Dacia logan kokemuksia
-
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 5:12 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Dacia logan kokemuksia
Pieni autokuume vaivaa ja tuommoinen dacia logan mcv stepway farkku olis kiinnostava auto. Diesel mallia olen mielinyt. Onko täällä millaisia kokemuksia. Houkuttaa tuo reilumpi maavara ja hyvät tavara tilat.
---------------------------------------------
Case IH JX90U -03
Deutz-Fahr dx80 -84
Ford 3910 -84
Ford 3600 -76
Fordson superdexta -63
Case IH JX90U -03
Deutz-Fahr dx80 -84
Ford 3910 -84
Ford 3600 -76
Fordson superdexta -63
-
- Viestit: 2032
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
- Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Muijalla on 4wd Duster, eikä isosti ole moittinut. Tuo Rellun 1,5 Dci on hyvässä maineessa.
Onhan nämä vähän karuja vehkeitä, mutta hoitavat hommansa siinä kuin fiinimmätkin autot.
Onhan nämä vähän karuja vehkeitä, mutta hoitavat hommansa siinä kuin fiinimmätkin autot.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: To Maalis 01, 2007 12:38 pm
- Paikkakunta: lieksa
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Kolme vuotta ajoin käytetyllä Dussella, lähes 100000 km. Korjauksia yksi jarrupala.
Loganilla yli kolme vuotta, lähes 90000 km.
Erinomainen hinta/ laatu suhde.
Vähän janoinen, parhaimmillaan vain jopa 3,3 l sadalla Keskikulutus jotain 4,5 l.
Kori näissä on myös kestävä.
Etupään niveleliä joutuu vaihtamaan jonkun verran, mutta yli kuuteen vuoteen ei tätä omalle kohdalle ole sattunut
Loganilla yli kolme vuotta, lähes 90000 km.
Erinomainen hinta/ laatu suhde.
Vähän janoinen, parhaimmillaan vain jopa 3,3 l sadalla Keskikulutus jotain 4,5 l.
Kori näissä on myös kestävä.
Etupään niveleliä joutuu vaihtamaan jonkun verran, mutta yli kuuteen vuoteen ei tätä omalle kohdalle ole sattunut
Viimeksi muokannut berza, La Huhti 10, 2021 7:12 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Kovat km loganille
Tutulla toinen bensa duster nyt menossa. Kai hän on tyytyväinen kun osti samanlaisen kun mikä aiemminkin oli.
Kyllähän noissa hinta houkuttaa.
Tutulla toinen bensa duster nyt menossa. Kai hän on tyytyväinen kun osti samanlaisen kun mikä aiemminkin oli.
Kyllähän noissa hinta houkuttaa.
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: To Maalis 01, 2007 12:38 pm
- Paikkakunta: lieksa
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Niin tyytyväisyys autoon tutkimusten mukaan Toyotan jälkeen toisena.
-
- Viestit: 4381
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Tyytyväisyystutkimus on vähän ”harhainen”. Halvan Dacian ostajat saattavat olla erittäin tyytyväisiä vaikka vikoja on. Autohan on halpa joten siinä saakin olla vikaa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Mitäköhän ne merkkikohtaiset viat Dacialla mahtaa olla? Kovin vähän tyyppivioista tihkuu tietoa.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Alustan niveliä pienillä kilometreillä menee vaihtoon.
Joitain johtosarja vikoja.
Ainakin 0,9tce moottorin kasvava öljynkulutus ja jakoketju.
Ei nuo nyt niin ihmeellisiä vikoja omasta mielestä ole. Samanlaista tuntuu kaikilla merkeillä olevan.
Tai onhan nuo uudessa autossa ärsyttäviä,mutta merkistä riippumatta todellisuutta joissakin malleissa.
Joitain johtosarja vikoja.
Ainakin 0,9tce moottorin kasvava öljynkulutus ja jakoketju.
Ei nuo nyt niin ihmeellisiä vikoja omasta mielestä ole. Samanlaista tuntuu kaikilla merkeillä olevan.
Tai onhan nuo uudessa autossa ärsyttäviä,mutta merkistä riippumatta todellisuutta joissakin malleissa.
-
- Viestit: 28167
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Duster tuli markkinoille 2011 ja se otti heti paikkansa edullisena 4-vetona. Autoja liikkuu käytettynä aika hyvin, mutta niiden kysyntä on sen verran suurta, että pilkkahinnalla niitä ei saa ostettua. Dusterissa ei suoranaisesti ole tyyppivikoja, paitsi Renaultin 1.5DCi moottoriin liittyvät viat. Monet moottoreista ovat hajonneet 200tkm jälkeen.
Katsastustilastojen mukaan Dusterien hylkäysprosentti on alle 10, mikä on hyvä lukema. Katsastusmiesten kertomusten mukaan alustanosat ovat kuitenkin heiveröisiä ja raidetangon päitä sekä puslia joutuu tiuhaan vaihtamaan. Ne käytetyt Dusterit mitä olemme ajaneet, puoltaa tätä ajatusta. Suurimmassa osassa on pieniä kolinoita alustassa.
Katsastuksessa yleisin hylkäyssyy on ollut kuluneet raidetangon päät. Muita syitä ovat olleet vetoakselit ja niiden kumitiivisteet, kuluneet raidetangonpäät, ohjausnivelet ja alapallonivelet, pakoputkiston kiinnikkeet irronneet ja pakoputkisto vuotoja, lisäksi on havaittu öljyvuotoja ja runsaasti valovikoja. Dacian valot ovat muutenkin hieman oudot. Uudemmissakaan ei ole automaattitoimintoa. Lisäksi etujarrujen teho on ollut heikko.
https://www.gesu.fi/tyyppiviat/dacia
Katsastustilastojen mukaan Dusterien hylkäysprosentti on alle 10, mikä on hyvä lukema. Katsastusmiesten kertomusten mukaan alustanosat ovat kuitenkin heiveröisiä ja raidetangon päitä sekä puslia joutuu tiuhaan vaihtamaan. Ne käytetyt Dusterit mitä olemme ajaneet, puoltaa tätä ajatusta. Suurimmassa osassa on pieniä kolinoita alustassa.
Katsastuksessa yleisin hylkäyssyy on ollut kuluneet raidetangon päät. Muita syitä ovat olleet vetoakselit ja niiden kumitiivisteet, kuluneet raidetangonpäät, ohjausnivelet ja alapallonivelet, pakoputkiston kiinnikkeet irronneet ja pakoputkisto vuotoja, lisäksi on havaittu öljyvuotoja ja runsaasti valovikoja. Dacian valot ovat muutenkin hieman oudot. Uudemmissakaan ei ole automaattitoimintoa. Lisäksi etujarrujen teho on ollut heikko.
https://www.gesu.fi/tyyppiviat/dacia
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Tyyppiviat kuulostaa tosi pieniltä ongelmilta. Suurin osa on helposti korjattavissa. Enemmän askarruttaa tuo moottorin laukeaminen. Mikä tuhoaa moottorin ja koskeeko se vain jotain tiettyjä moottorimalleja?
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 959
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 9:48 am
- Paikkakunta: Ikaalinen
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Ajomies kirjoitti: ↑La Huhti 10, 2021 10:58 am Duster tuli markkinoille 2011 ja se otti heti paikkansa edullisena 4-vetona. Autoja liikkuu käytettynä aika hyvin, mutta niiden kysyntä on sen verran suurta, että pilkkahinnalla niitä ei saa ostettua. Dusterissa ei suoranaisesti ole tyyppivikoja, paitsi Renaultin 1.5DCi moottoriin liittyvät viat. Monet moottoreista ovat hajonneet 200tkm jälkeen.
Katsastustilastojen mukaan Dusterien hylkäysprosentti on alle 10, mikä on hyvä lukema. Katsastusmiesten kertomusten mukaan alustanosat ovat kuitenkin heiveröisiä ja raidetangon päitä sekä puslia joutuu tiuhaan vaihtamaan. Ne käytetyt Dusterit mitä olemme ajaneet, puoltaa tätä ajatusta. Suurimmassa osassa on pieniä kolinoita alustassa.
Katsastuksessa yleisin hylkäyssyy on ollut kuluneet raidetangon päät. Muita syitä ovat olleet vetoakselit ja niiden kumitiivisteet, kuluneet raidetangonpäät, ohjausnivelet ja alapallonivelet, pakoputkiston kiinnikkeet irronneet ja pakoputkisto vuotoja, lisäksi on havaittu öljyvuotoja ja runsaasti valovikoja. Dacian valot ovat muutenkin hieman oudot. Uudemmissakaan ei ole automaattitoimintoa. Lisäksi etujarrujen teho on ollut heikko.
https://www.gesu.fi/tyyppiviat/dacia
Kyllä 2 Dusterissa on valoille automaattitoiminto.
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Tässähän kehutaan tai ollaan kehumatta Rellun tekniikkaa Romaniassa koottuna.
Ehkä laatu muuttuu, kun kokoonpano tehdään meiltä katsoen hiukan eksoottisemmassa paikassa?
Ehkä laatu muuttuu, kun kokoonpano tehdään meiltä katsoen hiukan eksoottisemmassa paikassa?
- rattori
- Viestit: 11136
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
-
- Viestit: 1875
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Ainakin alkupään dieseleissä oli pakkaskeleillä huohottimen jäätymisongelmaa. Öljyt ulos ja pahimmillaan täystuho. Kyseinen vika toki ei riippunut yhtään kilometreistä, vaan saattoi laueta milloin vain, kun olosuhteet olivat otolliset. Veljen edelliseen nelikkodusteriin oli ensimmäisen omistajan aikaan vaihdettu maahantuojan piikkiin tehdasuusi kone kyseisen vian takia. Kyseiset koneet lienee jo aika päiviä sitten vaihdettu laukeamisen seurauksena tai korjattu huohotinsysteemi ennen laukeamista. Kannattaa käydä rellufoorumilla lueskelemassa, sieltä löytyy juttua. Kannattaa myös hakea haulla se edellinen dacia-ketju tältä foorumilta, ettei tarvitse kaikkien kirjoittaa samoja juttuja uudestaan.
Viimeksi muokannut VD5, La Huhti 10, 2021 1:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 28167
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
siinä onkin sähköautoille haastetta.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: To Maalis 01, 2007 12:38 pm
- Paikkakunta: lieksa
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Nollia näköjään muutama liikaa lipsahtanut
Alkupään Tussukoissa oli muutamia koneen laukeamisia, liittyivät öljyn paineen häiriöön, jolloin öljy suodattimen juuresta öljyt lensivät pihalle. Maahan tuoja näitä jonkun takuusenkiin korjasi.
Harvinaisia nämä olivat ja muistaakseni 2014 malleissa oli jo tämä saatu poistettua.
Itse kone on muuten luotettava ja taloudellinen.
Etupään väljyydethän näissä on eniten katsastuksessa hylkäyksiä aiheuttaneet, mutta halpoja nämä osat ovat.
Itse en ole reiluun kuuteen vuoteen yhtään vaihtanut, vaikka ajan hyvin paljon heikkokuntoisia teitä
Rellun heikkoudethan liittyvät yleensä sähköisiin toimintoihin, muu tekniikkahan niissä on ihan ok.
Dacioissa ei tätä sähkötekniikkaa liiemmälti ole, vain tarpeellinen
Alkupään Tussukoissa oli muutamia koneen laukeamisia, liittyivät öljyn paineen häiriöön, jolloin öljy suodattimen juuresta öljyt lensivät pihalle. Maahan tuoja näitä jonkun takuusenkiin korjasi.
Harvinaisia nämä olivat ja muistaakseni 2014 malleissa oli jo tämä saatu poistettua.
Itse kone on muuten luotettava ja taloudellinen.
Etupään väljyydethän näissä on eniten katsastuksessa hylkäyksiä aiheuttaneet, mutta halpoja nämä osat ovat.
Itse en ole reiluun kuuteen vuoteen yhtään vaihtanut, vaikka ajan hyvin paljon heikkokuntoisia teitä
Rellun heikkoudethan liittyvät yleensä sähköisiin toimintoihin, muu tekniikkahan niissä on ihan ok.
Dacioissa ei tätä sähkötekniikkaa liiemmälti ole, vain tarpeellinen
Viimeksi muokannut berza, La Huhti 10, 2021 2:54 pm. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
-
- Viestit: 2032
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
- Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Kyllä tuo renault K9K on hyvässä maineessa. Sitähän käyttää renun lisäksi ainakin Nissan ja MB.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Tuo huohotusjärjestelmän jäätyminen Relluissa ja muissa ranskalaisissa dieseleissä ei ole ihan uusi ominaisuus.
80-luvun lopussa dieseleiden yleistyessä henkilöautoissa niin Relluissa, kuin PSA:n tuotteissa tuoreita moottoreita poksahteli kyseisen ongelman takia vaikka kuinka paljon. Kun riittävän paljon koneita meni takuuseen, ainakin Suomeen tulleiden autojen huohotusjärjestelmät modifoitiin.
On tainnut asia unohtua Rellun suunnittelijoilta?
80-luvun lopussa dieseleiden yleistyessä henkilöautoissa niin Relluissa, kuin PSA:n tuotteissa tuoreita moottoreita poksahteli kyseisen ongelman takia vaikka kuinka paljon. Kun riittävän paljon koneita meni takuuseen, ainakin Suomeen tulleiden autojen huohotusjärjestelmät modifoitiin.
On tainnut asia unohtua Rellun suunnittelijoilta?
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Eikä tarvitse edes olla diesel.NH kirjoitti: ↑La Huhti 10, 2021 3:26 pm Tuo huohotusjärjestelmän jäätyminen Relluissa ja muissa ranskalaisissa dieseleissä ei ole ihan uusi ominaisuus.
80-luvun lopussa dieseleiden yleistyessä henkilöautoissa niin Relluissa, kuin PSA:n tuotteissa tuoreita moottoreita poksahteli kyseisen ongelman takia vaikka kuinka paljon. Kun riittävän paljon koneita meni takuuseen, ainakin Suomeen tulleiden autojen huohotusjärjestelmät modifoitiin.
On tainnut asia unohtua Rellun suunnittelijoilta?
Mm bensa bmw:t tekivät tuota samaa.
En usko että sinänsä olisi unohtunut heiltä asia. Taitaa ohjekirjassa lukea että viimasuojaa käytettävä talvirengaskaudella. Noin jotenkin omissa on lukenut.
Mm citroen jumper johon ensimmäinen moottori vaihdettiin jäätymisen takia olikohan 60 vai 90tkm kohdalla.
Viimasuoja auttaa kyllä paljon ja onhan joissakin lisänä vastukset huohottimessa.
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: To Maalis 01, 2007 12:38 pm
- Paikkakunta: lieksa
- Viesti:
Re: Dacia logan kokemuksia
Öljypumpun paineen säädin oli näitten konevaurioiden takana. Ykköskymmeniä näitä tapauksia oli 2010-2014 autoissa.
https://www.is.fi/autot/art-2000001166447.html
Yllä Loganin tilamallin testi
https://www.is.fi/autot/art-2000001166447.html
Yllä Loganin tilamallin testi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot], zukka ja 41 vierailijaa