TT-Thermo lämmitin

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
heijo
Viestit: 2706
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja heijo »

Onko kokemuksia noista pumpullisista letkulämmittimistä, pitäs laittaa autoon lämmitin. Edellisessä oli Defan vastaava mutta sen wattitehosta en tiedä. TT- Thermo näytäs olevan Defa yhteensopiva, 500 W riittänee henkilöautoon.
Minkä huollamme sen korjaamme.
jiikee
Viestit: 128
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2008 3:24 pm
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja jiikee »

Ei pahaa sanottavaa. Omassa koslassa ollut nyt 6 talvea ja hyvin toimii. Defa oli 2 vuotta ja mykistyi. Noissa on ollut kyllä laatu eroja aika paljon. Toisilla toimii toisilla ei, mutta takuu pelas ainakin ennen (suomesta ostetut).
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja imppu »

mie laitatutin emännyksen seprinkiin. luulen, että loppuu se herja kovemmilla pakkasilla niistä lämpöeroista koneessa.

ainakin vielä pelannut.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
tapsa 86
Viestit: 2256
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Octavia 2 1.9TDI koneessa oli TT Thermo 500w ja alkuperäinen lämmitin öljypohjassa, oli hyvä yhdistelmä. Pari talvea keski ja sitten alkoi räpsimään vikavirtasuojaa.
Sisun Leylandiin ostin puuilosta 1000W tehoisen pumpullisen lämmittimen, on schuko päällä.

Nykyään TT Thermoa on jo valmiiksi Defa liittimellä niin ei tarvitse itse rakentaa johtoa.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
zukka
Viestit: 7795
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja zukka »

Hyviä nuo on olleet mitä niitä asentanut ja käyttänyt.

En enää helpolla laittaisi pumputonta jos tarvisi omaan letkulämmitin laittaa.
tuulen
Viestit: 780
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 8:45 pm
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja tuulen »

Kia sportage 1,8 , 2000W TT termo ja sisätilassa 750/1500 W sisätilalämmitin on kiva yhdistelmä. Defan puskuripistoke lämpenee pikkasen. Puolen tunnin lämmitys alkaa jo vaikuttaa. Laitteen termostaatti estää moottorin liiallisen lämmönnousun, ollut joskus päällä 3-4 tuntia. Kia käynnistyy moitteettomasti, TT-thermo ei häiritse 2012 Kian moottoritekniikkaa.
tuulen
Viestit: 780
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 8:45 pm
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja tuulen »

tuulen kirjoitti: Ma Marras 16, 2020 11:23 pm Kia sportage 1,8 , 2000W TT termo ja sisätilassa 750/1500 W sisätilalämmitin on kiva yhdistelmä. Defan puskuripistoke lämpenee pikkasen. Puolen tunnin lämmitys alkaa jo vaikuttaa. Laitteen termostaattiäks estää moottorin liiallisen lämmönnousun, ollut joskus päällä 3-4 tuntia. Kia käynnistyy moitteettomasti, TT-thermo ei häiritse 2012 Kian moottoritekniikkaa.
TT termon ilmoitettu teho on virheellinen. Tarkastettu teho ilmoitettu laitteen kilvessä on 1500 W.
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Tuollainenkin löytyi netin syövereistä.
https://www.maceamachinery.fi/kone/muu- ... ctic-auto/
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
sampomiäs
Viestit: 1371
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:49 pm
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja sampomiäs »

Aakku kirjoitti: Ke Marras 18, 2020 6:19 pm Tuollainenkin löytyi netin syövereistä.
https://www.maceamachinery.fi/kone/muu- ... ctic-auto/
Aki
Viestit: 472
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 6:16 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja Aki »

Laatu on mallia kiinalaista ihteesä, molemmissa autoissa semmonen nyt on. Toisessa sippas vuoteen ensimmäinen, takuuseen tullut uus on kestänyt toistaseks.. Defa yhteensopivan johdon läpivienti lämmittimen sisään on kyllä huonosti tehty..ei varmasti ainakaan tiivis oo.
Vesipumppu näissä on tuontitekniikan kertoman mukaan semmonen ettei kestä yhtää olla moottorin käynnissä yhtäaikaa lämmittimen kanssa. Vesipumppu siitä hajonneestakin meni. Jonnin verran kritisoin että miten onki niin heiveröinen laitettu kun 12v vebastojenkin yms pumput kestää.
Mutta ideana ja toimiessaan kyllä hyvä lämmitin.
JariS
Viestit: 878
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:57 pm
Paikkakunta: Humppila
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja JariS »

Mulla on näitä halpoja kahdessa autossa ollut nyt 3~vuotta, ei muuta murhetta, mutta tuo defa-liitos laitteessa hieman löysä, silloin ei tullut johtosarjaa mukana ja kaapelina aito defa, joka hieman löysä ja parikertaa irtosi, ennen kiinnityspatenttia.

Ei kannata liian suurta laittaa, henkilö/pakettiautoon max 1kw, niin ei tule ongelmia edes lämmitystolpissa tai sisätilalämmittimen kanssa. Tuo kiertovesipumpun ansiosta tuo lämmittää huomattavasti tehokkaammin pienempitehoisenakin, kuin perinteinen blokiin asennettava.

https://www.hintakaari.fi/s/search/?key ... inlämmitin
Ferguson TED -52
Ursus 385 -76
nuc-64
Viestit: 2971
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

Nuffieldiin (10/60) pitäisi varmaan jokin lämmitin laitella. Kesällä ei tullut laitettua, kun ei ollut oikein vielä käsitystä traktorin kunnostakaan. Paljon en raaskisi sijoittaa lämppäriin, ajaisikohan tämä asiansa https://www.hintakaari.fi/konelammitin- ... escription
JariS
Viestit: 878
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:57 pm
Paikkakunta: Humppila
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja JariS »

nuc-64 kirjoitti: To Marras 19, 2020 10:54 pm Nuffieldiin (10/60) pitäisi varmaan jokin lämmitin laitella. Kesällä ei tullut laitettua, kun ei ollut oikein vielä käsitystä traktorin kunnostakaan. Paljon en raaskisi sijoittaa lämppäriin, ajaisikohan tämä asiansa https://www.hintakaari.fi/konelammitin- ... escription
Eiks toi olis just passeli ! Ja kytkentä onnistuu pelkällä roikalla, konehommissa ihan hyvä.

Autoihin tuollaista shuko-päistä ei kai saisi laittaa, mutta omalla vastuulla.
Ferguson TED -52
Ursus 385 -76
mtalo
Viestit: 1755
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja mtalo »

Mulla on ollu varmaan kolme erilaista kiinalaista lämmitintä, joissa vesipumppu. Siis samanlaisia kuin TT-Themo, osa jopa ihan identtisen näköinen. Mutta kaikki oli aika surkeita esityksiä. Ensimmäinen kesti varmaan vuoden tai puolitoistaa. Sitten alkas paukuttamaan vikavirtaa. Tuntui vuotavan vesipumpun moottorille, jonka poistin ja taisi toimia vuoden ilman pumppua, kun alkasi räpsimään taas vikavirtaa.

Toinen ei toimimut ekaakaan lämmityskertaa. Ja ajoin siis varmaan viikon autolla ennen lämmitysyritystä, ettei ilmaa pitänyt olla. Kolmannen kanssa sama juttu, mutta siinä saattoi olla vikana se, että kuravesi pääsi liittimen ja rungon välistä sähköihin. Olisko asentaessa liitin vääntynyt vähän irti.

Tämän kokemuksen perusteella päätin siirtyä takaisin alkuperäisiin Defoihin ja niittenkin kanssa riitti kommelluksia. Kirjotetaan nyt niistäkin, jos se jotain piristäis.

Löysin Transittiin poistokorista defan lohkolämmittimen, johon sain toimivuus takuun. No vastus vesisankoon ja kokeilemaan. Sitten tuli jokin häiriötekijä; illalla muistui mieleeni se vastus, joka oli siinä vaiheessa jo rikki. Sitten piti ostaa uusi ja sen asennus oli melkoinen spektaakkeli. Oli pakko viedä korjaamolle ja kolmostaan saatiin se paikalle. Ilmeisesti oli suunniteltu niin, että irrotetaan ensin moottori ja sitten asennetaan lämmitin. Kädet ei yltänyt ylhäältä eikä alhaalta.

Toiseen autoon tuli defan letkulämppäri, joka oli irrotettu ja asennettu huonosti huollossa. Nesteet tihkui pois ja lämppäri alkasi katkomaan vikavirtaa. Auto takaisin huoltoon, jossa olivat asentaneet paremmin ja testanneet toiminnan. Mutta niitten pistorasia ei ollutkaan vikavirran takana, joten ei toiminut kotona. Taas auto huoltoon ja sitten laittoivat uuden lämmittimen. Samalla huoltokerralla rikkoivat myös dpf:n paineanturin liittimen, joten yritti kokoajan polttoa - - > viikon jälkeen dieseliä oli litra öljyn seassa - - > öljyt vaihtoon. Generoitti aika monta käyntiä yksi huollossa käväisy. Niin oli tässä autossa myös yksi liitos päästänyt vettä sisäänsä, kun olin laittanut käytettyjä panssarikaapeleita, joista yhdestä oli liittimen muovi murtunut.

Nämä kaikki lämppärimurheet taisi olla kahden talven aikana. Tuo nesteiden kanssa lutraaminen ei oo mitään mieltä ylentävää. Silloin mietin, että pitäiskö alata suosiolla laittamaam säteilylämmittimiä...
tuulen
Viestit: 780
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 8:45 pm
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja tuulen »

Sportageen on letkulämmitin asennettu sisätilalämmittimen menoletkuun. Letkut oli näkyvissä ja asennus onnistui nesteet sisällä. Ei mennyt puolikasta kahvikupillista maahan. Moottori ja nesteet oli kylmiä.
Avatar
Suomela
Viestit: 1842
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 10:53 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja Suomela »

Onko kenelläkään kokemuksia tästä magneettilämmittimestä?
https://www.tt-thermo.fi/magneettilammi ... hOEALw_wcB

Ei tarvitsisi mitään silitysrautavirityksiä öljypohjaa vasten kun tällaisen lätkäisisi kiinni muuutamaa tuntia ennen käynnistystä. Yhdessä Valmetissa on uudenkarheat 20W/30 -öljyt kesän jäljiltä ja lämmityksen kanssa voisi jopa talvella turvallisesti pistää pakkasilla käyntiin.
tapsa 86
Viestit: 2256
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Tuosta uudesta magneettikiinnitteisestä lämmittimestä olisi kiva kuulla kokemuksia, jos sen joku masinisti hankkii.
Menisi itsellä majurissa satunnaisista talvikäytöissä, kun muuta ei ole ja harmaassa lohkon kyljessä alavesiletkussa olevan lisänä. Luulisi tuon pelittävän hyvin lohkossakin kiinni olevana.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Arpe
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja Arpe »

Laitetaas yks kokemus lisää.
Viis talvea on toiminu moiteetta tuossa mamman Outlanderissa. Olisko ollu 1500w kiertovesipumpullinen kumminkin.
Käytännössä kaikki pakkas arkipäivät lämmitetty aamulla kotona ja iltapäivästä työmaalla.
Nyt näillä pakkasilla tuli kiertovesipumpun tunnit täyteen. Yrittää lähtee pumppu pyörimään, mut pysähtyy het alkuun. Purkki kuumenee hetkessä ja ylikuumenemissuoja katkaisee.

Mitäpä tuota kummemmin ihmettelemään. Pistin uuden tilaukseen. Tälläkertaa 1000w mallin. Luulis tuonkin riittävän.
rokkimatti
Viestit: 1623
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

En alle 1000w laittas autoon.tt thermoa ei pidetä päällä sillon kun kone on käynnissä.
Meinasin näpsäyttää 2000w kiertopumppu letkulämmittimen sukopäällä t4 transportteriin,kun eperi on rikki ja säteilylämmitin ei takaa äkkilähtöjä pakkasella.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Tumppi 865
Viestit: 8190
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: TT-Thermo lämmitin

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Suomela kirjoitti: Ti Joulu 29, 2020 9:50 am Onko kenelläkään kokemuksia tästä magneettilämmittimestä?
https://www.tt-thermo.fi/magneettilammi ... hOEALw_wcB

Ei tarvitsisi mitään silitysrautavirityksiä öljypohjaa vasten kun tällaisen lätkäisisi kiinni muuutamaa tuntia ennen käynnistystä. Yhdessä Valmetissa on uudenkarheat 20W/30 -öljyt kesän jäljiltä ja lämmityksen kanssa voisi jopa talvella turvallisesti pistää pakkasilla käyntiin.
Ei tuosta, mut aika olematon teho, ja vaatii tasasen pinnan että lämpö siirtyy. Onko valmetin koneen öljypohjassakaa tuon kokosta tasasta pintaa, että toimis?! Majorin koneessa ei ainakaa toimi, kun kaikki röpelöä valua!
Tietysti jos tuon lätkäsee öljypohjaan, ja eristeet ympärille, niin vois paremmin lämpö mennä sinne minne pitääkin?!
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kaunotar, maukka, Semrush [Bot], transit ja 54 vierailijaa