Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Kyllä joku Volvon reppanansa tojotaan vaihtaa kiljuen jos oikein rupeaa jurppimaan. Ei sitä kannata murehtia
Oireina on että lähtöö kylmästä ihan normaalisti käyntiin, ajaa pikkulämmittelyn jälkeen 200 m kaupan pihalle ja kun yrittää lähteä niin ei puhu mitään.
Tuskin on akku.
Kyllä joku Volvon reppanansa tojotaan vaihtaa kiljuen jos oikein rupeaa jurppimaan. Ei sitä kannata murehtia
Oireina on että lähtöö kylmästä ihan normaalisti käyntiin, ajaa pikkulämmittelyn jälkeen 200 m kaupan pihalle ja kun yrittää lähteä niin ei puhu mitään.
Tuskin on akku.
No sitten ei välttämättä ole akku, tosin kennovika akussa voi tehdä just tota. Se nyt on helppo poissulkea
Startti, virtalukko, kytkinpolkimen katkaisin, vaihteen asentotunnistin (Jos automaatti) jne.
Se jos samalla mittaristo on kuin joulukuusi eikä merkkivalojen palamisessa ole mitään logiikkaa viittaisi puolestaan maavikaan, virrankulkuun(liitokset) akkuun tms.
korjailija kirjoitti: ↑Ma Helmi 22, 2021 10:10 pm
Kannattanee kokeilla ensi kerralla myös vara-avaimilla, jos siellä kuitenkin ajonesto jotenkin oikuttelee.
tumes kirjoitti: ↑Ti Helmi 23, 2021 3:53 pm
Niin se olikin tytön eikä Tanan Tojota. Vaan mielenkiinnolla odotetaan väliaikatietoja , löytyykö käpy karpuraattorista vai mikä on.
Tänään kaivettiin ,hinattiin ja vielä musta- & valkoihoinen avustaja lykkäs Tojon syvältä lumesta parkkipaikalta.
Lähti nöyrästi käyntiin, pakkaasta joku -8˚.
Moottori-ja kaikensortin ajonvakautus & abs-merkkivalot paloi keltaista.
Ajoin suoraan sammuttamatta 40 km tutun korjaamon pihaan ja jätin käymään.
Lupasivat selvittää asian.
Jäin orottelemahan ittekkin...mitä kuuluu.
Sattuu noita tuollaisia mystisiä juttuja osumaan muihinkin merkkeihin. Tytär lähti minun gen3 Golfilla sadan kilometrin päähän omalle asunnolleen. Ei siinä mitään ongelmaa. Soitti sitten päivän-parin kuluttua, että se ei käynnisty; hörähtää vain, mutta ei jää käymään. Yritin kysellä oireita ja neuvoa, mitä puhelimessa voi, mutta ei saatu toimivaksi. Lähdin työkalupakin kanssa paikalle. Avainta virtalukkoon ja kääntö: moottori käy normaalisti. Ajettiin sitten se vokkelo kotipihaan.
Joku ajoneston vika sinä oli, kun teki saman uudestaan pari kertaa. Ei tullut sitä satunnaista vaivaa korjattua ennen paaliin menoa.
Matsikka kirjoitti: ↑Ma Helmi 22, 2021 4:51 pm
Ostettiin likalle se Tojota Avensis Verso.
Nyt se sitten soittelee kun ei lähre käyntiin.
Ehkä starttivika?
Ja koetaulu kuulemma muistuttaa Bemarin vastaavaa, valoja niinkuin joulukuusessa.
Pitää mennä huomenna selvittämähän....
Jotta se siitä....ei mitään vikoja.
Olispa Volvo.
Onneksi kysyit tältä foorumilta vinkkejä mikä tyttärelle autoksi. ps Yksi 2000 luvun Volvo ollu eikä toista tule ikinä, vikaa ja sellaista vikaa mikä ei selvinnyt ikinä, ja yhtäkään Toyotaa ei ole ollut.
Kyllähän yhden auton otannalla tietää koko merkin.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Matsikka kirjoitti: ↑Ma Helmi 22, 2021 4:51 pm
Ostettiin likalle se Tojota Avensis Verso.
Nyt se sitten soittelee kun ei lähre käyntiin.
Ehkä starttivika?
Ja koetaulu kuulemma muistuttaa Bemarin vastaavaa, valoja niinkuin joulukuusessa.
Pitää mennä huomenna selvittämähän....
Jotta se siitä....ei mitään vikoja.
Olispa Volvo.
Juu volvo olis hyvä! Mikää vikavalo ei pala, eikä vähän veikeämpi testerikää saa vikakoodia ulos, eikä auto, siis se volvo lähe käyntii!? Omistaja reilun tonnin köyhempänä volvo taas toimii!
Edellinen remontti tapahtu toisella puolella suomea, ja sijais autolla pääs kotia, ja jonkun päivän päästä hakemaa se volvo kotia!?
Tuli 15 vuoden aikana nuo V70, S60 ja XC90 metkut hyvinkin pitkälti tutuiksi. Hyviä ajaa mutta ei ongelmattomia. D5 apulaitehihna sylttäs jakopäähän, virtalukon vaihto, jatkuvaa kolinaa etupäästä, kaksoismassan vaihto, mittariston tinausta kun SRS valo paloi kahdessa eri Volvossa, suuttimien vaihtoja, bensasta kaasuläppäkotelon vaihto, käsijarrukenkien irtoaminen siten että rengas lukkiintui, hehkun katkeaminen, jarrutehostimen vaihto kun aiheutti turbovikaa (alipaineet karkas), jatkuvaa Ardic remppaa, viimeisimpänä jäähdytysnesteen kierto ongelma joka ei koskaan selvinnyt (puhalsi pakkasella kylmää ilmaa sisälle tosinaan). En ees muista kaikkea enää onneksi mutta tuossa alkuun Volvot on nyt toistaiseksi historiaa meillä, nyt mennään uudella Golfilla ja uudehkolla Auriksella.
Matsikka kirjoitti: ↑Ke Helmi 24, 2021 7:01 am
Toisilla ei kestä mikään....
Meillä ei kestänyt sekarotuvalmetit mutta noi Volvot on menny aika mukavasti.
Bemari taas oli niin surkia...
Nyt voi tähän listaan lisätä Toyotan, nämä muut tapauksethan palstaa vähänkään enemmän lukeneet on varmasti huomanneet.
Matsikka kirjoitti: ↑Ke Helmi 24, 2021 7:01 am
Toisilla ei kestä mikään....
Meillä ei kestänyt sekarotuvalmetit mutta noi Volvot on menny aika mukavasti.
Bemari taas oli niin surkia...
Nyt voi tähän listaan lisätä Toyotan, nämä muut tapauksethan palstaa vähänkään enemmän lukeneet on varmasti huomanneet.
Katsotaan nyt. Pikkuvika vaan tuntuu työllistävän kun etänä pitää koittaa selevitellä.
Ja kun oli parkkipaikan lumikasokses yllättävän hankalasti irroitettavissa.
Mutta nyt on ainakin todistettu juttu että on patskapuhetta ettei Tojotassa oo koskaan mitään vikaa.