kestävä transportteri

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

SamiT kirjoitti:Uusimmat keskiluokan bensiiniautot tuntuvat kuluttavan välillä yllättävän paljon
Olen huomannut saman. Jokin aika sitten mielenkiinnosta tutkiskelin mitä halvin Volvo maksaa. Samalla huomasin, että sen kulutus on pari desiä enemmän, kuin mun 23 vuotta vanhalla Nissanilla (oma mittaustulos). Onhan halvinkin Volvo hieman isompi kuin Nissanini, mutta olisi silti luullut, että kulutus olisi 23 vuotta uudemmassa autossa vähemmän.

Taisin siitä tänne ennenkin heittää ajatusta, että eikö hiilidioksidipäästöt pohjaudu suoraan poltetun polttoaineen määrään, eli vaikka polttaisi litran pensaa tynnyrin puolikkaassa, hiilidioksidia vapautuu täsmälleen yhtä paljon uusimmassa pensamoottorissa samalla polttoainemäärällä. No häkä on tietysti epäpuhtaasti palanutta pensaa, joten jos häkää tulee paljon, hiilidioksidia vapautuu vähemmän, mutta silläkin perusteella vanha auto on hiiliDIoksiden suhteen vielä vähäpäästöisempi kuin uusi.
Konekansa.fi
Komia on aina komia. Komiat pärijää aina. Kyllä kaikki saa - komiat saa vaan ensin!
masina
Viestit: 1319
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 9:42 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masina »

Jarkko kirjoitti:
SamiT kirjoitti: Taisin siitä tänne ennenkin heittää ajatusta, että eikö hiilidioksidipäästöt pohjaudu suoraan poltetun polttoaineen määrään, eli vaikka polttaisi litran pensaa tynnyrin puolikkaassa, hiilidioksidia vapautuu täsmälleen yhtä paljon uusimmassa pensamoottorissa samalla polttoainemäärällä. No häkä on tietysti epäpuhtaasti palanutta pensaa, joten jos häkää
Ihan oikein ajattelit. Hiilidioksidin määrä riippuu siitä miten paljon bensaa poltetaan. Muu ei sen määrään vaikuta.
Uudet autot tuottaa sitten vähemmän niitä muita haitallisia päästöjä, häkää, typen oksideja, hiilivetypäästöjä jne.

Uudet autot on niin paljon painavampia ja ympätty täyteen voimaa ja sähköä kuluttavia lisälaitteita, että paremman moottoritekniikan tuottamat hyödyt hukkuvat niihin.
Tureq
Viestit: 2390
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
Paikkakunta: Oulun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tureq »

DieselHomer kirjoitti:*lainaus' kertoo vain että tuon ikäluokan autot tulisi saada jo pois
päivittäisestä liikennöinnistä :shock: taasko se alkaa tuo..

vanhat autot saastuttaa ja ovat vaarallisia, ne pitää paalata kaikki..

ihme höpinää.

mitä? :lol: onko täällä vanhojen oikeiden autojen vihaajia :evil:

onneksi mun ei tarvi ajjaa millään ketun nintendolla 8)

ei oo eikä tuu uuempaa ku -83 puhumattakaan natsipakastimista.

ei muuten mutta vanhojen kamppeiden harrastajana harmittaa tuommonen puhe.

-erkki

On se kiva kun tekstejä lainataan osittain. Ja käsitetään väärin.

Puhe oli nimenomaan päivittäisestä liikennöinnistä. Mulla ei todellakaan ole mitään harrasteautoja vastaan. Niiden tuottamat päästöt ovat ihan kärpäsenpaskaa ja ne eivät ole vaaraksi liikenteessä.

Itse ajan ajoni vm-90 Audilla. Päästöt on ihan kohtuupienet kun on katalysaattori, ja kulutus ei ole kauhea. Joten ei tässä itsekään uudella ajeta, mutta ehjällä kuitenkin. Turvallisuus vain alkaa huolettamaan, auto painaa 1100 ja ei ole nykyaikaisen jäykkä kori, joten jos uuden polon tai yariksen kans joutuu vastakkain tulee jo orpo olo, puhumattakaan suuremmista..
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: boxer2000, korsteeni, Mazaman, tane II ja 46 vierailijaa