TT-Thermo lämmitin
-
- Viestit: 2706
- Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
TT-Thermo lämmitin
Onko kokemuksia noista pumpullisista letkulämmittimistä, pitäs laittaa autoon lämmitin. Edellisessä oli Defan vastaava mutta sen wattitehosta en tiedä. TT- Thermo näytäs olevan Defa yhteensopiva, 500 W riittänee henkilöautoon.
Minkä huollamme sen korjaamme.
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke Heinä 09, 2008 3:24 pm
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Ei pahaa sanottavaa. Omassa koslassa ollut nyt 6 talvea ja hyvin toimii. Defa oli 2 vuotta ja mykistyi. Noissa on ollut kyllä laatu eroja aika paljon. Toisilla toimii toisilla ei, mutta takuu pelas ainakin ennen (suomesta ostetut).
-
- Viestit: 8703
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
- Paikkakunta: Cat shaisse Hill
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
mie laitatutin emännyksen seprinkiin. luulen, että loppuu se herja kovemmilla pakkasilla niistä lämpöeroista koneessa.
ainakin vielä pelannut.
ainakin vielä pelannut.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Octavia 2 1.9TDI koneessa oli TT Thermo 500w ja alkuperäinen lämmitin öljypohjassa, oli hyvä yhdistelmä. Pari talvea keski ja sitten alkoi räpsimään vikavirtasuojaa.
Sisun Leylandiin ostin puuilosta 1000W tehoisen pumpullisen lämmittimen, on schuko päällä.
Nykyään TT Thermoa on jo valmiiksi Defa liittimellä niin ei tarvitse itse rakentaa johtoa.
Sisun Leylandiin ostin puuilosta 1000W tehoisen pumpullisen lämmittimen, on schuko päällä.
Nykyään TT Thermoa on jo valmiiksi Defa liittimellä niin ei tarvitse itse rakentaa johtoa.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
-
- Viestit: 7795
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Hyviä nuo on olleet mitä niitä asentanut ja käyttänyt.
En enää helpolla laittaisi pumputonta jos tarvisi omaan letkulämmitin laittaa.
En enää helpolla laittaisi pumputonta jos tarvisi omaan letkulämmitin laittaa.
-
- Viestit: 780
- Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 8:45 pm
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Kia sportage 1,8 , 2000W TT termo ja sisätilassa 750/1500 W sisätilalämmitin on kiva yhdistelmä. Defan puskuripistoke lämpenee pikkasen. Puolen tunnin lämmitys alkaa jo vaikuttaa. Laitteen termostaatti estää moottorin liiallisen lämmönnousun, ollut joskus päällä 3-4 tuntia. Kia käynnistyy moitteettomasti, TT-thermo ei häiritse 2012 Kian moottoritekniikkaa.
-
- Viestit: 780
- Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 8:45 pm
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
TT termon ilmoitettu teho on virheellinen. Tarkastettu teho ilmoitettu laitteen kilvessä on 1500 W.tuulen kirjoitti: ↑Ma Marras 16, 2020 11:23 pm Kia sportage 1,8 , 2000W TT termo ja sisätilassa 750/1500 W sisätilalämmitin on kiva yhdistelmä. Defan puskuripistoke lämpenee pikkasen. Puolen tunnin lämmitys alkaa jo vaikuttaa. Laitteen termostaattiäks estää moottorin liiallisen lämmönnousun, ollut joskus päällä 3-4 tuntia. Kia käynnistyy moitteettomasti, TT-thermo ei häiritse 2012 Kian moottoritekniikkaa.
- Aakku
- Viestit: 8281
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Tuollainenkin löytyi netin syövereistä.
https://www.maceamachinery.fi/kone/muu- ... ctic-auto/
https://www.maceamachinery.fi/kone/muu- ... ctic-auto/
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 1371
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:49 pm
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Aakku kirjoitti: ↑Ke Marras 18, 2020 6:19 pm Tuollainenkin löytyi netin syövereistä.
https://www.maceamachinery.fi/kone/muu- ... ctic-auto/
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 6:16 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Laatu on mallia kiinalaista ihteesä, molemmissa autoissa semmonen nyt on. Toisessa sippas vuoteen ensimmäinen, takuuseen tullut uus on kestänyt toistaseks.. Defa yhteensopivan johdon läpivienti lämmittimen sisään on kyllä huonosti tehty..ei varmasti ainakaan tiivis oo.
Vesipumppu näissä on tuontitekniikan kertoman mukaan semmonen ettei kestä yhtää olla moottorin käynnissä yhtäaikaa lämmittimen kanssa. Vesipumppu siitä hajonneestakin meni. Jonnin verran kritisoin että miten onki niin heiveröinen laitettu kun 12v vebastojenkin yms pumput kestää.
Mutta ideana ja toimiessaan kyllä hyvä lämmitin.
Vesipumppu näissä on tuontitekniikan kertoman mukaan semmonen ettei kestä yhtää olla moottorin käynnissä yhtäaikaa lämmittimen kanssa. Vesipumppu siitä hajonneestakin meni. Jonnin verran kritisoin että miten onki niin heiveröinen laitettu kun 12v vebastojenkin yms pumput kestää.
Mutta ideana ja toimiessaan kyllä hyvä lämmitin.
-
- Viestit: 878
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:57 pm
- Paikkakunta: Humppila
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Mulla on näitä halpoja kahdessa autossa ollut nyt 3~vuotta, ei muuta murhetta, mutta tuo defa-liitos laitteessa hieman löysä, silloin ei tullut johtosarjaa mukana ja kaapelina aito defa, joka hieman löysä ja parikertaa irtosi, ennen kiinnityspatenttia.
Ei kannata liian suurta laittaa, henkilö/pakettiautoon max 1kw, niin ei tule ongelmia edes lämmitystolpissa tai sisätilalämmittimen kanssa. Tuo kiertovesipumpun ansiosta tuo lämmittää huomattavasti tehokkaammin pienempitehoisenakin, kuin perinteinen blokiin asennettava.
https://www.hintakaari.fi/s/search/?key ... inlämmitin
Ei kannata liian suurta laittaa, henkilö/pakettiautoon max 1kw, niin ei tule ongelmia edes lämmitystolpissa tai sisätilalämmittimen kanssa. Tuo kiertovesipumpun ansiosta tuo lämmittää huomattavasti tehokkaammin pienempitehoisenakin, kuin perinteinen blokiin asennettava.
https://www.hintakaari.fi/s/search/?key ... inlämmitin
Ferguson TED -52
Ursus 385 -76
Ursus 385 -76
-
- Viestit: 2971
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Nuffieldiin (10/60) pitäisi varmaan jokin lämmitin laitella. Kesällä ei tullut laitettua, kun ei ollut oikein vielä käsitystä traktorin kunnostakaan. Paljon en raaskisi sijoittaa lämppäriin, ajaisikohan tämä asiansa https://www.hintakaari.fi/konelammitin- ... escription
-
- Viestit: 878
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:57 pm
- Paikkakunta: Humppila
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Eiks toi olis just passeli ! Ja kytkentä onnistuu pelkällä roikalla, konehommissa ihan hyvä.nuc-64 kirjoitti: ↑To Marras 19, 2020 10:54 pm Nuffieldiin (10/60) pitäisi varmaan jokin lämmitin laitella. Kesällä ei tullut laitettua, kun ei ollut oikein vielä käsitystä traktorin kunnostakaan. Paljon en raaskisi sijoittaa lämppäriin, ajaisikohan tämä asiansa https://www.hintakaari.fi/konelammitin- ... escription
Autoihin tuollaista shuko-päistä ei kai saisi laittaa, mutta omalla vastuulla.
Ferguson TED -52
Ursus 385 -76
Ursus 385 -76
-
- Viestit: 1755
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Mulla on ollu varmaan kolme erilaista kiinalaista lämmitintä, joissa vesipumppu. Siis samanlaisia kuin TT-Themo, osa jopa ihan identtisen näköinen. Mutta kaikki oli aika surkeita esityksiä. Ensimmäinen kesti varmaan vuoden tai puolitoistaa. Sitten alkas paukuttamaan vikavirtaa. Tuntui vuotavan vesipumpun moottorille, jonka poistin ja taisi toimia vuoden ilman pumppua, kun alkasi räpsimään taas vikavirtaa.
Toinen ei toimimut ekaakaan lämmityskertaa. Ja ajoin siis varmaan viikon autolla ennen lämmitysyritystä, ettei ilmaa pitänyt olla. Kolmannen kanssa sama juttu, mutta siinä saattoi olla vikana se, että kuravesi pääsi liittimen ja rungon välistä sähköihin. Olisko asentaessa liitin vääntynyt vähän irti.
Tämän kokemuksen perusteella päätin siirtyä takaisin alkuperäisiin Defoihin ja niittenkin kanssa riitti kommelluksia. Kirjotetaan nyt niistäkin, jos se jotain piristäis.
Löysin Transittiin poistokorista defan lohkolämmittimen, johon sain toimivuus takuun. No vastus vesisankoon ja kokeilemaan. Sitten tuli jokin häiriötekijä; illalla muistui mieleeni se vastus, joka oli siinä vaiheessa jo rikki. Sitten piti ostaa uusi ja sen asennus oli melkoinen spektaakkeli. Oli pakko viedä korjaamolle ja kolmostaan saatiin se paikalle. Ilmeisesti oli suunniteltu niin, että irrotetaan ensin moottori ja sitten asennetaan lämmitin. Kädet ei yltänyt ylhäältä eikä alhaalta.
Toiseen autoon tuli defan letkulämppäri, joka oli irrotettu ja asennettu huonosti huollossa. Nesteet tihkui pois ja lämppäri alkasi katkomaan vikavirtaa. Auto takaisin huoltoon, jossa olivat asentaneet paremmin ja testanneet toiminnan. Mutta niitten pistorasia ei ollutkaan vikavirran takana, joten ei toiminut kotona. Taas auto huoltoon ja sitten laittoivat uuden lämmittimen. Samalla huoltokerralla rikkoivat myös dpf:n paineanturin liittimen, joten yritti kokoajan polttoa - - > viikon jälkeen dieseliä oli litra öljyn seassa - - > öljyt vaihtoon. Generoitti aika monta käyntiä yksi huollossa käväisy. Niin oli tässä autossa myös yksi liitos päästänyt vettä sisäänsä, kun olin laittanut käytettyjä panssarikaapeleita, joista yhdestä oli liittimen muovi murtunut.
Nämä kaikki lämppärimurheet taisi olla kahden talven aikana. Tuo nesteiden kanssa lutraaminen ei oo mitään mieltä ylentävää. Silloin mietin, että pitäiskö alata suosiolla laittamaam säteilylämmittimiä...
Toinen ei toimimut ekaakaan lämmityskertaa. Ja ajoin siis varmaan viikon autolla ennen lämmitysyritystä, ettei ilmaa pitänyt olla. Kolmannen kanssa sama juttu, mutta siinä saattoi olla vikana se, että kuravesi pääsi liittimen ja rungon välistä sähköihin. Olisko asentaessa liitin vääntynyt vähän irti.
Tämän kokemuksen perusteella päätin siirtyä takaisin alkuperäisiin Defoihin ja niittenkin kanssa riitti kommelluksia. Kirjotetaan nyt niistäkin, jos se jotain piristäis.
Löysin Transittiin poistokorista defan lohkolämmittimen, johon sain toimivuus takuun. No vastus vesisankoon ja kokeilemaan. Sitten tuli jokin häiriötekijä; illalla muistui mieleeni se vastus, joka oli siinä vaiheessa jo rikki. Sitten piti ostaa uusi ja sen asennus oli melkoinen spektaakkeli. Oli pakko viedä korjaamolle ja kolmostaan saatiin se paikalle. Ilmeisesti oli suunniteltu niin, että irrotetaan ensin moottori ja sitten asennetaan lämmitin. Kädet ei yltänyt ylhäältä eikä alhaalta.
Toiseen autoon tuli defan letkulämppäri, joka oli irrotettu ja asennettu huonosti huollossa. Nesteet tihkui pois ja lämppäri alkasi katkomaan vikavirtaa. Auto takaisin huoltoon, jossa olivat asentaneet paremmin ja testanneet toiminnan. Mutta niitten pistorasia ei ollutkaan vikavirran takana, joten ei toiminut kotona. Taas auto huoltoon ja sitten laittoivat uuden lämmittimen. Samalla huoltokerralla rikkoivat myös dpf:n paineanturin liittimen, joten yritti kokoajan polttoa - - > viikon jälkeen dieseliä oli litra öljyn seassa - - > öljyt vaihtoon. Generoitti aika monta käyntiä yksi huollossa käväisy. Niin oli tässä autossa myös yksi liitos päästänyt vettä sisäänsä, kun olin laittanut käytettyjä panssarikaapeleita, joista yhdestä oli liittimen muovi murtunut.
Nämä kaikki lämppärimurheet taisi olla kahden talven aikana. Tuo nesteiden kanssa lutraaminen ei oo mitään mieltä ylentävää. Silloin mietin, että pitäiskö alata suosiolla laittamaam säteilylämmittimiä...
-
- Viestit: 780
- Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 8:45 pm
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Sportageen on letkulämmitin asennettu sisätilalämmittimen menoletkuun. Letkut oli näkyvissä ja asennus onnistui nesteet sisällä. Ei mennyt puolikasta kahvikupillista maahan. Moottori ja nesteet oli kylmiä.
- Suomela
- Viestit: 1842
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 10:53 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Onko kenelläkään kokemuksia tästä magneettilämmittimestä?
https://www.tt-thermo.fi/magneettilammi ... hOEALw_wcB
Ei tarvitsisi mitään silitysrautavirityksiä öljypohjaa vasten kun tällaisen lätkäisisi kiinni muuutamaa tuntia ennen käynnistystä. Yhdessä Valmetissa on uudenkarheat 20W/30 -öljyt kesän jäljiltä ja lämmityksen kanssa voisi jopa talvella turvallisesti pistää pakkasilla käyntiin.
https://www.tt-thermo.fi/magneettilammi ... hOEALw_wcB
Ei tarvitsisi mitään silitysrautavirityksiä öljypohjaa vasten kun tällaisen lätkäisisi kiinni muuutamaa tuntia ennen käynnistystä. Yhdessä Valmetissa on uudenkarheat 20W/30 -öljyt kesän jäljiltä ja lämmityksen kanssa voisi jopa talvella turvallisesti pistää pakkasilla käyntiin.
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Tuosta uudesta magneettikiinnitteisestä lämmittimestä olisi kiva kuulla kokemuksia, jos sen joku masinisti hankkii.
Menisi itsellä majurissa satunnaisista talvikäytöissä, kun muuta ei ole ja harmaassa lohkon kyljessä alavesiletkussa olevan lisänä. Luulisi tuon pelittävän hyvin lohkossakin kiinni olevana.
Menisi itsellä majurissa satunnaisista talvikäytöissä, kun muuta ei ole ja harmaassa lohkon kyljessä alavesiletkussa olevan lisänä. Luulisi tuon pelittävän hyvin lohkossakin kiinni olevana.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
-
- Viestit: 1544
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Laitetaas yks kokemus lisää.
Viis talvea on toiminu moiteetta tuossa mamman Outlanderissa. Olisko ollu 1500w kiertovesipumpullinen kumminkin.
Käytännössä kaikki pakkas arkipäivät lämmitetty aamulla kotona ja iltapäivästä työmaalla.
Nyt näillä pakkasilla tuli kiertovesipumpun tunnit täyteen. Yrittää lähtee pumppu pyörimään, mut pysähtyy het alkuun. Purkki kuumenee hetkessä ja ylikuumenemissuoja katkaisee.
Mitäpä tuota kummemmin ihmettelemään. Pistin uuden tilaukseen. Tälläkertaa 1000w mallin. Luulis tuonkin riittävän.
Viis talvea on toiminu moiteetta tuossa mamman Outlanderissa. Olisko ollu 1500w kiertovesipumpullinen kumminkin.
Käytännössä kaikki pakkas arkipäivät lämmitetty aamulla kotona ja iltapäivästä työmaalla.
Nyt näillä pakkasilla tuli kiertovesipumpun tunnit täyteen. Yrittää lähtee pumppu pyörimään, mut pysähtyy het alkuun. Purkki kuumenee hetkessä ja ylikuumenemissuoja katkaisee.
Mitäpä tuota kummemmin ihmettelemään. Pistin uuden tilaukseen. Tälläkertaa 1000w mallin. Luulis tuonkin riittävän.
-
- Viestit: 1623
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
En alle 1000w laittas autoon.tt thermoa ei pidetä päällä sillon kun kone on käynnissä.
Meinasin näpsäyttää 2000w kiertopumppu letkulämmittimen sukopäällä t4 transportteriin,kun eperi on rikki ja säteilylämmitin ei takaa äkkilähtöjä pakkasella.
Meinasin näpsäyttää 2000w kiertopumppu letkulämmittimen sukopäällä t4 transportteriin,kun eperi on rikki ja säteilylämmitin ei takaa äkkilähtöjä pakkasella.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: TT-Thermo lämmitin
Ei tuosta, mut aika olematon teho, ja vaatii tasasen pinnan että lämpö siirtyy. Onko valmetin koneen öljypohjassakaa tuon kokosta tasasta pintaa, että toimis?! Majorin koneessa ei ainakaa toimi, kun kaikki röpelöä valua!Suomela kirjoitti: ↑Ti Joulu 29, 2020 9:50 am Onko kenelläkään kokemuksia tästä magneettilämmittimestä?
https://www.tt-thermo.fi/magneettilammi ... hOEALw_wcB
Ei tarvitsisi mitään silitysrautavirityksiä öljypohjaa vasten kun tällaisen lätkäisisi kiinni muuutamaa tuntia ennen käynnistystä. Yhdessä Valmetissa on uudenkarheat 20W/30 -öljyt kesän jäljiltä ja lämmityksen kanssa voisi jopa talvella turvallisesti pistää pakkasilla käyntiin.
Tietysti jos tuon lätkäsee öljypohjaan, ja eristeet ympärille, niin vois paremmin lämpö mennä sinne minne pitääkin?!
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kaunotar, maukka, Semrush [Bot], transit ja 54 vierailijaa