa, niin on se kuitenkin katsastettava vuosittain. Eikä autot parane edes sisällä säilyttäen, joten remonttia riittää siinä kolmannessakin.PS kirjoitti: ↑La Huhti 24, 2021 1:21 pm Heräsi sellainen kysymys, että kannattaako tuohon tarpeeseen ostaa kolmatta autoa ylläpidettäväksi ja pääasiassa seisomaan? Taloudellisempaa lienee vaihtaa nykyinen käyttöauto riittävän vetokyvyn omaavaan. Kukin tekee tietysti omalla tavallaan, mutta kulujen puolesta aina parempi mitä vähemmän autoja pihassa.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
Re: Nissan Vanette
Minulle tuli tällainen tieto, että nykyään saa korjata hitsaamalla esim. 90 -luvun Carinan takapalkkeja. Uusia ei saa enää mistään, joten katsastajat hyväksyvät hitsaamalla korjatun takapalkin..
Re: Nissan Vanette
Wanhemmat 4-veto Subarut ruostui ihan tolkuttomasti. Niissä oli bokserimoottori joka söi bensaa ihan kunnolla..korjailija kirjoitti: ↑La Huhti 24, 2021 6:45 pm Entäpä vaikka Subaru Legacy, siinä olisi neliveto ja jarrullinen vetomassa jopa ylittyy reippaasti etsitystä ja niitä saa näköjään jopa alle tonnilla joissa katsastus voimassa.
-
- Viestit: 5527
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Ei ne enempää ruostu kuin vanetetkaan Ja ymmärsin aloituksesta että ajoa on todella vähän joten tuskin niitä polttoainekuluja paljoa tulee.steami kirjoitti: ↑La Huhti 24, 2021 7:26 pmWanhemmat 4-veto Subarut ruostui ihan tolkuttomasti. Niissä oli bokserimoottori joka söi bensaa ihan kunnolla..korjailija kirjoitti: ↑La Huhti 24, 2021 6:45 pm Entäpä vaikka Subaru Legacy, siinä olisi neliveto ja jarrullinen vetomassa jopa ylittyy reippaasti etsitystä ja niitä saa näköjään jopa alle tonnilla joissa katsastus voimassa.
Virheetöntä polttoainepihiä vetojuhtaa tuskin saa tonnilla tai kahdellakaan, ei minkään merkkistä.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Re: Nissan Vanette
Aivan oikein. 90 -luvun Subarut oli muuten ihan patarautoja. Tuo korin ruostuminen pilasi hyvän ja luotettavan auton maineen.. Tällainen käsitys minulle jäi, vaikka itselläni sellaista ei ollut koskaan.korjailija kirjoitti: ↑La Huhti 24, 2021 7:29 pmEi ne enempää ruostu kuin vanetetkaan Ja ymmärsin aloituksesta että ajoa on todella vähän joten tuskin niitä polttoainekuluja paljoa tulee.steami kirjoitti: ↑La Huhti 24, 2021 7:26 pmWanhemmat 4-veto Subarut ruostui ihan tolkuttomasti. Niissä oli bokserimoottori joka söi bensaa ihan kunnolla..korjailija kirjoitti: ↑La Huhti 24, 2021 6:45 pm Entäpä vaikka Subaru Legacy, siinä olisi neliveto ja jarrullinen vetomassa jopa ylittyy reippaasti etsitystä ja niitä saa näköjään jopa alle tonnilla joissa katsastus voimassa.
Virheetöntä polttoainepihiä vetojuhtaa tuskin saa tonnilla tai kahdellakaan, ei minkään merkkistä.
Lainailin muutaman kerran veljeltäni ko. autoa. Jäi miellyttävä kokemus...
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Kyllä tuollaiseen Passattiin tuli konttorilla komento "vaihdettava" ei saa korjata!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 10750
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Tukivarsia ei saa hitsaamalla korjata, mutta eikös tukivarsien korin/rungon ja akselin puoleiset kiinnikkeet saa hitsata? Onko apurunko siis kiinnike vai tukivarsi?
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Nykyään taitaa saada hitsata apurunkoja?
Joku tallilla vierailleista henkilöistä kertoi tälläisen.
Onkohan 4 kpl ollut subaruja. Olen tykännyt ja oli ihan ok vetäessäkin. Yksi oli ruosteinen reilummin, yksi vaati yhden paikan ja kaksi ei kemppiä minun aikana nähnyt.
Hitsausta vaatineet olivat 90 vuodelta, yksi ruosteeton -90 ja ruosteeton 96. Kaikissa 200-300tkm.
Yksilöitähän on kaikenlaisia kaikilla merkeillä, riippuen pidosta ja olosuhteista missä ajeltu.
Joku tallilla vierailleista henkilöistä kertoi tälläisen.
Onkohan 4 kpl ollut subaruja. Olen tykännyt ja oli ihan ok vetäessäkin. Yksi oli ruosteinen reilummin, yksi vaati yhden paikan ja kaksi ei kemppiä minun aikana nähnyt.
Hitsausta vaatineet olivat 90 vuodelta, yksi ruosteeton -90 ja ruosteeton 96. Kaikissa 200-300tkm.
Yksilöitähän on kaikenlaisia kaikilla merkeillä, riippuen pidosta ja olosuhteista missä ajeltu.
Re: Nissan Vanette
Joo. Siihen on saatavilla uutta osaa. Tuolloin eivät anna korjata vanhaa. Kunhan uutta palkistoa/apurunkoa ei enää mistään saa, saa korjata hitsaamalla myös vanhoja.. Näin se menee, veikkaan minä..
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Kunnostettuun saa vaihtaa. Eli hitsaten korjaus. Uus maali ja massa päälle.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Maaliskuusta lähtien on saanut korjata.
-
- Viestit: 1875
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Korin puolen kiinnikkeet saa korjata hitsaamalla.
Itse asiassa myös tukivarsia saa korjata hitsaamalla, ainakin sellaisia, jotka on hitsaamalla koottu alunperinkin, eikä osaa enää uutena ole saatavilla. Minulla on juuri tuollaisen asian kanssa tilanne päällä, kun harrasteautoni takatukivarret ovat sen verran huonot, että pitää hiekkapuhalluksen ja maalin lisäksi tehdä muitakin toimenpiteitä. Uutta osaa ei ole ollut saatavilla n. 15-20 vuoteen. Tässä tapauksessa tukivarren tyyppi on järeähköstä pellistä kasattu kotelorakenne.
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Eipä ihan vähällä hakemisella ole tuollaiseen neliveto Passattiin sitä apurunkoa ole vastaan tullut. Pari vuotta jo seissyt kaverin nurkissa, muuten toimiva laite, mutta konttorisedän ukaasi lapussa, niin ei ole lähdetty hitsaushommia tekemään. Mutta vinkkejä otetaan vastaan jos vaikka tietoa jollakin olisi mistä sellaisen "kelkan" löytäisi? Romuttamot näytti ei oota kun sieltä kyseltiin, eeikä noista saksalaisista puljuistakaan tietoa saanut?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 3592
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
Kun en ole vaggeja harrastanut niin kysyn, eikö saman ikäluokan a6 audi quattrossa ole sopivaa apurunkoa?
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Nissan Vanette
En ole tietoinen niiden yhdenmukaisuudesta, mutta olisi jo luullut jonkun sitä esittävän jos niin olisi?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: tumpeloko ja 25 vierailijaa